Näytin rosvolta eikä kukaan reagoinut

Anonyymi

Fillaroin eilen tapahtumatorille ja kietaisin vaijerilukolla pyöräni telineeseen. Olinkin ottanut väärän avaimen mukaan. Pyysin vanhojen työkalujen myyjältä rautasahan lainaksi, kova homma ja kesti n. 10 min. Kukaan ei tullut kysymään, miksi kovin ottein irrotan pyörää. Jos itse näkisin moisen, menisin kysymään. Siis voisin ihan vapaasti varastella pyöriä keskellä päivää. Voisi luulla että olen vaarattoman ja rehellisen näköinen, vaan en ole, siitä päätellen, että Motonetissa viime viikolla kassa halusi tarkastaa reppuni. Ällistyneenä mäjäytin sekaisen reppuni kassan eteen apposillaan. No, johtui kuulemma siitä, että liikkeeseen ei saa kävellä reppu selässä vaan se pitää jättää ilmaiseen säilytykseen mennessä. No ei sekään niin mene. Kävin edellisellä viikolla ja sama reppu selässä kävelin kassan ohi mitään ostamatta, kun haluamaani suihkuletkua ei ollut hyllyssä.

15

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos todellisuudessa jopa näytätkin karmeelta rosvolta, niin vielä harvempi uskaltaa reagoida lukon rassailuusi. Vielä jos ulkonäkösi hieman viittaa erehdyttävästi uuskulttuurisuuteen, niin saat vapaasti sahailla fillareista lukot auki, edes poliisin puuttumatta asiaan.

• Anonyymi

Jos autoa ajaessasi näet pyöräilevän maahanmuuttajan, älä aja hänen päälleen:
        Polkupyörä voi olla omasi!

• Anonyymi

Tavalliselta vaalealta suomalaiselta näytän. Ihan heppoisilla voimilla ei vaijeria pysty sahaamaan vanhalla ruostuneella rautasahalla, muttei ne voimat mitenkään päälle päin näy.

• Minä kai näytän juopolta luuserilta, koska kerran kotiin ajellessa oli siviili poliisiauto passissa ja seuraavasta risteyksestä kurvasin kotipihalleni.

Tietenkin poliisit seurasivat ja tulivat puhalluttamaan minua ja kaikki oli kunnossa. Toden näköisesti olettivat minun pakenevan johonkin piiloon, tiedä häntä. Naureskelin viellä, että kävin juuri katsastuksessa, mutta ei mennyt läpi ja korjaaja on jo tilattu.

Kertoessani tätä hupaisaa episodia lapselleni, niin hän totesi yksmalkaan, että totta`kai, koska kukaan ei viitsi selvinpäin ajella noin vanhalla autolla!! Eihän auto ole kuin 32-vuotta ja minä olen sentään jo yli 70-vuotias. Tuosta minun auto asiasta saan kuulla jatkuvaa leikki pilkkaa, että vaihda uudempaan, mutta lapseni vaihtoi omansa.

Mitä onkaan seurannut? Jatkuvaa remppaa rempan jälkeen ja on niin vaikeita korjatakkin, että "maltaita" maksaa, kun taas minun korjaajani (toki yleisesti tunnettu hyvä korjaamo) on vannonut, että sellaista vikaa siihen ei tule, jota he ei pysty korjaamaan ja kaikki sopuhinnalla on tähän saakka onnistuneet.

Aloittajalle sen verran, että oletettavasti olisin itse mennyt kauemmaksi ja soittanut poliisit paikalle, koska koskaanhan ei tiedä, milloin tosi varas on kyseessä? Tosin minunkin fillari varastettiin ikkunani alta, jota en ollut lukinnut, mutta oma moka.

ps. tiedetään, tiedetään, olen liian nuorten palstalla ikäisekseni, mutta kun ei kiinosta nuo Halla-ahon jutut.

• hunksz
        Kristiina23 kirjoitti:

Minä kai näytän juopolta luuserilta, koska kerran kotiin ajellessa oli siviili poliisiauto passissa ja seuraavasta risteyksestä kurvasin kotipihalleni.

Tietenkin poliisit seurasivat ja tulivat puhalluttamaan minua ja kaikki oli kunnossa. Toden näköisesti olettivat minun pakenevan johonkin piiloon, tiedä häntä. Naureskelin viellä, että kävin juuri katsastuksessa, mutta ei mennyt läpi ja korjaaja on jo tilattu.

Kertoessani tätä hupaisaa episodia lapselleni, niin hän totesi yksmalkaan, että totta`kai, koska kukaan ei viitsi selvinpäin ajella noin vanhalla autolla!! Eihän auto ole kuin 32-vuotta ja minä olen sentään jo yli 70-vuotias. Tuosta minun auto asiasta saan kuulla jatkuvaa leikki pilkkaa, että vaihda uudempaan, mutta lapseni vaihtoi omansa.

Mitä onkaan seurannut? Jatkuvaa remppaa rempan jälkeen ja on niin vaikeita korjatakkin, että "maltaita" maksaa, kun taas minun korjaajani (toki yleisesti tunnettu hyvä korjaamo) on vannonut, että sellaista vikaa siihen ei tule, jota he ei pysty korjaamaan ja kaikki sopuhinnalla on tähän saakka onnistuneet.

Aloittajalle sen verran, että oletettavasti olisin itse mennyt kauemmaksi ja soittanut poliisit paikalle, koska koskaanhan ei tiedä, milloin tosi varas on kyseessä? Tosin minunkin fillari varastettiin ikkunani alta, jota en ollut lukinnut, mutta oma moka.

ps. tiedetään, tiedetään, olen liian nuorten palstalla ikäisekseni, mutta kun ei kiinosta nuo Halla-ahon jutut.

"Kristiina23"

Blogit ovat yleensä 70 ja eteen-päin.
        Älä kirjoita niitä tänne.
        Blogeilla on myös ihan omakin paikkansa.

H.

• hunksz kirjoitti:

"Kristiina23"

H.

Kuules nyt hunksz, kun kokemuksen ääni puhuu. Itse olit juuri äsken tuolla 50 palstalla, tosin korjasit virheesi, mutta kirjoitettu, mikä kirjoitettu ja tulet huomaamaan, että vanhemmiten alkaa muistikin pettämään, että missäs minä nyt olinkaan?

Pysy vain itse siellä renkuissasi, joihin en varppina osallistu, joten siellä en ainakaan häiritse sinun mielenrauhaasi, mutta kirjoittelen tänne joskus, koska minusta se on kivaa. Eikö sinustakin kivan tuottaminen itselle tee jotenkin hyvää, makeeta, aivan kutaa.

• Kristiina23 kirjoitti:

Kuules nyt hunksz, kun kokemuksen ääni puhuu. Itse olit juuri äsken tuolla 50 palstalla, tosin korjasit virheesi, mutta kirjoitettu, mikä kirjoitettu ja tulet huomaamaan, että vanhemmiten alkaa muistikin pettämään, että missäs minä nyt olinkaan?

Pysy vain itse siellä renkuissasi, joihin en varppina osallistu, joten siellä en ainakaan häiritse sinun mielenrauhaasi, mutta kirjoittelen tänne joskus, koska minusta se on kivaa. Eikö sinustakin kivan tuottaminen itselle tee jotenkin hyvää, makeeta, aivan kutaa.

Minä siirsin kommenttini sinne minne se kuului.
        Iälleni en voi mitään.
        Aloitukseni saamat kommentit saavat minut hyvälle mielelle.
        Useimmat niistä ainakin.
        Musiikeillaankin.

H.

• hunksz kirjoitti:

"Kristiina23"

H.

varppina

Älä uskokkaan, että kuuntelen mielipiteitäsi, koska aivan äskettäin itse mokailit tuolla 50 palstalla, joten "kaada itsellesi vain".

• Anonyymi
        hunksz kirjoitti:

Minä siirsin kommenttini sinne minne se kuului.
        Iälleni en voi mitään.
        Aloitukseni saamat kommentit saavat minut hyvälle mielelle.
        Useimmat niistä ainakin.
        Musiikeillaankin.

H.

Hihhii vähästä vanhan miehen mieli hyväksy tulee, läyskien lässytyksistä 🤣

• Anonyymi

Jos on 70plus niin onhan sitä silloin 60pluskin. Minusta tätä ikä-juttua vatvottiin aikaisemminkin. Jos ei ole muita aiheita mielen päällä, niin kyllä se sopii että vatvotaan kuka minnekin saa kirjoittaa. Minä, joka kuulun tälle palstalle, olen vastaillut jonkun 50plus-tyypin kysymykseen, jos olen vastauksen tiennyt. En kyllä ole sinne aloitusta tehnyt, kun teen ne tälle.
      Kristiina, juttusi oli hauska ja sopi hyvin aloitukseeni.

• Anonyymi

Kukaan ei uskaltanut.

Tulee itelle ongelmia, jos sekaantuu. Mahdollista, joku soittanut hätäkeskukseen, mutta ei paskalakit pidä fillarivarkautta mitenkään kiireellisenä tehtävänä.

Ulkonäkö kyllä ratkaisee paljon, sä kai näytit joltain serbiterroristilta ja siks pistit silmiin ja kaikki varoi. Hah, muutamankin kerran sattunut itelle vastaavaa. Se saletti, että esson autokorjaamoon ei kande mennä puku päällä, aina tulee kusetusyrityksiä. Eikä bilteemaan kannata mennä venäjäläiseltä mafioosolta näyttävänä, heti tulee vartija viereen.

Koitappa siinä sitten jatkuvasti vaihdella vaatteita tilanteen mukaan, mutta se kannattais.

Ihmiset ei nykyaika helpolla kuitenkaan uskalla puuttua mihinkään. Kohta raastuvassa jostain päällekäymisestä tai pahoinpitelystä syytettyina. Firmoissa ollaan pikkasen tarkempia, koska niillä niinkuin viran/ammatin puolesta ikäänkuin oikeus siihen.

Muuten, miten oisit todistanut omistavasi kyseisen fillarin, jos joku ois tullut kyselemään?

=DW=

• Anonyymi

En siinä paikan päällä olisi voinut todistaa mitenkään, mutta kotona on pyörästä paperit ja runkonumero. Sen pyörän osto olikin mukava tapaus. Myyjä esitteli minulle runsasvaihteista kilpapyörää. Minä: eiku jotai tavallisempaa. Myyjä: No täällä ois muummupyörä. Minä: ai mummu ..no en tiiä. Myyjä: Sovitaan että se on euro-mummupyörä. Ostin sen, kolmivaihteinen paksurunoinen, tukeva, isolla pehmeällä istuimella. Kumppani osti pullon shamppanjaa ja kastoi pyörän Iinekseksi.

• Anonyymi

Olin hukannut takapihan portin avaimen , piti rälläkällä lukkoa avata :D

• Anonyymi

Ihmisillä on myös tunnelukkoja. Niitä ei rälläköi taitavinkaan psykologi jos lukko on monisyinen.
        Kun tekee lukkojarrutuksen, meneekö pyörä takalukkoon?

• Anonyymi

Toistaiseksi ei ole vielä löytynyt sellaista tunnelukkoa, jota eivät Niuvanniemen lukkosepät olisi saaneet auki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      3
      3646
    2. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      193
      3569
    3. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      128
      3310
    4. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      71
      3281
    5. Korpelanvaara

Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit
      Suomussalmi
      20
      2156
    6. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      25
      1738
    7. Osaatko arvata

Mitä ajattelin?
      Ikävä
      27
      1456
    8. Heippa nainen

Tykkään susta niin että halkeen 😘 Kivaa iltaa. t-mies
      Ikävä
      32