Peini perämoottori 4t mutta yksi vai kaksi sylynterinen!

Anonyymi

Olen hankkimassa n. 10 hv 4 tahtista. Miksi 2 sylinterinen on mielestänne parempi?
Mikä merkki mielestänne on hyvä. Käytän sitä vähän, mutta ehkä 20 -30 h kesässä.

Onko uusia ale moottoreita ale hinnoin loppukesästä?
Onko tärkeää/hyödyllistä ja kannattavaa huollattaa kone merkkiliikkeessä.

8

1351

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kaksisylinterinen ehdottomasti. Lähtökohtaisesti osta Tohatsu (=Mercury ja Mariner, made in Japan). Sama hinta vähän alta 2 tonnia ollut "tarjoushinta" jo venemessuilta 2019 saakka (eli 5 kk) merkistä riippumatta.

• Anonyymi

Sylinterien määrä lisää ainakin moottorin käynti- ja toiminta varmuutta. Tietysti se tekee koneen rakenteesta monimutkaisemman ja kalliimman.
      Merkkikorjaamohuoltoja ei kannata ostaa kovin pitkään vain "uutena" tai jos moottorilla ajaa hyvin vähän. Jos jälleenmyyjillä on uusia moottoreita vielä syksyllä niin ne pyritään myymään hinnoittelun avulla pois.

Merkkeihin en ota kantaa mutta,
      Mariner F9.9 MH perämoottori myydään 1990 € Motonetissa.
      50-00683
      On useita vastaavia merkittävästi edullisempi!

• Anonyymi

Sylinterien määrä lisää ainakin moottorin käynti- ja toiminta varmuutta. Tietysti se tekee koneen rakenteesta monimutkaisemman ja kalliimman.
      Merkkikorjaamohuoltoja ei kannata ostaa kovin pitkään vain "uutena" tai jos moottorilla ajaa hyvin vähän. Jos jälleenmyyjillä on uusia moottoreita vielä syksyllä niin ne pyritään myymään hinnoittelun avulla pois.

Merkkeihin en ota kantaa mutta,
      Mariner F9.9 MH perämoottori myydään 1990 € Motonetissa.
      50-00683
      On useita vastaavia merkittävästi edullisempi!

• Anonyymi

ei ole olemassa alle 2 sylinterisiä yli 6 hv nelitahti-moottoreita. 1-sylinteriset nelitahtiset täristää perinteisesti, itsellä suzukin 2,5 hv ja tärinällä herättäisi vaikka vierasvenesataman kun pulttaisi laituriin kiinni.

• Anonyymi

Bauhaus myy Seaking F9,8 hv BMS edullinen, mutta vain kiinteä pa-säiliö 0,9 l. Jos ei saa irtosäiliötä niin ei tule mitään. En ala Päijänteen aallokosta tankkaamaan.

• Anonyymi

No itse laitoin 400 ekua enemmän ja ostin tuon Bauhausin Kiinan ihmeen sijaan Japanilaisen. Samaa Tohatsun 9,9, konetta myydään myös nimillä Mercury ja Mariner. Koneeni (Mercury) tyyppikilvessä lukee Made in Japan.

Mutta toki voit tehdä mitä itse halaat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No itse laitoin 400 ekua enemmän ja ostin tuon Bauhausin Kiinan ihmeen sijaan Japanilaisen. Samaa Tohatsun 9,9, konetta myydään myös nimillä Mercury ja Mariner. Koneeni (Mercury) tyyppikilvessä lukee Made in Japan.

Mutta toki voit tehdä mitä itse halaat.

Joo ei se veneeseenikään käy, liian lyhyt riki Ja voi olla että ei käy moni muukaan veneeseeni kun "peräpeilissä" on kapea syvennys. Onneksi en vielä ostannu!

• Anonyymi

Peini Perämoottori, Tuomas Veturi ja Peppi Pitkätossu yhdessä tsuh-tsuh junan kanssa, mikäs sen parempaa!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2870
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2525
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2239
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1860
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      390
      1696
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1642
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      309
      1548
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe