Saarenmaan Montun ja Latvian Ventpilsin välille haetaan operaattoria.
Liikennettä pitäisi järjestää ainakin kesäkuun alusta elokuun loppuun, kolme kertaa viikossa.
Alukseen tulee mahtua vähintään 25 henkilöautoa, tai muita 4,65 metriä korkeita vastaavan pituisia kulkuneuvoja, ja lisäksi kyytiin pitää mahtua yksi neljä metriä korkea bussi. Vähintään sadalle matkustajalle on löydyttävä istuinpaikka ja pelastautumisvälineet.
Yhdensuuntaisen matkan pituus lastauksine ja purkuineen tulee kestää korkeintaan 4,5 tuntia.
Tarjoukset on jätettävä klo. 11 mennessä heinäkuun 29. päivä Saarenmaan hallinnolle.
Montu-Ventspils reitille etsitään operaattoria
32
152
Vastaukset
- Anonyymi
Montu oli muinaisessa Egyptissä palvottu sodan jumala. Hänen palvontansa keskittyy Hermonthiksen (muinaisegyptiläiseltä nimeltään Iuny) ympäristöön.
Montu kuvattiin haukkapäisenä miehenä, jolla oli päänsä päällä kaksi sulkaa, auringonkehrä ja uraeus, joka edustaa Wadjet-jumalatarta. Montu oli sodan jumala ja faaraot pyysivät usein häneltä suojelusta lähtiessään sotaan. Valkoisen ja mustapäisen Buchis-sonnin katsottiin olevan Montu-jumalan edustaja maan päällä. - Anonyymi
Ei oo matkailua aloituksesi
ennemminkin laivat- ja merenkulku palstan keskusteluun sopivaa
ps. operoi itse, ei tarvi sit hakea turhia juttuja palstallemme - Anonyymi
Möntu, ei Montu. Montun pohjalle joutuu jokainen, kuka ei tule tuhkatuksi ja ripotelluksi esim. mereen.
https://news.err.ee/952518/saaremaa-seeking-operator-for-montu-ventspils-ferry-route- Anonyymi
''Mõntu-Ventspils-lauttareitin uudelleenkäynnistäminen olisi todennäköistä vain julkisen sektorin rahoituksen tuella ja että tarvittava summa voisi olla jopa 900 000 euroa kolmen ensimmäisen vuoden aikana.''
Eli,tuskin toteutuu. - Anonyymi
Ei Möntu vaan Mõntu.
Et näköjään tunne vironkielen aakkosia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
''Mõntu-Ventspils-lauttareitin uudelleenkäynnistäminen olisi todennäköistä vain julkisen sektorin rahoituksen tuella ja että tarvittava summa voisi olla jopa 900 000 euroa kolmen ensimmäisen vuoden aikana.''
Eli,tuskin toteutuu.Rahoitus on jo kunnossa, enää tarvitaan sopiva operaattori laivoineen. Jokainen meistä voi osallistua tarjouskilpailuun.
HSC The Princess näyttäisi olevan myytävänä. Siihen mahtuu 58 autoa, tai 10 bussia ja 18 autoa. Matkustajapaikkoja on 654:lle. Täydellä kaasulla kulkee 37 solmua ja 80% tehollakin vielä 32,5 solmua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rahoitus on jo kunnossa, enää tarvitaan sopiva operaattori laivoineen. Jokainen meistä voi osallistua tarjouskilpailuun.
HSC The Princess näyttäisi olevan myytävänä. Siihen mahtuu 58 autoa, tai 10 bussia ja 18 autoa. Matkustajapaikkoja on 654:lle. Täydellä kaasulla kulkee 37 solmua ja 80% tehollakin vielä 32,5 solmua.''...80% tehollakin vielä 32,5 solmua.)
Jep, ja menovettä palaa 2,5t tunnissa;)
Eikä ainakaan tänä vuonna toteudu
https://news.err.ee/907834/saremaa-latvia-ferry-link-not-coming-in-2019 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
''...80% tehollakin vielä 32,5 solmua.)
Jep, ja menovettä palaa 2,5t tunnissa;)
Eikä ainakaan tänä vuonna toteudu
https://news.err.ee/907834/saremaa-latvia-ferry-link-not-coming-in-2019Kiva, mistä saa ostettua matkalipun ja paljonko maksaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
''...80% tehollakin vielä 32,5 solmua.)
Jep, ja menovettä palaa 2,5t tunnissa;)
Eikä ainakaan tänä vuonna toteudu
https://news.err.ee/907834/saremaa-latvia-ferry-link-not-coming-in-2019Ei tietenkään toteudu tänä vuonna, koska nyt on vasta kilpailutusvaihe menossa. Kesäliikennettähän tuo tullee olemaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tietenkään toteudu tänä vuonna, koska nyt on vasta kilpailutusvaihe menossa. Kesäliikennettähän tuo tullee olemaan.
''...vasta kilpailutusvaihe menossa. ''
Satojen tarjouksien käsittely kestää ainakin ensi kevääseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tietenkään toteudu tänä vuonna, koska nyt on vasta kilpailutusvaihe menossa. Kesäliikennettähän tuo tullee olemaan.
Mitä hittoa tämä avaus sitten tekee matkailupalstalla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä hittoa tämä avaus sitten tekee matkailupalstalla?
Miksi matkailu ei liittyisi matkailupalstalle? Laivamatkailu on vieläpä laivamatkailua, joka on tämän palstan pääteema.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi matkailu ei liittyisi matkailupalstalle? Laivamatkailu on vieläpä laivamatkailua, joka on tämän palstan pääteema.
Mikä matkailu?
Minusta tässä on kyse kaupallisista suunnitelmista.
Jos kyse laivamatkailusta, paljonko lippu maksaa ja missä myydään? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä matkailu?
Minusta tässä on kyse kaupallisista suunnitelmista.
Jos kyse laivamatkailusta, paljonko lippu maksaa ja missä myydään?Saat liputtaa tarjouksesi esimerkiksi Viron tai Latvian lipun alle.
Somen voima on mieletön. Saimme Vuosaari-Muuga yhteyden, kun sitä vaadimme. Odotamme Kotka-Kunda reitin käynnistymistä, joka parantaisi edellen Suomen ja Viron välistä logistiikkaa.
Pitää olla aktiivinen, muuten ei saada aikaan muutosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Möntu vaan Mõntu.
Et näköjään tunne vironkielen aakkosia.Miksi pitäisi tuntea, kyseessähän on pieni maa, vähemmistökansa, ns rupusakki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saat liputtaa tarjouksesi esimerkiksi Viron tai Latvian lipun alle.
Somen voima on mieletön. Saimme Vuosaari-Muuga yhteyden, kun sitä vaadimme. Odotamme Kotka-Kunda reitin käynnistymistä, joka parantaisi edellen Suomen ja Viron välistä logistiikkaa.
Pitää olla aktiivinen, muuten ei saada aikaan muutosta.Vuosaari-Muuga yhteys tuli, koska Eckeröline laskelmat osoittivat liikennöinnin kannattavaksi. Äärettömän tyhmää ajatella, että joku linja avattaisiin, koska jotkut susien lailla sitä ulvoisivat.
Kyllä jokainen varustammo perustaa päätöksensä kalkyyleihin. Jos viivan alle tulee negatiivista, ei aloiteta. Harva sitä huvikseen menee ottamaan turpiinsa. Johan moinen on jopa lainkin vastaista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä matkailu?
Minusta tässä on kyse kaupallisista suunnitelmista.
Jos kyse laivamatkailusta, paljonko lippu maksaa ja missä myydään?Lippujen hinnoittelu on osa kaupallista suunnittelua. Ei kuulu matkailupalstalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saat liputtaa tarjouksesi esimerkiksi Viron tai Latvian lipun alle.
Somen voima on mieletön. Saimme Vuosaari-Muuga yhteyden, kun sitä vaadimme. Odotamme Kotka-Kunda reitin käynnistymistä, joka parantaisi edellen Suomen ja Viron välistä logistiikkaa.
Pitää olla aktiivinen, muuten ei saada aikaan muutosta.''Saimme Vuosaari-Muuga yhteyden, kun sitä vaadimme. ''
Älä perkele !! Tai sitten Tallinnan sulkahattupäiset päättivät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuosaari-Muuga yhteys tuli, koska Eckeröline laskelmat osoittivat liikennöinnin kannattavaksi. Äärettömän tyhmää ajatella, että joku linja avattaisiin, koska jotkut susien lailla sitä ulvoisivat.
Kyllä jokainen varustammo perustaa päätöksensä kalkyyleihin. Jos viivan alle tulee negatiivista, ei aloiteta. Harva sitä huvikseen menee ottamaan turpiinsa. Johan moinen on jopa lainkin vastaista.Eckerö Linjen voisi tosiaan laajentaa tuonne Viron ja Latvian väliseen liikenteeseenkin. Kotimainen avainlippuvarustamo ja vielä vihreällä kortilla bonukset päälle. Houkuttelisi takuulla suomalaisia turisteja.
- Anonyymi
M/S Holger Stjern oli ainakin taannoin myynnissä, mutta jää nippa nappa ehdoista, koska siihen mahtuu vain 24 henkilöautoa ja 99 matkustajaa, linja-autoa tuskin lainkaan. Sopisi ehkä paremmin Kuressaaren ja Ruhnun väliseen liikenteeseen.
- Anonyymi
Hailuodon lautat tuonne kunhan silta valmistuu. Olisi myös uusi aluevaltaus Finnferriesille.
- Anonyymi
Nimenomaan. Eihän tällaista matkareittiä ole olemassakaan.
Kun täällä aina jauhetaan, kuinka hirvittävän vaikeaa on autolla päästä laivalle, niin kuinka helposti se onnistuisi tuolle laivalle?- Anonyymi
Laivaan ja lossiin pääsee yleensä ajamalla, eli helposti, jos osaa ajaa autolla. Joskus ennen muinoin autot nostettiin kyytiin nosturilla. Nykyään autoja voidaan toimittaa myös merikonteissa, joiden käsittelyyn on omat apuvälineensä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laivaan ja lossiin pääsee yleensä ajamalla, eli helposti, jos osaa ajaa autolla. Joskus ennen muinoin autot nostettiin kyytiin nosturilla. Nykyään autoja voidaan toimittaa myös merikonteissa, joiden käsittelyyn on omat apuvälineensä.
Siis ku mä lähen Veikkolasta ja ajan Helsinkiin, on matkaa tollaset 30 kilsaa. Paljonko ois ajomatkaa tolle lautalle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis ku mä lähen Veikkolasta ja ajan Helsinkiin, on matkaa tollaset 30 kilsaa. Paljonko ois ajomatkaa tolle lautalle?
Riippuu kumpaan satamaan menet. Latviaan varmaankin pidempi matka. Saarenmaalle mennessä joutuu käyttämään myös lauttaa, jossa kuluu jonkun verran aikaa, olikohan puolisen tuntia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu kumpaan satamaan menet. Latviaan varmaankin pidempi matka. Saarenmaalle mennessä joutuu käyttämään myös lauttaa, jossa kuluu jonkun verran aikaa, olikohan puolisen tuntia.
Jahas, ja mihin sitä lauttaa tarvitsisin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jahas, ja mihin sitä lauttaa tarvitsisin?
Siellä ei ole siltoja. Voihan mennä uimallakin, mutta auton kanssa se ei onnistu,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siellä ei ole siltoja. Voihan mennä uimallakin, mutta auton kanssa se ei onnistu,
Eikös se ole ihan sama millä en mene, koska kukaan muukaan ei voi mennä.
Tosin käsittääkseni Ventspilsiin pääsee autolla ajamalla. Vaikka koko matkan. Tosin siihen menee aikaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös se ole ihan sama millä en mene, koska kukaan muukaan ei voi mennä.
Tosin käsittääkseni Ventspilsiin pääsee autolla ajamalla. Vaikka koko matkan. Tosin siihen menee aikaa.Sinun ei ole pakko mennä. Muut menevät sitten tarpeen mukaan.
Ventspilsiin pääsee kyllä maita pitkin. Pitää hommata vaan Venäjän viisumi, tai sitten kiertää Haaparannan ja Tanskan kautta Baltiaan.
Halvemmaksi tulee mennä lautalla Suomenlahden yli. - Anonyymi
Koskas alatte kirjoitella palstan aiheesta, Laivamatkailusta
unohtunut viime aikoina tuo aihe, laivamatkat, palstalle kirjoitelluista kommentoinneistanne
kiukuttelunne pois ja juttua jatkossa vaikkapa laivamatkusteluistanne,
jos sellaista vain edes omaatte - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koskas alatte kirjoitella palstan aiheesta, Laivamatkailusta
unohtunut viime aikoina tuo aihe, laivamatkat, palstalle kirjoitelluista kommentoinneistanne
kiukuttelunne pois ja juttua jatkossa vaikkapa laivamatkusteluistanne,
jos sellaista vain edes omaattePalstan aiheesta keskustelu on tyhmää. Järkevämpää on keskustella laivamatkoista ja risteilyistä.
Suomessa risteilyt ovat lähinnä autolautoilla tapahtuvia reittimatkoja.
Automatkailu ylipäätään on kenties suosituin tapa matkailla. Autolautat ovatkin siksi todella tärkeitä matkailun kannalta. Autolautoistakin on hyvä keskustella.
- Anonyymi
Seriffit äkkiä takaisin. Muutoin palstaa ei saada ruotuun.
YP:n taito ja kyky ei siihen pysty.
Jatkuvaa asiattomuutta, kirjoittelua väärälle foorumille, jne.
Toivottavasti osaatte jonkus valita kirjoitusfoorumin oikein.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241566- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761179Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865