Euroopan komission mukaan Helsinki on maksanut laitonta tukea entiselle bussiyhtiölleen 54,2 miljoonaa, joka tulee periä takasin. Olenkin ihmetellyt, miten on mahdollista ja markkinatalouden lainalaisuuksien vastaisesti, että niillä, joilla liikennepalvelut ovat parhaat hinta on halvin. Ydinvihreillä on bussit, ratikat, metrot, junat, lähitaksit, yhteiskäyttöautot, kaupunkipyörät, sähköpotkulaudat, rakennetut banat ja miljoona tunnelit lyhentämään muutama satametriä kävelmatkaa jne. Mityään kulkuneuvoe ei tarvitse odotaa paria minuuttia kauempaa. Siitä huolimatta heillä on Seituliikenteen halvimmat vyöhykehinnat. Samaan aikaan sijaan kehä III seudulta pääsee ytimeen nopeimmillaan ainoastaan bussissa hiukan yli tunnissa ensin tunnin odottelun jälkeen, käytänössä 2-3 tunnissa ja illalla paluu voi kestää puolivuorokautta.Siitä huolimatta kehä III vyöhykehinnat ovat kalliimmat kuin cityvihreiden. On täysin oikein, että HSL'ltä katoaa 300 bussia ytimestä. Sen jälkeen vyöhyke A hinnat on tulpalttava ja C-D vyöhykkeiden bussien vuoroajat kaksinkertaistava.
Miten cityvihreät suu pannaan kun 300 bussia katoaa lähiaikoina
15
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Rauhoitu persu.
Sinä uit nyt kyllä syvissä vesissä. Lue tuo kirjoituksesi uudelleen ja mitä selkoa siitä saat. Kirjoituksesi on mihinkään asiaan keskittymätöntä ja asioista toiseen siirtymistä ilman mitään järkeä.
Niin nuo 300 dösääkö on nyt tämä asia josta sinä nyt meuhkaat. Ei ne mihinkään häviä. Maksavia asiakkaita riittää täällä Helsingissä niin paljon jotta kyllä noille 300 dösälle käyttöä ja matkustajia on.
Teillä syrjäseudun asukkaille on ihmellinen asia tämä markkinavetovoima ja maksukyky. Te olette tottuneet sellaiseen maailmanaikaan jossa valtio kustantaa julkisen liikenteen keskustapuolueen lupaamana ja sen takia nyt luulet jotta täällä Helsingissä muka katoaisi nuo 300 dösää.
Tee tuottavaa työtä niin on varaa myös julkiseen liikenteeseen, vai pitäisikö helsinkiläisten cityvihreiden kustantaa syrjäseutujen kannattamaton onnikkabiilikyyti. - Anonyymi
Helsinki kieltää autoilua ja haali saastuttavia risteilyaluksia?
- Anonyymi
Niin on vaikea ymmärtää sitä, että niillä joiden palvelu on parasta hinta on alhaisin. Sitä ei sovella Finnair, ei VR, Tallink-Silja, ei edes Onnibussi, mutta HSLn seutuliikenne kylläkin. Näille hinta on alhaisin, jotka eivät edes viitsi 100 m kävellä tai saavat raivoitkupotkukohtaukset, jos joutuu 2 minuutia pysäkillä vartoon seuraavaa vehjettä,. Eihän tuo logiikka voi olla muualta lähtöisin kuin cityvihreiden somekuplan pienistä aivoista lähtöisin. Hinnoittelun peruste ei voi olla yksistään matkapituus vaan palvelun saatavuus, sen nopeus, käyttökerrat ja joustavuus muuttaa aikataulua ja kulkuneuvoa. Näin se toimiin muissa liikennemuodoissa, mutta ei seutuliikenteessä. Kaiken kukkuraksi Vantaalla ja Espoossa kaikki maksavat saman veroäyrin, joten palvelujen hintakin tulee olla sama. Toinen vaihtoehto on, että veroäyrimäärä määräytyy kaupungin eri osissa palvelutason mukaan ja on alhaisempi seudulla, jossa vuoroväli on esimerkiski tunti.
- Anonyymi
Ihmettelen mikseivät cityvihreät puolusta ansiotonta omaa etuaan. Eikö palvelusta ja sen tasosta tule maksaa, eikä sen puutteesta? Ilmeisesti ytimen cityn etuoikeutettu piipertäjäkunta pitää etujaan itsestään selvänä ja luonnonlakina. Sitä se ei ole, eikä edes markkinatalouden lainalaisuuksien mukaista. 300 verovaroilla maksettuja kustennettua citybusia pois liikenteestä HETI.
- Anonyymi
Vihreät siirtyvät Takseihin, nehän eivät tuota päästöjä, kuten inhottavat yksityis-autot ;DDDDD
- Anonyymi
Onhan tuo aika röyhkeää, että Suomen pääkaupungina esiintyvä keskus suunnittelee jopa tietulleja ytimen ulkopuolella asuville. Kaiken kukkuraksi jopa Tallinna tunnelin tulsi kulkea Helsingin keskustan kautta. Täysin päätön ehdotus ja kansalaisa syrjivä. Vesterbackan tunneli on paljon järkevämpi Espoon kautta. Kyllä nuo cityvihreät joutavat lähes ilmaisella metrolla matkustaan Espooseen ja sitäkautta siiderinsä Tallinnasta noutaan. HSL hinnoittelu on keskiajalta, jolloin kaupungin ydin tarjosi suojan ja oli käytännössä ainoa paikka jossa oli sallittu harjoittaa kauppaa. Nykyisin näin ei ole muulla kuin cityvihreiden pikkupäissä. Helsingiltä on poistettava pääkaupunki oikeudet.
- Anonyymi
Tietääkö joku, joko tuo bussiyhtiö on maksanut 54,2 miljoonan sakkonsa. Onko cityvihreät järjestäneet lakkikeräyksen laiitomia tukeja saaneen yhtiönsä hyväksi?
- Anonyymi
Vihreiden valtaenemmistö asuu betoni taloissa, energian lähteenä kivihiili, mikä on ilmaston saastuttavin yhtälö.
- Anonyymi
Oletko ajatellut kuinka suorasähkölämmiteisessä talossa energialuokka on pahimpia kun taas puulämmiteiset asunnot parasta A-luokka. Kiitos kepun ja vihreiden tästä "totuus" luokituksesta, joka on yhtä hanurista kuin koko valemedian totuustoitotus.
Eenergialuokan määrittelyssä käytetään erilaisia kerroinlukuja, joihin vaikuttaa lämmitystapa. Esimerkiksi sähkölämmitteisessä talossa käytetään kerrointa 1,7. Saman energiankulutuksen puulämmitteinen talossa käytetän kerrointa 0,m vaikka energiaa tarvitaan molemmissa yhtä paljon. Tämä onoiva tyyppi esimerkki siitä totuudesta ja kaksinaamaisuutta, jota viherpiipertäjät ja kepu päästelevät. Autossa sähkö on hyväksi, talossa pahasta. Mikseivät nämä piipertäjät vaadi häkäpönttöautotai puulämmiteisiä höyryvetureita ytimeen, kun se on niin puhdasta. - Anonyymi
Piipertäjät ajelevat taxilla rautatieasemalta edeskuntatalolle,
sekä takaisin.
Tai kampin linja-autoasemalta eduskuntatalolle ja takaisin.
Autoilu on kiellettävä helsingissä.
Piiperöt istuu taxin takapenkillä ja parantaa maailmaa.
Haavisto lentelee lentokoneella ristiinrastiin afrikkaa ja paasaa
vihreestä pelastuksesta. - Anonyymi
Vihreäthän tunnetusti panevat verorahoja omaan pussinsa ja istuvat muiden housuilla nuotiotuleen, jossa keitetään myrkyllistä vihreää teetä.
Kaikkein kummallisinta asiassa on, että Helsingin kaupungille ei seuraa mitään sanktioita?
Eli hyvävelijärjestelmän rahasampo saa jakaa rahaa vapaasti edelleenkin?- Anonyymi
Niin onhan tuo todella outoa, että laittomasti rahaa yhdelle toimittajalle kylvänyt taho ei saa sanktioita vaan ainoastaan rahaa vastaanottaanut taho. Jos kerran Hkin on todettu jakavan holtittomasti rahaa yhdelle bussifirmalle, niin tuskin olisi mikään ihme, että samaa menettelyä olisi sovellettu myös jollekin toiselle vaikka täysin eri toimialalla. Hki ostaa palveluja niin rakennus, suunnitelu, infra, atk ja eri palveluita mm. sotea jne. aloille. Jos yhdellä toimialalla on katsottu sopivaksi tukea ja suosia yhtä toimittajaa, niin miksei myös muillakin.
- Anonyymi
Osta fillari.. Hangessa hauska polkea.. Viherunelma..
- Anonyymi
Pyöräilen päivittäin, jopa varmaan paljon enemmän noin 4-5 tkm/v kuin cityvihreät. Mutta cityvihreät voivat pyöräillä ilman, että heidän täytyy omistaa pyörää. Eikö se ole etuoikeus, luksusta ja josta pitäisi maksaa kunnon korvaus kaikkien muiden palvelujen päälle? Kun itse pyöräilen, maksan pyörästä noin 1000 €, sen lisäksi kumit. Sisäkumenja menee keväsin jopa kahdet 100 km matkalla. Kerran 50 km lenkillä kumi puhkesi kolme kertaa ja mietin, että eihän tässä ole mitään mieltä. Minulla oli muka ainoastaan kahdet varakumit (nykyisin välttämätön min varustus) ja lopppumatkan talutin ja lopussa kannoin pyörää 3 km. Pelkät kesähumit maksavat vuodessa noin 100-130 € ja lisäksi ketjut,öljyt, rattaat, vaijerit, vaatteet jne päälle noin 100 €/v. Jos hankii talvi kumit nastoilla siihenkin uppoaa 100 €. Ei ole halpaa pyöräily muille kuin cityvihreille.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1272770Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2442425Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j631645Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1891528- 581454
Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa751153Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä751128- 391109
Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi391002Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M288960