Taloyhtiöön tulossa iso kattoremontti

Anonyymi

Onko kenelläkään kokemuksia taloyhtiöiden kattoremonteistä. Tänään selvis ettei lopullista summaa voi sanoa kuin vasta työn jälkeen osakkaille, onko tämmöinen yleistä etteivät osaa sanoa lopullista hintaa vaikka ovat käyneet mittaamassa pinta-alat.

8

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei haittaa asumista, vetele sikeitä ihan rauhassa.

    • Anonyymi

      Työselitys pitää olla tarkkaan jäsennelty. Silloin lisähintaa voi tulla vain ennalta arvaamattomista töistä, esim. lahovaurioista tai kosteusvahinkojen korjauksista. Taloyhtiön on syytä budjetoida nähin varalta rahaa jota käytetään vain tarvittaessa. Tämä kokonaisuus ilmoitetaan tietysti osakkaille ennen työden alkamista jo rahoituksen järjestämisenkin takia. Valvojan valintaan pitää kiinnittää huomiota.

    • Anonyymi

      Tuo on pelottava tapa hallituksen hoitaa asioita. Osakkaana en hyväksyisi moista.

      • Anonyymi

        Ei ole mitään osakasta ja hallitusta erikseen, ne ovat sama asia. Joka vuosi on jokaisella osakkaalla mahdollisuus päästä hallitukseen, jos on kykyä osoittaa pätevyytensä sille tasolle, että muut osakkaat valitsee hallitukseen. Eripuraiset kränät jäävät yleensä valitsematta...


      • Anonyymi

        Vai on pelottavaa se, että asiat tehdään kunnolla. Te anarkistit tietysti olette sellaista vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään osakasta ja hallitusta erikseen, ne ovat sama asia. Joka vuosi on jokaisella osakkaalla mahdollisuus päästä hallitukseen, jos on kykyä osoittaa pätevyytensä sille tasolle, että muut osakkaat valitsee hallitukseen. Eripuraiset kränät jäävät yleensä valitsematta...

        "Ei ole mitään osakasta ja hallitusta erikseen, ne ovat sama asia."

        Siis kaikki yhtiön osakkeenomistajat ovat hallituksessa.

        "Joka vuosi on jokaisella osakkaalla mahdollisuus päästä hallitukseen"

        Edellisen mukaan osakkaat ovat jo hallituksessa, mutta on siis kuitenkin osakkaita, jotka eivät ole hallituksessa.

        Saisko tätä tolkullisemmaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai on pelottavaa se, että asiat tehdään kunnolla. Te anarkistit tietysti olette sellaista vastaan.

        On pelottavaa, että hallitus esittää hyväksyttäväksi katontekijän täysin vapaasti hinnoitella remontin. Aloituksesta saa sen käsityksen ettei edes hinta-arviota tai -haarukkaa ole esitetty.

        Koskaanhan ei tietenkään täsmällistä summaa pysty tuollaisesta etukäteen sanomaan.

        - Yhden ison kattoremontin omassa tehnyt ja yllätyksiä kokenut -


    • Eihän sitä työn lopullista hintaa voi tietää etukäteen, ellei sitten ole harvinaisen pätevä ennustaja. Ensin hallitus pyytää urakkatarjoukset, joiden päälle lasketaan sitten tehtävästä remontista riippuen 10-20 % lisätyölisää. Tämä kokonaissumma hyväksytetään yhtiökokouksessa. Kun urakka on valmis lasketaan toteutuneen hinnan mukaan kullekin huoneistolle jyvittyvä yhtiövelkaosuus. Ei ole vaikeaa! Nyt täytyy huomioda se, että lopullinen hinta on aina enimmillään se yhtiökokouksessa hyväksytty, mikäli se ei riitä, täytyy pitää ylimääräinen yhtiökokous päättämään lisärahoituksesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe