Tunnen itseni huonommaksi

Anonyymi

Olen 31v mies ja tunnen itseni huonommaksi, kun ne vähäisetkin muutamat kaverit on nyt perustaneet perheen, asuvat omakotitalossa talossa, ja ovat töissä. Ns. Normi elämää.

Paniikki alkaa iskemään, kun tuntuu että elämä valuu hukkaan, vaikka oikeasti haluaisin myös noita asioita. Omat lapset ja kumppani olisi ne jota tässä haluaa ja kaipaa. Sosiaalinen verkosto on mitä on, tai kun sitä ei oikeen ole. Uusia kavereita olisi jostain mukava myös saada, kun noi muutama. Työpaikka mulla on kuitenkin.

Ja heti kun perheet perustivat niin loppui se yhteydenpito. Toki se arki on varmaan sellaista, että siinä ei kerkeä olla kontaktissa. Nyt on mennyt jo jokunen vuosi.. Tosin muutenkin minä olen ihan aina ollut se joka on aina pyytänyt näkemään. En muista että toisesta suuntaa olisi milloinkaan pyydetty, että "hei voitas nähdä tai tehdä jotain".

Hävettää muutenkin myöntää, että ei tuolla parisuhderintamalla ole kyllä oikeen mitää kokemuksia.. Elämä nyt on näin mennyt.

Vähän tälläsen eksyneen ja yksinäisen ajatuksia. Kaipaan rakkautta ja läheisyyttä..

Voi olla, että myöhemmin lisää narisen ja puran ajatuksia tänne.

10

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ensimmäinen asia on, että lopetat vertailun. Ei se niin ole, että sinä olisit jotenkin huonompi ollessasi sinä. Ajattele, millaiset mahdollisuudet sinulla on, kun ei ole tuota liekaa kaulassa. Rauhassa vaan ajattelet, mitä sinä haluaisit tehdä, mistä olet kiinnostunut ja sitten pyrit toteuttamaan kiinnostuksenkohteen/eet.

      • Todella hyvä neuvo.
        Jos vertailee itseään toisiin, aina siinä tuntuu jossakin kohtaa häviävänsä.
        Kolmenkympin kohdalla monille tulee paniikki, se vaan kuuluu elämään. Ikäkausikriisejä riittää lopun elämää :)

        Se mitä voi tehdä, on perata oma elämänsä, katsoa mikä on hyvää ja mikä ei tyydytä itseä ja mitä haluaa lisää tai mitä uutta haluaa elämäänsä. Ja sitten katsoa mitä voi muuttaa ja mitä ei. Ja etsiä keinoja muuttaa se, mikä on muutettavissa.


    • Anonyymi

      Kavereiden, pysyvien, saaminen vaatii aikaa. Itsellä on parhaat ja pysyvimmät ystävät on tullut mukaan alle kouluikäisenä, koulussa, kouluikäisenä harrastuksissa, lukiossa ja sitten on nuorena aikuisena 30 - työssä ja jatko-opinnoissa. Käytkö työpaikan bileissä tai harrastuskerhoissa, ehkä niissä voisi tutusta uusiin ihmisiin.

      Lapsien saamisen jälkeen ei uusia pysyviä kavereista ole tullut, varmaan siksi ettei aika riitä pikkulapsivaiheessa. Koita ymmärtää vaan kavereita, jotka on vanhempia, he ehkä mielellään tulisivat, mutteivät pääse. He kuitenkin luultavasti arvostavat ystävää, jos jaksat kysyä vaikka lasten kanssa Korkeasaareen tai Linnanmäelle tai uimaan. Ehkä tuo ei ole aikuisten aikaa, mutta siihenkin on myöhemmin aikansa.

      Naisen voi löytää ”vanhanakin”. Itse olin 7v miehen kanssa, joka asui ensimmäistä kertaa 38v yhdessä jonkun kanssa ja ainoa seurustelukokemus oli muutamia kuukausia teininä. Tässä kohtaa haasteeksi ei noussut kokemattomuus vaan ne syyt mitkä on kokemattomuuden taustalla oli (asperger-piirteet, heikko lipido, haluttomuus seksiin ja läheisyyteen suhteen alun jälkeen). Hän antoi sanallisesti itsestään hyvin eri kuvaa mitä persoonana on. Huomasi siis lähinnä ettei oma kuva ollut kovin realistinen liekö sitten palautteen puutteesta vai muusta johtuvaa

      Jos rakastut ja hän myös rakastuu sinuun, en usko ettei parisuhdekokemuksella ole niin merkitystä.

    • Anonyymi

      Moni 31v alkaa ajattelemaan perhettä, oli sitten tilanne mikä vaan. Miehenä sinulla on parempi tilanne, biologinen kello ei lyö niin kiivaaseen, koska hedelmällisyytesi ei ole katkolla. Jos lohduttaa, moni sinun ikäinen tai vanhempi nainen on valmis etenemään nopeastikin, kun kolahtaa oikein. Heillä, varsinkin lapsettomilla, paine voi olla kova. Silloin voi ottaa puolison, joka on ihan kiva, mutta johon ei tunne riittävästi. Jos niin käy, on pitkässä suhteessa onnistuminen haatavampaa.

      Neuvoisin 13v vanhempana naisena sinua: odota että tunnet syvästi, mutta muista ettei kukaan hae sinua kotoa. Joudut siis lähtemään ulos ja menemään harrastuksiin/toimintoihin mukaan tai keksimään muun tavan etsiä, Jos etsit töistä/harrastuksista, uskalla olla aloitteellinen. Tapaa ihmisiä ennakkoluulottomasti, kun tutustut ihmisiin hahmotat paremmin mitä etsit ja mitä et halua.

    • Anonyymi

      Kiitos hyvistä vastauksista! Noissa on ajattelemisen aihetta. T. Alkuperäinen kirjoittaja.

    • Anonyymi

      Hei sinä :)

      Älä missään nimessä ajattele, että olisit huono ihminen!

      Sun pitäisi ihan ekaksi ajatella paljon positiivisemmin itsestäsi! Tiedän, että se on vaikeaa. Vaikka et uskoisikaan aluksi itseäsi, niin mieti joka päivä jokin juttu mistä pidät itsessäsi, vaikka tosi pieni juttu esim. Luonteenpiirre "Olen ystävällinen" tms se voi olla mitä vaan. Jatka listaa joka päivä ja lue lista aina kun sulle tulee epätoivon hetkiä. Kuulostaa varmasti typerältä, tiedän, mutta mua se auttoi.

      Seuraavaksi kun olet löytänyt hyviä asioita itsestäsi vaikka edes muutaman, kirjoita millaisena haluaisit nähdä itsesi tulevaisuudessa. Vaikka, että "Minulla on tulevaisuudessa lapsia", "Minulla on tulevaisuudessa nainen", "Olen tulevaisuudessa sosiaalisempi ja saan helposti kavereita". Ihan mitä vaan haluat tulevaisuuden sinulle tuovan. Luet näitä kahta listaa aina kun sulla on huono päivä ja uskot että näin on ja tulee tapahtumaan. Aluksi tuntuu tyhmältä ja hankalalta mut kuhan uskot siihen edes hiukan se antaa sulle voimaa jatkaa ja yrittää.

      Mieli on ihmeellinen asia, siinä mielessä, jos mietit päivittäin negatiivisia asioita, niin se kierre jatkuu, mutta jos uskot tulevaisuuteen ja mietit positiivisia juttuja negatiivisen sijaan, sä alat pikkuhiljaa itsekkin uskoa siihe et kyl tää tästä.

      En tiedä ymmärsitkö mitä yritän selittää, mutta ole itsellesi ystävä älä vihollinen :)

      Jos sä tarviit kaveria kelle jutella niin laita sun sähköposti niin mä olisin mieluusti sun kaveri, tykkään auttaa muita. Älä ole liian ankara itsellesi, voimia :)

    • Anonyymi

      Jos, sitä kumppania ei heti löydy niin etsi elämääsi muuta sisältöä vaikka harrastukset ym. Sanotaan, että jos jotain väkisin etsii niin silloin ei löydy, ehkä monet vaistoo epätoivon? Nuori mies vielä olet ja sinulla on aikaa löytää oikea ihminen ja perustaa perhe, mutta ei tietenkään loputtomiin, sitä ole. Entäpä vaimo ulkomailta? Tietysti omat hankaluudet tulee näissäkin, mutta tuttavapiirissäni on onnellisiakin liittoja ulkomaalaisen puolison kanssa.

    • Anonyymi

      Nii en mä ehkä uskalla sähköpostia antaa(mietin jos teen uuden sähköpostin). On kyllä aika masentunut ja ahdistunut olo.

      Kyllä mä jotain urheilua harrastan.

      Vaikee olla vertailematta. Hienot talot ostettu, mukulat väännetty ja on se nainen. Miten jotkut onnistuukin. Olen onnellinen oikeasti niiden puolesta, mutta tämä oma kohtalo masentaa, miten asiat on menny, niin harmittaa ja synkistää.

      Nii ei tässä nyt itselläkään loputtomiin aikaa ole.
      Itse asun vuokralla kaupungin vuokrakämpässä, ne muutamat kaverit, joiden kanssa harvemmin yhteydessä, ei naista..

      Kuinkahan unta saa kun näitä asioita vatvoo, pitäs huomenna mennä töihinkin..

    • Anonyymi

      Nii noin mäkin ajattelin mut oli lyhyt suhde just. Okei päättyi viikko sitten syitä on varmaan moniakin mut ei jäädä tuleen makaamaan ajattelee kauheesti. Kun ajattelin et tänäkään kesänä ei heilaa ole. No nyt kävi toisin. M24

    • Anonyymi

      Olisin onnellinen, jos tapaisin sinun ikäisen miehen ja noilla tiedoilla. Oman ikäiset miehet on niin kuluneita tai naimisissa. Lapsia minulla kyllä jo on, eikä enää semmoisia toiveita. Älä huoli. Olet helmi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      74
      2230
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1741
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      157
      1596
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1378
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1372
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      292
      1233
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1099
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1053
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1052
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      928
    Aihe