Kuinka nopeaa Aadami ja Eeva juoksivat?

Nopeimmat 100 m juoksijat juoksee matkan jo reilusti alle 10 sek.

Koska kreationistien mukaan ihminen (ilmeisesti myös nopeimmat pikajuoksijat) on rappeutunut paradiisin ajoista, on luonnollista, että Aadami ja Eeva juoksivat paljon lujempaa.

Kuinka lujaa?

21

239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tää on hyvä. Miten on mahdollista, että esim. yleisurheilussa edelleen rikotaan maailmanennätyksiä, vaikka 70-luvulla painettiin dopinginvoimalla. Rappeudumme kovaa kyytiä ja silti tulokset paranee, käsittämätön Jumalan ihme!

      • Lisäksi on huomattava, että ihmiskunnalla menee juuri nyt paremmin kuin koskaan aikaisemmin. Olemme päässeet irti sotien, kulkutautien ja nälänhätien kurimuksesta. Vuonna 2012 kuoli 56 miljoonaa ihmistä, sodissa kuoli 120 000 ihmistä, väkivallan seurauksena 800 000 ihmistä, itsemurhan vuoksi 800 000 ihmistä ja diabetekseen 1,5 miljoonaa ihmistä.

        Genomimme on paremmassa kunnossa kuin koskaan. Siinä on 7,7 miljardia yksilöllistä eliötä.

        https://www.worldometers.info/world-population/

        https://www.worldometers.info/world-population/


      • Kampelatutkija kirjoitti:

        Lisäksi on huomattava, että ihmiskunnalla menee juuri nyt paremmin kuin koskaan aikaisemmin. Olemme päässeet irti sotien, kulkutautien ja nälänhätien kurimuksesta. Vuonna 2012 kuoli 56 miljoonaa ihmistä, sodissa kuoli 120 000 ihmistä, väkivallan seurauksena 800 000 ihmistä, itsemurhan vuoksi 800 000 ihmistä ja diabetekseen 1,5 miljoonaa ihmistä.

        Genomimme on paremmassa kunnossa kuin koskaan. Siinä on 7,7 miljardia yksilöllistä eliötä.

        https://www.worldometers.info/world-population/

        https://www.worldometers.info/world-population/

        Korjaus: rikoksen seurauksena kuoli 500 000 ihmistä


    • Harjoitus tekee mestarin. Kohenevat urheiluennätykset perustuvat epigeneettiseen muistiin, kuten tutkimuskin osoittaa. Edesauttavana tekijänä on myös urheilulääketiede yhdistettynä tietoon ravitsemuksen merkityksestä urheilijan suorituskykyyn. Palautumiseen liittyvät asiat ymmärretään myös paremmin tänään kuin esim. 50 vuotta sitten.

      Yhä harvemmasta nuoresta kasvaa urheilija tutkimusten mukaan. Mutta yhä useammalla on geneettisiä sairauksia. Tutkimusten mukaan joka viides ihminen kantaa genomissaan sairautta aiheuttavaa geenivirhettä. Nämä siirtyvät jälkeläisille koska mikään kuviteltu valinta ei niitä karsi pois. Geenivirheet kasautuvat. Tiede ei tunne hyödyllisiä geenivirheitä. Evoluutiota ei tapahdu. Ihminen tyhmenee, kuten aloituksestakin voimme havaita.


      • Kyllä meidän aikaan jo koulussa 1970-l. kerrottiin että jokahisella on genomissaan n. 7 (huom! raamatullinen taikaluku!) letaaligeeniä resessiivisenä.

        Kuinka paljon muuten sinä koet olevasi vanhempiasi ja isovanhempiasi tyhmempi, sairaampi ja muutenkin huonompi?


      • Urheilussa ei selvästikään pelkä harjoittelu riitä. PITÄÄ olla luontaisia lahjoja.

        Kyllä Usain Bolt on siitä selvä esimerkki. Ellei sitten ole kyse erittäin ovelasta ja taitavasta dopingista ja lahjonnasta.


      • kekek-kekek kirjoitti:

        Urheilussa ei selvästikään pelkä harjoittelu riitä. PITÄÄ olla luontaisia lahjoja.

        Kyllä Usain Bolt on siitä selvä esimerkki. Ellei sitten ole kyse erittäin ovelasta ja taitavasta dopingista ja lahjonnasta.

        Ns. luontaiset lahjat perustuvat periytyvään epigeneettiseen muistiin. Lue tiedettä, niin opit.


      • RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Ns. luontaiset lahjat perustuvat periytyvään epigeneettiseen muistiin. Lue tiedettä, niin opit.

        Ja sitten tutkimustulos, jossa noin kerrotaan. Höpötät omia uskomuksiasi epigenetiikan kaikkivoipaisuudesta. Epigenetiikka ei edelleenkään saa aikaan yhtään mitään, mitä genomi ei mahdollista.


      • RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Tässä vielä tietoa epigeneettisestä muistista, johon myös sopeutuminen luonnossa perustuu:

        https://www.whatisepigenetics.com/muscle-memory-epigenetic-exercise-tags/

        Jäikö huomaamatta, että tämänkin tutkimuksen mukaan ensin pitää treenata, jotta "lihasmuisti" syntyisi.
        "Lihasmuistin" olemassaolo on kilpaurheilupiireissä tiedetty iät ajat. Jos sen syyksi on osoittautunut epigenetiikka, niin hyvä. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että ihmisen suorituskyky tai sen parantaminen valmennuksella perustuisi kokonaan epigenetiikkaan, kuten tunnut väittävän.
        Perimä asettaa suorituskyvylle rajat ja hyvä valmennus mahdollistaa kyseisten rajojen saavuttamisen. Tämä on kaikkien valmentajien hyvin tuntema fakta. Jos sinulla ei ole tarpeeksi nopeita lihassoluja, jää 11 sekunnin alitus satasella tekemättä, treenaat kuinka tahansa.


      • Anonyymi
        agnoskepo kirjoitti:

        Jäikö huomaamatta, että tämänkin tutkimuksen mukaan ensin pitää treenata, jotta "lihasmuisti" syntyisi.
        "Lihasmuistin" olemassaolo on kilpaurheilupiireissä tiedetty iät ajat. Jos sen syyksi on osoittautunut epigenetiikka, niin hyvä. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että ihmisen suorituskyky tai sen parantaminen valmennuksella perustuisi kokonaan epigenetiikkaan, kuten tunnut väittävän.
        Perimä asettaa suorituskyvylle rajat ja hyvä valmennus mahdollistaa kyseisten rajojen saavuttamisen. Tämä on kaikkien valmentajien hyvin tuntema fakta. Jos sinulla ei ole tarpeeksi nopeita lihassoluja, jää 11 sekunnin alitus satasella tekemättä, treenaat kuinka tahansa.

        Komppaan:
        Terveys&Tiede:
        "Fysiologisesta näkökulmasta 100 metrin juoksu vaatii korkean tason räjähtävää ja maksimaalista voimantuottoa niin pakara-, reisi-, kuin pohjelihaksissakin (myös ylävartalossa). Nopeiden lihassolujen (tyyppi IIa ja IIx) suhteellisen osuuden edellä mainituissa lihasryhmissä on löydetty korreloivan positiivisesti sekä maksimaalisen kuin räjähtävän voimantuoton kanssa[6]. Juurikin nopeiden lihassolujen korkeaan suhteelliseen osuuteen on tunnistettu ACTN3 –geenin XR ja RR varianttien esiintyvyys[4]."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Komppaan:
        Terveys&Tiede:
        "Fysiologisesta näkökulmasta 100 metrin juoksu vaatii korkean tason räjähtävää ja maksimaalista voimantuottoa niin pakara-, reisi-, kuin pohjelihaksissakin (myös ylävartalossa). Nopeiden lihassolujen (tyyppi IIa ja IIx) suhteellisen osuuden edellä mainituissa lihasryhmissä on löydetty korreloivan positiivisesti sekä maksimaalisen kuin räjähtävän voimantuoton kanssa[6]. Juurikin nopeiden lihassolujen korkeaan suhteelliseen osuuteen on tunnistettu ACTN3 –geenin XR ja RR varianttien esiintyvyys[4]."

        Lisää:
        "... urheilufysiologian johtava asiantuntija Ari Nummela Kilpa- ja huippu-urheilun tutkimuskeskus Kihusta.
        "Huippu-urheilijaksi kehittyminen vaatii lahjoja, ilman se ei ole mahdollista."
        Urheilun huipulle vie geenien, harjoittelun, motivaation ja lajista riippuen myös teknologian yhdistelmä.
        "Ei varmaan kukaan tiedä, mikä on kunkin osuus. Geenit ja harjoittelu ovat ratkaisevat. Ilman poikkeuksellista perimää ei ole mahdollista kehittyä huipulle", Nummela toteaa."


      • Anonyymi

        "Tutkimusten mukaan joka viides ihminen kantaa genomissaan sairautta aiheuttavaa geenivirhettä. "

        Kuten on aina kantanut. Geenivirheitä syntyy satunnaisesti, eikä ole osoitettu, että niiden suhteellinen ikävakioitu osuus väestössä olisi kasvanut.
        Suurin osa näistä geenivirheistä on peittyviä, jolloin sairauden puhkeaminen edellyttää, että molemmilla vanhemmilla on kyseinen virhe.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lisää:
        "... urheilufysiologian johtava asiantuntija Ari Nummela Kilpa- ja huippu-urheilun tutkimuskeskus Kihusta.
        "Huippu-urheilijaksi kehittyminen vaatii lahjoja, ilman se ei ole mahdollista."
        Urheilun huipulle vie geenien, harjoittelun, motivaation ja lajista riippuen myös teknologian yhdistelmä.
        "Ei varmaan kukaan tiedä, mikä on kunkin osuus. Geenit ja harjoittelu ovat ratkaisevat. Ilman poikkeuksellista perimää ei ole mahdollista kehittyä huipulle", Nummela toteaa."

        Hupaisaa muuten, miten suuri osa huippujuoksijoista on afrikkalaistaustaisia. JC:hän "tiesi" takavuosina, että mustat ovat ihmisistä rappeutuneimpia.


      • agnoskepo kirjoitti:

        Jäikö huomaamatta, että tämänkin tutkimuksen mukaan ensin pitää treenata, jotta "lihasmuisti" syntyisi.
        "Lihasmuistin" olemassaolo on kilpaurheilupiireissä tiedetty iät ajat. Jos sen syyksi on osoittautunut epigenetiikka, niin hyvä. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että ihmisen suorituskyky tai sen parantaminen valmennuksella perustuisi kokonaan epigenetiikkaan, kuten tunnut väittävän.
        Perimä asettaa suorituskyvylle rajat ja hyvä valmennus mahdollistaa kyseisten rajojen saavuttamisen. Tämä on kaikkien valmentajien hyvin tuntema fakta. Jos sinulla ei ole tarpeeksi nopeita lihassoluja, jää 11 sekunnin alitus satasella tekemättä, treenaat kuinka tahansa.

        "Jos sinulla ei ole tarpeeksi nopeita lihassoluja, jää 11 sekunnin alitus satasella tekemättä, treenaat kuinka tahansa."


        Äläs nyt. Markkihan aikoinaan valisti meitä, kuinka ihminen voi juosta maapallon ympäri vaikka tunnissa jos Jumbe niin haluaa. On siinä melkoista lepatusta, kun joku porhaltaa ohi yli 11 km/s.


    • "Koska kreationistien mukaan ihminen (ilmeisesti myös nopeimmat pikajuoksijat) on rappeutunut paradiisin ajoista, on luonnollista, että Aadami ja Eeva juoksivat paljon lujempaa."


      Koska maa(pallo) on lättänä, on juokseminenkin toki paljon helpompaa.

    • Anonyymi

      Myös aivoja pitää harjoittaa. Loogisia pulmia ja pähkinöitä ratkottavaksi. Matemaattisia tehtäviä ja kielellistä ilmaisua. Monipuolista kirjallisuutta ja kulttuuria sekä vilkasta sosiaalista elämää. Ilman aivojen harjoittamista ihmisen ajattelu rappeutuu. Pahimmillaan hän saattaa rappeutua jopa persuksi tai kreationistiksi. Tai jopa perskretuksi.

    • Anonyymi

      Jos suullinen perimätieto pitää paikkaansa, että he olivat lähes 4 metriä pitkiä ja ilman rappeuttavia tekijöitä, voidaan hyvin spekuloida Aatamin halutessaan juoksevan satasen ainakin tuplasti nopeammin, kuin Usain, joka vain 196 pitkä.

    • Eivät ole todellisia henkilöitä.

      • Tämä on kreationistipalsta, ja ainakin joidenkin kreationistien mukaan A&E olivat todellisia henkilöitä.


    • Anonyymi

      aikamoista sukurutsausta on ihmisen alku ollut, ilmankos on niin sairasta porukkaa,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      277
      674
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe