Pakkomielle kynsien repimiseen

Nallukka

Ongelmana on, että huomaan jatkuvasti repiväni kynsiä. Siis siitä kynnen päästä revin heti irti, kun se on vähänkin kasvanut. Tai sitten taittelen kynttääni peukalolla niin kauan(ne ovat niin pehmeät), että se lohkeaa ja sitten taas revin. Revin myös kynsinauhojani ja kynsien sivusta.

Olen koettanut laittaa kynsilakkaa. Aluksi se toimi hyvin, mutta nyt huomasin kerran, että sylissäni oli kasa kynsilakan palasia, kun olin raapsuttanut lakan irti. Siitä lähtien olen sitten huomaamattanikin raapsuttanut lakkaa irti ja sitten taas kynsiä.
Olen kokeillut sitäkin, että otan jonkun muun tavaran, jota näprään, mutta silti eksyn aina kynsiini.

Muutenkin minulla on pakkomielle näprätä koko ajan jotain ja heilutella jalkoja.

Keksiikö kukaan mitään ratkaisua tuohon kynsiongelmaan? Jos vaikka ostaisi jotain vitamiiniainetta, joka vahvistaisi kynsiä (kun ne ovat pehmeät).

Onko kohtalontovereita. :)

12

8177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hanna@

      No oot kai hieman (perus)hermostunut...

      Mieti miks oot, ja tee SILLE ASIALLE jotain.

      Maailmassa on pahempiakin asioita kuin kynsien pureskelu.

      • Anonyymi

        Kalkin puutos elimistössä.


    • vast

      Ketään ei välitä revitkö kynsiäsi vai et. Jos tosin revit kynsiäsi niin että se aiheuttaa sietämätöntä kipua tai jos pistä kynsiä suuhun, niin silloin voit mennä psykologille hoitamaan vaiva pois, koska et sinä ole syntymästä asti kynsiä syönyt, vaan joku asia on sen aiheuttanut.

    • nolottaa

      Itse revin kynsiä koko lapsuuteni, sormista ja varpaista. Monia vuosia eikä siihen auttanut mikään!!! Jossain vaiheessa päätin vain, että en revi saadakseni kauniit, pitkät lakatut kynnet. Jos huomasin, että olin repimässä, lopetin heti, keksin jotain muuta puuhaa... Ja pikku hiljaa tuo tapa loppui. Uskon, että se todellakin oli vain tapa!!! En ole repinyt kynsiä enää liki 20 vuoteen!!! Ihana, kun voi kesälläkin kulkea sandaaleissa, varpaankynsissä lakkaa :)
      Mutta edelleen huomaan repiväni kynsinauhoja ja kuivaa nahkaa kantapäistä!!! Aikuinen ihminen, nolottaa!!! Kantapäistä nahkan repimisen sain lopetettua pariksi vuodeksi, mutta taas tänä talvna se alkoi. Pakko saada loppumaan, että ehtivät parantua ennen kesää... Tai en ilkeä kulkea paljainjaloin tai löhöillä rannalla.
      Itselläni on pari muksua ja kumpikin repii kynsiään!!! Minulta tapaa eivät ole voineet oppia, kun en ole sitä enää heidän aikana tehnyt, mutta jostain vain ovat oppineet eivätkä pääse tavasta eroon. Sormista ja varpaista.
      Mitä tämä on, mielenvikaisuutta, tapa tms, en tiedä. Mutta hyvä kun joku uskaltaa ottaa asian puheeksi. Kynsien puremisesta puhutaan, mutta on meitäkin jotka repii ne lyhyiksi :(

      • Leenu

        Mulla on kans toi nyppimissyndrooma. Nypin siis ennen kaikkea kulmakarvoja, kynsinauhoja, säärikarvoja, puristelen näppyjä millon mistäkin, heiluttelen jalkaa rytmikkäästi joko tiedostaen tai tiedostamatta. Lopetin kynsien pureskelun nuorena, mutta se vaihtui nyppimiseen. Kertakaikkisen hermoheikolta vaikuttava yksilö.

        Mutta en sittenkään ole. Olen vaan niin kinesteettinen eli fyysinen ihminen. Kertakaikkiaan kuolen jos pitää istua hiljaa paikallaan edes lyhytkin aika. En pysty siihen. Siksipä jos esim. juttelen jonkun kanssa on pakko näperrellä jotain samalla. Vaikka värittää o-kirjaimia lehdestä ;)

        Kannattaa hyväksyä itsensä sellaisena kun on.

        P.S. Mun 10v tyttö on täysin samanlainen...


    • kynsienpureskelija

      Itselläni on niin suuri ongelma kynsienpureskeluun, et saisin varmaan kunniamitallin siitä, ei ole auttanut kynnelit, ei muut???
      Nykyään käytän tekokynsiä, ja lakkaan ne kauniiksi, meneehän tämäkin, haaveeni on kylläkin joskus saada omat kauniit kynnet, mut pitäs olla 2.3. viikkoo erakkona,jotta ne omat kynnet pääsis edes kasvun alkuun. Jos vois niin ei muuta kuin :Tumput käteen ja teipillä kiinni.

      • Anonyymi

        Revin kynsiäni joka päivä ja en osaa lopettaa auttakaa😭


    • Kynsienrepijä:(

      Olin innoissani löytäessäni tämän keskustelun.

      Perustin FBhen ryhmän nimeltä Dermatillomaanikot, toivttavasti saan sinne ihmissä keskustelemaan asiista ja jakamaan tämän asian, koitetaan yhdessä auttaa itseämme.

      Hae ryhmään ja mainitse tämä Suomi24 keskustelu

    • repijä

      Revin aina kynslakkoja koulutunneilla, ja mietin että pitäisi varmaan hankkia joku stressipallo tai pieni esine mitä voisi näpertää tunnilla muiden huomaamatta. En kyllä stressaa mistään, mutta on aina vain pakko tehdä jotain tai tulee ahdistunut olo.

    • Anonyymi

      Joo siis mullahan on ollu kohta 6vuotta kynisen repimisen pakkomielle...Revin ihan verille enkä pysty lopettamaan

    • Anonyymi

      Pyydämme nöyrästi anteeksi kaikillta ihmisiltä pahuuttaamme.

      Kokoomus

    • Anonyymi

      Minä taasen revin varpaan kynsiä. Pahimmillaan ihan vereslihalle asti. Nyt ollut 3 viikkoa repimättä. Ovat jo kasvaneet hyvin. Hyvä minä !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4403
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4000
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2701
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      20
      1641
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1561
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe