Peini perämoottori 4t mutta yksi vai kaksi sylynterinen!

Anonyymi

Olen hankkimassa n. 10 hv 4 tahtista. Miksi 2 sylinterinen on mielestänne parempi?
Mikä merkki mielestänne on hyvä. Käytän sitä vähän, mutta ehkä 20 -30 h kesässä.

Onko uusia ale moottoreita ale hinnoin loppukesästä?
Onko tärkeää/hyödyllistä ja kannattavaa huollattaa kone merkkiliikkeessä.

8

1496

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kaksisylinterinen ehdottomasti. Lähtökohtaisesti osta Tohatsu (=Mercury ja Mariner, made in Japan). Sama hinta vähän alta 2 tonnia ollut "tarjoushinta" jo venemessuilta 2019 saakka (eli 5 kk) merkistä riippumatta.

• Anonyymi

Sylinterien määrä lisää ainakin moottorin käynti- ja toiminta varmuutta. Tietysti se tekee koneen rakenteesta monimutkaisemman ja kalliimman.
      Merkkikorjaamohuoltoja ei kannata ostaa kovin pitkään vain "uutena" tai jos moottorilla ajaa hyvin vähän. Jos jälleenmyyjillä on uusia moottoreita vielä syksyllä niin ne pyritään myymään hinnoittelun avulla pois.

Merkkeihin en ota kantaa mutta,
      Mariner F9.9 MH perämoottori myydään 1990 € Motonetissa.
      50-00683
      On useita vastaavia merkittävästi edullisempi!

• Anonyymi

Sylinterien määrä lisää ainakin moottorin käynti- ja toiminta varmuutta. Tietysti se tekee koneen rakenteesta monimutkaisemman ja kalliimman.
      Merkkikorjaamohuoltoja ei kannata ostaa kovin pitkään vain "uutena" tai jos moottorilla ajaa hyvin vähän. Jos jälleenmyyjillä on uusia moottoreita vielä syksyllä niin ne pyritään myymään hinnoittelun avulla pois.

Merkkeihin en ota kantaa mutta,
      Mariner F9.9 MH perämoottori myydään 1990 € Motonetissa.
      50-00683
      On useita vastaavia merkittävästi edullisempi!

• Anonyymi

ei ole olemassa alle 2 sylinterisiä yli 6 hv nelitahti-moottoreita. 1-sylinteriset nelitahtiset täristää perinteisesti, itsellä suzukin 2,5 hv ja tärinällä herättäisi vaikka vierasvenesataman kun pulttaisi laituriin kiinni.

• Anonyymi

Bauhaus myy Seaking F9,8 hv BMS edullinen, mutta vain kiinteä pa-säiliö 0,9 l. Jos ei saa irtosäiliötä niin ei tule mitään. En ala Päijänteen aallokosta tankkaamaan.

• Anonyymi

No itse laitoin 400 ekua enemmän ja ostin tuon Bauhausin Kiinan ihmeen sijaan Japanilaisen. Samaa Tohatsun 9,9, konetta myydään myös nimillä Mercury ja Mariner. Koneeni (Mercury) tyyppikilvessä lukee Made in Japan.

Mutta toki voit tehdä mitä itse halaat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No itse laitoin 400 ekua enemmän ja ostin tuon Bauhausin Kiinan ihmeen sijaan Japanilaisen. Samaa Tohatsun 9,9, konetta myydään myös nimillä Mercury ja Mariner. Koneeni (Mercury) tyyppikilvessä lukee Made in Japan.

Mutta toki voit tehdä mitä itse halaat.

Joo ei se veneeseenikään käy, liian lyhyt riki Ja voi olla että ei käy moni muukaan veneeseeni kun "peräpeilissä" on kapea syvennys. Onneksi en vielä ostannu!

• Anonyymi

Peini Perämoottori, Tuomas Veturi ja Peppi Pitkätossu yhdessä tsuh-tsuh junan kanssa, mikäs sen parempaa!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      121
      5755
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      476
      1884
    3. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      21
      1262
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      111
      1223
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      86
      1093
    6. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      48
      1005
    7. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      961
    8. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      916
    9. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      59
      875
    10. Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain

muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.
      Tuusniemi
      24
      874
    Aihe