Suomen yhteiskunnassa ei tulisi ollenkaan hyväksyä ihmisarvoa alentavaa kerjuuta. "Heittää kolikko kuin luu koiralle", ei ole oikeaa auttamista, vaan ihmisarvon alentamista ja hyväksynnän osoittamista kerjäämiselle.
Mistä johtuu, että Suomessa on Romanian kerjäläisiä? - Se johtuu niistä, jotka antavat heille rahaa. Samoin on nettihuiijarien suhteen. Niitä on niin kauan kuin on huijattavissa olevia puhutettavia ihmisiä, jotka uskovat heidän tarinoitaan. Nuo tarinat ovat keksityt harkiten sillä tavalla, ettei niihin jää paljoa aukkokohtia.
Esim. suunnilleen tällainen on eräs huijarin vuosia jatkunut tyyli:
"Minulla on tuttavaperhe, joka on joutunut yllättäen suuriin rahavaikeuksiin. tahtoisin auttaa heitä, mutta en pysty yksin. Tässä minun tilinumeroni, johon voit laittaa osallistumisesi, edes muutama kymppi. FI 0ööö0999887juu76655432 03 . Avun tarve on noin 1800 euroa."
Jos joku alkaa tivata autettavan tietoja, niin tulee vastaus, että "mitä sellainen usko on, joka ei luota köyhien auttajaan." Ja joskus tuo huijari on ilmoittanut suunnilleen näin: "Tämä on luottamuksellista auttamista. Perhe ei tahdo antaa tietojaan julkiseksi, koska he siten voisivat menettää toimeentulotukensa."
Huomaatteko miten ovelaa touhua tuo on? Ja yksinkertaiset uskovat sitten antavat rahaa rohkaisten siten rikollisten touhua.
Tuo kerää siis rahaa itselleen.
Tähän sopineen myös Jer. 23:14:
"Jerusalemin profeettojen joukossa minä näin kauhistavia tekoja: aviorikosta ja valheessa vaeltamista. He vahvistavat pahantekijöiden käsiä, ettei kukaan kääntyisi pois pahuudestaan."
Kerjäläisyys
50
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ne ovat kirouksen levittäjiä, jotka antavat rahaa kerjäläisille.
- Anonyymi
Onhan se niinkin. Yhteiskunnan tulisi puuttua lainsäädännöllä kerjäämiseen. Kerjuu on järjestyshäiriön aiheuttamista. Sen perusteella poliisi voisi kieltää sen.
- Anonyymi
Romanian kerjäläiset / mustalaiset keräävät rahaa mafialle. Heidän pomonsa asuu hulppeassa linnassa jossain Transylvanian vuoristossa. Upporikas äijä, tuo nykypäivän Dracula. Sinne nuo säälistä annetut rahat menevät.
Joskus olen hakenut kaupasta ruokaa ja ojentanut suoraan jollekin kadulla istuvalle ryppyiselle mummolle tai miehelle "jolla on 8 lasta Romaniassa, heillä ei vaatetta...".
Yleensä kerjäläiset kai ovatkin vain se kuva, jolla rikolliset, kurjia ihmisiä hyväksikäyttäen, ryöstävät rehellisiä ihmisiä. - Anonyymi
Avustustyötä tekevä Heikki Hursti valmistaa kerjäläisiä leipäjonoihin saadakseen itse suurta ökypalkkaa, jola voisi avustaa monia köyhiä.
Ruokakassin saaminen ei paljoa auta, jos ihmisiä ei opeteta menemään itse töihin ja ottamaan vastuu omasta elämästä. - Anonyymi
Totta on.
Avustamisesta on tehty kannattavaa bisnestä. Välistä vetäjiä riittää.
Ei pelastusarmeijjassakaan enää auteta hyvää hyvyyttään pyyteettömästi, vaan auttajat vaativat yhä suurempia palkkoja itselleen. Ne käyhttävät vähäosaisten tilannetta hyödykseen, kiskovat auttajista hyötyä.- Anonyymi
En ole ikinä "katsonut hyvällä" tuota Hurstien, ulospäin hurskasta toimintaa. Paljon voi "syyttää" juuri heitä siitä, että lukuisat syrjäytyneet ja esim. alkoholistit ovat entisestäänkin passivoituneet. On jäänyt enemmän rahaa viinaan ja huumeisiin, kun Hursti ruokkii ja vaatettaa.
Mutta etenkin Hursti itse näyttää erittäinkin hyvinsyöneeltä. "Kuormasta saaneelta", niinqu sanotaan.
Kun annetaan ihmisille viesti, että "muiden" velvollisuus olisi ruokkia, ihmiset äkkiä pitävät tätä oikeutenaan. Kävin joskus muutaman kerran tuolloisen miesystäväni mukana Pelastusarmeijan ruokajonossa. Kerran meidän edellämme oli n. 35-vuotias mies joka mesosi: "Missä mun pulla on? Minä haluan pullaa!" "Meillä ei nyt ole pullaa, mutta tuossa on leipää...." Mä haluun mun pullan! Vi**u, mulle kuuluu pulla!" Tätä huutoa hän piti, kunnes joku jonossa käski äijää eteenpäin. Omalla kohdallani, kun sain jonkun valmis-mikroruokapaketin käteeni, kiitin näitä työntekijöitä ilmaisesta ruuasta (johon minulla ei ollut varsinaista oikeuttakaan) ja sanoin, että kaikenlaisia kiittämättömiä niitä onkin..."
Nuo käynnit Castreninkadulla olivat omalla kohdallani muutaman kerran, tuolloin lähinnä vain toisen mukana oloa. Hurstin jonossa en ole koskaan ollut. Aikoinaan muutaman kerran Hertsikan srk:n jonossa Myllypurossa. Siellä näki ja kuuli monenlaista veisaajaa. Aidosti köyhää ja sitten rikasta, jotka jopa autolla hakivat ilmaisruuan.
- Anonyymi
Kerrankin joku rohekenee tuoda esille asian oikean laidan. Kerjäläisyyttä ei pidä hyväksyä sivistysvaltioissa.
- Anonyymi
Onko sivistynyttä antaa ihmisten kerjätä eikä antaa heille asuntoa ja ruokaa?
- Anonyymi
Huomaa, ettet tunne asiaa ollenkaan.
Useimmilla ruokajonoissa olevilla on asunto.
Heillä on sosialituet, joita viisaasti käyttäen he voisivat parantaa elämäänsä. Itse aikoinaan työttömänä, vähistä varoistani, rakensin itselleni omat kotioloni, en juonut, en polttanut. Olin aiemmin, myös nk. kadulla asuessani, näin tehnyt. Sitten "tein parannuksen", hain apua myös yhteiskunnan hoitolaitoksista ja sain sitä. Sen jälkeen aloin pärjätä omillani: kävin työssä / eräässä vaiheessa olin työtön, silti elin pääasiassa omilla tuillani.
Ruokajonoissa olevilla olisi ruokaa, jos he työttömyyspäiväraha / eläkkeillään ostaisivat ruokaa. Ruokajonoissa on aina loisinut myös etenkin (jopa työssäkäyviä) virolaisia ja venäläisiä, nykyään koko lähi-itä. Kuuntelin tuolloin kauan sitten Hertsikan srk:n ruokajonossa selkäni takana seisovan, kahden venäläisnaisen venäjänkielistä keskustelua: "Missä sinun miehesi on? Hän on ystävänsä kanssa mökillä kalastamassa".
Ruokajonoissa harva on todella ahdingossa. Näitäkin kyllä löytyy, mutta suuri osa siellä on loiseläjiä, jotka ovat soluttautuneet aidosti ahdingossa olevien sekaan ja kertovat sitten Hurstille satuja ja Hursti naama vakavana selittää niitä sitten televisiokameroille, perustellen näin oman olemassaolonsa tarkoitusta: "Ihmisillä on tänä päivänä aivan valtava hätä....!" Useammilla noista ei olisi valtavaa eikä vähemmän valtavaa hätää jos tekisivät elämässään tosiparannuksen, itse muuttaisivat oman elämäntyylinsä ja lopettaisivat rikollisen, muiden taskuista välistävetonsa.
On totta, että kun ihminen on esim. ylivelkaantuneena ajanut asiansa täysin piippuun, hänellä ja hänen lapsillaan epäilemättä alkaa hätä hitaasti valtaantua. Todellisessa pulassa olevia, joille ei voi vain sanoa, että pärjäile, ulkopuoliset voivat antaa lisätukea, JOS HÄN ITSE MUUTTAA OMAN, VÄÄRÄN ELÄMÄNTAPANSA.
Tiekkös, kun rappioalkoholisteille ei ENÄÄ voi juuri asuntoja antaa. Heidän OMA elämäntapansa, ryyppykaverit, tuovat levottomuutta asuintaloihin, he saavat kyllä yhdistyksiltä asuntoja, mutta omalla käytöksellään aiheuttavat itselleen häädön mahd. piankin. Asunnot ovat heitä varten, jotka ymmärtävät, mikä nk. asunto on. Se ei ole lähipubin / puistonpenkkien jatkobiletyspaikka. Se ei ole kaikkien kodittomien ilmainen lattiahotelli. Olisi suotavaa, etteivät luteet ja mahd. rotat kuuluisi vuokrasopimukseen.
Se on kerrostaloasumista muiden talon kymmenien asunnoissa asuvien kanssa, joilla myös, mahd. muita, (vielä) säällisesti käyttäytyviä lapsia, joita ei ole kasvatettu töhrimään yleisiä tiloja. Jokainen elää kodeissaan omaa, kohteliasta elämäänsä: mieluiten saa ehkä näkyä, muttei kuulua. Monet epäsosiaaliset ihmiset välittömästi sekä näkyvät että etenkin kuuluvat asuntojen seinien läpi. Eivät kaikki, mutta "monet". Ei voi edeltä tietää kuka aikoo näkyä ja kuulua.
Kiitos, jos kuuntelit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomaa, ettet tunne asiaa ollenkaan.
Useimmilla ruokajonoissa olevilla on asunto.
Heillä on sosialituet, joita viisaasti käyttäen he voisivat parantaa elämäänsä. Itse aikoinaan työttömänä, vähistä varoistani, rakensin itselleni omat kotioloni, en juonut, en polttanut. Olin aiemmin, myös nk. kadulla asuessani, näin tehnyt. Sitten "tein parannuksen", hain apua myös yhteiskunnan hoitolaitoksista ja sain sitä. Sen jälkeen aloin pärjätä omillani: kävin työssä / eräässä vaiheessa olin työtön, silti elin pääasiassa omilla tuillani.
Ruokajonoissa olevilla olisi ruokaa, jos he työttömyyspäiväraha / eläkkeillään ostaisivat ruokaa. Ruokajonoissa on aina loisinut myös etenkin (jopa työssäkäyviä) virolaisia ja venäläisiä, nykyään koko lähi-itä. Kuuntelin tuolloin kauan sitten Hertsikan srk:n ruokajonossa selkäni takana seisovan, kahden venäläisnaisen venäjänkielistä keskustelua: "Missä sinun miehesi on? Hän on ystävänsä kanssa mökillä kalastamassa".
Ruokajonoissa harva on todella ahdingossa. Näitäkin kyllä löytyy, mutta suuri osa siellä on loiseläjiä, jotka ovat soluttautuneet aidosti ahdingossa olevien sekaan ja kertovat sitten Hurstille satuja ja Hursti naama vakavana selittää niitä sitten televisiokameroille, perustellen näin oman olemassaolonsa tarkoitusta: "Ihmisillä on tänä päivänä aivan valtava hätä....!" Useammilla noista ei olisi valtavaa eikä vähemmän valtavaa hätää jos tekisivät elämässään tosiparannuksen, itse muuttaisivat oman elämäntyylinsä ja lopettaisivat rikollisen, muiden taskuista välistävetonsa.
On totta, että kun ihminen on esim. ylivelkaantuneena ajanut asiansa täysin piippuun, hänellä ja hänen lapsillaan epäilemättä alkaa hätä hitaasti valtaantua. Todellisessa pulassa olevia, joille ei voi vain sanoa, että pärjäile, ulkopuoliset voivat antaa lisätukea, JOS HÄN ITSE MUUTTAA OMAN, VÄÄRÄN ELÄMÄNTAPANSA.
Tiekkös, kun rappioalkoholisteille ei ENÄÄ voi juuri asuntoja antaa. Heidän OMA elämäntapansa, ryyppykaverit, tuovat levottomuutta asuintaloihin, he saavat kyllä yhdistyksiltä asuntoja, mutta omalla käytöksellään aiheuttavat itselleen häädön mahd. piankin. Asunnot ovat heitä varten, jotka ymmärtävät, mikä nk. asunto on. Se ei ole lähipubin / puistonpenkkien jatkobiletyspaikka. Se ei ole kaikkien kodittomien ilmainen lattiahotelli. Olisi suotavaa, etteivät luteet ja mahd. rotat kuuluisi vuokrasopimukseen.
Se on kerrostaloasumista muiden talon kymmenien asunnoissa asuvien kanssa, joilla myös, mahd. muita, (vielä) säällisesti käyttäytyviä lapsia, joita ei ole kasvatettu töhrimään yleisiä tiloja. Jokainen elää kodeissaan omaa, kohteliasta elämäänsä: mieluiten saa ehkä näkyä, muttei kuulua. Monet epäsosiaaliset ihmiset välittömästi sekä näkyvät että etenkin kuuluvat asuntojen seinien läpi. Eivät kaikki, mutta "monet". Ei voi edeltä tietää kuka aikoo näkyä ja kuulua.
Kiitos, jos kuuntelit.Jopa fariseus puhui, ja estää köyhää kerjäämästä.
Jopa Jeesus sanoi, että teillä on aina köyhät keskuudessanne.
Jos ei ole isännällä varaa maksaa palkkaa rengille, on turha tulla tänne vinkumaan Hursteista tms.
Toivotaan ja rukoillaan, että saisit oikein alkohlistit yläkertaan, alakertaan ja samaan kerrokseen, että oppisit tuntemaan, että mitä on, kun valtio myy rappiot ja ottaa kapakoitsijoiden kanssa ihmisiltä rahat.
Eli vangitsee ihmisen mielihyväkeskuksen ensin viinalla, sitten voitelee ongelmia viinalla, ja lopulta potkasee heidät pihalle.
Luuletko sinä, että ihminen ojanpohjalla on nautinnonhalusta ja paleltuu lehtilaatikkoon talvella.
Olet aika tyhmä kirjoittaja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jopa fariseus puhui, ja estää köyhää kerjäämästä.
Jopa Jeesus sanoi, että teillä on aina köyhät keskuudessanne.
Jos ei ole isännällä varaa maksaa palkkaa rengille, on turha tulla tänne vinkumaan Hursteista tms.
Toivotaan ja rukoillaan, että saisit oikein alkohlistit yläkertaan, alakertaan ja samaan kerrokseen, että oppisit tuntemaan, että mitä on, kun valtio myy rappiot ja ottaa kapakoitsijoiden kanssa ihmisiltä rahat.
Eli vangitsee ihmisen mielihyväkeskuksen ensin viinalla, sitten voitelee ongelmia viinalla, ja lopulta potkasee heidät pihalle.
Luuletko sinä, että ihminen ojanpohjalla on nautinnonhalusta ja paleltuu lehtilaatikkoon talvella.
Olet aika tyhmä kirjoittaja.Pidän mielessäni, että tämä on Hurstin ja hänen leipäjononsa viesti heille, jotka haluavat elää ihmismäisesti ja elättävät itse itsensä.
Tämä vain vahvisti kaiken edellä kirjoittamani.
Oikein toivot häiriötä rappukäytäväämme. Kiitos, sitä on kyllä ollutkin, mutta jokainen näistä heitetty takaisin kadulle.
Tuohan on muuten kiristystä: jos ette elätä meitä ilman mitään vastinetta, tulemme häiriköimään!
Tämä Hurstista.
- Anonyymi
Ilmainen ruokakassi vetää tietenkin puoleensa saituuden synnissä eläviä, joilla olisi varaa itsekin ostaa ruokansa.
Leipäjonossa tulisi olla iso kyltti tiedottamassa:
RUOKAKASSIT OVAT TARKOITETTU VAIN NIILLE, JOTKA EIVÄT ITSE PYSTY OSTAMAAN RUOKAA. Tarkistamme tilanteen.
Sitten pitäisi koota sellainen ryhmä, jpotka menevät turkimaan kerjuujonossa olevien elämäntilannetta. Näin löytyisi todelliset avun tarvitsijat, joita sitten tulisi auttaa kaikin voimin. KAASUA!
KAASUA!
- Anonyymi
En anna kerjäläisille koska ne rahat tuskin kerjääjä saa😶! Ja olen kuullut tarinoita ketä käy leipäjonossa ! Et on oma asunto ja juuri ostettu uusi auto🤔!!!!. Sit mennään myllypuron leipäjonoon! Et kyl jos tämä on totta niin !!!!!??. Herää kyl et kuinka kehdataan🙄.
- Anonyymi
Entä sitten? Suomessa on pakko asua sisällä, vai tuleeko te teille asumaan, kun ei ole asuntoa?
Entä jos työmatkat tarvitsee autoa ja Helsinki on kallis paikka asua. Kun on sitten asunto, auto - matkoja varten, voi tilipussi olla vähissä ja leipääkin pitäisi syödä. Kuis sinä sen yhtälön yhtälöit.
Odotanhan kun vanhenet, niin yhteiskunta vie asuntosi, vaihtaa vaippasi ja hyvä kun rahat jää hauta-arkkuun. Sekin päivä on tosi.
Kun itse jouduin Hellllllsinkiin töihin. Perhe jäi yli 100 km päähän, ja oli lapset.
Ei se palkkapussi kovin kehuttava ollut. Oli pakko ostaa asuntovaunu, sekin käytettynä ja keskellä liikenteen melun asua siinä ja vapaapäivinä käydä kotona. Ei jaksanut kulkea päivittäin. Työpäiväkin oli kahdessa osassa, neljätuntia päivällä hyppytuntia, josta ei maksettu palkkaa.
Ja se palkka oli pieni. Jaa - oli minulla auto. Olisitko tullut housuihini niiksi vuosiksi? Yritin vuokrallakin olla, mutta rahkeet ei riittäneet enää siihen.
Ei, vaikka kimppakämppä oli kyseessä.
Älkää pojat sylkekö ihmisiä silmille kirjoituksinenne.
Hyvä, kun Hursti tekee pyyteetöntä työtä. Tämä isähurstikin söi kuormasta ja kirjoitti kirjan - minun on nälkä.
Kaupungin on tavallaan vastuu ihmisistä, näistä heikompiosaisista.
Mutta, Hurstin piti kerjätä ihmisiltä vielä vuokrarahat kaupungille, että sai tilat, missä jakaa sitä leipää.
Jos ette ole olleet toiminnassa mukana, jättäkää köyhät rauhaan.
Sitten tuon Romani- kerjäläisten asiaan. Voihan se olla, että pisnesmaailma tulee moneen paikkaan, mutta onhan se tottakin, ettei Romania niin hoida köhiään. Senhän on jo meidän poliittiset viranomaiset todenneet ja vaatineet heille parempia oloja.
Ihmisyys on sitä, että otetaan heikompaa kädestä kiinni, joka on uppoamassa ja koskaan ei tiedä, milloin sinun uppoaminen on tosi.
Eihän sitä tiedä, ja kuinka lähellä saattaa olla, että sota- takoo järjestelmän kivikauteen. Kaatuu netti ja nätti tukiasema. Sähköt katkeaa jne.
Siinä pojat tulee nälkä ja varmasti.
kun suolet kurnii, tuntuuko siltä, että käsi ojentuu jonkun puoleen, ehkä sen pehtoorin, jolla on isot pellot.
Kiinassakin, kun vankilassa oli Herran omia ja joku ulkopuolinen näki nälkää, niin siellä uskovat vankitoverit mursivat leipäkannikan palasta kymmenesosan, eli kymmenyksen ja jakoivat tälle puutteen osan nälkäiselle, ja sairaalle.
Eli se meidät erottaa elukasta, on että jaetaan tarpeen mukaan.
- Anonyymi
Leipäjonojen järjestäjät luulevat olevansa hyväntekijöitä ja antavat itsestään sellaisen kuvan julkisuuteen. Todellisia sen alueen auttajia ovat kauppiaat, jotka antavat jaettavaa. Mutta ei heitä koskaan mainita.
Leipäjonoilla passivoidaan ihmisiä, etteivät enää etsi työtä ja ala itse huolehtia elämästään.- Anonyymi
Näin on,ja meidän sosiaalijärjestelmä tekee ihmisistä laiskoja.Kuinka monen olen kuullut sanovan,ei kannata mennä töihin kun on toimeentulotuki!!!!Ja juuri niin kuin joku tuolla mainitsi,kauppiaat antavat sen ruuan,Hursti saa kunnian.Malmilla mummit hakevat lisätienestiä,myymällä kutomiaan tuotteita ja tavaroita,kunnioitan heitä.
- Anonyymi
Kerjäläiselle antaminen osoittaa, että hyväksyt kerjäläisyyden.
Aloituksen aihe on hyvä. - Anonyymi
Jopas on hyviä ajatuksia kaikilla. Ei ole ennen tällaista asiaa tullut ajatelleeksi. Taitaa olla samoin monilla muillakin: luulevat leipäjonoja järjestäviä suuripalkkaisia rahanahnehtijoita hyväntekijöiksi.
Leipäjonojen yhteiskunta leimaantuu kurjuudessa eläväksi muiden maiden silmissä. - Anonyymi
Kyllä niissä ruokajonoissa käy ihan kunnollisen oloisiakin ihmsiä, vähävaraisia eläkeläisiä, työttömiä yksinhuoltajia ja perheellisiä.Kuka mistäkin syystä. Kenelle vain voi joskus tulla tuo tilanne eteen!!
Toki osa on alkoholisteja yms, mutta aina on ihmisiä jotka syystä tai toisesta eivät kykene ansaitsemaan elantoaan, johtuen alkoholista, mielenterveydestä jne.
Kummaa haukkumista ketjussa. Ei tietoakaan armosta näitä monella tapaa heikompia, joko omasta syystään tai tahtomattattaan kohtaan!!
" köyhät teillä on aina keskuudessanne" j, kuas se näin sanoikaan fariseukset??!! - Anonyymi
On totta tosiaan paljon mälsää tässä muka köyhien ruokajonoasiassa.
Tuo oli uutta ajattelua, että köyhien avustusjärjestöt ja niiden toimijta kerävät itselleen ökypalkkoja . - Anonyymi
Huijareita ne ovat sekä leipäjonojen järjestäjät ja niissä piireissä asioivat.
- Anonyymi
Hyvä et tä selvisi tämäkin asia. En enää ole olevinani nälkäinen ja mene ruokakassijonoihin.
- Anonyymi
Heitän ruokakassijonovaatteet roskiin. Tulen kyllä toimeen ihan hyvin ilman kympin arvoista ruoka avustusta.
- Anonyymi
Ai, sinä olet se juudas, eli kavaltaja. Mitä sinä siellä jonossa oletkaan?
Veit heikommalta leipäpalasen suusta. Häpeä houkka
- Anonyymi
Oikein hyviä pohdintoja. Suomessa ei ole köyhiä verrattuna esim. Afrikan maissa nälänhädässä eläviin ihmisiin.
- Anonyymi
On myös sellaisia "uskon varassa" eläviä, jotka puheissaan kertovat, miten Herra auttoi heitä, kun heillä oli kaikki rahat loppu, ja sitten joku tuntematon vastaan tulija antoi 500 euroa. Tällaisilla keksityillä valheilla he viestittävät kuulijoille, että ANNA RAHAA.
Itse ne nostavat sosiaaliavustuksia. Elävät valheessa. ja kerjäävät ovelasti pimeitä tuloja .
Rehellinen saarnaaja ei ota vastaan pimeää rahaa, vaan vaatii tiliyhteyttä virallisesti. - Anonyymi
Kerjäläisleiri on Turussa Manhattanin viereisellä entisen kaakelitehtaan pihamaalla. Sinne voi viedä ylimääräiset rahat ja samalla hakea tautitartuntojoa ties mistä viruksista.
- Anonyymi
Turkulaisessa luki.
- Anonyymi
Hyvä että kerjäläisyyden ongelma kaikessa vääryydessään avataan.
- Anonyymi
Mä olen törmännyt ihan elävässä elämässä opiskelijaan joka käy liiton rahojen loputtua leipäjonossa. Rahat eivät riitä vuokran ja muiden menojen jälkeen ruokaan. Tuntui pahalta kuunnella. En ole hyvissä varoissa itsekään mutta en ole vielä kokenut rahojen totaalista loppumista. Mutta jos niin kävisi nälkä kyllä ajaisi etsimään ruoka-apua minutkin. Siitä ei ole epäilystä.
- Anonyymi
Onhan se nyt paljon järkevämpi jakaa ylijäämä- ja päivämäärävanha ruoka ihmisille, kuin kuskata se kalliilla kastopaikalle suurten koneiden ruopsttavaksi. Senhän sanoo järki. Kauppa pääsee halvemmalla ja ihmiset saavat pientä avustusta ruokakaappiinsa.
- Anonyymi
Ja pummina elävien lauma lisääntyy.
Rahat saa juoda. Hursti antaa ruokaa. - Anonyymi
Jos tuo on totta, niin se on kauheaa. Ja tuntuu , että on totta.
- Anonyymi
Jos kerjäläiset ei saa riittävästti pyytämällä niin ne joutuu ryösteleen? Ei suomella ole varaa pitää ryösteleviä kerjäläisiä linnassa.
- Anonyymi
Kerjäläiset pitää poistaa katukuvasta, koska ne ovat aiheuttamassa järjestyshäiriötä.
- Anonyymi
Ei täällä ainakaan paljoa rettelöi vaikka vähän aiheuttavatkin häiriötä.
Ensimmäinen syy miksi meillä on romanian kerjäläisiä on Olli Rehn, joka luukut avasi samalla tavoin kuin sahtivaari aikanaan näille entisen jugoslavian tänne pesiytyneille rosvoille, joilla ei olisi missään tapauksessa enää mitään syytä majailla täällä vaan mennä kotiseudulleen rakentamaan sitä yhteiskuntaa.
Tosin siellä taitaa mafiosoja olla niin tungokseen asti, että täällä meillä vielä on helpompi mahtua sekaan tekemään petoksia ja ammuskelemaan kaduilla, levittämään reviiriä.- Anonyymi
Nykyään ei suositella heitettäväksi koirille luita, koska ne aiheuttavat hampaiden lohkeamisia sekä suolistotukkeumia niille.
- Anonyymi
Lukiessani tätä vapisen.
Ajatella voi siis näinkin, että kerjäläiset eivät tulekaan autetuiksi sillä, että heille antaa rahaa. Tosihan se on. Mutta miten heidät saadaan yhteiksunnan sisäpuolelle ja työelämään? Se ei tule onnistumaan niin kauaa kuin joku antaa heille vastikkeetonta rahaa.
Olen kuullut, ettäö seurakuntiinkin on soluutautunut pummeja, jotka "lainailevat" rahaa toisilta uskovilta, eivätkä maksa takaisin. Sellaisista Raamattukin puhuu: "Kiskovat tesoitä hyötyä." 2 Piet. 2:3. - Anonyymi
Ilman virheitä:
"Olen kuullut, että seurakuntiinkin on soluttautunut pummeja, jotka "lainailevat" rahaa uskovilta, eivätkä maksa takaisin. Sellaisista Raamattukin puhuu: "Kiskovat teistä hyötyä." 2 Piet. 2:3. - Anonyymi
Jonkun auto on hajonnut ja mies tarvitsee uuden auton. Hän maoinostaa päivittäin, miten paljon tekee auttamistyötä ja nyt tarvitsee itse apua, että saa uuden auton. Pummille ei taida tulla mieleen, että voisi mennä töihin ja alkaa itse ansaita autorahansa.
- Anonyymi
Kyllä minä ainakin sain seurakunnan vanhimmalta reilusti käsirahan, jonka hän siirti seurakunnan kassasta uuden bemarini käsirahaksi. Tosin olen silloin tällöin osallistunut vapaaehtoistyöhön, jonka tämä vanhin laski edukseni lahjoittaessaan rahat. Teimme myös sellaisen herrasmies-sopimuksen, että jos jaksan edelleenkin käydä piipahtamassa joskus jotakin tekemässä, niin osamaksuihinkin löytyy kassasta rahaa. Tämä todistaa Herran kuulleen seurakunnan äärimmäisen uskovaisen ja työttömän jäsenen rukouksen.
- Anonyymi
Useimmat kerjäläiset on peräisin EU maista ei suomella ole mitään oikeuksia rajoittaa EU-kansalaisten liikkumista.
Ongelmia tietysti voi tulla jos suomeen kävelee 10 miljoonaa kerjäläistä ja ne suuttuu kun eivät saa riittävästi kerjäämällä rahaa Olisi ehkä hyvä pudjetoida niiden avustuksiin riittävästi rahaa? - Anonyymi
Suomalaiset, ja kaiken lisäksi uskovaiset kerjäläiset, ovat inhottavinta mitä tiedän. Nuo käyttävät härskisti hyväkseen uskovaisten tyhmyyttä "lainatessaan" heiltä rahaa, suuriakin summia. Ja huijattavissa olevia antajia aina riittää.
- Anonyymi
Vanhimmiston pitäisi puuttua opetuksessaan rahan pyytämiseen seurakuntalaisten kesken. On röyhkeää pyytää rahaa.
- Anonyymi
Kuka vanhimmistoveli uskaltaa puuttua sellaiseen asiaan. Lopettavat vielä uhraamisen.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815