mistä saan moisen?
merimieslääkärintodistus
8
2791
Vastaukset
- helppoa
No mistä löytää merimieslääkäri. Kysyppä terveyskeskuksestasi. Jos suoraan sanon, niin aivan sisämaassa kohtaat vaikeuksia, rannikkokaupungeissa on helpompaa. Periaatteessa Merenkulkulaitos hyväksyy merimieslääkärit, joten jostain sieltä löytyy vastaus varmasti.
- apc
ehkä helsingin pitäjästä vahingossa joku vieraileva saattaa hyvällä onnella löytyäkkin. kiitos vastauksesta.
- helppoa
apc kirjoitti:
ehkä helsingin pitäjästä vahingossa joku vieraileva saattaa hyvällä onnella löytyäkkin. kiitos vastauksesta.
Kirjoitin eilen vähän huonon kommentin. Totta siinä on se, että viisainta kysyä omasta terveyskeskuksesta ensin. Jos heillä ole tarvittavaa palvelua, niin vaadi kirjallinen todistus ja lähete merimiesterveyskeskukseen. Nimittäin ilmeisesti olet ensimmäistä kertaa asialla ja silloin suoritetaan alkutarkastus. Ja sellaisen voi suorittaa vain merimiesterveyskeskus. Tosin asetuksen mukaan muukin merimieslääkäri silloin kun asuinkunnassa ei ole merimiesterveyskeskusta. Pääkaupunkiseudulla kaikki aloittavat rumban Helsingin merimiesterveyskeskuksessa joka sijainnee edelleenkin Kallion terveysasemalla. Mutta varoitan, keväällä jonot ovat tolkuttomat. Jos ei ole lähetettä työnantajalta tai muuta selvitystä kiireen syistä, niin kestää viikkoja.
- eki
helppoa kirjoitti:
Kirjoitin eilen vähän huonon kommentin. Totta siinä on se, että viisainta kysyä omasta terveyskeskuksesta ensin. Jos heillä ole tarvittavaa palvelua, niin vaadi kirjallinen todistus ja lähete merimiesterveyskeskukseen. Nimittäin ilmeisesti olet ensimmäistä kertaa asialla ja silloin suoritetaan alkutarkastus. Ja sellaisen voi suorittaa vain merimiesterveyskeskus. Tosin asetuksen mukaan muukin merimieslääkäri silloin kun asuinkunnassa ei ole merimiesterveyskeskusta. Pääkaupunkiseudulla kaikki aloittavat rumban Helsingin merimiesterveyskeskuksessa joka sijainnee edelleenkin Kallion terveysasemalla. Mutta varoitan, keväällä jonot ovat tolkuttomat. Jos ei ole lähetettä työnantajalta tai muuta selvitystä kiireen syistä, niin kestää viikkoja.
forumin lääkäriasema helsingissä hoiti näitä hommia.ku ei tiedä mistäpäin kyselet.kelpas ainakin silja ja vikinglinelle
- täkkäri
Merenkulkulaitoksen sivuilla on tällainen lista:
http://www.fma.fi/toiminnot/turvallisuus/merimiesasiat/pdf/merimieslaakarit.pdf
Sivuilta löytyy myös muutakin merimiesasioihin liittyvää. - Tosi on
Itse jouduin aikoinaan hakemaan todistuksen eräältä lääkäriasemalta,koska edellinen oli mennyt vanhaksi.Kaikkien muiden maksujen lisäksi piti lekurille maksaa 150€ pöydän alta koska oli hälytetty tekemään extra keikan.Tämä tarina on tosi.
Olisi kiva tietää mitä lääkintöhallitus/lääkäriliitto tästä asiasta sanoisi.- esko5
Onko siitäkin yhdeksän vuotta kuten tämän ketjun edellisestä viestistä?
- Tosi on
Oli vuosi 2002 tai 2003 kun tämä tapaus sattui.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791756
- 108987
- 94874
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19693- 52664
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41567Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164523Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä24485Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466