Kui on mahdollista, että kun DDR:ssä Etzgebirgin alueella(-46>) aikoinaan kaivelivat uraania, niin tuhannet työntekijät saivat keuhkösyövän kaivoskäytävien radioaktiivisesta pölystä. Kaivosta ympäröivistä valtavista kuonavuorista irtosi radioaktiivista pölyä, joka saastutti 10 000 neliökilometriä maata kaivoksen ympäriltä. Alueelta louhittiin 231 000 tonnia uraania 150 000 työntekijällä. Niin kui on mahdollista, että Terrafamen/Talvivaaran uraanista ei lähde radioaktiivista pölyä ja sivukivikasat /altaat eivät saastuta?????? Lähde: Historia lehti 9/2009
Terrafame ja uraani
3
2235
Vastaukset
- Anonyymi
Se kivipöly on yksi MAAILMAN vaarallisimmista aineista mitä voi hengittää, riippu mitä se sisältää.
Pieni tulivuoren purkausaukko meiräänkin tontilla. 3.25tn/m3 graniittista mustaa tavaraa, magneettiin nappaa kiinni, 1.2V jännitteen voi mitata yleismittarilla siis kvartsia paljon ... ja tulee muuten vesirakkuloita käsiin kun tunninkin pitää kiviä käsissä. Sini/kelta/vihreitä kiteitä paljon:) - Anonyymi
Johtunee siitä että Terrafame on myynyt uraania ulkomaille koko ajan. Sitä ei siis ole kivikasoissa ja ilmassa kuin häviävän pieni osa.
- Anonyymi
Terrafamella ei ole kuin BIO juttuja. Kaikki on terveellistä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1273461- 841805
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151581Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541342VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu901184Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1071151- 681059
- 65954
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k80905Oli pakko saada sut suuttumaan
Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä20887