Heippa! Olen 25 vuotias nuori nainen, minulla todettiin selässä välilevytyrä alimmassa nikamavälissä. Teen töitä vanhusten palvelutalossa lähihoitajana. Jo pari vuotta sitten kun ranteeni kipeytyi työterveyslääkäri sanoi, että et pitkään pysty tekemään tällaista työtä. Olen 178cm pitkä, rakenteeltani hento ja minulla on yliliikkuvat nivelet, kuitenkin 4 vuotta olen pärjännyt silloin tällöin ilmaantuvista kivuista huolimatta. Nyt kuitenkin yhdessä siirtotilanteessa meni selkä ja kunnolla. Nyt työterveyslääkäri sanoi uudelleen että kannattaisi miettiä ammatinvaihtoa tai lisäkoulutusta, jotta pääsisin kevyempiin hommiin. Nyt olen itsekin hyväksynyt asian ja pomokin sanoi, ettei jatka enää elokuussa työsopimusta kun nykyinen loppuu.
Edessä siis työttömyys, ahdistaa koska haluaisin töihin ja haluaisin saada edes jotain tuloja, mutta se on hankalaa pelkillä lähihoitajan papereilla.
Työttömyys selän takia
Anonyymi
1
162
Vastaukset 1
- Anonyymi
Katso kela.fi kuntoutuspalvelut.
Kuntoutuspalvelulaki on olemassa, joten selvitä onko sinulla oikeus tähän.
Todennäköisesti edessä on paperisota ja hoitavan lääkärin lausunto mutta sinullahan on jo lääkärin arvio ettet tule nykyisessä työssäsi pärjäämään. Häneltä siis varmasti saat ko. paperit.
Olet vielä nuori ja työelämää edessä kymmeniä vuosia. Luulisin että sinun olisi hyvinkin mahdollisuus päästä työkyvyn arviointiin ja uudelleenkoulutkseen? En asu Suomessa enkä tunne näitä asioita muuten kuin kuulopuheena. Mutta ota selvää! Onnea matkaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2341997
Nanna hakkasi Martinan aivot tuusan nuuskaksi!!!
Ihme jos Martina pystyy muodostaa järkeviä lauseita tämän nyrkkisateen jälkeen. Ottelupalkkio tuli, tajunta meni.2601164- 20995
Vaikea löytää samantyylistä miestä
Nyt on pakko avautua. Onko ketään muuta jonka on yksinkertaisesti todella vaikeaa löytää samanhenkistä kumppania kuin i125696- 38689
Martina ja Muhis
Aamulenkillä yhdessä valmistautumassa suuren päivään,toivottavasti heräsivät toistensa viekusta.Ihana pariskunta❤224658Rasismi ahdistaa.
Tapasin baarissa oikein lupsakan oloisen miehen, mutta arvomaailma on hyvin erilainen omani kanssa. Hän käyttää n-sanaa201597- 51435
- 38428
Olenkohan tunteideni kanssa yksin?
Salaa toivon, että sinä nainen luotat minuun niin paljon, että uskaltaisit lähentyä kanssani, vaikka tämä on vähän kiell42412