Monet eivät varmaankaan viitsi selvittää etukäteen millaisia tyyppivikoja Peugeoteista nykyisin löytyy. Bensakoneet lienevät järjestään pommeja, samoin kuin 1,6 dieselit. Se ei nyt olisi vielä katastrofi, jos Peugeot tulisi jollain tavalla vastaan näissä moottoririkoissa, mutta kun ei tule, jos takuu on päättynyt.
Ehkä kuluttajaviranomaisen pitäisi ottaa näkyvämpää roolia, jotta ihmiset eivät hankkisi tietämättään tällaisia riesoja.
Kuinka ihmiset ostaa näitä Peugeotin pommeja?
27
182
Vastaukset
- Anonyymi
Uuden auton ostaja pitää autoa vain muutaman ensimmäisen vuoden. Hän ei joudu tyypillisesti kärsimään "tyyppivioista" tai edellisen omistajan ajotavan tai taitamattoman halpahuollon aiheuttamista erikoisista kulumisista, jotka tulevat esille 4-10 vuotiailla autoilla. Uuden auton ostaja tyypillisesti myös vaihtaa auton taas uuteen autoon, jossa on taas huolettomia kilometrejä edessä. Eikä tämä koske vain Peugeottia, Kaikista merkeistä löytyy vaihtelevan laatuisia esityksiä. Mutta tosiaan jos haluaa tutustua tyyppivikojen ikävään ja kalliiseen maailmaan, niin kannattaa ostaa juuri niitä "uudenkarheita" vaihtoautoja, joilla on ollut vain yksi tai kaksi omistajaa ja takuu on vasta rauennut. Niissä autoissa on vielä hintaa pikemmin kymppitonneja kuin tonneja, joten tuhansien eurojen vika kannattaa vielä korjata, vaikka se vituttaakin armottomasti. Jos kyseessä olisi parin tonnin auto, vietäisiin se vain paaliin ilman tällä palstalla kitisemistä.
- Anonyymi
" tuhansien eurojen vika kannattaa vielä korjata, vaikka se vituttaakin armottomasti. Jos kyseessä olisi parin tonnin auto, vietäisiin se vain paaliin ilman tällä palstalla kitisemistä."
Se vaan ei mene noin.
Kun autolla on 10 vuotta ikää, niin siihen mennessä tee-se-itse miehet ovat tehneet tarpeeksi taustatyötä ongelman selvittämisessä, ja pystyvät korjaamaan vian, jonka korjaaminen maksaa "tuhansia euroja" merkkiliikkeessä, muutamalla satasella kun varaosien hinnat on tulleet järkeviin lukemiin.
Poikkeuksena toki sellaiset tapaukset jotka ovat mahdottomia korjata, esim. moottorilohkon hajoaminen.
Esimerkiksi Vti ja THP moottoreiden jakopääongelma , on nykyisin ihan kotiasentajan korjattavissa. Se ei ole sen kummempi homma kuin jakohihnan vaihtokaan, ajoitus pitää vaan laittaa erikoistyökaluilla paikalleen (maksaa ehkä 70 euroa).
Jos nuo moottorit vie öljyä, männät vaan ulos ja uudet männänrenkaat. Toki, vaatii työtä mutta ei se mahdoton homma ole.
Jne jne.
- Anonyymi
Eipä näy enään sellaisia autoja kuin takavuosina ajoin 480000 km ainoaosa kytkinsylinterin kumi 80 c. Nykuinen on kesränyt 220000 eikä mitään vikoja
- Anonyymi
En ole havainnut ongelmia omassa ES9J4S- kuutoskoneessani, 174 tkm. Ei öljyäkään tihku mistään päin.
- Anonyymi
Tuo onkin viimeinen kunnon moottori, onnittelut :)
- Anonyymi
Minulla on 508 1,6 HDi ja öljyä tihkuu jostakin. Moottori alkaa olla jo varsin öljyinen. Lisäksi jäähdytysnestettä häipyy ja moottoriin on tullut mielenkiintoinen hurraava ääni. Onhan siinä jo 172000 km jo mittarissa. Olisiko jo moottorin vai peräti merkin vaihto?
- Anonyymi
https://www.is.fi/autot/art-2000006171184.html?fbclid=IwAR0srHQTvCTJXXKunXu8po8Vg7A4vv5KSBJrlDOMFBt15scUARR5bUxEHUY
Siinä vastaus sun paskanjauhannan sijaan.... - Anonyymi
Ystävämme on ihan mahtava. Hän laajentaa "merkki valikoimaansa" aina sitä mukaa kuinka paljon Toyota saa negatiivista mainetta mm. ruostumisesta, melusta, epämukavuudesta ja surkeista ajo-ominaisuuksista. Hän varmaan kuvittelee, että jos hän haukkuu ja keksii muille merkeille paljon ongelmia, niin Toyotan ongelmiin ei kiinnitetä niin paljon huomiota ja ne unohtuvat.
No voin kertoa, että ei Suolen palstoilla ole autonostajalle mitään merkitystä ja tuskin kukaan tätä palstaa lukee kuin ajankuluttamisen takia ja naureskelee sinun jutuillesi. - Anonyymi
Minulla 508 RXH hydridi4 pösö.ajettu 110 000 km,huollot tehty ajallaan .
Eikä muita korjauksia ole tarvinnut.
Paskan jauhajia näillä palstoilla riittää.
Tuskin kenelläkään on edes ollut Peogeot merkkistä autoa,niin UFO juttuja noi ovat väsäilleet. - Anonyymi
Mulla on ollut kolme pösöä, joista 406 2,0 HDI oli aivan ylivoimainen kestävyydessään. Vanhan ajan kahdeksantappinen diisseli kesti ja kesti. 460 tkm oli mittarissa, kun meni ulkomaan muuttajalle vielä käyttöautoksi. Nykyisiä en suosittele.
- Anonyymi
Uusin suuri Eurooppalainen luotettavuus tutkimus automerkeistä oli yllätys monelle.
Luotettavin auto oli Peogeot Hunday ja Citroen myös mitali sijoilla.
Häntäpäässä oli BMW Audi sekä Fiat. - Anonyymi
Joko Peugeot on parantanut laatuaan? Minulla oli vielä vuosi sitten kakkosautona alle 200 tkm. ajettu 2,0 l bensa automaatti 307 vuodelta 2003, joka todellakin osasi viedä sekä rahat että hermot. Uusissa Pösöissä tykkään varsinkin mittariston sijoittelusta, mutta ostaminen ei innosta enää silti.
- Anonyymi
Jotenkin jännä jutti että -06-loppuiset olinmelko hyviä ja -07-loppuisissa "välimalleissa" on ollut ongelmia. Tämän hetkinen mallisto vaikuttaa kohtuullisen luotettavalta. Ajo-ominaisuudet ja tyyli sekä honta huomioon ottaen sanoisin että on ollut hyvä ostos. Ei mainittavia ylimääräisiä kuluja ekan 200tkm:n aikana ja tyytyväinen olen edelleen.
Nykydiesel kestää ja toimii mutta on kranttu öljynvaihtojen suhteen. Autolle tekee myös hyvää päästä välillä vähän pitemmälle ajolle - nuo ongelmat tuntuvat usein liittyvän autoon jolla jurnutetaan muutaman kilsan työmatkaa.- Anonyymi
Ranskalainen tekniikka ollut aina aikansa edellä, joten on aivan veikeä vaihtoehto 😍😍😍😍😍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ranskalainen tekniikka ollut aina aikansa edellä, joten on aivan veikeä vaihtoehto 😍😍😍😍😍
Patonki, konjakki, ja parfyymit on ainoita asioita, joita ranskalaiset osaavat tehdä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Patonki, konjakki, ja parfyymit on ainoita asioita, joita ranskalaiset osaavat tehdä.
Ja saksalaiset jääkaappeja mutta autoja ei, mut jos on varaa ostaa audi ja lisätä 1000 kilometrillä vain 4 litraa öljyä on aivan fantastista koska öljynvaihto väliä ei tarvita.
"Autot
Autot | Autouutiset
Leipiintynyt Audi-mies teippasi autonsa protestiksi: "Moottorin tyyppivikaa korjattu 6 900 eurolla"
03.09.2017 klo 20:12
Helsinkiläinen Matias Seppovaara on ajanut protesti-Audillaan jo parin vuoden ajan.
Matias Seppovaara teippasi Audinsa kylkeen kyseisestä automerkistä varoittavan tekstin. Hän poistaa sen vain, jos Audi suostuu korvaamaan moottoriremontin.
Matias Seppovaara teippasi Audinsa kylkeen kyseisestä automerkistä varoittavan tekstin. Hän poistaa sen vain, jos Audi suostuu korvaamaan moottoriremontin.
Matias Seppovaara teippasi Audinsa kylkeen kyseisestä automerkistä varoittavan tekstin. Hän poistaa sen vain, jos Audi suostuu korvaamaan moottoriremontin. MATIAS SEPPOVAARA
- Parkkipaikoilla tullaan ihan viikoittain kysymään, mikä tarina tässä on taustalla. Ymmärrystä on tullut paljon, liikenteen massasta erottuvalla Audilla ajava Matias Seppovaara kertoo Iltalehdelle.
- Ja osa kertoo oman kohtalonsa oman autonsa kanssa.
Seppovaara ärsyyntyi Audin tapaan hoitaa moottoriongelma: autonvalmistaja ei myöntänyt, että moottorissa olisi tyyppivika. Seppovaaran auto kulutti öljyä suuria määriä.
- Varoitusvalo paloi koko ajan. Öljyä piti lisätä.
Koneremontti 6 900 euroa
Seppovaara teetätti Audi A4-autoonsa moottoriremontin, joka maksoi 6 900 euroa.
- Kun koneremontti tehtiin, ongelmat loppuivat.
Hän on liimannut auton kylkeen teippauksen, jossa lukee ”Moottorin tyyppivikaa korjattu 6 900 eurolla”. Seppovaara sanoo poistavansa tekstityksen vasta, kun Audi on korvannut täysimääräisesti koko summan. Teippauksella hän haluaa viestittää, ettei tämän autonvalmistajan tuotetta kannata ostaa.
Seppovaara ja Audi eivät ole enää olleet yhteydessä, vaan kiivain yhteydenpito käytiin pari vuotta sitten.
Audi korvasi keskustelujen jälkeen noin puolet remonttihinnasta.
Monella sama vika
Seppovaaran protestista kertoi ensin Helsingin Sanomat, jonka mukaan viime vuosina silmiinpistävän useiden Audin vuosimallien 2009-2011 tuotannon 1,8- ja 2,0 -litraisten TFSI-bensiinimoottoreiden on havaittu syövän huomattavia määriä öljyä ja että kulutuksen on raportoitu nousseen lukuisissa autoissa jopa useampaan litraan tuhannella kilometrillä, kun valmistajan mukaan öljyn maksimikulutuksen tulisi olla tällä matkalla 0,5 litraa.
Seppovaaran auto on juuri tällainen, vuosimalliltaan 2010." - Anonyymi
07-loppuiset "välimallit"? 607 oli vuosituhannen alun lippulaiva Peugeotilla, ja tietääkseni aika hvvin tehty auto.
- Anonyymi
Kaverilla on 406 2.0 HDi jolla ajettu kohta 700 000 km huonoja teitä. Moottoria ei ole koskaan avattu, on varsinainen ikiliikkuja. Työkaverilla taas oli volkkari jonka moottori hajosi korjauskelvottomaksi 20 tkm kohdalla.
- Anonyymi
Toimiiko moottorit paremmin Toyotan Logolla!!
- Anonyymi
Mulla oli 208 THP 156 koneella. 29 tkm kohdalla LänsiAuto Vantaan huolto vaihtoi oma-aloitteisesti jakopään kaikkinen kilkkeineen kun olivat ensin havainneet ongelman ajoituksessa huollon yhteydessä. Auto piristyi selvästi heti rempan jälkeen. Koska vika oli kehittynyt pikku hiljaa, en itse ollut huomannut mitään isompaa yht'äkkistä tehonlaskua, eihän tuo mikään raketti ollut vaikka 7,1 sataseen kulkikin. Laitoin auton kiertoon melko pian tuon jälkeen (alle vuosi) koska selvää oli että toinen 29 tkm ja sama remppa edessä enkä aikonut sen kustannuksiin osallistua. Muuten autossa ei ollut vielä mitään vikoja. Mutta myös mäntävikoja noissa on tietääkseni ollut, se onkin sitten isompi operaatio jos omalla rahalla tekee. Mutta noin selvät tyyppiviat pitäisi korjata koko auton käyttöiän ajan aina takuuseen / virhevastuuseen ilman kustannuksia asiakkaalle, tuohon kun ei ajotyylillä voi mitenkään vaikuttaa jos osat ei kestä edes normaalia ajoa eli ei johdu kuskista.
- Anonyymi
No jos auto 7,1 sataseen kulkee, niin ON aika raketti...:)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jos auto 7,1 sataseen kulkee, niin ON aika raketti...:)
ei se nykyisin enää mikään raketti ole
ihan perhe-audi menee kakslitraisella koneella noihin lukemiin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei se nykyisin enää mikään raketti ole
ihan perhe-audi menee kakslitraisella koneella noihin lukemiinAivan? 2 litranen vastaan 1.6 litranen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan? 2 litranen vastaan 1.6 litranen?
ei kuutiotilavuudella ole merkitystä jos puhutaan siitä, mikä on maatamullistava kiihtyvyys
7 sekuntia nollasta sataan ei ole vuonna 2020 enää mikään ihmeellinen lukema, siitä oli kysymys
- Anonyymi
Noin käy, kun ei luota Renaultiin!
Ostetaan Skoda tai volkkari, ja luullaan, että Ranskalaisista paras on Peugeot.
Oletteko koskaan kuulleet, että Renaultin moottoreissa olisi vikoja?
BMW teki PSA:n kautta yhteistyötä moottoripuolella, ja tuloksena oli katastrofaalinen Vti -moottori, joka on yhtä paska kuin THP ja Puretech.
Onneksi minulle kelpaa rapea ranskalainen, mutta ainoastaan Renault- Anonyymi
Rellu on ranskalaisista autoista heikoin esitys, Vti koneesta tuli susi koska mukaan otettiin BMW. Valinta on tietty pösö ja HDI sellainen.
- Anonyymi
Nyt pelottaa, olen seitsemän vuotta ajanut pommilla ja 313 tuhatta.
Pommista kyllä räjähti pakoputken takapönttö moottoritiellä.
Muuten on menty kulutusosien vaihdoilla ja normi huolloilla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882