Vetäjien tasot

Itsekritiikki

Olen huomannut vuosien varrella erittäin ongelmallisen asian.

Kun on saatu jollakin ihmeen keinolla hankituksi ohjaajan/kouluttajan paita, niin useasti pidetään itseä guruina ja oma harjoittelu on ollut ja on useasti erittäin vähäistä.

Monilla näistä henkilöistä ei ole tarpeeksi tietoa/kokemusta "lajeista", jotta mahdollisimman korkea taso opetuksen suhteen saavutetaan.

Mielestäni ei se pelkästään että on tottunut toimimaan esimiehenä, ryhmänjohtajana tai on "tärkeiden" ihmisten kaveri pitäisi tehdä kenestäkään pätevää itsepuolustuksen opettajaa.

Kyllähän minä ymmärrän että bisnes on bisnes, mutta joku raja on oltava tai uskottavuus menee myös niiltä jotka ovat oikeasti päteviä.

Harjoittelu, itsekritiikki ja itseluottamus kunniaan.

15

3563

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myös huomattu

      Varsinkin Combatissa tämä oli huomattavissa. Siksi vaihdoinkin kokonaan lajia. Nyt takana judoa 4 vuotta ja ohjaajissa ei ole valittamista.

      • djaaplo

        tarkoitat kai combat karatea???
        jos niin meinaatko ett aittomäki ei olisi tarpeexi paketteja tehnyt ett ei olisi tarpeex pätevä??tai mäkynen saati sitt tyynismaa?? jätkillä on aktiivisesti "säpinää"ovilla tai muissa hommissa.aittomäellä kumminkin kymmeniä daneja eri tyyleissä ja lajeissa siis yhteensä taidat olla niitä jotka itkee kun sattuu tiedä en.mutt en ainakaan itse ole kyseen alaistanut tekniikoita tai jätkien pätevyyttä


      • Myös huomattu
        djaaplo kirjoitti:

        tarkoitat kai combat karatea???
        jos niin meinaatko ett aittomäki ei olisi tarpeexi paketteja tehnyt ett ei olisi tarpeex pätevä??tai mäkynen saati sitt tyynismaa?? jätkillä on aktiivisesti "säpinää"ovilla tai muissa hommissa.aittomäellä kumminkin kymmeniä daneja eri tyyleissä ja lajeissa siis yhteensä taidat olla niitä jotka itkee kun sattuu tiedä en.mutt en ainakaan itse ole kyseen alaistanut tekniikoita tai jätkien pätevyyttä

        Haloo! Combat Academyä puhuin. Koska Aittomäestä on tullut KM ohjaaja? Eikö tässä krav maga ohjaajista puhuttu? Toki itken ja kumarran sinun kaltaisiasi!


      • Kmaa
        Myös huomattu kirjoitti:

        Haloo! Combat Academyä puhuin. Koska Aittomäestä on tullut KM ohjaaja? Eikö tässä krav maga ohjaajista puhuttu? Toki itken ja kumarran sinun kaltaisiasi!

        Sattumalta Aittomäki on käynyt myöskin Combat Academyn ohjaajakoulutuksen Krav magassa, Vaasassa opetti lajia ,ainakin viime vuonna.
        Minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa Combatin maga-hommasta, päin vastoin, erinoimaista Krav magaa ja lajeja olen harjoitellut vuodesta 1980(karate,judo, jujutsu, escrima, nyrkkeily).
        Krav maga on toimiva kokonaisuus!


      • Hepa
        Kmaa kirjoitti:

        Sattumalta Aittomäki on käynyt myöskin Combat Academyn ohjaajakoulutuksen Krav magassa, Vaasassa opetti lajia ,ainakin viime vuonna.
        Minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa Combatin maga-hommasta, päin vastoin, erinoimaista Krav magaa ja lajeja olen harjoitellut vuodesta 1980(karate,judo, jujutsu, escrima, nyrkkeily).
        Krav maga on toimiva kokonaisuus!

        Eipä näy krav-maga.fi sivuilla ohjaajana. Ja Aittomäki ja Mäkynen nyt rääpii mitä lajeja tahansa. Vaikkapa vapaaottelua. Onko Kokkolasta tullut muita kuin häviäjiä, joiden kunkku on itse A.Ainalin. Luulis olevan joku vastuu valmentajallakin, jos nyt on niin loistava kamppailia guru. Heh!


      • Maga

        Ainahan sitä voi johonkin vedota jos ei laji maistu ja oppi tartu! Combatin opettajilla on hyvät tiedot ja taidot opettamissaan lajeissa (ei judossa, ei kuulu edelleenkään ohjelmaan). Taso on korkea krav magassa, oppilaat ovat hyviä ja kestävät kansainvälisen vertailun kirkkaasti. Kannattaa harrastaa lajia aktiivisesti niin on enemmän painoarvoa arvostelullakin.


      • jeff
        Hepa kirjoitti:

        Eipä näy krav-maga.fi sivuilla ohjaajana. Ja Aittomäki ja Mäkynen nyt rääpii mitä lajeja tahansa. Vaikkapa vapaaottelua. Onko Kokkolasta tullut muita kuin häviäjiä, joiden kunkku on itse A.Ainalin. Luulis olevan joku vastuu valmentajallakin, jos nyt on niin loistava kamppailia guru. Heh!

        Typpö ,Osku,Hyyppä.Honkala jaTyppö on ainakin joskus jonku voittanu.Anssikin .


      • Ninja
        Maga kirjoitti:

        Ainahan sitä voi johonkin vedota jos ei laji maistu ja oppi tartu! Combatin opettajilla on hyvät tiedot ja taidot opettamissaan lajeissa (ei judossa, ei kuulu edelleenkään ohjelmaan). Taso on korkea krav magassa, oppilaat ovat hyviä ja kestävät kansainvälisen vertailun kirkkaasti. Kannattaa harrastaa lajia aktiivisesti niin on enemmän painoarvoa arvostelullakin.

        tere, itte kävin peruskurssin krav magaa ja en tiedä onko muualla mutta meillä oli pari sellasta itteään täynnä olevia vetäjiä joilla oli kusi noussu päähän vaikka olivathan tiedoiltaan ja taidoiltaan varmasti päteviä.


      • Dee
        Hepa kirjoitti:

        Eipä näy krav-maga.fi sivuilla ohjaajana. Ja Aittomäki ja Mäkynen nyt rääpii mitä lajeja tahansa. Vaikkapa vapaaottelua. Onko Kokkolasta tullut muita kuin häviäjiä, joiden kunkku on itse A.Ainalin. Luulis olevan joku vastuu valmentajallakin, jos nyt on niin loistava kamppailia guru. Heh!

        Minkälainen tausta sitten Aittomäellä ja Mäkysellä on? Käsittääkseni ovat harrastaneet karatea 10-20 vuotta tai jotain. Vastaavia Heepoja löytyy suomesta jo pilvin pimein.


      • hui
        Dee kirjoitti:

        Minkälainen tausta sitten Aittomäellä ja Mäkysellä on? Käsittääkseni ovat harrastaneet karatea 10-20 vuotta tai jotain. Vastaavia Heepoja löytyy suomesta jo pilvin pimein.

        Aitto sai mustanvyön 84 tai85.Aloittanut karaten joskus 70-luvun alussa.Sitä ennen judoa.Kuiteskin yli 30-vuotta reenennu.


      • lapset
        hui kirjoitti:

        Aitto sai mustanvyön 84 tai85.Aloittanut karaten joskus 70-luvun alussa.Sitä ennen judoa.Kuiteskin yli 30-vuotta reenennu.

        Aittomäki on treenannu kaikkia päälajeja nyrkkeilystä painiin, kickistä submission wrestlingiin, ja kaikkia karaten pääsuuntauksia, judot ja jujutsut jne....Kyllä siinä tulee pätevyys maga ohjaajaksi ihan siinä sivussa. Siihen ei paljon muutenkaan vaadita...


      • heH
        lapset kirjoitti:

        Aittomäki on treenannu kaikkia päälajeja nyrkkeilystä painiin, kickistä submission wrestlingiin, ja kaikkia karaten pääsuuntauksia, judot ja jujutsut jne....Kyllä siinä tulee pätevyys maga ohjaajaksi ihan siinä sivussa. Siihen ei paljon muutenkaan vaadita...

        Entä sitten...


    • djaaplo

      ei kannata kumarrella sattuuhan sitä kehen vaan
      mutt kun puhuit combatista aattelin ett tarkoitit combat karatea.ja aittomäki vetelee combattia myös ainakin seinäjoella jos nyt ei muualla edelleen en tiedä karin tasoja tai muutakaan mutt tekniikat nyt ainakin toimii
      pahoittelen virhettä/ sekaannusta

    • Bablo

      Katsoppa tuota keskustelua ottelevat ohjaajat - en ihan vielä kuitenkaan allekirjoittaisi tekstiäsi kaikkien ohjaajien osalta.

    • Wagner

      Niin palatakseni tähän alkuperäiseen kysymykseen/kommenttiin. Ainakin oma ohjaajamme treenaa koko ajan ja graduoi minkä sitten ohjaamiseltaan/ treenaamiseltaan ehtii. En mitenkään katso,että hän olisi jotenkin vain asemansa saanut ja nyt sitten patsailisi vain...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 175
      5156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4643
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2976
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      31
      1955
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1726
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe