Mustasukkainen miehen ja tämän exän seksielämästä

Anonyymi

Jo muutaman kuukauden oltu yhdessä miehen kanssa ja olen potenut mustasukkaisuutta monestakin asiasta mutta ollut pääsemässä siitä jo eroon suhteen edetessä. Taannoin sitten kuulin miehen kaveripiirin pippaloissa, että miehen ex oli monin tavoin kamala mutta seksillä se piti miehen otteissa pitkään. En todellakaan olisi halunnut kuulla tällaista. Etenkin kun minun ja miehen seksielämä ei toimi sillä tavalla kuin sen pitäisi tuoreessa suhteessa. On ollut pitkiäkin taukoja ettei miehen osalta onnistu. No hän on sepittänyt että näitä ongelmia ollut aiemminkin. No ei ilmeisesti exänsä kanssa. Mies ei kommentoinut asiaan miteenkään, kun otin asian puheeksi. Ei myöntänyt eikä kieltänyt. Suuttui vaan.
Nyt kaikki mustasukkaisuus palannut takaisin kahta kauheampana. Ja itseni mollaaminen etten ole miehelle tarpeeksi hyvä ja meidän petipuuhat ei onnistu koska en ole hänen exänsä. Miten näistä ajatuksista voi päästä eroon ?

22

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hmmm vaikea... Miks vertaat edes itseäsi toiseen? Sun pitää riittää itsellesi ensin. Aloita vaikka siitä sano joka aamu itsellesi peiliin minä olen kaunis. Minä riitän jne. 5min joka päivä! Ajan myötä sinä jopa uskot siihen :) ja muutos alkaa näkyä sinussa.

      • Anonyymi

        Sen kun tietäis miksi vertaan. Luulin olevani ji kaiken tällaisen yläpuolella, mutta pah...


    • Anonyymi

      Kannattaa lopettaa suhde jo alkuunsa oman itsesi vuoksi, sulla ei ole itsetunto kohillaan ja mustasukkaisuutesi tappaa sen lopunkin suhteestanne.

      • Anonyymi

        En nyt ihan olisi lopettamassa suhdetta tämän takia. Minulla oli mielestäni aika hyvä itsetunto ennen. Jotenkin tässä suhteessa se on tullut kolisten alas. En itsekään tiedä mistä se johtuu, olen nykyään kovin haavoittuvainen enkä oikein kestä kuulla mitään miehen entiseen elämään liittyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En nyt ihan olisi lopettamassa suhdetta tämän takia. Minulla oli mielestäni aika hyvä itsetunto ennen. Jotenkin tässä suhteessa se on tullut kolisten alas. En itsekään tiedä mistä se johtuu, olen nykyään kovin haavoittuvainen enkä oikein kestä kuulla mitään miehen entiseen elämään liittyvää.

        Ihan sama mulle, kiduta vain itseäsi suhteessa. Mitä muuta saat suhteesta kuin pahaa mieltä ?


      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Jatkakaa erillään, ei tuo toimi. :(


    • Anonyymi

      Itseä on suhteessa petetty ja miehellä oli toinen suhde tässä välillä, mutta kuinkas ollakaan palattiin yhteen jälleen ja mieshän oli oppinut paljon uusia taitoja naisen tyydyttämiseen. Nyt olen oikein tyytyväinen seksielämäämme, joskus myös käy näin päin. Ei se rikkonut tai haitannut seksielämäämme, kävi päinvastoin.

    • Anonyymi

      Minä olen mies jonka rakas on hyvin mustasukkainen. Se on minusta hyvin imartelevaa. Kiitos kun välittää.

      Hän kyl yrittää ja tekeekin kaikkensa ettei mun tee mieli vierailla. Eikä teekään mieli. Mut joskus vaan kun tietää että pitäisi pystyä suoriutumaan montakin kertaa päivässä, elimistö tekee tepposen. Rakkauden puutteesta tai halustakaan ei ole kysymys.

      Exän perään en kyl haikaile.

      • Anonyymi

        Sairas mustasukkaisuus ajaa pois suhteesta, koska oma itseluottamus kärsii, kun on sellaisen epäilevän silmän alla koko ajan. Fysiikka voi olla kunnossa, mutta suhde voi omien korvien välissä muuttua siitä lämpöisestä ja välittävästä kylmäksi, kun toinen osapuoli ei vain osaa luottaa tekipä sitten mitä tahansa.


    • Anonyymi

      Miesystäväni oli tässä välillä suhteessa toisen naisen kanssa ja nainen oli opettanut ja alistanut miehen leikkimään dildojen kanssa. Jotenkin en ymmärrä sitä ettei ko. nainen hyväksynyt miestä sellaisena kuin on ja sai miehen kokemaan vain yhä suurempaa huonoutta itsensä suhteen. Ap sun täytyy osoittaa miehelle, että hän riittää sulle semmoisena kuin on.

    • Anonyymi

      Hyvän tähden millaisia vastauksia! Jokainen, ihan jokainen haluaa olla rakkaansa ykkönen. Jos tuo on jostakusta sairaalloista mustasukkaisuutta, väittäisin edellisten vastaajien olevan jonkun sortin sosiopaatteja.

      Seksi on tärkeä asia, jos se ei suju niin se on jo iso ongelma. Todella ikäviä ne ihmiset jotka puhuvat eksäsi seksielämästä ja vieläpä sinulle. Eikö se ole parin keskinäinen asia?! Ja jos ei asioista voi yrityksestä huolimatta puhua, niin toki asia vain pahenee.

      Kyllä minä kehotan nostamaan kissan pöydälle, jotta saatte selvitettyä asiat, ennen kuin ne menee vielä pahemmin solmuun. Voimia aloittaja, ei sinussa ole mitään vikaa!

      • Anonyymi

        Ap kokee huonoutta ja riittämättömyyttä itsensä suhteen suhteessa ja on siksi mustasukkainen. Sekin on vaiva, josta pääsee yli vaikka terapiassa, ei se auta vaikka kuinka yrittäisi ihmiselle vakuutella asiaa, että on ykkönen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ap kokee huonoutta ja riittämättömyyttä itsensä suhteen suhteessa ja on siksi mustasukkainen. Sekin on vaiva, josta pääsee yli vaikka terapiassa, ei se auta vaikka kuinka yrittäisi ihmiselle vakuutella asiaa, että on ykkönen.

        No höpö höpö. Oli yrittänyt keskustella asiasta, niin mies suuttui. Tietty miestyyppi ei näytä tunteita ollenkaan ja sitten joutuu arvuuttelemaan, onko niitä ylipäätään... Ei ole mikään mukava tunne, jos ei oikeasti tiedä missä mennään. Ei sekään niin kovin harvinaista ole, ettei päästä vanhasta irti ja seuraava onkin sitten pelkkä laastarisuhde. En itse luota ihmisten tunteiden käsittelyhaluihin/taitoihin, koska niitä ei useinkaan ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No höpö höpö. Oli yrittänyt keskustella asiasta, niin mies suuttui. Tietty miestyyppi ei näytä tunteita ollenkaan ja sitten joutuu arvuuttelemaan, onko niitä ylipäätään... Ei ole mikään mukava tunne, jos ei oikeasti tiedä missä mennään. Ei sekään niin kovin harvinaista ole, ettei päästä vanhasta irti ja seuraava onkin sitten pelkkä laastarisuhde. En itse luota ihmisten tunteiden käsittelyhaluihin/taitoihin, koska niitä ei useinkaan ole.

        Mies voi harrastaa seksiä myös ilman tunteita ja sillä seisoo silti, mutta kyse on juuri miehen seisomisongelmasta, kun ei seiso ja ap ottaa siitä itseensä ja kokee suuria riittämättömyyden tunteita ja itsetunnon alenemaa koko jutusta ja on vielä mustasukkainen eksästä kaiken päälle. Jospa mies kävisi klinikalla tutkimuksissa, niin asia selviäisi helposti, onko kyse sitten miehen oman henkisen puolen jutuista vai fyysisestä jutusta, minkä vuoksi lerpahtaa. Vai eikö mies ole tottunut mihinkään normaaliin seksiin ja eksänsä nauttinut jostain ihme friikeistä jutuista. Ap:n kumppaninsa kera pitäisi löytää se heidän juttunsa, seksuaaliterapiasta voi olla apua.


    • Anonyymi

      Jossain määrin on luonnollista ja tervettä että oman kumppanin entinen seksielämä askarruttaa mieltä.
      Tosiasia on kuitenkin se että itsensä vertaaminen kumppanin exään on aivan turhaa.
      Aina kun kumppani vaihtuu, seksuaalinen kohtaaminen ja kanssakäyminen uudessa suhteessa on uniikkitilanne. Seksi sinänsä pääidealtaan on sitä samaa kaikkien välillä mutta sävyltään, sisällöltään jne se on aina uuden ihmisen kanssa uusi tilanne, jota ei voi vetää vanhan suhteen tavoilla läpi.
      Minulle tuo teidän tilanne kuulostaa siltä että tuo mies ei ole osannut tai uskaltanut aloittaa seksin suhteen ns. puhtaalta pöydältä kanssasi vaan on raahannut jotain oletuksia mukanaan jotka liittyy entiseen suhteeseen. Ja sinä puolestaan olet vaistonnut tämän että jotain on pielessä ja virinnyt mustasukkaisuus on ymmärrettävää.
      Kuinka nopeesti ja suin päin hyppäsitte seksiin suhteessanne? Onko ollut aikaa tutkiskella yhdessä, kokeilla mistä juuri te yhdessä tykkäisitte seksissä? Monet parit olettaa että seksin suhteen vois ikään kuin jatkaa siitä mihin edellisessä suhteessa on jäänyt vaikka oleellista olis tutustua uuteen kumppaniin ja hänen kehoon eikä raahata vanhoja malleja ja kaavoja mukana.

    • Anonyymi

      Kiitos vastauksista. En ajattele olevani sairaalloisen mustasukkainen, minusta sellaiseen kuuluu ihan muunlainen kyttääminen ja vahtiminen. On joitain asioita mitä en halua tietää entisistä suhteista ja seksi on yksi niistä. Olisi minullakin paljon kerrottavaa, mutta en halua pahoittaa miehen mieltä. Hän ei kyllä ole lainkaan mustasukkainen, mikä hieman harmittaakin. Mies itse on sanonut, että pieni mustasukkaisuus on merkki siitä että välittää.
      Me ollaan käyty läpi ennen seksin aloittamista niitä asioita mistä kumpikin tykkää. Minä mielyttämisen haluisena olen tehnyt kaikkea mistä hän tykkää, mutta kertaakaan ei olla oltu esim minun kertomassani lempiasennossa.
      Hänen kaveripiiri on hyvin avoimia puhumaan entisistä suhteista ja kun tämä miehen exä ollut myös mukana näissä niin kuulen halusin tai en myös asioita mitä mies ja tämän exä ovat tehneet. Minun kaveripiirissä ei taas kukaan mainitsekaan exiä. Olemme hienotunteisempia.
      Minun kai pitää sitten hyväksyä asioita jos haluan olla tämän miehen kanssa.
      Keskustelua meillä pitäisi todellakin olla enemmän. Jos nämäkin asiat saisi yhdessä käytyä läpi niin ei kai niitä täällä tarvitsisi harmitella

      • Anonyymi

        Mutta itsetuntoosi se on kumminkin käynyt ja olet mustis siitä edelleen, että miehen edellinen suhde seksin osalta on toiminut. Teillä ei taida olla semmoista tunnehuumaa päällä mikä peittoaisi koko ongelman. Miehellä siis seisomisongelma jatkuu, joten ei tainnut auttaa tämä täällä, mene ammattilaisen puheille, jos meinaat saada suhdettasi kuntoon seksin osalta.


      • Anonyymi

        Ei tässä auta että itse menisin terapeutille puhumaan seksiongelmista. Kyllä se ongelma on ennenkaikkea miehessä. Tiedän olevani kokeneempi ja kokeilunhaluisempi kuin hän. En ole vaan halunnut pahoittaa hänen mieltä kertomalla kokemuksistani.
        Ehkä tässä on se ongelma että pidän entisen elämäni omana tietonani, mutta mies tai lähinnä hänen kaverit ovat kovasti kertomassa miehen entisestä elämästä. Ja sitä ei ole kiva kuulla ainakaan kavereiden suusta. Ja pökköä pesään lisää se ettei mies kommentoi asioita mitenkään. Ei myönnä eikä kiellä. Ei myöskään koskaan kysy minun existä tai heidän kanssa tekemistä asioista.
        Oli miten oli, tuntuu että tulen hulluksi tämän mustasukkaisuuden kanssa. Tekisi mieli vaan luopua koko suhteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tässä auta että itse menisin terapeutille puhumaan seksiongelmista. Kyllä se ongelma on ennenkaikkea miehessä. Tiedän olevani kokeneempi ja kokeilunhaluisempi kuin hän. En ole vaan halunnut pahoittaa hänen mieltä kertomalla kokemuksistani.
        Ehkä tässä on se ongelma että pidän entisen elämäni omana tietonani, mutta mies tai lähinnä hänen kaverit ovat kovasti kertomassa miehen entisestä elämästä. Ja sitä ei ole kiva kuulla ainakaan kavereiden suusta. Ja pökköä pesään lisää se ettei mies kommentoi asioita mitenkään. Ei myönnä eikä kiellä. Ei myöskään koskaan kysy minun existä tai heidän kanssa tekemistä asioista.
        Oli miten oli, tuntuu että tulen hulluksi tämän mustasukkaisuuden kanssa. Tekisi mieli vaan luopua koko suhteesta.

        Olisiko seksuaalinen kemianne väliltänne mennyttä, jos se on ollut sitä jo suhteenne alusta lähtien. Sinä kokeneemana ihmettelet tätä, kun et riitä sitten millään.


    • Anonyymi

      Hitto näitä mustasukkaisuustuntemuksia!!
      Mulla ei ole ongelmaa uuden mieheni existä, en ole heistä sen kummempaa kuullut enkä halua kuulla. Mutta jostain syystä nykyään olen ihan hirveän mustasukkainen. Ihan kaikista vähäpukeisista naisista ja ohjelmista missä sellaisia on. Vaikka ei ole syytä.
      Olisin myös erittäin kiitollinen vinkistä, millä nämä ajatukset saisi loppumaan!

    • Anonyymi

      Tääl yks joka tarvis apua. En ikinä oo ollu mustis, mut nykysenkaa olen ja einoo syytä olla sillä ei vaan ole aihetta! Todella uuvuttavaa

    • Anonyymi

      Samma här..en ole ikinä kokenut tälläisiä ahdistuksia mitä mustis on tuonut. Itselläni ollut pitkä avioliitto ja nykyisellä miehelläni paljon naisia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1545
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1233
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe