Lakialoite nepotismin ehkäisyyn. Eli sukulaisten suosiminen työnhaussa.

Anonyymi

Moikka. Olen tekemässä lakialoitetta otsikon mukaisesti.
Tarviin muutaman kannattajan 5kpl jotta aloitteen voi laittaa menemään.
Uskaltaako kukaan ryhtyä tukemaan. Onhan kyseessä korruption ehkäisy ja tasa-arvo.
Rohkeasti vain mukaan. Vaatii nimen ja sähköposti osoitteen. Ymmärrän että harva haluaa ja luulee minua häiriköksi, mutta yritinhän ainakin.

9

342

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kysy Eve Heinäluomalta millä avuilla hän kokee päässeensä eduskuntaan.

• Anonyymi

Kerro nyt edes mitä on nepotismi?

• Anonyymi

Järvenpäässä löytyy sellainen. Tekevät kaiken aina päin helvettiä. Ei osaa ei.

• Anonyymi

Eli jos esim. minä katsoisin että voisin ottaa toisen työntekijän firmaani itseni lisäksi, en saisi ottaa sitä omasta perheestäni? Miksi?

• Ei nepotismi varmaankaan sitä tarkoita, etteikö perheyrityksiä voisi olla. Nykylainsäädäntö taitaa jo kattaa syrjinnän / suosimisen.

• Anonyymi

Ois kyllä hyvä jos tohon sais jonkinlaisen laki jutun. Todella ärsyttävää ja turhauttavaa hakea vaikka kesätöihin johon sitten päädytäänkin ottamaan sukulaisia joiden ei edes haastattelussa tarvitse käydä tai toimittaa edes mitään oleellisia papereita ja todistuksia . Todella yleistä pienillä paikkakunnilla.

Sitten on niitä tapauksia että haetaan työntekijöitä ja pidetään haastattelut ym, mutta paikka onkin jo saatettu luvata sukulaiselle , mutta haku pidetään vain muodon vuoksi.

• Anonyymi

Yleislakko!

• "Onhan kyseessä korruption ehkäisy ja tasa-arvo."

Suomihan on korruptiovapaa maa jo valmiiksi :-)

• Anonyymi

On itsestään selvää että aina suositaan jotakin. Mieluimmin läheistä tuttua kuin jotain tuntematonta.
      Nimitykset ja muu etujen saavuttaminen läheiselle on aivan päivänselvää.
      Jos on mahdollisuus hyötyä, miksi ei hyötyisi. Kun on kerran sellainen mahdollisuus annettu, usein vielä muiden toimesta.
      On naivia uskoa että joku tekee asioissa päätöksiä hyvää hyvyyttään varsinkin jos asiassa voi joitain hyötyä. Joko itse tai lähipiiri.
      Vai luuleeko joku ettei kaikki kenellä on mahdollisuus, ei sitä mahdollisuutta käytä?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      166
      2159
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2122
    3. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      1592
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      126
      1523
    5. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      469
      1321
    6. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      81
      1091
    7. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      54
      941
    8. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      901
    9. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      234
      824
    10. Syntymän ja kuoleman aallot

Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa
      Hindulaisuus
      359
      815
    Aihe