VB ja internet

Anonyymi

Pystyykö VB:llä tekemään ohjelmia, joita käytetään internetissä selaimella? Aion avata kotisivut ja lisätä sinne ohjelmia, joita olen nyt käyttänyt vain pöytäkoneella. Esim. talon energiankulutuksen seuranta ja vertailu eri muuttujiin. Valmista ohjelmaa ei viitsisi muokata esim. php:lle, kun se ensin pitäisi opetella.

7

1579

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Kylläpä onkin "järkevää" opetella joku 10 vuotta vanha tekniikka.

Ainut fiksu ratkaisu on dumpata VB hevonperseeseen ja opetella Javascript, joka käy niin front kuin backendiksi.

• Anonyymi

Liekkö nykypäivänä toimii edes tuo VBScript, koska IE-selain käytännössä haudattu. ei taida uusi Edgekään tukea?

• Anonyymi

Ainahan voit tehdä niin että ohjelmoit sen VBScripin käynnistymään vaikka kerran tunnissa, ja sitten se tekee tiedoston, eli raportin, johonkin hakemistoon www-palvelimella jonka käyt sitten selaimella lukemassa...

• Anonyymi

Käytössä EXCEL mallia 2010 ja harrastuksena VBA-makrojen värkkäily. Ongelmana 5-sarakkeisen ja 31 rivisen taulukon päivitys toisesta samassa sovelluksessa ja taulussa olevasta laskentataulukosta. Kerran vuorokaudessa pitäisi saada kyseisen päivämäärän kohdalle laskentatiedot tuosta laskentataulukosta. Mikähän olisi fiksu tapa saada tietojen siirtyminen taulukosta toiseen sitä mukaa kuin ne valmistuvat. Lisäksi olisi vielä graafisen esityksen päivittyminen ko. päivältä valmiiseen kaavioon. Eläkeläisen aamuharrastuksia!

• Anonyymi

Se että heittää Excel 2010 menemään ja käyttää tätä versiota: https://office.live.com/start/excel.aspx

Siinä ei kyllä taida olla makroja, että jos haluaa ohjelmoida jotain niin suunnittele haluammillesi asioille API:n, palvelimelle palvelu joka toteuttaa sen API:n ja pitää sitä tietoa taulua palvelimella, ja sitten vaan API:n kautta tehdyillä kutsuilla teet ohjelmallisesti muutat taulukkoa.

Sitten teet vaan käyttöliittymän mikä näyttää taulukon, voi olla vaikka muokkaustoimet siinä. Eli API:n kautta muokkaat taulukkoa ja haet sen näkyviin.

Tuohon sopivia työkaluja on lukemattomia mutta joku oliokieli ja taulukolle joku tallennusmuoto. Yksinkertaisella datalla voi olla vaikka csv tiedosto ettei tarvitse tietokantoja värkätä.

Tietenkin kun taulukko päivittyy niin käyttöliittymä voi vaikka 5s välein kysellä "onko päivittynyt" ja ladata taulukon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      129
      2063
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      105
      1876
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1659
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      64
      1524
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1192
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      82
      1148
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      56
      1132
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1093
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1066
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1013
    Aihe