Nyt kun täällä on puhuttu paljon siitä mitä taloyhtiön hallitus saa tehdä ja mitä ei...niin kysynpä tällaista että meidän rivariin tehtiin kaksi vuotta takaperin kattoremontti ja tästä asiasta ei KESKUSTELTU OSAKKAIDEN KANSSA!! . Kysyin silloin ennen remonttia että miksi on aiheellinen niin kuulemma jonkun katto oli vuotanut..mutta haluisin nyt näin jälkikäteen tietää menikö tää oikein?? ja nyt vastaisuudessa kun ehkä tulossa ikkunanvaihtourakka että sitä ei sitten HALLITUS ala suunnittelemaan mielivaltaisesti. Eli,mites tää nyt menee sitten?
Hallitus Päätti
4
62
Vastaukset
- Anonyymi
Täällä joku ilmeisesti hallituksen jäsen ilmoitti, että hallitus saa päättää kaikista sellaisista asioista , jotka mahtuvat vuosibudjettiin. Tuskin kattoremontti mahtui. Joka tapauksessa se on väärää tietoa, kaikki sellainen, joka vaikuttaa osakkaiden talouteen tai asumiseen, pitäisi hyväksyttää ja ei yksin hyväksyttää, vaan tarkistaa että päätös ei ole lain vastainen eikä loukkaa kenenkään oikeuksia eikä yhdenvertaisuutta. Jos katto vuotaa, se on korjattava ettei syntyisi lisävahinkoja, hometta ja suurempia vesivaurioita, mutta kattoremontti on yleensä niin suuri, että se pitäisi hyväksyttää ja kilpailuttaakin, ennen se .toteuttamista. Vuosibudjetin sisälläkin pitäisi noudattaa yhdenvertaisuussääntöä, jos raha sijoitetaan vaan yhteen kohteeseen, herää kysymys oliko se niin tärkeä kohde. Vuosibudjetin puitteissa käsittääkseni tehdään yleensä vain rutiinitöitä, kuten auraukset, hiekoitus, pikkukorjaukset ja tavanomaiset puutarhatyöt, kuten pensasaitojen vuotuiset leikkaukset jne. Jos syntyy isompi remonttitarve, joudutaan hoitovastiketta nostamaan tai joku muu rutiiniasia jää hoitamatta. RAHA ON AINA RAHAA ja hyvä hallitus ja isännöitsijä käyttää sen järkevästi
Asiasta on päätetty sellaisessa tapahtumassa kun yhtiökokous, jos perse ei nouse sohvalta sen verra, että osallistuu siihen, niin ihan turha nillittää!
Pienessä yhtiössä asoista tosin voidaan käytännössä sopia lainvastaisesti ilman yhtiökokousta, mutta lopputulema on kuitenkin sama. Neljä huoneistoa haluaa remontin ja yksi ei. Pidetään yhtiökokous, jossa 4\5 päätöksellä se toteutetaan esitetyllä tavalla, kaikkien aikaa kuluu käytännössä turhaan.
Eli aloittajan pitää nyt aloittaa aktiivinen osallistuminen epävirallisiinkin keskusteluihin, tai muuttaa isompaan yhtiöön!- Anonyymi
Ehkäpä sitä kattoremonttia ei ole mainittu kokouskutsussa ja kysyjä ei ole nähnyt tarpeelliseksi osallistua yhtiökokoukseen.
kattoremontti kyllä on yleensä kustannuksiltaan sitä kokoluokkaa että
kyllä siinä pitäisi asukkaat ottaa huomioon.
ja vielä, eiköhän se ole omasta ammattiylpeydestä kiinni,että tuleeko sitä tehtyä noita lainvastaisia päätöksiä vaikka olisikin vain pienemmästä asiasta kyse.
- Anonyymi
Yhtiökokouksessa voidaan päättää vain asioista, jotka kutsussa on mainittu. Kyllä se katonkorjaus on varmasti kutsussa ollut, mutta kiinnostiko silloin? Parempi valittaa myöhemmin.
Muutoin hallitus toimii budjetin mukaisesti, toki äkilliset viat korjataan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681889- 1231354
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1311320- 1401064
- 101927
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten344862Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82744Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50663Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654