Kerrostalo on siitä erikoinen paikka, että yksi ihminen voi estää naapurin
a) suihkun käyttämisen klo 22 - 07, tule siinä sitten yövuorosta kotiin ja laita lapsesi tarhaan aamulla, itse et pääse pesulle kuin seuraavana iltana klo 17.00, kun tuot kakarasi tarhasta. Näin siis voi olla kahta työtä tekevällä / opiskelijalla.
b) lapsilta pihaleikit
c) pomppupallot kotona
d) kaikki pallopelit, lasten normaalit hyppimiset ja leikit kotona
Neljännesvuosisadan kokemuksella voin sanoa että kerrostalo ei ole ihmisen paikka asua. Voi kun olisi rahaa muuttaa (pankin) omaan taloon, saisi käydä paskalla ja suihkussa klo 22.01. Pienestä se elämän onni on kiinni.
700€/kk, Kokkola
106
55901
Vastaukset
Kerrostalon Järjestyssäännöt on tehty noudatettaviksi. Jokainen joka niitä rikkoo on syyllistynyt rikokseen joista veden laskeminen sallittujen aikojen ulkopuolella on yksi.
Lapsien pihaleikin on yhtiössäni estetty 80luvulla muuttamalla sisäpiha parkkialueeksi. Lapset voivat leikkiä puistoissa ja päiväkodissa. Ei kotona häiritsien arvokkaita naapureita.- OMA KOTI KULLIN K
Kuules nyt Töölön tantta,ei kato aikaa ei paikka jos paskahätä yllättää,ei kelloa silloin kyttäile edes Töölön ämmä ja vetäisee wseensä varmasti ettei arvokas nokkasi tulehdu.Jumalauta kun sut tapaisin narisemassa!!!!!!
OMA KOTI KULLIN K kirjoitti:
Kuules nyt Töölön tantta,ei kato aikaa ei paikka jos paskahätä yllättää,ei kelloa silloin kyttäile edes Töölön ämmä ja vetäisee wseensä varmasti ettei arvokas nokkasi tulehdu.Jumalauta kun sut tapaisin narisemassa!!!!!!
Pitää osata ennakoida asioita. Minä hoidan aina WC käyntini aikoihin joissa ne eivät häiritse 85% talon asukkaista.
Tule vain tapaamaan. Saatamme jopa käyttää samaa lähikauppaa kenties?- OMA KOTI KULLIN K
RouvaTöölöstä kirjoitti:
Pitää osata ennakoida asioita. Minä hoidan aina WC käyntini aikoihin joissa ne eivät häiritse 85% talon asukkaista.
Tule vain tapaamaan. Saatamme jopa käyttää samaa lähikauppaa kenties?Toivottavasti sinulle tulee ripuli ja hammassärky joskus yhtäaikaa,katsotaan sitten kuinka ennakoit?Ja ainakin 60% ihmisistä on sitä mieltä kanssani että kun seuraavan kerran sillä rollaattorillasi lähibaariin kurvailet pannaan hiukan hiekkaa rattaisiin,ja seurataan kuinka kurvissa lentelet yli tangon."pitää osata ennakoida"
Toivottavasti sinulle tulee ripuli ja hammassärky joskus yhtäaikaa,katsotaan sitten kuinka ennakoit?Ja ainakin 60% ihmisistä on sitä mieltä kanssani että kun seuraavan kerran sillä rollaattorillasi lähibaariin kurvailet pannaan hiukan hiekkaa rattaisiin,ja seurataan kuinka kurvissa lentelet yli tangon."pitää osata ennakoida"
mutta minä olen 55 vuotta ja en tarvitse rollaattoria. Pysyn pystyssä ihan ilmankin.
- OMA KOTI KULLIN K
RouvaTöölöstä kirjoitti:
mutta minä olen 55 vuotta ja en tarvitse rollaattoria. Pysyn pystyssä ihan ilmankin.
etpähän kauaa enään pysy pystyssä! usko huviksesi.
- rauhaa
Tsekkasin tossa noi sun galleria tietos! ja huh! 30 v samassa pestissä? aika korruptoitunutta porukkaa asuu siinä yhtiössä.Noilla asenteilla, kuinka sen teet?
rauhaa kirjoitti:
Tsekkasin tossa noi sun galleria tietos! ja huh! 30 v samassa pestissä? aika korruptoitunutta porukkaa asuu siinä yhtiössä.Noilla asenteilla, kuinka sen teet?
Haluan pitää huolta asuinympäristöstäni ja päättää asioista jotka koskee minun hyvinvointia ja asumista. Kun yhtiössämme valitaan uusi puheenjohtaja jokainen on sitä mieltä että "antaa Birgitin jatkaa, kun hoitaa hommansa hyvin"
- rauhaa toivoo
RouvaTöölöstä kirjoitti:
Haluan pitää huolta asuinympäristöstäni ja päättää asioista jotka koskee minun hyvinvointia ja asumista. Kun yhtiössämme valitaan uusi puheenjohtaja jokainen on sitä mieltä että "antaa Birgitin jatkaa, kun hoitaa hommansa hyvin"
lienevät Lapinlahden hoidokkeja nuo muut.Säännösteletkö myös niiden lääkityksen? Et saatana siinä osakeyhtiössä missä minä olen viihtyisi 5 sek kauempaa.Enkä usko tarinoihisi lapsiin,tarviihan ne lapset myös isän? ei ole olemassa sellaista ukkoa joka ois sinua katsellut 5 min pidempään saati n------t.
- deipho
RouvaTöölöstä kirjoitti:
No nyt selvisi mitä sinä päivällä puuhailet!!!!Eli enää en ihmettele ahdasmielisiä kommenttejasi! Mutta mielestäni sinussa ei ole mitään arvokasta Birgit olet näköjään melko itsekeskeinen...
rauhaa toivoo kirjoitti:
lienevät Lapinlahden hoidokkeja nuo muut.Säännösteletkö myös niiden lääkityksen? Et saatana siinä osakeyhtiössä missä minä olen viihtyisi 5 sek kauempaa.Enkä usko tarinoihisi lapsiin,tarviihan ne lapset myös isän? ei ole olemassa sellaista ukkoa joka ois sinua katsellut 5 min pidempään saati n------t.
Minusta ei ole mitenkään kerskailtava asia että asuu huonomaineisella alueella huonomaineisessa yhtiössä! Kannattaa vaan uskoa lapsiin ja isään. Tosin isä vaikuttaa tällähetkellä (pysyvästi?) parimetriä maan alla. Meitä on kuule moneen junaan.
- Humoristi
Eihän tuota ihmistä ole olemassa oikeesti? Eihän? Enpä tiedä miten tästä naurusta selviän! Olen todella kiitollinen ja onnellinen etten asu samassa talossa kanssasi! Herran jestas!
- VARPUNEN42
LAPSET OSOITTAUTUIVAT KOMPASTUSKIVEKSI TALOSSA MISSÄ ASUIN AIKAISEMMIN. TALOSSA EI ASUNUT LAPSIA.
HIEKKALAATIKKO PEITETTIIN MULLALLA JA SIIHEN ISTU-
TETTIIN RIKKARUOHON NÄKÖISIÄ HORSMIA. PIHAKEINUT
PIILOTETTIIN LUKITTUIHIN TILOIHIN. TOIMENPITEET
SIKSI, ETTÄ TALOMME "PÄÄPUUTARHURITTAREN" ISTUTUK-
SET KÄRSIVÄT KUN VIEREISEN TALON LAPSET TULIVAT
KEINUMAAN JA LEIKKIMÄÄN PIHALLEMME. KEINUT JA
HIEKKALAATIKKO OLIVAT YHTEISET. MALLI VUODELTA
2002 ROVANIEMELTÄ. LAITOSPESUKONEEN KÄYTTÖ OLI
KIELLETTY LAUANTAISIN JA SUNNUNTAISIN. SIINÄ SITTEN VUOROTYÖLÄINEN HOITAA HOMMANSA JA LAPSILLE
PUHTAAT VAATTEET. PESUKONE OLI MOLEMMILLE TALOILLE SAMA. SÄÄNTÖJÄ, SÄÄNTÖJÄ EIVÄT SISÄLTYNEET YLEISIIN JÄRJESTYSSÄÄNTÖIHIN. NÄMÄ
OMIEN SÄÄNTÖJEN SÄÄTÄJÄT RIKKOIVAT JATKUVASTI
PAINETTUJA JÄRJESTYSSÄÄNTÖJÄ. - asukas
RouvaTöölöstä kirjoitti:
Minusta ei ole mitenkään kerskailtava asia että asuu huonomaineisella alueella huonomaineisessa yhtiössä! Kannattaa vaan uskoa lapsiin ja isään. Tosin isä vaikuttaa tällähetkellä (pysyvästi?) parimetriä maan alla. Meitä on kuule moneen junaan.
Onpa onni kun asun itse ihan muualla kuin pääkaupunkiseudulla ja OMAKOTITALOSSA. Saa olla omassa rauhassa! Eikä ole velkaakaan kuin 90.000 mk. enää... talosta. Olis se kauheeta asua kerrostalossa, jossa joku määräisi vessassa käynnitkin, tai pyllyn pesemiset klo 22.00 jälkeen.
- minä vaan
mä käyn suihkussa,paskalla,lasken vedet,vittuilen vanhoille katkerille ihmisille samalla mitalla kun tulee valittaan asioista. Siellä Martat
vaan istuskelee ja kattelee ikkunoista kun mä elän
elämää ja soittelee toisilleen kertoakseen asioita
eli juoruja.Aina kun joku näistä Martoista valittaa isännöitsijälle jostain mun asioista niin mä teen heti vasta valituksen.Älkää käsittäkö
väärin ,en provosoi kyseisiä ihmisiä,heidän
mielestään varmaan kävelenkin väärin.Meidän lapset
pitää kuulema hiekkalaatikolla liian kovaa meteliä.Mitäs muuta tommosille valittajille voi
muuta kuin antaa takaisin samalla mitalla.Kuulin
tossa talkoiden jälkimainingeissa muutaman oluen
jälkeen naapuritalon(mukava)mieheltä herkullisia
juoruja mitä on tapahtunut vanhojen asukkaiden
välillä,kuka on vähän käynyt pöllyttämässä
toisten lakanoita.Juorut on juoruja mutta on hyvä
sillon tällöin vähän udella juttujen paikkansa
pitävyyttä,ilmeistä päätellen on aika hyvin
osunut.Loistavaa Kevään jatkoja kaikille. - Lähihoitsu
RouvaTöölöstä kirjoitti:
Tule vain tapaamaan. Saatamme jopa käyttää samaa lähikauppaa kenties?Kuules nyt. Ripulia tai oksennustautia yms. ei paljon voi ennakoida. Sitä käydään vessassa mihin aikaan sitten hätä sattuu yllätämään. Vai onko sinulla tapana paskantaa tai oksentaa ämpäriin yöllä jos tarve vaatii?
- jade
VARPUNEN42 kirjoitti:
LAPSET OSOITTAUTUIVAT KOMPASTUSKIVEKSI TALOSSA MISSÄ ASUIN AIKAISEMMIN. TALOSSA EI ASUNUT LAPSIA.
HIEKKALAATIKKO PEITETTIIN MULLALLA JA SIIHEN ISTU-
TETTIIN RIKKARUOHON NÄKÖISIÄ HORSMIA. PIHAKEINUT
PIILOTETTIIN LUKITTUIHIN TILOIHIN. TOIMENPITEET
SIKSI, ETTÄ TALOMME "PÄÄPUUTARHURITTAREN" ISTUTUK-
SET KÄRSIVÄT KUN VIEREISEN TALON LAPSET TULIVAT
KEINUMAAN JA LEIKKIMÄÄN PIHALLEMME. KEINUT JA
HIEKKALAATIKKO OLIVAT YHTEISET. MALLI VUODELTA
2002 ROVANIEMELTÄ. LAITOSPESUKONEEN KÄYTTÖ OLI
KIELLETTY LAUANTAISIN JA SUNNUNTAISIN. SIINÄ SITTEN VUOROTYÖLÄINEN HOITAA HOMMANSA JA LAPSILLE
PUHTAAT VAATTEET. PESUKONE OLI MOLEMMILLE TALOILLE SAMA. SÄÄNTÖJÄ, SÄÄNTÖJÄ EIVÄT SISÄLTYNEET YLEISIIN JÄRJESTYSSÄÄNTÖIHIN. NÄMÄ
OMIEN SÄÄNTÖJEN SÄÄTÄJÄT RIKKOIVAT JATKUVASTI
PAINETTUJA JÄRJESTYSSÄÄNTÖJÄ.missä osoitteessa noin kaamee kuri on?
laita vaan osoite tekee hyvää sille talohallitukselle!!
senjälkeen se ei jää rauhaan. - sairasta...
RouvaTöölöstä kirjoitti:
Tule vain tapaamaan. Saatamme jopa käyttää samaa lähikauppaa kenties?Mitäs jos täti Töölöstä muuttaisi pikku mökkiin metsän keskelle jossa ei naapureiden vessanvetäisyt häiritse. Ymmärrän että järjestyssäännöt kieltävät todella sen HÄIRITSEVÄN metelöinnin yms mutta että jos ei vessassa saa mielestäsi klo 22 jälkeen käydä niin tarvitset hoitoa.
- HerraKalliosta
Muistetaanpa kuitenkin, että kerrostalon järjestyssääntöjen rikkominen ei ole rikos.
Jos yötyöläinen käy suihkussa töistä tultuaan, ja taloyhtiö tästä varoituksen lätkäisee, voi varoituksen huoletta riitauttaa. Tuomioistuin sitten ratkaisee, mikä on moisten järjestyssääntöjen painoarvo siinä vaiheessa, kun ne rajoittavat ihmisten normaalia elämää. - *disappointed*
No hyvä ihminen, vaikuttaisi aivan siltä kun tahallasi kirjoittelisit provokatiivisia kirjoituksiasi!
Taitaa rouvaa vain yksinäisyys painaa!? Ovatko ystävät kaikonneet, lapset ja mies jättäneet,kun pitää tikusta tehdä asiaa, että edes jotain sosiaalista toimintaa olisi`??
Toivottavasti voit hyvin ja hyvällä omallatunnolla "kyttäillä" naapuriesi elämää....!
Itse en tuollaista bitchiä taloyhtiööni valitsisi puheenjohtajaksi, (just saatiin pahin ämmä pois siltä penkiltä meidän taloyhtiössä!) enkä myöskään tunnustaisi äidikseni saati sitten ystäväksi!
Joten keep on trying....!
P.S Mikähän teidän asukkaiden keski-ikä mahtaa olla 80-vuotta vai? - Opiskelija
Katsoppa tätä minun tilannettani: Herään kuudelta, opintojen ääreen minun on pakko lähteä jo seitsemältä, joten en aamuisin voi käydä suihkussa. Koulun jälkeen minulla on vajaa tunti aikaa, jonka jälkeen Alkavat työt, jotka kestävät yhdeksään saakka... Näin siis olen joka arkipäivä poissa aikavälillä 7.00-22.15 ja jos en saa käydä suihkussa päästyäni kotiin, niin saat ihan rauhassa tulla poliisin kanssa ovelleni rellestämään. Minä en rupea kaltaisesi moralistien pillin mukaan tanssimaan. Tarpeeksi työtä muutenkin.
Ja arvelen ettei itselläsi ole lainkaan lapsia, koska heitä noin kovasti kritisoit heidän muka "häiritsien arvokkaita naapureita" Mikäli naapureinani olisi kaltaisiasi ihmisiä, en heitä arvostaisi. Opi kunnioittamaan kaikkia ihmisiä, myös lapsia/opiskelijoita! - Tosikko
Tuntuu todellakin tutulta.Tosin tämä Töölön tantan kirjoitus oli kai mielestäni sisäällöltään tarkoitettu hiukan toisin ymmärrettäväksi kuin monet ovat sen lukeneet.
On todella kummallista tulkintaa se ettei vessassa saisi käydä ja pestä itseään töistä tullessaan. Ei niillä järjestyssäännöilläkään tarkoiteta sitä,ettei vettä saisi lainkaan käyttää.Mutta eri asia on sitten se ,jos sitä vettä lorottaa koko voimalla ja pitkään.Ja menenpä vielä kylpyynkin kello 0.2.00.Onhan niitä naapureita,jotka eivät antaisi lapsenkaan yöllä itkeä.Mutta lapselliset ihmiset tietävät,ettei sille aina todellakaan mitään voi. Mielestäni tosi herkät tyypit voisivat muuttaa omakotitaloon.Kannatan itse ehdottomasti järjestyssääntöjen noudattamista,mutta järki käteen kaikessa.Eri asia on se,jos juopottelulla ja yömusiikilla häiritään asukkaita tai pysäköidään autoja sinne oman rapun eteen ,ettei tarvitse kävellä parkkipaikalta. - Kerrostalokyttääjät
etpähän kauaa enään pysy pystyssä! usko huviksesi.
Pane hakusana nettiin ja ota osaa Etelä-Suomen Kerrostalokyttääjät RY:n toimintaan.
- PLAYER
Vuorotyössä käyvillä on oikeus käydä
klo 22 .00 jälkeen esim . suihkussa tai paskalla ja siihen ei mitkään talon järjestyssäännöt voi esteitä asettaa .
Hygienasta huolehtiminen ei ole mikään rikos
niinkuin täällä eräs rouva väittää . Samainen
henkilö tuntuu olevan todellinen lapsien vihaaja, tuollainen nipottaja saan minut voimaan todella pahoin.
MUUTA MUMMO MAALLE !!! SINNE VARMAANKIN
SOPEUDUT HYVIN MUIDEN KANTTUROIDEN SEKAAN . - Yks opiskelija
Meitsi asuu alimmassa kerroksessa, ei kuulu meikän äänet ;) en tiiä, ehkä yläkertaan saattaa vähän kuulua, mutta ei se voi paljoa olla. eipä ole kukaan tähän mennessä tullu valittaan kun oon esim käynyt suihkussa puolen yön aikaan. tai paskalla/kusella aamu neljältä =D
yläkerrankin äijä on hiljaa, ei ryyppää, ei kuuntele musaa jne. paitsi että se käy yöllä vessassa, ja se kuuluu kyl selvästi (se wc:n vetaisu), ja joskus suihkussa kympin jälkeen, mutta ei ne haittaa.
Katsos, on kiva huomata, että ei ole yksin koko kerrostalossa, ettei missään aavetalossa asu. ÄÄNET OVAT MERKKEJÄ ELÄMÄSTÄ. Liika on kuitenkin liikaa. - kunnallisessa
Kerrostalokyttääjät kirjoitti:
Pane hakusana nettiin ja ota osaa Etelä-Suomen Kerrostalokyttääjät RY:n toimintaan.
- pööööööö
Voiko jollain teinillä olla noin köyhä elämä, että jaksaa esittää kyttääjämummoa?? Ei tommoset kyttääjämummot oo oikeesti ees nähnytkään tietokonetta livenä...
- Ime
RouvaTöölöstä kirjoitti:
Mutta et kohta ja siinä sitten on komea näky kun lennät
- normaalia elämää
Ei voi estää suihkun käyttämistä, vessassa käyntiä eikä lasten leikkejä. Koripallon pelaaminen kerrostalossa ei mielestäni ole normaalielämää, ja sen saakin kieltää.
- Näin meillä!
voi kieltää suihkussa käyntiä, vessassa käyntiä ja lasten leikkejä,ja meidän taloyhtiössä ollaan pidetty kokous isännöitsijän ja asukkaiden kanssa , että jos joku käy yötöissä tai varhain joutuu lähtee töihin tai tekee muuta vuorotöitä, niin suihkussa ja vessassa voi käydä vapaasti.
Näin meillä! kirjoitti:
voi kieltää suihkussa käyntiä, vessassa käyntiä ja lasten leikkejä,ja meidän taloyhtiössä ollaan pidetty kokous isännöitsijän ja asukkaiden kanssa , että jos joku käy yötöissä tai varhain joutuu lähtee töihin tai tekee muuta vuorotöitä, niin suihkussa ja vessassa voi käydä vapaasti.
suositaan rikollisten ja häiriintyneiden ihmisten toimintaa poistamalla yhteisen viihtyvyyden takia luodut järjestyssäännöt!
Mikäs on teidän talonyhtiön kanta siihen jos tavallinen 8.00-16.00 töissä oleva ihminen käy suihkussa neljän aikaan yöllä? Meidän talossamme "tavanihmisen" ja "yötyöläisten" rikkeet ovat saman arvoisia eikä aseta huonommin tienaavia parempaan asemaan.- persettä
RouvaTöölöstä kirjoitti:
suositaan rikollisten ja häiriintyneiden ihmisten toimintaa poistamalla yhteisen viihtyvyyden takia luodut järjestyssäännöt!
Mikäs on teidän talonyhtiön kanta siihen jos tavallinen 8.00-16.00 töissä oleva ihminen käy suihkussa neljän aikaan yöllä? Meidän talossamme "tavanihmisen" ja "yötyöläisten" rikkeet ovat saman arvoisia eikä aseta huonommin tienaavia parempaan asemaan.on teidän yhtiössä asiat.Ensi yönä tulen ja nussin JOPA sinutkin, koirastasi puhumattakaan.
persettä kirjoitti:
on teidän yhtiössä asiat.Ensi yönä tulen ja nussin JOPA sinutkin, koirastasi puhumattakaan.
Minulla ei ole koiraa koska ajattelen naapureilleni koirasta tulevaa haittaa. Aina vinkumassa ja haukkumassa. Piha täynnä koiran jätöksiä. Ei kiitos. Talonyhtiössäni on koirien kuljettaminen hississä kielletty ja niiden oleminen sisäpihalla kielletty.
- deipho
RouvaTöölöstä kirjoitti:
Minulla ei ole koiraa koska ajattelen naapureilleni koirasta tulevaa haittaa. Aina vinkumassa ja haukkumassa. Piha täynnä koiran jätöksiä. Ei kiitos. Talonyhtiössäni on koirien kuljettaminen hississä kielletty ja niiden oleminen sisäpihalla kielletty.
Voi olla jollain tylsä elämä!itsellä on 2 koiraa eivätkä varmasti häiriköi tai pasko pitkin pihoja on kuule ihan omistajasta kiinni siivoaako koiran jätökset muiden tieltä!!!Muuttakaa kaikki eläkeläiset samaan taloon niin normaalit ihmiset saa elää elämäänsä.Mielestäni elämän äänet kuuluvat itse elämään.Tarkoitan siis normaaleja ääniä kuten vessassa käynti yms. en itsekään pidä naapurin pulimummon huudosta 5 aikaan aamulla kun ei ole saanut nukuttua etenkin kun itse pitäisi mennä 6 töihin aamulla. Mutta tällaiset ei saa vetää vessaa 22 jälkeen voi työntää P*****seen. On tainnut joiltakin unohtua millaista elämä on kun opiskelee ja käy samalla töissä että saa itsenä elätettyä..siinä ei hirveästi naapurin kyylän valitukset enää kiinnosta...ja entäs lapset,ilmeisesti jollain henkilöllä ei niitä itsellään ole koska ei taida olla hajuakaan siitä että lapsen työ on leikkiä ei olla hiljaa nurkassa vain sen takia että naapurit on kyllästyneet elämään!HOMMATKAA KUULOSUOJAIMET JOS ON NIIN VAIKEAA!!!itse en muuta elämän tapojani joidenkin tiukkapipojen takia...
- persettäsi
RouvaTöölöstä kirjoitti:
Saatana mikä menetys, se ettei sulla sitä koiraa enään olekkaan.Mutta ensi yönä on sitten ihan muu joka vonkuu ja ulisee!
- ELÄINRAKAS
RouvaTöölöstä kirjoitti:
Olen sattumalta seurannut,kirjoitteluasi ja ihmettelenkin kulkevatko koirat teidän taloyhtiössä paloportaita pitkin? "ei hissiin ei sisäpihaan" on hyvin asiat jos joka asuntoon on omat paloportaat!
deipho kirjoitti:
Voi olla jollain tylsä elämä!itsellä on 2 koiraa eivätkä varmasti häiriköi tai pasko pitkin pihoja on kuule ihan omistajasta kiinni siivoaako koiran jätökset muiden tieltä!!!Muuttakaa kaikki eläkeläiset samaan taloon niin normaalit ihmiset saa elää elämäänsä.Mielestäni elämän äänet kuuluvat itse elämään.Tarkoitan siis normaaleja ääniä kuten vessassa käynti yms. en itsekään pidä naapurin pulimummon huudosta 5 aikaan aamulla kun ei ole saanut nukuttua etenkin kun itse pitäisi mennä 6 töihin aamulla. Mutta tällaiset ei saa vetää vessaa 22 jälkeen voi työntää P*****seen. On tainnut joiltakin unohtua millaista elämä on kun opiskelee ja käy samalla töissä että saa itsenä elätettyä..siinä ei hirveästi naapurin kyylän valitukset enää kiinnosta...ja entäs lapset,ilmeisesti jollain henkilöllä ei niitä itsellään ole koska ei taida olla hajuakaan siitä että lapsen työ on leikkiä ei olla hiljaa nurkassa vain sen takia että naapurit on kyllästyneet elämään!HOMMATKAA KUULOSUOJAIMET JOS ON NIIN VAIKEAA!!!itse en muuta elämän tapojani joidenkin tiukkapipojen takia...
Jos lapset eivät sovellu asumaan kerrostalossa. Ei lapsiperheiden pitäisi muuttaa ollenkaan kerrostaloon.
Ja luulisi juuri opiskelijoiden arvostavan hiljaisuutta ja rauhaa, että koulumenestys on parempaa. Kyllä minulla on lapsia jos sitä kyselit, tosin nuorin on 25 vuotta. Minun lapsillani ei ainakaan ollut vaikeaa leikkiä leikkejään hiljaa.
Niinkun olen useaan jo sanonut talonyhtiön järjestyksen asialla tässä vain ollaan. Jos joku käyttää WC-tilaansa sallittujen aikojen jälkeen hän syyllistyy rikokseen.ELÄINRAKAS kirjoitti:
Olen sattumalta seurannut,kirjoitteluasi ja ihmettelenkin kulkevatko koirat teidän taloyhtiössä paloportaita pitkin? "ei hissiin ei sisäpihaan" on hyvin asiat jos joka asuntoon on omat paloportaat!
Meidän Talossa koirat (tasan 2kpl) kulkevat joka rapussa olevia portaita. Meidän talon koirat kulkevat kadulta rappuun sisään ja portaita pitkin kerroksiin. kiitos mielenkiinnostasi Talonyhtiötämme kohtaan
- deipho
RouvaTöölöstä kirjoitti:
Jos lapset eivät sovellu asumaan kerrostalossa. Ei lapsiperheiden pitäisi muuttaa ollenkaan kerrostaloon.
Ja luulisi juuri opiskelijoiden arvostavan hiljaisuutta ja rauhaa, että koulumenestys on parempaa. Kyllä minulla on lapsia jos sitä kyselit, tosin nuorin on 25 vuotta. Minun lapsillani ei ainakaan ollut vaikeaa leikkiä leikkejään hiljaa.
Niinkun olen useaan jo sanonut talonyhtiön järjestyksen asialla tässä vain ollaan. Jos joku käyttää WC-tilaansa sallittujen aikojen jälkeen hän syyllistyy rikokseen.Oletko kasvattanut lapsesi tynnyrissä tai muussa vastaavassa? Kyllä olen itsekin lapsena osannut leikkiä hiljaa mutta kukaan TERVE ei pakota lastaan siihen.ei ole ihme jos niitä pipipäitä syntyy!Minun opiskelu menestystäni ei haittaa muiden vessa/suihkureissut tai lasten leikkiminen en ole niin ahdasmielinen.Ja tiesitkö että kaikilla lapsiperheillä ei ole mahdollisuutta muuttaa omakotitaloon tai rivariin. Hommaa kuule itsellsi jotain tekemistä päivän ajaksi niin nukuttaa yöllä niin ei tarvitse kytätä milloin ihmiset käyvät vessassa!!!!
- amalia-armas
RouvaTöölöstä kirjoitti:
Mikäs on teidän talonyhtiön kanta siihen jos tavallinen 8.00-16.00 töissä oleva ihminen käy suihkussa neljän aikaan yöllä? Meidän talossamme "tavanihmisen" ja "yötyöläisten" rikkeet ovat saman arvoisia eikä aseta huonommin tienaavia parempaan asemaan.on ilmeisesti teidän taloyhtiössä tapana lukea niitä sääntöjä niinkuin itseään miellyttää.mikään laki eikä järjestyssääntö kiellä hiljaisuuden jälkeen suihkutella tai paskoa.
- Humoristi
RouvaTöölöstä kirjoitti:
Niinkun olen useaan jo sanonut talonyhtiön järjestyksen asialla tässä vain ollaan. Jos joku käyttää WC-tilaansa sallittujen aikojen jälkeen hän syyllistyy rikokseen.Ei, ei, ei... Koko ajan vaan menee hauskemmaksi! Vai käydään teillä paskallakin kellon kanssa. Entäpä jos tulee ripuli? Vuollaanko sitä tulppa ahteriin ja toivotaan ettei tulppa yön aikana sinkoa naapurin seinästä läpi? Kyllä joillakin on tosiaan helkkarin hyvä huumorintaju! Sääli vaan rouvan lapsia, kurja on niilläkin ollut lapsuus kun eivät ole saaneet ääntä päästää!
- Heidi
RouvaTöölöstä kirjoitti:
Niinkun olen useaan jo sanonut talonyhtiön järjestyksen asialla tässä vain ollaan. Jos joku käyttää WC-tilaansa sallittujen aikojen jälkeen hän syyllistyy rikokseen.Saanen huomauttaa, että luettuani viestejäsi ärsyynnyin kunnes tajusin sinun olevan pelkkä provoilija.
Lopeta tuollainen ihmisten harhaanjohtaminen. Aikuinen nainen EI käyttäydy tuollalailla.
Jos oikeasti olisit taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja, niin asuisit talossa melkovarmasti yksin.
Joten lyhyestä virsi kaunis:
TYPERÄÄ, TODELLA TYPERÄÄ! - Lähihoitsu
RouvaTöölöstä kirjoitti:
Kuules nyt... Kaikki voivat kouluttaa koiransa. Minulla ja monella muullakin on koiria jotka eivät hauku jne. Eläimet ovat ihania jos vain ne osaa oikein kouluttaa. Eikä kaikki jätä koiran jätöksiä pihalle vaan vievät ne roskiin, teidän pihasta en tiedä, miten teilläpäin on koirien ja ihmisten väliset suhteet. Vai etkö itse kykenisi kyykistymään ja keräämään koirasi jätöksiä jos sinulla sellainen olisi?
- 60+risat
RouvaTöölöstä kirjoitti:
Niinkun olen useaan jo sanonut talonyhtiön järjestyksen asialla tässä vain ollaan. Jos joku käyttää WC-tilaansa sallittujen aikojen jälkeen hän syyllistyy rikokseen.Eihän sinua ole todella olemassa?
Olethan joku huomionkipeä joka haluaa ärsyttää ihmisiä.
Jos olet todellinen, kuvaamatonta, ei riitä sanoja millä sinua nimittäisi.
Olen itse 60-vuotias nainen,asun kerrostalossa.
On lapsia, nuoria, juhlijoita ja vanhempia ihmisiä.
Talo on hyvämaineinen. Asukkaat tavllisia asioistaan huolehtivia ihmisiä.
ETTÄ EI SAA VETÄÄ VESSAA YÖLLÄ! Johan onaikoihin eletty. - että...
Heidi kirjoitti:
Saanen huomauttaa, että luettuani viestejäsi ärsyynnyin kunnes tajusin sinun olevan pelkkä provoilija.
Lopeta tuollainen ihmisten harhaanjohtaminen. Aikuinen nainen EI käyttäydy tuollalailla.
Jos oikeasti olisit taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja, niin asuisit talossa melkovarmasti yksin.
TYPERÄÄ, TODELLA TYPERÄÄ!kyseessä on ilmeisesti provo töölössä sijaitsevan taloyhtiön hallituksen puheenjohtajasta, nimeltään Birgit, jonka mielipiteet rouva töölöstä on lainannut omakohtaisesti saadun kokemuksen kautta.
- Etu-Töölö
RouvaTöölöstä kirjoitti:
Niinkun olen useaan jo sanonut talonyhtiön järjestyksen asialla tässä vain ollaan. Jos joku käyttää WC-tilaansa sallittujen aikojen jälkeen hän syyllistyy rikokseen."Olen asunut 36 vuotta samassa talossa töölössä joista 30 vuotta talonyhtiön hallituksen puheenjohtajana." -Ote profiilistasi-
Niinkun olen useaan jo sanonut talonyhtiön järjestyksen asialla tässä vain ollaan. Jos joku käyttää WC-tilaansa sallittujen aikojen jälkeen hän syyllistyy rikokseen. -Ote äskeisestä viestistäsi-
Jos oikeasti olisit istunut hallituksen puheenjohtajana 30vuotta, pitäisin itsestäänselvyytenä että tietäisit että Rikoslaki ja taloyhtiön järjestyssäännöt eivät ole sama asia. Ilmoitat iäksesi 55vuotta. Uskon että kukaan 55vuotias ei olisi niin lapsellinen että puuttuisi muiden ihmisten asioihin noin typerillä ja aiheettomilla tekstinpätkillä. - maamyyrä
RouvaTöölöstä kirjoitti:
Meidän Talossa koirat (tasan 2kpl) kulkevat joka rapussa olevia portaita. Meidän talon koirat kulkevat kadulta rappuun sisään ja portaita pitkin kerroksiin. kiitos mielenkiinnostasi Talonyhtiötämme kohtaan
Minusta on aivan järjetöntä, että ihmiset joilla ei ole varaa kuin kerrostalossa asumiseen, joutuvat lukemaan "voivoi, omapahan on vikasi kun kerrostaloon muutit" - vastauksia. On se kummaa, miten luonnollinen tarve, kuin esimerkiksi vessahätä kielletään kerrostaloasunnoissa. Ei meillä ainakaan kukaan ole tähänkään päivään mennessä tullut urputtamaan miten vesi lorisee hiiren hiljaa viemäriputkistoissa. En sitten tiedä miten pahvista tehdyt seinät teillä kerrostalossa on. Mutta sanoisinko että silloin nuoleskellaan isompaa herraa, kun pidetään kiinni joutavista säännöistä, ja jopa kilpaillaan KUKA ON PARAS NIITÄ NOUDATTAMAAN! Jos on todellakin niin herkkä että herää kuin salamaniskusta napurin vetäessä vessansa, niin silloin voisi jo luulla että "muurahaiskeossa" ihmisten ympäröimässä talossa ei ole sellaisen ihmisen paikka. Piste.
- tanja
Heidi kirjoitti:
Saanen huomauttaa, että luettuani viestejäsi ärsyynnyin kunnes tajusin sinun olevan pelkkä provoilija.
TYPERÄÄ, TODELLA TYPERÄÄ!Eikö vastuu jää jokaiselle itselleen, miten provoon suhtautuu, sillä siitähän tässä ilmeisesti oli kyse. Provoja on elämä täynnä: tahallisia ja tahattomia, eikä niiden tahtiin käsketä ketään pomppimaan. Tärkeää olisikin seurata itseään ja miettiä mikä siinä provossa niin pompottaa. Ehkä keksii jotakin uutta itsestään, jota kehittää hiukan vahvemmaksi.
RouvaTöölöstä kirjoitti:
Niinkun olen useaan jo sanonut talonyhtiön järjestyksen asialla tässä vain ollaan. Jos joku käyttää WC-tilaansa sallittujen aikojen jälkeen hän syyllistyy rikokseen.Jo kahdessa kommentissa olen pannut merkille tapasi käyttää korostusta 'syyllistyä rikokseen'. Noin tiukka rouva ei varmastikaan ole huomannut lastensa vastareaktiota lujassa kommennossa hiljaiseen leikkimiseen. Aidot leikit on riemua täynnä.
Herää kysymys, oletko lintu vaiko kala? Oletko aito vai "nimimerkki"
Antamasi kuva itsestäsi on ristiriidassa hienoisen omahyväisyytesi kanssa. Kehuthan itseäsi toisten sanoilla:"...annetaan Birgitin hoitaa..." - kun ei muutkaan jaksa?
No, se siitä, mutta vieläkö käytätte vanhakantaisia järjestyssääntöjä? Antamasi aikaraja viittaa nykyään koneelliseen käyttöympäristöön (elektroniikka) ja normaalin elämän aikaraja nykyään on yleisesti 23:00-07:00, jolloin vedenlaskemista tulisi välttää. Ehkä olette pitkän elämänne varrella katsoneet, ettei muutokseen ole syytä, koska olette jo niihin tottuneet. Voi niitä eturauhaspotilaita tai pidätyskyvyttömiä, joihin Birgit saattaa hyvinkin pian lukeutua. Unohdatte aikaisin työhön lähtevät, joten itse asiassa olette sortajia. Myös lehdenjakajat pois virasta!
Ja mitä tulee rikokseen: Asuintalossa toistuviin määräystenrikkojiin lukeutuvat syyllistyvät järjestyshäiriön tuottamiseen, ei rikokseen. Vasta, kun tukevien lausuntojen ohella ja poliisin kirjaaman avun tuella mennään asunto-oikeuteen, voidaan puhua asianomistajarikoksesta ja silloinkin vain painavin perustein. Tähän tapaukseen voisi soveltaa sopimusrikkomusta sanktioineen. Sana on vapaa, herjaus ei.- Lähihoitsu
RouvaTöölöstä kirjoitti:
Niinkun olen useaan jo sanonut talonyhtiön järjestyksen asialla tässä vain ollaan. Jos joku käyttää WC-tilaansa sallittujen aikojen jälkeen hän syyllistyy rikokseen.Kuules nyt Töölöön Rouva. Ehkä koko maailmalle ois helpompi tehdä niin päin että sinä muuttaisit jonnekkin kauas kaikista muista, ni ei sua sit häiritsisi maailman pienimmät asiat ja muita ei häiritsis sun valitus joka asiasta... Eikö?
Ja voi sun lapsi parkoja jos ovat joutuneet ilmastointiteippi suun edessä laikkimään kun äiti kieltää huutamisen ja hauskan pidon josta vähänkin tulee meteliä. Varmaan sun lapsilla oli sitten jotku pehmolelut vain eikä muuta, niistä kun ei lähde meteliäkään.
Ei millään pahalla. - Moottoriperse
RouvaTöölöstä kirjoitti:
No juu, vittu mulle on ihan sama saatana mitä sääntöjä ne taloyhtiön kekkulit keksivät. Itse vedän vessan ja käteen silloin kun huvittaa. Ja jatkobileitä (hirvee metakka ja älämölö) olen pitänyt säännöllisesti, vaan eivät ole usklaltaneet puuttua tekemisiini, hahaha. Väännän ne sillaksi jos tulevat vittuilemaan.
Kerran yks tuli mouhoomaan että voisitteko olla vähän hiljempaa kun meidän anne-petteri haluaa nukkua päiväunia.
Sanoin että vittusaatana kello on 14 ja minä otan keittoa just nyte enkä myöhemmin.
Lisäksi katselen pornoa kovalla äänellä! Sekös mummoja kauhistuttaa. buahahahaa - Nauraen lukien
RouvaTöölöstä kirjoitti:
Niinkun olen useaan jo sanonut talonyhtiön järjestyksen asialla tässä vain ollaan. Jos joku käyttää WC-tilaansa sallittujen aikojen jälkeen hän syyllistyy rikokseen.Miksi yleensä lapsia syyllistetään. Olkaa tyytyväisiä, kun ne tulee tulee tulevaisuudessa maksamaan teille eläkettä. Niin te voitte sitten kytätä ja valittaa. Kai tekin olette olleet joskus lapsia.
- HUH
RouvaTöölöstä kirjoitti:
aika tyly meininki ei helvetti johan on säännökset mut ei se oo ihme eihän tommonen koirii tarvikkaa haukkuu, vahtii ja kyttää ihan omast takaa........
nii ja sehän onki ihmisen paras kaveri et ei se varmaa kauan luonas pysyiskään.......
tsemppiä vaan kusen ja paskan pidätyksiin ja haiskaa hielle........ - Töölöläisrouva
RouvaTöölöstä kirjoitti:
Niinkun olen useaan jo sanonut talonyhtiön järjestyksen asialla tässä vain ollaan. Jos joku käyttää WC-tilaansa sallittujen aikojen jälkeen hän syyllistyy rikokseen.Hördu nu Birgit! Kuulostaa todella kammottavilta nuo sinun järjestyssääntösi. Olen saman ikäinen ja asun niinikään Töölössä (ja ruotsinkielinenkin) mutta muuta yhteistä meillä ei sitten olekaan. Miksi on koiran kuljettaminen hississä kielletty?? Lasten pitää leikkiä hiljaa?? Kerrot että 'haluat päättää asioista jotka koskevat sinun hyvinvointia ja asumista'. Olen itse toiminut taloyhtiön puheenjohtajana, minulle oli tärkeätä taloyhtiön ja sen asukkaiden hyvinvointi, oma etuni ei ollut päällimmäisenä. Kuulostat todella omahyväiseltä ja pikkumaiselta ihmiseltä. Kaupungissa asumiseen ja elämään kuuluvat äänet. Leben und leben lassen. Ja talon järjestysssäntöjen rikkominen ei ole rikos kuten väität. Yöllä vessassa käyminen ei taatusti riitautettuna riittäisi häädön tai asunnon haltuunoton perusteeksi. Sinulla olisi omissa, omahyväisissä asenteissasi todella paljon tarkistamista. Meidän talossa täällä Etu Töölössä saa pissiä ja kakkia ihan millon huvittaa ja suihkussakin saa käydä. Koirat ajelevat hissillä siinä missä ihmisetkin eikä pihalla ole näkynyt koirankakkaa. Täällä on hyvä asua ja talo on viimeisen päälle hoidettu, siisti ja mukava ja kaikki tervehtivät toisiaan rapussa tavatessaan.
Testaapa itsesi:
http://www.kyttaajat.net/tuntomerkit.shtml - omakotitalon asukki
RouvaTöölöstä kirjoitti:
Niinkun olen useaan jo sanonut talonyhtiön järjestyksen asialla tässä vain ollaan. Jos joku käyttää WC-tilaansa sallittujen aikojen jälkeen hän syyllistyy rikokseen.Hei sääliksi käypi sinua ja sun naapureitas ( sijamuotovirhe huomasitko? ai niin. tietysti huomasit)Et voi olla tosissasi, vai oletkos. Keskustelua on kyllä syntynyt. Jos olet tosissasi niin kyllä oot ihan pimee... mun lapset on leikkiny hiljaa... just. Oletkos vakavasti kysellyt lapsiltasi muistoja lapsuudesta , taitaa olla turha kysellä ei ne uskalla vastata rehellisesti. KAIKKI HYVIN , JOOKOS
- &lol&
RouvaTöölöstä kirjoitti:
Niinkun olen useaan jo sanonut talonyhtiön järjestyksen asialla tässä vain ollaan. Jos joku käyttää WC-tilaansa sallittujen aikojen jälkeen hän syyllistyy rikokseen.Oletkos itse kävellyt kskaan punaisia päin? SEKIN ON RIKOS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ja sinun lapsesi ovat varmasti vajaavaisia, jos eivät koskaan ole leikkineet kova-äänisesti.. Eikä taida rouvan omakaan äly olla aivan kohdallaan.. RouvaTöölöstä kirjoitti:
että joku tosissaan kirjoittelee tällasia kuin rouva töölööstä? Sanokaa nyt että tää on joku palstan ylläpidon vitsi???? Siis ei saa käydä suihkussa kun tulee töistä, ei saa yöllä tulla kusihätä, lapsille pitää laittaa ilmastointiteippi suun päälle kun tuo ne kotiin?
MENE MÄRÄ MUSEOON!!- eläväinen asukki
RouvaTöölöstä kirjoitti:
Niinkun olen useaan jo sanonut talonyhtiön järjestyksen asialla tässä vain ollaan. Jos joku käyttää WC-tilaansa sallittujen aikojen jälkeen hän syyllistyy rikokseen.vittu tuollasten sairaitten nipottajien paikka ei ole kerrostalossa vaan omakotitalossa!!! sinut sinne omakotiasumiseen pitäs passittaa, eikä esim lapsiperheitä! saatana sillon kun ihminen muuttaa kerrostaloon, niin sen täytyy hyväksyä toisten elämisen äänet...siitähän kerrostaloasumisessa on kyse että ääniä kuuluu!!! ja jos ei tykkää äänistä voi itse muuttaa sillon hevonvittuun kerrostalosta!! niuhojen paikka ei ole kerrostalossa!!! itse kusen, paskannan, yrjöön ja tappelen ukkoni kanssa ihan sillon kun vittu haluan, vaikka keskellä yötä! jokainen ihminen on vapaa elämään ja jos ei näitä elämisen ääniä kestä, niin kytätköön ittensä metsään asumaan!! joku raja tietysti metelöinnissä, varsinkin jos se on jatkuvaa ja häiritsee oikeesti koko ajan toisten elämää niin sillon asiaan voi puuttua! satunnaisista kovistakin metelöinneistä ei pitäs mun mielestä sanoo mitään...koska jokaisella on joskus tilanteita elämäässä että on pakko metelöidä! itelläni on juoppo ukko jonka kanssa on pakko tapella välillä niin lujaa että koko talo raikaa...ei ole elämä aina helppoa hiljaiseloa ja hyssyttelyä! ite en kyttää toisten tekemisiä, enkä valita äänistä! olen joskus joutunut valvomaan toisten metakan takia, mutta so what... joskus se menee niin, aina ei saa mitä haluaa... eikä sitä voi kerrostalossa vaatia. kuten sanoin JATKUVA älämölö on sitten asia erikseen! rentoutta ja reilua asenetta kerrostaloasumiseen ja nipotus pois! kaikilla on varmasti hyvä olla, varsinkin jos ei tarvitse kusta ja paskaa pidätellä tai tukahduttaa lapsen itkua tyynyllä!
- Kaikkeentottuu
RouvaTöölöstä kirjoitti:
Niinkun olen useaan jo sanonut talonyhtiön järjestyksen asialla tässä vain ollaan. Jos joku käyttää WC-tilaansa sallittujen aikojen jälkeen hän syyllistyy rikokseen.Kysymys Töölön Rouvalle!! Mitä sanot siihen kun yläkerrassani asuva olento aloittaa rakennushommat lähes joka ilta noin klo 22.00 ja jatkaa sitä aamuun asti,hakkaa vasaralla naputtaa naulojaan tms,paiskoo lautakasaa,toissayönä samainen asukas urakoi koko yön poraamalla rakennelmiaan.Hän on saanut useita varoituksia mutta ei piittaa niistä.Kävin hänelle kerran sanomassa mutta heti kun tulin kotiini,alkoi mesoaminen.Olen asunut tässä asunnossa nyt yli 3 kk,ja koko ajan tätä samaa metelöintiä.Mitenhän Töölössä suhtauduttaisiin tällaiseen asukkaaseen joka häiritsee naapureitaan tahallisesti,tietoisesti.En pidä mitään häiriköintiä tämän rinnalla pahempana.
- suihkuun
Terve, olen seuraillut noiden jutusteluja tullut siihen tulokseen että,tarvii mennä suihkuun ennen kuin on myöhäistä!voi kun ois sitä rahaa meiläkin.
- Pekka
Terve.
Olen seurannut tätä keskustelua jo tovin olen sanaton ei tuollasia ihmisiä voi olla olemassa.(töölöön rouva). Itse olen toiminut yhtiömme hallituksessa jo tovin 10V niin ei minulle tulisi ainakaan mieleen kieltää lapsia leikkimästä kotonaan.Saati sitten rajoittaa koirien kulkemista hississä?????????.Tuohan on jo aivan sairaanoloista vainoamista ihmisiä kohtaan.Suosittelen sinulle "töölöön rouva" Ammatti ihmisen apua ei ole häpeä pyytää sitä!!!!.
T: Pekka - provo se on
Pekka kirjoitti:
Terve.
Olen seurannut tätä keskustelua jo tovin olen sanaton ei tuollasia ihmisiä voi olla olemassa.(töölöön rouva). Itse olen toiminut yhtiömme hallituksessa jo tovin 10V niin ei minulle tulisi ainakaan mieleen kieltää lapsia leikkimästä kotonaan.Saati sitten rajoittaa koirien kulkemista hississä?????????.Tuohan on jo aivan sairaanoloista vainoamista ihmisiä kohtaan.Suosittelen sinulle "töölöön rouva" Ammatti ihmisen apua ei ole häpeä pyytää sitä!!!!.
T: PekkaOletteko te tosiaan noin tyhmiä ja yksinkertaisia, että ette huomaa, kun Töölön rouva täällä ihan kiusallaan tuommoista kirjoittelee, että saa teidät älähtämään.
Voi hyvänen aika, töölön rouva ei ammattiauttajaa tarvitse, hänhän on suorastaan nero, mutta näille kaikenuskoville hömpille tekisi ehkä hyvää vähän opiskella nettielämää.
- surffailija
Ihan vinkkinä vaan, että hovioikeus on tehnyt ennakkopäätöksen jo 90-luvun lopulla siitä, että työvuoron jälkeen ihmisellä on oikeus mennä suihkuun oli kellonaika mikä tahansa. Tarkoittaa normaalia suihkuttelua ei puolen tunnin maratonia.
Ja lapset saavat leikkiä pallolla ym järjestyssäännöissä mainittuina aikoina, yleensä 7-20. Jos joku valittaa niin se jäkätys on ainoa harmi mitä ne voi tehdä, häätöä ym ei voi noista perusteista saada. Lähinnä on kysymys asumismukavuudesta, eli minkälaiseksi naapurisuhteet sitten tulevat. - q_Pinja_p
"Kerrostalo on siitä erikoinen paikka, että yksi ihminen voi estää naapurin
a) suihkun käyttämisen klo 22 - 07, tule siinä sitten yövuorosta kotiin ja laita lapsesi tarhaan aamulla, itse et pääse pesulle kuin seuraavana iltana klo 17.00, kun tuot kakarasi tarhasta. Näin siis voi olla kahta työtä tekevällä / opiskelijalla.
b) lapsilta pihaleikit
c) pomppupallot kotona
d) kaikki pallopelit, lasten normaalit hyppimiset ja leikit kotona "
Lapset saavat leikkiä pihalla, eivät ainakaan meidän talon säännöt sitä kiellä, pomppupalloja saa olla ja niillä voi leikkiä, kunhan katsoo, ettei sitä tee about klo.8 aamulla tai joskus klo.21 illalla, ja eivät talon järjestys säännöt estä normaaleja leikkejä.
Sitäpaitsi, kerrostaloissa, rivitaloilla yms... kuluu AINA asumisen ääniä ja lasten ääniä.Ne jotka haluavat hiljaisuutta, muuttakoot maalle. - ihmeellistä
mä käyn vaikka klo 3.00 suihkussa ja vessassa,eikä kukaan oo ikinä huomauttanu, enkä ees tienny ettei muka saa?!?! eihän siitä mitään sen kauheempaa meteliä seuraa,hei!! joku koiran haukku tai lapsen huuto on on sit eri asia, mut onhna ihmisillä sentään oikeus käydä pesulla ja vessassa millon haluaa, en mä usko et joku naapuri muka heräis siihen,kamoon!!!
- q_Pinja_p
Suihkuun voi herätä, mutta ei vessassa käyntiin.Ja by the way, vessassa saa käydä milloin tahtoo, säännöt ei kiellä!
- Tatjuzka
Näköjään yöllä vessassa ja suihkussa käyminen on kiellettyy. Ystäväni postiluukusta tipahteli vatsataudin aikaan useempi asukkaan omatekemä valituslappu. Ihan vain sen takia et veti vessaa yöllä. Sama juttu jos muuten kävi vessas yöaikaan, tai ylipäätään iltayhdeksän jälkeen.
Samaisen ystäväni veli on töissä portsarina, ja tulee siis kotiin aamuyöllä. Sai häädön asunnosta koska kävi suihkussa töiden jälkeen. Tuskin valittajatkaan olisi menneet nukkumaan peseytymättä, vietettyään ensin illan tunkkaisessa baarissa.
- hjördis
näin sen täytyy ollakkin.Nämä yö metelöitsijät ovat päihdeongelmaisia,joiden kakaratkin saavat rellestää miten hyvänsä.Sopetukaa kuri ja järjesty se olla pitää. Toiset taas käyvät aamuvuoroa jotka nukkuvat öisin.Minä en siedä meteliä yhtään klo 22 jälkeen,eikä koskaan saa kuulua häiritsevästi naapuriin.
- Heidi
Olen ottanut asiasta aikoinani selvää kun tein yövuoroja.
YÖVUORON JÄLKEEN SAA KÄYDÄ SUIHKUSSA!!!!! Oli kello sitten 23 tai 04.
Mikään taloyhtiön järjestyssääntö ei voi pakottaa ihmistä menemään paskasena nukkumaan. Jos oikein muistan niin jostain lakikirjasesta tämän sain selville.
Ja vessapöntönkin SAA vetää kymmenen jälkeen.- Kaarina
Olipa hauska ketju onneksi kello on vasta 20,50 nauroin todella.
Mää oon oloneuvoksetar ja mua häiritsee naapurit vain, jos joudun itse lisäämään ääntä kuulakseni Tv tai Radio en ole koskaan joutunnut.
Remontin teko on aika kova äänistä ja silloin toivoisin noudatettavaksi aikoja klo 7.00- 21.00 vaan kyllä niissäkin on eroja riippuu siitä kuka rempaa tekee.
Tämä vanhatalo ja lähden kävelylle jos sähköporan ääni käy tätykalvoihin ja niin on joskus tehnyt. - suvi
Olen itse myös selvittänyt yösuihkussa käymiset ja se on todellakin sallittu...
KUKAAN ei voi kieltää normaalia suihkussakäymistä ja vuorotyöihmiset on otettava huomioon!!!
Yleensä säännöissä on että veden laskemista ja suihkussakäyntiä on VÄLTETTÄVÄ mutta se ei ole kielletty..
- Bleh
Muuta kunnon äänieristyksen omaavaan asuntoon tai hommaa sellainen. Itse asun ensimmäisessä kerroksessa ja seinän toisella puolella on vain liikkeitä jotka ovat öisin kiinni ja toisella puolella asuu joku mummo, mutta onneksi siihen suuntaan on kunnon äänieristys. Olen montakin kertaa ihan testimielessä popittanut aika lujaakin keskellä yötä ties mitä biisejä, ja silloin kun naapuriani olen nähnyt tämä on kertonut ettei ole kertaakaan edes kuullut minun aiheuttavan meluja. Enpä ole itsekkään kuullut hänen asunnostaan mitään.
Jos jonnekkin muutan, tahdon kyllä samanlaisen äänieristyksen, sillä olen jo niin tottunut siihen että voin tehdä yöllä mitä haluan. Toisaalta en kyllä vähään aikaan ole täältä mihinkään muuttamassa, sen verran osaan hyvää äänieristystä arvostaa. - Pieneläjä
Itse asun vuonna 2000 rakennetussa talossa ja täytyy sanoa, että äänieristys on erinomainen.
Toki pieniä ääniä läpi pääsee mikäli lapset karjuvat tai on juhlat, mutta tulevat niin pienenä etteivät unet kärsi. Ja ovat muutenkin poikkeustapauksia, joita mielestäni pitääkin sietää.
Toista oli ennen. Asuin lapsuuteni 60/70 luvun kerrostaloissa, ja niissä ihan keskustelutkin menivät seinien läpi ja valituksia "yksinäisiltä mummoilta" sateli. Kehitystä tapahtuu.... =)- hiljaista
Minä asun 1950 valmistuneessa paksuseinäisessä betonitalossa, ja ainoa ääni jonka olen naapurista kuullut on poran/vasaran ääni kun se teki remonttia. Putkistojen- ja elämisen äänet eivät kuulu. Tosi hiljaista siis..
- Attention
hiljaista kirjoitti:
Minä asun 1950 valmistuneessa paksuseinäisessä betonitalossa, ja ainoa ääni jonka olen naapurista kuullut on poran/vasaran ääni kun se teki remonttia. Putkistojen- ja elämisen äänet eivät kuulu. Tosi hiljaista siis..
...jollain on hiljaista.
Minä asun 90-luvulla rakennetussa kerrostalossa. Yläkerrassa asuu joku aika isokokoinen ihminen(tai siltä ainakin tuntuu aamujumpista päätellen). HÄn harrastaa jtn puutöitä tai jotain se siellä naputtelee. Sitten kuulen kun se sunnuntaisin noin klo12 tekee viikko siivouksen ja imuroi. Talossa pidetään joka viikonloppu jtn bileitä ja viime viikolla, perjantain ja lauantain välisenä yönä oli ulko-oven ikkunalasi mennyt tuhannen sirpaleiksi. Myös jtn tappeluita on ollut käytävässä ja sieltä kuuluuu silloin kiljumista, huutoa ja kiroilua. Tekisi joskus todella mieli mennä sanomaan että pitäisivät turpansa kiinni tai laittaisivat edes volyymia vähän pienemmälle mutta siihen on yksi ainoa syy etten sitä tee: Pelko. Yksi kaverini asuu samassa talossa, 2 kerrosta ylempänä ja kerran hän meni hiljentämään naapurinsa. Tuloksena se muija joka hiljennettiin, heilutti nyrkkiä 2cm päässä mun kaverin kasvoista ja olisi hyökännytkin jos ei sen muijan jätkäkaveri olis pitäny siitä muijasta kiinni ja toppuutellut pikkusen. No samana iltana, noin 30 minuuttia myöhemmin oli siihen rappuun tehty sinappihyökkäys, eli laitettu sinappia lukkoihin. Voin kuvitella miten kivalta se tuntui. Usein tässä talossa on joku paikka viikonlopun jälkeen hajalla. Tuntuu kyllä ihmeelliseltä ettei ihmisillä oo sen vertaa älyä päässä että jättäisivät yleiset paikat rauhaan, olisi elämä paljon kivempaa, ihan kaikilla. Vaikka kyseessä onkin opiskelijoiden kerrostalo niin jossain sen rajan pitää mennä... Valittaisin mutta kun ei siitä ole mitään hyötyä...
- Kokkola 2
Terve
missä moista tapahtuu??
Ja lapset saa kyllä leikkiä aivan vapasti koska ne ovat elämisen ääniä.
ei muuta kun jyrää moinen kääkä heti!!!
älä missä nimessä jää odotaman hyökkäys vaan tee alite itse noita tyhjänpäiväisiä vanabi poliseja löytty joka taloyhtiöstä.
jos ei muu auta niin sano suoraan että etsit uudet asukkat huoneiston " skinejä,punkkareita,muita sopivia esm r...neja"
niin johan on kumma jos ei hiljene. - harppuun kypsynyt
..asun kerrostalossa kokkolan keskustassa ja seinän takana asuu vanha ämmä joka valittaa joka helvetin asiasta ja kyttää kaikki vieraat jotka käy klo ysin jälkeen..kuskaa järjestysmääräyksiä ja kitisee..ite paukuttaa ovia kaikki illat ja laskee vettä yömyöhällä ja luulee omistavansa koko helvetin torpan(omistaakin kyllä asuntoja ko.talossa)kyllä se joka ei kestä normaalia asumisen ääniä vois muuttaa vaikka vanhainkotiin kuolemaa oottaan!!!
- joku vaan
eiiii... näitä (vittumaisia) tummuja on jo kuusikummussa ihan tarpeeksi.....
- ukkeli24
asuntoja omistava muori ei voi olla kyrpäinen sosialisti jotta näin
- lilyann
se on erittäin v****maista kun naapurit vahtaavat toisiaan oikein olan takaa. luulisin että sinulla olisi mahdollisuus saada vaikka ylemmiltä tahoilta "oma suikulupa" yöllä. ne säännöt on takoitettu hillitsemään ja hiljentämään taloa yöllä... ..mutta jotkut ottavat ne liian pilkulleen. jos ihmisellä on samanlainen elämänrytmi kuin sinulla, on hänellä TÄYSI OIKEUS peseytyä yöllä. herranjumala ethän sitä huviksesi ole niin päättänyt... koita jaksella ja pysy ehjänä!
- ==Jaa
kyllä me käydään suihkussa, paskalla ja piereskellään ja naiskennellaan just siihen aikaan kun halutaan.
Stereot, TV ym ei pauhaa kymmenen jälkeen, ja vieraatkin yleensä poistuu siihen mennessä.
Normaalit elämänäänet kuuluu kerrostaloympäristöön joten suihkussa saa käydä ja vessan saa vetää. - rikas
itse asun ylisuuressa omakotitalossa(n.400 neliöö ja 4 henkilöä)eli tilaa meillä on jokaisen olla vaikka omissa oloissaan
- Velaton
voin lähteä vaikka heti perheeni kanssa ylisuureen kämppään...mutta...evvk...olkaa velalliset, pankin orjat onnellisia...minäkin olen...käytän rahani nautiskeluun, en ylisuuriin porvari kyhäelmiin! :)
- junnu
tottakai,aivan,aivan,uskotaan,uskotaan,olet
todella vakuuttava.
- 7777
Mä asun kerrostalossa ja vedän vessan koska tahansa yöstä..sais tulla valittamaan, ei auttais. Isännöitsijälle olisi turha valittaa kun ei olisi todisteita..En tosin katselisi kauaa jotain ***** pikkusieluista ja jonka elämän tarkoitus olisi kuunnella,kuuluuko naapurista yhtäkään pientä ääntä klo 22.jälkeen..Muuta tuolta tai aloita sota..
- Joka talossa on kyttääjiä
Taloyhtiön kiellot vessan ja suihkun käyttämisestä klo 22-07 välisenä aikana eivät päde oikeussalissa. Näitä juttuja on täälläpäin koitettu viedä sinne ennenkin. Moisella järjestyssäännöllä voi siis pyyhkiä vaikka klo 4.00 aikaan takapuolensa. Taloyhtiö/naapuri voi lähteä käräjille ottamaan takkiinsa, jos vessan tai suihkun käyttö yöllä häiritsee.
- määööö
Joku RouvaTöölöstä on saanut yli 20000 ihmistä lukemaan tällasta paskaa. Suomalaiset! Ootte tyhmiä. Rouva taasen on todella viisas koska on saanut alle viikossa sellasita älämölöä että!
Muistan kun lauantaina tämä viesti tuli ja rouva vastasi ensimmäisen kerran. Siitä 20000 ihmistä on lukenut rouvan provosointi viestejä.
Suomalaiset HÄVETKÄÄ. Rouvalle. olet jumalani! - E-line
Ei voi. On se kumma, kun näitä naapurikyttääjiä ei saada kuriin.
Kun kohdalle sattuu kyttä, joka vartioi normaalin elämänmenon ääniä, on parasta tehdä asiasta poliisille tutkintapyyntö. Poliisi ei todennäköisesti koskaan tule tekemään asialle yhtään mitään, mutta sinulla on paperi, jossa sanotaan, että poliisi tutkii asiaa. Tämän paperin kanssa menet sen naapurin ovelle huomauttamaan, että kyseisen naapurin toimia tutkitaan; sopivia rikosnimikkeitä ovat mm. kotirauhan häirintä, ahdistelu ja laiton solvaus, riippuen tietenkin siitä, mitä naapurisi on tehnyt.
Tämä paperi on myöskin hyvä ottaa mukaan taloyhtiön kokoukseen: naapurisi on hankala yrittää sinulle häätöä vaatia, kun sinulla on todiste siitä, että naapurisi toimia tutkitaan poliisin toimesta.
Jos naapurisi ahdistelee useampia perheitä, voit pyytää heitäkin tekemään tutkintapyynnön. Useampi tutkintopyyntö voi johtaa siihen, että sosiaaliviranomaiset käyvät tarkistamassa, onko kyseinen henkilö sopiva asumaan omillaan, vai olisiko jokin laitos hänelle sopivampi.
Näillä ohjeilla on kaksi häiriintynyttä naapurikyttää taltutettu: ensimmäinen lapsuudessani 70-luvulla, jolloin naapurikyttä pääsi lepäämään "valvottuihin oloihin" ja toisen kerran kun naapurirapun setä sai omien lasteni elämästä päähänpinttymän (tutkintapyyntöpaperin näyttäminen riitti siihen, että alkoi kohtelemaan kuin kunnon kansalaisia kuuluukin. Ja lapsemme saavat edelleen pelata futista sisäpihalla). - naapuria
Joillakin ihmisillä on elämä niin helvetin vaikeaa. Sitä naapuria pitäisi paukuttaa todella pahasti turpaan.
- elizza84
ja hän (naapurisi) tekee sen vain ja ainoastaan, jotta muiden elämä olisi vaikeampaa, kiusalla.
- Panze
Mulla sytty kerran tuhkakuppi parvekkeella tuleen, seurauksin et naapurin seniilikyttämummo raapusti käytävän seinään lapun:PARVEKKEILLA GRILLAAMINEN KIELLETTY!!
- arska
Jos vuokra on 700€/kk niin kun sun otsikossa lukee niin eikös sillä jo lyhennä asuntolainaa,niin että pääsisitte omaan taloon asumaan.
- sääntöjä voi olla?
Erityisesti veden käyttö! Niitä ei muuten ole joka paikassa että kannattaa ettiä toinen talo jossa saa elää ja kenties talo on rakennuttu niin että ainakaan normaalit äänet ei kantautu muihin asuntoihin.
- lilli
mä kuulin että yövuorolaiset ovat poikkeus jotka saavat käydä klo 22 jälkeen suihkussa. vessaan vaan kun hätä on! siihen ei oo esteitä ees naapurit!
- Vuokralainen 1435564
Työstä palaava henkilö voi käydä suihkussa vaikka klo. 04.32
Mikään laki eikä asukas sitä kiellä.
Laki nimenomaan sen sallii.
Jos et usko, niin soita oikeusaputoimistoon. Palvelu on ilmainen.- aurinko
joku tuolla jo taisi sanoakkin, mutta toistetaan nyt vielä.. eli jos teet vuorotyötä tai yötyötä niin saat käydä aivan rauhassa suihkussa ja tarpeilla silloin kuin huvittaa. olen taanoin itse käynyt isännöitsijälle vilauttamassa työsopimustani josta ilmenee työaikani. eipä enää auttanut naapureiden valitella :)
- Myös kerrostalossa asuva
että rouva Töölöstä on vitsi. Ellei ole on hän kamala naapuri. Veikkaan kuitenkin ensimmäistä vaihtoehtoa, niin yliampuvia hänen juttunsa ovat.
- spam spam
..saattaa tulla kohta sähköpostiosoitteen vaihdos...roskapostia nimittäin voi herkästi alkaa tulemaan kun julkisesti sitä jakelet ;)
- Johan44
Tiedän siis sen että on olemassa Töölöläinen taloyhtiön halliksen puheenjohtaja, joka on 55 vuotias ja on nimeltään Birgit. Se ei ole kuitenkaan tämä "RouvaTöölöstä".
Homma menee nyt niin että tämä nimimerkki trollaa tahallaan asiaa siihen suuntaan, että oikea Birgit tulisi naurunalaiseksi. Lukekaahan toista hänen viestiketjuaan myös, ne ovat vielä hullumpia (kaksi kertaa vessassa päivässä, autopaikan vartiointi jne.)
Ei kenenkään elämä voi pyöriä noin tarkasti yhden asian tiimoilla, lukekaa myös profiili, jossa hän mainitsee että
"RouvaTöölöstä sanoo:
Olen asunut 36 vuotta samassa talossa töölössä joista 30 vuotta talonyhtiön hallituksen puheenjohtajana. Tunnen talon asukkaat ja heidän elämän erittäin hyvin." Oleellista on siis 'tunnen asukkaat ja heidän elämänsä'.
Seuraavaksi voidaankin kiinnittää huomiota päivämääriin. RouvaTöölöstä liitttyi jäseneksi 5.3.2005. Samana päivänä hän käynnnisti kaksi eri viestiketjua eri nimellä, johin hän heti provosoi omalla nimellään.
Nyt tätä on lukenut jo 31000 henkilöä. Jotkut näistä tuntevat takuulla tämä ulkopuolisen Birgitin. Tämä olikin tämän "RouvaTöölöstä" nimimerkin tarkoitus, ja hyvinhän trolli etenee...
No, onneksi tekniikka on ihmeellistä. Kun joku tunnistaa oikean Birgitin, niin ottakoon heti yhteyttä häneen. Sitten ilmoitus Suomi24:n ylläpidolle, joka voi poliisin pyynnöstä paikantaa hetkessä osoitteen, josta "RouvaTöölöstä" kirjoittaa. Sen jälkeen huomataan yllättyneenä, että se taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja onkin nimeltään Birgit!- santtu
Hyvä paljastus...tuo ko. Rouva katoaa, kuin kuppa Töölöstä...tämän luettuaan...Melkoinen sadisti ihan oikeesti jas tuolla tavalla ihminen nykymaailman aikana käyttäyttyy!!!!
Hauskaa päivänjatkoa..kerrostalossa aina asunut::))
laatinut järjestyssäännöt, joten miten olisi matka peilin eteen?
- rotta loukussa
marella: en todellakaan ole koskaan istunut edes kuuntelemassa asuntoyhtiön kokousta, tai saanut mitään tilaisuutta edes kommentoida sen päätöksiä.
Muutoin täytyy todeta että tilanne ei tänään ole ihan noin paha, eikä toiseksen tässä taloyhtiössä ole kyseessä yksi henkilö, jos se nyt sitten on parempi että ongelmia pesii monen oven takana?
Tarkemmin en tässä voi palautetta kommentoida, jotta osoite säilyy tuntemattomana. Toisekseen asia on sama kaikkialla Suomessa, joten tämän taloyhtiön nimi ei ole oleellinen asia.
Omakotiasuminen (edes vuokralla) on haavena, mutta kun en ole rikkaasta suvusta, on pelkkä takuuvuokra on vaikea kynnys. Tämä välillä suututtaa pahasti, kun vuokra on kalliimpi kuin ok-talon lainanlyhennys, ja silti ei saa asua ilman suoranaista pelkoa.
Mitä tähän keskusteluun olisin toivonut enemmän:
keskustelua asuntoyhtiön pikku-hitlereistä ym työpaikkaterroristeistä ja (tämä on pahin) tekopyhistä "puolueettomista" naapureista / työ"kavereista". rotta loukussa kirjoitti:
marella: en todellakaan ole koskaan istunut edes kuuntelemassa asuntoyhtiön kokousta, tai saanut mitään tilaisuutta edes kommentoida sen päätöksiä.
Muutoin täytyy todeta että tilanne ei tänään ole ihan noin paha, eikä toiseksen tässä taloyhtiössä ole kyseessä yksi henkilö, jos se nyt sitten on parempi että ongelmia pesii monen oven takana?
Tarkemmin en tässä voi palautetta kommentoida, jotta osoite säilyy tuntemattomana. Toisekseen asia on sama kaikkialla Suomessa, joten tämän taloyhtiön nimi ei ole oleellinen asia.
Omakotiasuminen (edes vuokralla) on haavena, mutta kun en ole rikkaasta suvusta, on pelkkä takuuvuokra on vaikea kynnys. Tämä välillä suututtaa pahasti, kun vuokra on kalliimpi kuin ok-talon lainanlyhennys, ja silti ei saa asua ilman suoranaista pelkoa.
Mitä tähän keskusteluun olisin toivonut enemmän:
keskustelua asuntoyhtiön pikku-hitlereistä ym työpaikkaterroristeistä ja (tämä on pahin) tekopyhistä "puolueettomista" naapureista / työ"kavereista".Lienikö mennyt viestit ristiin, kun on niin vilkasta keskustelua, tuo kommenttini "olet varmaan laatinut js itse" oli tarkoitettu tälle Töölöön fröökynälle :)
- rezo
Mulla on taas sellainen ongelma jossa alakerran mummo valittaa siitä kun käyn joskus vessassa 22:00 jälkeen ja virtsa osuu vessan pohjalla olevaan veteen,josta aiheutuu kuulema niin kova meteli jotta mummelin yöunet kaikkoaa.. Soitin kysyäkseni asianomaiselta kuinka vakavaa se on niin lupasi valittaa korkeimpaan instituutioon ja on kuulemma vahvoilla ..Hah Pirun hauskaa mahtaa olla oikeudessa syytettynä pönttöön kusemisesta ....=))))
- no perkele!
Tasan käyt suihkussa töistä tullessa jos kerran yötöitä teet. Niin teen minäkin ja siinä ei ole kenelläkään mitään sanottavaa. Ihmisellä on oikeus peseytymiseen ja yötyöstä johtuen sen voi ajoittaa vaikka kello kuuteen aamulla jos työrytmisi sitä vaatii. Ole jämeränä!
- Anonyymi
Ei yhteisö koti ole leikkikenttä tai harrastetila. Sitä varten on leikkikentät, urheilusalit. Kaikkea löytyy ajanvietepaikkoja. Ilmaisiakin. Turhia häiritseviä ääniä pitää välttää, jos ne ei ole pakollisia. Saahan sitä peseytyä. Pikkulasten ei ole mikään pakko heitellä palloja pitkin lattioita seiniä. On niitä hiljaisempiakin harrastuksia. Piirtäminen, lukeminen yms.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.973998Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j973347Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1312668Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.2422173Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m931929Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä1001883Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.211819- 1151658
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11321- 571242