merimieslääkärintodistus

abc

mistä saan moisen?

8

2791

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helppoa

      No mistä löytää merimieslääkäri. Kysyppä terveyskeskuksestasi. Jos suoraan sanon, niin aivan sisämaassa kohtaat vaikeuksia, rannikkokaupungeissa on helpompaa. Periaatteessa Merenkulkulaitos hyväksyy merimieslääkärit, joten jostain sieltä löytyy vastaus varmasti.

      • apc

        ehkä helsingin pitäjästä vahingossa joku vieraileva saattaa hyvällä onnella löytyäkkin. kiitos vastauksesta.


      • helppoa
        apc kirjoitti:

        ehkä helsingin pitäjästä vahingossa joku vieraileva saattaa hyvällä onnella löytyäkkin. kiitos vastauksesta.

        Kirjoitin eilen vähän huonon kommentin. Totta siinä on se, että viisainta kysyä omasta terveyskeskuksesta ensin. Jos heillä ole tarvittavaa palvelua, niin vaadi kirjallinen todistus ja lähete merimiesterveyskeskukseen. Nimittäin ilmeisesti olet ensimmäistä kertaa asialla ja silloin suoritetaan alkutarkastus. Ja sellaisen voi suorittaa vain merimiesterveyskeskus. Tosin asetuksen mukaan muukin merimieslääkäri silloin kun asuinkunnassa ei ole merimiesterveyskeskusta. Pääkaupunkiseudulla kaikki aloittavat rumban Helsingin merimiesterveyskeskuksessa joka sijainnee edelleenkin Kallion terveysasemalla. Mutta varoitan, keväällä jonot ovat tolkuttomat. Jos ei ole lähetettä työnantajalta tai muuta selvitystä kiireen syistä, niin kestää viikkoja.


      • eki
        helppoa kirjoitti:

        Kirjoitin eilen vähän huonon kommentin. Totta siinä on se, että viisainta kysyä omasta terveyskeskuksesta ensin. Jos heillä ole tarvittavaa palvelua, niin vaadi kirjallinen todistus ja lähete merimiesterveyskeskukseen. Nimittäin ilmeisesti olet ensimmäistä kertaa asialla ja silloin suoritetaan alkutarkastus. Ja sellaisen voi suorittaa vain merimiesterveyskeskus. Tosin asetuksen mukaan muukin merimieslääkäri silloin kun asuinkunnassa ei ole merimiesterveyskeskusta. Pääkaupunkiseudulla kaikki aloittavat rumban Helsingin merimiesterveyskeskuksessa joka sijainnee edelleenkin Kallion terveysasemalla. Mutta varoitan, keväällä jonot ovat tolkuttomat. Jos ei ole lähetettä työnantajalta tai muuta selvitystä kiireen syistä, niin kestää viikkoja.

        forumin lääkäriasema helsingissä hoiti näitä hommia.ku ei tiedä mistäpäin kyselet.kelpas ainakin silja ja vikinglinelle


    • täkkäri
    • Tosi on

      Itse jouduin aikoinaan hakemaan todistuksen eräältä lääkäriasemalta,koska edellinen oli mennyt vanhaksi.Kaikkien muiden maksujen lisäksi piti lekurille maksaa 150€ pöydän alta koska oli hälytetty tekemään extra keikan.Tämä tarina on tosi.
      Olisi kiva tietää mitä lääkintöhallitus/lääkäriliitto tästä asiasta sanoisi.

      • esko5

        Onko siitäkin yhdeksän vuotta kuten tämän ketjun edellisestä viestistä?


    • Tosi on

      Oli vuosi 2002 tai 2003 kun tämä tapaus sattui.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      693
    5. 52
      664
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      485
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe