Kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia (Room. 8: 14).
”Jumalan Hengen vaikutuksen alaisina oleminen on samaa kuin sellaisen sydämen saaminen,
että me mielellämme kuulemme Jumalan Sanaa ja uskomme,
että meillä Kristuksessa on armo ja syntien anteeksiantamus,
ja että me tunnustamme ja maailmankin edessä osoitamme uskomme,
etsimme ennen kaikkea Jumalan kunniaa,
ettemme ole kenellekään pahennukseksi, vaan palvelemme muita ihmisiä,
olemme kuuliaisia, kärsivällisiä, puhtaita, laupeita, siveitä,
ja että, vaikka joskus paha meidät yllättää ja me lankeamme, kuitenkin kohta jälleen parannuksessa nousemme.
Kaikkea tätä näet opettaa ja näyttää Pyhä Henki, jos kuulemme Sanaa ja otamme sen vastaan emmekä tahallamme Häntä vastusta.
Varokoon siis jokainen tässä kohdassa pettämästä itseään; moni näet tahtoo käydä kristitystä, vaikka ei kuitenkaan ole. Se todetaan siitä, ettei Jumalan Henki heissä kaikissa vaikuta. Joku heissä vaikuttava henki heillä varmastikin on; ellei Jumalan Henki heissä vaikuta lihaa vastaan, silloin varmaan paha henki vaikuttaa ja yllyttää lihaan ja sen himoihin Jumalan Henkeä vastaan.
He ovat siis joko Jumalan rakkaita lapsia, poikia ja tyttäriä, iankaikkiseen elämään ja kunniaan kutsutuita, tai Jumalan hylkäämiä ja Hänestä erotettuja perkeleen lapsia,
tämän kanssa iankaikkisen tulen perillisiä.”
Jäsentelin hieman tekstiä paremmin luettavaan ja ymmärrettävään muotoon.
Eiköhän se, että on kiitollinen saamastaan armosta uskoa itsensä Jumalan lapseksi ja Jeesuksen oppien seuraajaksi anna ihmiselle ylhäältä apuja siihen, että Hengen hedelmä ja Pyhä Henki on apuana matkalla Tiellä. Uskon näin sen olevan. Kunnia ja kiitos Jumalalle!
Päivän mannaa
12
195
Vastaukset
Aamen! Kiitos näistä Kristuksen evankeliumin todistuksista. 👌😊
- Anonyymi
Kannattaa lukea jokapäivä tuo Manna omaksi rakennuksekseen.
- Anonyymi
Että sellainen oli päivän manaus.
Aamen ei kiitos. - Anonyymi
Mannaa Jumalan lapsille ...
- Anonyymi
Se on kuulkaas hyvin yksipuolinen ja köyhä eväs se.
- Anonyymi
Nuo jokapäiväiset mannat ovat mannalappuihin verrattavaa vauvauskovaisten lottokoneuskoa.
- Anonyymi
tielläkenvaeltaa kirjoitti:
Mihin sinä uskot, anonyymi 17.7.2019 7:34?
Kokonaisen Raamatun ilmoitukseen, en lottoraamattuun joka vääristää kapeuttaa ja jättää ikuiseen lapsenuskoon arpojansa.
Seon ihan sama akuin alkaisit mainostaa ihan oikeaa ruumiin ravintoa, joka aamulle kaksi kurkunviipaletta, puoli sokerinpalaa ryynejä ja taatelista haukkaus. - Anonyymi
Luetko siis kokonaisen Raamatun päivässä? Minä luen luvun tai kaksi.
Epäuskoisille ei evankeliumin manna maistu. Heille Jeesus Kristus on veretön ja ruumiiton, heidän mielikuvituksissaan himot ja halut täyttävä:vankeliumi ei maistu ylpeille koska heidän syntinsä eivät maistu heille pahalta. Pilkka ja ylenkatse Kristuksen sanaa vastaan tulee esiin heidän viesteistään. Ja ennen muuta heidän oman tilansa tuntemattomuus loistaa heistä kauas.
Kaiken maailman petolliset ihmeet, terveys- vouhotus ja siehotus täyttää heidän sydämensä.
Kun aletaan puhumaan Jeesuksen lihan syömisestä ja hänen verensä juomisesta, jota ilman ei kukaan kristitty tule toimeen, silloin nähdään ettei heillä ole lainkaan pelastavaa uskoa, eikä yhteyttä todelliseen elävään Kristukseen.
He ovat itse itselleen esteenä pelastukselle, yleys estää kohtasamasta syntejä ja tulemasta ainoan armahtajan Jeesuksen Kristuksen tykö.- Anonyymi
onneksi meillä on ainakin yksi hyvä, suorastaan erinomainen
- Anonyymi
Miksi sinä vaito olet luterilaisempi kuin Martti itse?
mitä sellaisesta on vietävänä taivaan tiskille, mienaatko että katkismuksella ovi narahtaa auki!!?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792342Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1401507- 1331462
- 1551214
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373937Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683