Olen 19 vuotias mies ja kärsin jatkuvasta röyhtäilystä ja turvotuksesta. Joinakin päivinä tämä on parempi ja joinakin taas huonompi. Jos laskisin röyhtäykset niin varmaan olisi lähemmäs 200 päivässä pahimpina päivinä. Minut tähystettiin Lokakuussa 2016 ja kaikki oli normaalisti, ei ole löysä sulkija, ei palleatyrää, ilmatäyttö normaali ja ei keliakiaa. Oireeni (närästys, jatkuva pahoinvointi) loppuivat kuin seinään tuon jälkeen koska tiesin kaiken olevan kunnossa. Nämä alkoivat taas Huhtikuun lopussa 2019 ja ovat kestäneet tähän päivään saakka. Oloni on ihan normaali joskus ja joskus taas todella tukala kun turvottaa. Olen myös todella stressaantunut ja kärsin ahdistuksesta. Myös mielessä pyörii että voisiko minulla olla vatsasyöpä tms. vaikka olenkin näin nuori ja vasta melkein kolme vuotta sitten tähystetty.
Röyhtäily ja turvotus
11
156
Vastaukset
- Anonyymi
Refluksi, ibs, ruokavalio mm. fodmap, stressi, maitohappobakteerit.
Väärä ruoka voi aiheuttaa tuollaista. Tutki noita ylempiä sanoja. Vältä kaikkea väärää ruokaa. Vaikka ei olisi keliakiaa ja lajtoosi-intoleranssia niin kokeile keliakia ja laktoositonta ruokavaliota. Stressi pahentaa ongelmia. - Anonyymi
Mutta kun pidän viinasta. Kirkasta menee pullo päivässä ja oluet päälle. Ahdistaa kun ei tunnu enää menevän päähän.
- Anonyymi
Alkoholi on vatsalle huono juttu, varsinkin väkevät. Kuidun puute myös turvottaa.
- Anonyymi
AP tässä puhelimella, en kirjoittanut tuota kommenttia viinasta. Aiemmin join viikonloppuna vain pari kaljaa ja nykyään en ollenkaan tämän vatsan takia. Menee hermot tämän mahan kanssa temppuillessa, ylävatsa turpoaa joka päivä ja röyhtäyttää todella paljon. Lääkäri paineli vatsan ja kuunteli ja sanoi että ihan normaali äänet, ensi viikolla verikokeisiin
- Anonyymi
Miksi selität, ei ole mikään häpeä tunnustaa alkoholin maistuvan.
- Anonyymi
Menes nyt vittuun jo täältä. Etsin asiallisia vastauksia joista voisi saada jotain ideaa näihin vaivoihin.
- Anonyymi
Älä puhu rumia, sapen erityksen lisääntyminen aiheuttaa röyhtäilyä. Samoin katkera mieli, joten älä puhu rumia.
- Anonyymi
Mistäpäs sen näkisi miten paljon sappea erittyy? Onko mitään testiä tms.
- Anonyymi
On niitä kuule moniakin.
- Anonyymi
Kerro millaisia testejä on. Olen kyllästynyt vaivoihini. Juon viinaa niin helpottaa.
- Anonyymi
Sen aiheuttaa juuri tuo ahdistus. Olen kokenut saman. Eli yhteys mtt puolelle ja
kun pääset ahdistuksesta eroon, oireet häviää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3197544Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771843
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551171Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019