Peugeot 206 katalysaattori hinta töineen 1500?

Anonyymi

Peugeot huollossa sanottiin, että 1200 olisi uusi katti tuohon 02 vm pösöön, siis ilmeisesti Peugeotilta suoraan. Sitten kattelin varaosina niin hinta paljon alhaisempi? En kyllä itse osaa mitään tehdä tuolle, niin mietin, että kovin on tyyristä.. Mikä ero noissa katalysaattoreissa on?

14

2281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sama kampe Pösön paketissa ja hinta tuplaantuu. Jos katti maksaa saman kun auto niin en ns. orkkis-osaa asennuttaisi.

      • Anonyymi

        Kiitos kommentista! -ap


    • Anonyymi

      Katalysaattorissa käytetään platinaa, joka on kallista.

      Tarvikekatalysaattoreissa voisi päätellä olevan vähemmän tuota vaikuttavaa ainetta, sen lisäksi muussa rakenteessa on saatettu säästää, eli asiat on tehty vähän oikomalla = ohuempaa ulkomateriaalia, tukirakenteita vähemmän jne jne

      Itse ajan pösöllä, jolla on ikää 22 vuotta ja siinä on edelleen alkuperäinen katalysaattori, joten alkuperäinen on ainakin omalla kohdallani osoittautunut kestäväksi ja laadukkaaksi.

      Jos et meinaa autollasi ajaa kymmentä vuotta, niin ainakin itse päätyisin siihen edullisimpaan ratkaisuun mitä löytäisin. On se sitten tarvikekatalysaattori tai alkuperäinen käytettynä, hajottamolta.

      Hieman se arpapeliä on että kauanko käytetty tai tarvike kestää, mutta vahva tunne on että vuosia kuitenkin.

      • Anonyymi

        Kiitos kommentista! Selvensi paljon! -ap


    • Anonyymi

      Pelkän antipollutionfault- tai risk of particlefilter blocking-herjojen vuoksi ei kannata alkaa suodatinta vaihtamaan, herja voi tulla vaikka mistä, alkaen hapettuneista johtoliittymistä. Vikailmoitusten lukuun ensimmäiseksi. Peugeot-foorumilla lisää aiheesta.

      • Anonyymi

        Vaikka kysyjä ei sitä kerrokaan, voi aika suurella varmuudella arvata että kyse on bensakoneesta.

        Bensakoneessa ei tule "Risk of particle filter blocking" ilmoituksia, siinä kun ei ole kyseistä osaa laisinkaan.

        " ei kannata alkaa suodatinta vaihtamaan"

        Nythän oli kysymys katalysaattorista, ei suodattimesta.


    • Anonyymi

      Tuli huollosta. Vaihdettiin katalysaattori, ilmeisesti varaosa, koska paljon halvempi. Päästöt ennen huoltoa CO% 0,01 ja HC ppm 12. Huollon jälkeen CO% 3,33 HC ppm 229. Opiskelin piruuttani katin toimintaa, niin miten nyt häkää ja hiilivetyjä tulee uudesta 170e katista huolimatta noin paljon? Ensiksi oli hinta-arvio 1200e Peugeot 206 suoraan tehtaalta katalysaattori, mutta hinta tippui 170e mikä tarkoittaisi varaosa katin laittamista. Ite aloin järkeillä, että jos uusi katalysaattori, niin jos katalysaattori pienentää CO% eli häkää ja HC ppm hiilivetyjä.. maalaisjärjellä ajateltuna suora putkiko siellä "uutena katalysaattorina" on? Kovasti väittivät merkkihuollossa, että siellä on uusi katalysaattori. Vika voi olla missä vaan.. pakko kai uskoa? Ihmetyttää kovasti. Tuosta Peugeot huollosta varoiteltiin Google Mapsissa. mutta en osaa sanoa noista ja huomasin varoittelut myöhemmin.. .. mitä opin katalysaattorin toiminnasta oli se, että muuttaisi nuo CO ja HC hiilidioksidiksi ja oliko se sitten hapeksi.. jos siis hyvä katalysaattori niin kun arvot täysin pielessä, niin järki sanoisi, että ei olisi katalysaattoria vaan suora putki tai hyvin huono katalysaattori tilalla.. Peugeot huollosta kehoitettiin paaliin viemistä.. itse oon kyllä teoreetikko niin kai tuon mekaniikon sanaan pitäisi luottaa, että vika voi olla myös moottorissa, mutta muuttuneet arvot kertoisi että oma teoria olisi oikea, että mikä pönttö siellä nyt on niin on joku ihan paska, missä ei voi olla sitä "hunajakennoa".. sitä katalysaattori-ainetta... Kurkistin mahdollista katalysaattoria, niin kyllä siellä joku pönttö oli missä lamba anturi kiinni.. tuosta lambda arvosta jäi katsastuksessa kiinni ja pakoputkessa olevasta reiästä, mistä korjauskehoitus. Enpä älynnyt silloin kattoo noita häkä ja hiilivetyjä, en kyllä ollut tietoinen asiasta.. tosin enpä oo mekaniikko vaan utelias asian suhteen. 500 maksoi koko lysti.. itse vähän kyllä poropeukalo niin jää mysteeriksi.. .. jos harakiri eli missä vähän roipetta, niin mutta miksi häkää ja hiilivetyjä tulee noin pirusti vaikka uusi katalysaattori??? Halvempi kuin toisen mekaniikon katsoma 1200 tehdasversio.. vedetty joku pelkkä putki? Sanottiin, että niin vanha auto, niin aika luopua.. ja vika voi olla moottorissa eli kuoleman tuomio.. tai uus moottori.. muutos kyllä iso noissa arvoissa katin laiton jälkeen.. CO% 0.01 brand new katalysaattori 170e CO% 3.33% HC ppm 12 ja sitten HC ppm 229. Lambda 1044 ja uusi lambda 0,890. O2 0,87 ja uus O2 0,08.. eli jos kemiasta jotain ymmärrän niin häkä syrjäyttää hapen.. mitä vittua?? Ja aiemmin muistelin, että happea tulisi tuossa hiilidioksidin kanssa tuossa katalysaatio-reaktiossa?? Järkevä selitys on huono katti tai kun en tiedä autoista mitään niin sitten pakko mekaniikon sanaan luottaa, että vika voi olla jossain muualla ja paljon hankalampi.. ajatus että katti olisi ollut kunnossa ja lambdassa poikkeama korotetulla pyorimisnopeudella 1044.. muut arvot ok.. :( mikä edes tuo lambda? Miksi Peugeot huollossa voitaisiin vetää mutkia suoriksi? Miksi mun asiakkaana pitää miettiä tämmöistä? Minä mikään mekaniikko ole.. mysteeriksi jäi ja auto ajokiellossa, lompakossa 500 euron lovi..
      -ap

      • Anonyymi

        Mikä oli se syy, että sitä katalysaattoria alettiin vaihtamaan?

        Kävitkö ehkä katsastuksessa ja siellä autosi pakokaasupäästöt eivät läpäisseet katsastusta? Mitkä ne arvot olivat kun olit katsastuksessa?

        Selvää on se, että autossasi oli toimiva katalysaattori ja se joka teki diagnoosin siitä, että se on viallinen, on väärässä. Autossasi on tällä hetkellä viallinen katalysaattori.

        Jos korjaamo suosittelee auton romuttamista sen jälkeen kun on tössinyt tekemänsä korjauksen, lienee aika ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.

        Korjaamo on velvollinen korjaamaan / korvaamaan aiheuttamansa vahingon, valitettavasti jos osaaminen on tuota tasoa, he voivat rikkoa autoa vielä huonommaksikin.


    • Anonyymi

      CO% 0,01, CO2 14,30 HC ppm 12 O2 0,87 lambda 1,044 pakoputkessa vuoto edessä, hylky tuli lambda arvosta ja korjauskehoitus pakoputken vuodosta. Nuorempi eri mekaanikko puhui 1200 arvoisesta katalysaattorista. Vanhempi ilmeisesti halusi tulla vastaan kai hinnassa kun katalysaattori olikin halvempi. Käyttivät katsastuksessa kun meni yli uusinta katsastuksen ajan hyvitykseksi, mutta ei mennyt läpi kun arvot oli sitten= CO% 3,33, CO2 12,70 HC ppm 229 O2 0,08 lambda 0,890. Sanoivat että olivat lämpöiseksi käyttänyt katalysaattorin. Ja koitin vielä moottoritiellä lämmittää katalysaattoria ja arvot pysyivät muuttumattomana kun kävin hylky paikassa katsastaa, ja katsastaja käytti kunnolla kaasua ja silleen suht pitkään, mutta arvot oli nuo. .. kiitti vastauksesta! -ap

      • Anonyymi

        Jos tässä unettomana jatkaisi. Syytä en tiedä, sanottiin, että selvä homma oli, että vika katalysaattorissa. Itse en tiennyt mikä on katalysaattori kun vein auton sinne. Täällä mielenkiintoni heräsi ja tutkin asiaa netistä, YouTubesta ja googlesta..

        Ajattelin että tienpäähän tullut katti ja uusi hyvä tulee tilalle, niin eipä oo katsastuksessa enää moittimista. Sitten hinta tippui 1200sta 170 kun hain auton. Olivat katsastaneet mutta hylättynä. Väittivät että on uusi katalysaattori, että vika voi olla moottorissa. Maksaa liikaa minulle vian diagnosointi.

        Sitten edelleen uskoin heitä. Kävin lämmittämässä kattia vielä kun olivat niin tehneet mutta kun vika korjattu eli katti vaihdettu niin uskoin heihin. Testasin vielä siinä hylky paikassa ja katsastaja käytti autoa ja arvot yhtä huonot.

        Mulla alkoi raksuttaa täällä kotona kun vertasin arvoja keskenään. Muistin miten katti toimii, että häkä CO ja hiilivedyt muuttuu ympäristö ystävälliseksi.. hapeksi? Ja hiilidioksidiksi.. katoin katsastuspapereita, että mitä ihmettä. Häkää reippaasti ja hiilivetyjä kanssa. Sitten kirjoitin ajatukset tänne.

        Harmittaa tommonen touhu. Ja olin kanssa sinisilmäinen enkä tutkinut ennalta Google Mapsin arvioita, missä varoiteltiin suomeksi ja englanniksi. Ei ihmiset näin kokemuksesta turhaan kirjoita sanaa VARO. Tai AVOID. Hyvä opetus: lue arviot ensin. Näin tämän liikkeen kohdalla myös. Ajoin katsastuksesta suoraan merkkiliikkeet läpi ja hyvä Peugeot merkkihuolto suositteli tätä. Ei voi luottaa myös merkkihuoltoihin, eika nyrkkipajoihin... Pitää lukea asiakkaan arviot. Mutta olin jo varannut ajan ja osa Peugeot tehtaalta tulossa katti, niin ja merkkihuolto niin luotin täysin. Ja edelleen ajattelin kun täältä neuvottiin, että ihan hyvä varaosa katti on myös, niin koin eleen hyvänä, että eivät laskuta turhaan.

        Kiitos! -ap

        PS. Voisivat liikkeet huomioida asiakas palautteen ja petrata enemmän asiakaskeskeiseksi. Asiakas on aina oikeassa, niin pitää luottaa jos palautteessa lukee varo, niin alyta tehdä korjausliikkeen ja välttää kyseistä paikkaa. Harmittaa tommonen.

        Luotin tietämättömänä asiantuntijaan. :(

        Parempi vaan kävellä paikasta toiseen kun ajella autolla. Kunto kasvaa ja lompakossa rahat pysyy sekä ei vituta enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tässä unettomana jatkaisi. Syytä en tiedä, sanottiin, että selvä homma oli, että vika katalysaattorissa. Itse en tiennyt mikä on katalysaattori kun vein auton sinne. Täällä mielenkiintoni heräsi ja tutkin asiaa netistä, YouTubesta ja googlesta..

        Ajattelin että tienpäähän tullut katti ja uusi hyvä tulee tilalle, niin eipä oo katsastuksessa enää moittimista. Sitten hinta tippui 1200sta 170 kun hain auton. Olivat katsastaneet mutta hylättynä. Väittivät että on uusi katalysaattori, että vika voi olla moottorissa. Maksaa liikaa minulle vian diagnosointi.

        Sitten edelleen uskoin heitä. Kävin lämmittämässä kattia vielä kun olivat niin tehneet mutta kun vika korjattu eli katti vaihdettu niin uskoin heihin. Testasin vielä siinä hylky paikassa ja katsastaja käytti autoa ja arvot yhtä huonot.

        Mulla alkoi raksuttaa täällä kotona kun vertasin arvoja keskenään. Muistin miten katti toimii, että häkä CO ja hiilivedyt muuttuu ympäristö ystävälliseksi.. hapeksi? Ja hiilidioksidiksi.. katoin katsastuspapereita, että mitä ihmettä. Häkää reippaasti ja hiilivetyjä kanssa. Sitten kirjoitin ajatukset tänne.

        Harmittaa tommonen touhu. Ja olin kanssa sinisilmäinen enkä tutkinut ennalta Google Mapsin arvioita, missä varoiteltiin suomeksi ja englanniksi. Ei ihmiset näin kokemuksesta turhaan kirjoita sanaa VARO. Tai AVOID. Hyvä opetus: lue arviot ensin. Näin tämän liikkeen kohdalla myös. Ajoin katsastuksesta suoraan merkkiliikkeet läpi ja hyvä Peugeot merkkihuolto suositteli tätä. Ei voi luottaa myös merkkihuoltoihin, eika nyrkkipajoihin... Pitää lukea asiakkaan arviot. Mutta olin jo varannut ajan ja osa Peugeot tehtaalta tulossa katti, niin ja merkkihuolto niin luotin täysin. Ja edelleen ajattelin kun täältä neuvottiin, että ihan hyvä varaosa katti on myös, niin koin eleen hyvänä, että eivät laskuta turhaan.

        Kiitos! -ap

        PS. Voisivat liikkeet huomioida asiakas palautteen ja petrata enemmän asiakaskeskeiseksi. Asiakas on aina oikeassa, niin pitää luottaa jos palautteessa lukee varo, niin alyta tehdä korjausliikkeen ja välttää kyseistä paikkaa. Harmittaa tommonen.

        Luotin tietämättömänä asiantuntijaan. :(

        Parempi vaan kävellä paikasta toiseen kun ajella autolla. Kunto kasvaa ja lompakossa rahat pysyy sekä ei vituta enää.

        Nämä arvot: CO2 14,30 HC ppm 12 ovat erittäin hyvin toimivan katalysaattorin arvoja. Joten korjaamo on kämmännyt pahemman kerran vaihtaessaan katalysaattorin tuon vuoksi.

        Ilmeisesti se ensimmäisessä katsastuksessa ollut (laskennallinen) lambda-arvo on tullut vuotavasta pakoputkesta, se ei vaadi kuin minimaalisen pienen vuoden sopivassa kohdassa.

        Nyt jos haluat saada auton kuntoon ja katsastettua, käyt hakemassa sen alkuperäisen katalysaattorin sieltä korjaamolta ja asennutat sen paikalleen jossakin toisessa korjaamossa.

        Pyydät myös heitä ottamaan pakokaasupäästömittauksen ja jos/kun arvot on hyvät, viet auton katsastukseen.

        Muutaman satasen tuo vielä vaatii, toinen vaihtoehto on se, että vaadit alkuperäistä korjaamoa korjaamaan tekemänsä virheen (mihin he eivät varmaankaan suostu), tai sitten menet suoraan kuluttaja-asiamiehen juttusille.

        Nyt ei kannata luovuttaa vaan peräät oikeutesi asiassa.


      • Anonyymi

        Kiitos viestistä ja tiedosta! Näin teen! -ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos viestistä ja tiedosta! Näin teen! -ap

        29vuotta vanha katti Peugeot 405 ja arvot aina olleet ok. 400tonnia ajettu. Ne katalyyttiaineet ei kulu koskaan, tukkoon voi mennä jos oikeen poltetaan öljyä tai irrota jotain


    • Anonyymi

      Peugeotin huonosta (rapeasta) maineesta noin 95% johtuu merkkihuoltojen ammattitaidon ja motivaation puutteesta!

      Minulla on pitkä kokemus Peugeoteista yhteensä 8kpl viimeisen 15 vuoden aikana.
      Havaintoini mukaan Peugeot on vuosimallista riippumatta erittäin suuressa vaarassa, mikäli merkkihuollon "asentajat" päästetään touhuamaan konepellin alle.
      Huomattava myös se, että mikäli et sovi etukäteen asentajasta, niin yleensä Peugeotien remontit menevät kaikkein kokemattomimmille asentajille, jolloin todennäköisyys vahingoille on suuri.
      Omia ikäviä kokemuksia Peugeot-merkkikorjaamosta:
      - Uusittu kytkinasetelma äänteli, eikä irrottanut normaalisti. Rikkoutui 60.000km
      ajolla, Merkkihuollon mielestä kaikki silti kunnossa.
      - Uusittu turbo kesti 2kk. (Bajonettiin oli unohtunut paskainen sihti.)
      - Ilmastoinnin kompura äänteli -> venymätön jakoketju uusittiin turhaan.
      - Vasen etupyörän laakeri äänteli -> uusittiin oikean etupyörän laakeri.
      - EGR:n panta oli ruostunut poikki, savua moottorin takaa. Vikaa ei löydetty.
      - Imusarja puhdistettiin. Sen jälkeen moottori vuosi jostakin öljyä. Vuotopaikkaa ei
      löydetty monista yrityksistä huolimatta koskaan. (1,6 HDi)
      - Moottoritilasta löytyi huollon jälkeen 20cm pitkä vääntötyökalu.
      - Moottoritilasta löytyi huollon jälkeen asentajan käsivalaisin.

      Toki monet hommat ovat onnistuneet paljon paremminkin, mutta harmittavan usein jää jotakin tekemättä tai tarkistamatta malliin, jarruremontin jälkeen yksi jarru jäi laahaamaan.

      Mutta raha tuntuu kelpaavan 95 euroa/h on varsin kova korvaus ja edellyttäisi kyllä ammattitaitoista palvelua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3390
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2892
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2760
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2668
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2574
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2385
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      1889
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1797
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      38
      1684
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      153
      1532
    Aihe