Mikä virus tämä on ja miten siitä pääsee eroon?

Anonyymi

Vähän väliä tulee tulee Telian vuosipäivä mainos, kun selaa nettiä.

Tämänkin viestin saanu kirjoittaa kolmeen kertaan, kun sivu siirtyy mainossivulle, kesken kirjoittamisen.

Avast ei virusta löydä.

8

124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jaa, mulle tuli välillä DNA:n vuosipäivää (muistaakseni), ja vain täällä suomi24:ssä.

• Anonyymi

Asenna selaimeesi mainostorjunta lisäosa. Loppuu ylimääräisen roskan työntäminen ruudulle. Esimerkiksi uBlock Origin (Raymond Hill).

• Anonyymi

Mulle tuli dna:lta. Kuulemma pitkäaikaisille asiakkaille. Mulla on dna:n liittymä, niin menin lankaan.

Ehdin kirjoittaa siihen nimen, puhelinnumeron, osoitteen, sähköpostiosoitteen. Vasta kun alettiin pyytää pankkitunnuksia, niin tajusin että se on joku huijaus ja suljin sen.

Kalasteleeko ne pankkitunnuksia vai voiko ne tehdä muillakin tiedoilla jotain? Menikö nuo mun antamat tiedot kuitenkin jonnekin, vaikka en loppuun asti sitä täyttänyt?

Virustorjunta ei tehnyt siitä ilmoitusta, eikä löydä koneelta virusta kun skannasin.

Joo, joo... Olis pitänyt tajuta, että huijataan, mutta enpä tajunnut tällä kertaa.

• Anonyymi

Tämä: "Hyvä DNAn Käyttäjä, Me juhlimme vuosipäiväämme, ja sinut on valittu voittamaan tämän päivän ilmainen palkinto!".

Veikkaan että ujutettu suomi24:ään kun ei missään muualla ole tullut vastaan. Ilmeisesti tarkistaa operaattorin (ip:stähän sen näkee) ja tarjoaa sopivan version sen mukaan.

• Anonyymi

Estämällä evästeet loppui tuo hulluksi tekeminen. Samalla loppui tänne kirjoittelu...

• Anonyymi

ublock originia kun käyttää, niin eipä näy noita mainittuja huijauksia, eikä mitään estettä kirjoittelulle.

• Anonyymi

Ublock origin on mainostenestäjä.
        "originia" on tietysti suomalainen partitiivimuoto engl. sanasta "origin".

Sinänsä huonoa kielenkäyttöä, mutta ymmärrettävää.

Oikeakielisempää olisi ehkä ollut sanoa: "Käyttämällä ublock origin mainoksenesto-ohjelmaa selaimen lisänä..."

Ublock origin on siis selaimen ilmainen lisäosa, eli plugin. On helppo asentaa, mutta asentamistapa riippuu vähän selaimesta.

• Anonyymi

Tuo Ublock origin on kyllä toimiva ratkasu.

Ei oo tullu häiritseviä pakko mainossivustoja.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      30
      2866
    2. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      508
      1847
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1830
    4. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      17
      1434
    5. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      73
      1370
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1268
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      24
      1255
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      77
      1189
    9. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      31
      1038
    10. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      98
      1016
    Aihe