Masentuneen elämän sisältö

Anonyymi

Mitä masentuneet teette päivisin? Onko kenelläkään vertaisryhmistä kokemusta, siis ihan sellaisista missä käydään eikä esim netissä kirjoitella? Onko teillä tulevaisuuden suunnitelmia? Itse oon reilu 30wee, diagnooseina vaikea-asteinen masennus, paniikkihäiriö ja ahdistuneisuushäiriö. Joinakin päivinä en jaksa tehdä juuri muuta kuin hengittää, seisominenkin raskasta. Mulla ei tulevaisuuden suunnitelmia ens viikkoa pidemmälle oo, ei jotenkin uskalla/ halua miettiä sellaisia. Käyn terapiassa viikottain mut oon alkanut miettiä noita vertaistukiryhmiä, onko niistä apua ja millaisia ne on? En oikein tiedä mitä tekisin niinä päivinä joina ei pysty asunnosta poistumaan ja haluaisin tietää mitä muut teette? Ei asuntoakaan oikeen viitsi lattaista kattoon siivota kolmea kertaa viikossa..

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Terve. Vertaistuki auttaa yleensä aina asiassa kuin asiassa. Tsemppia! En osaa nyt muutakaan kirjoittaa :/

      • Anonyymi

        Miten toi liittyy masennukseen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten toi liittyy masennukseen?

        Kannattaaha sitä ees vilkasta.


    • En osaa. Vertaistuesta sanoa mitään, mutta varmasti siitä olisi apua.

      Itselläni on samankaltaiset diagnoosit kuin sinulla. Päivisin teen sitä mitä pystyn. Joinakin päivinä selviän vain rauhoittavien voimalla, toisina päivinä olo on niin hyvä että taivaskaan ei ole rajana. Sitten sitä rysähtääkin alas oikein kunnolla. Pahinta on, että luulin kaiken olevan jo ohi. Selvisin nuoruuden pahoista ongelmista ja sain ihan hyvän elämän. Sitten kun mielenterveys järkkyi uudestaan, niin kaikki tuntui niin lopulliselta.

    • Anonyymi

      Ei pysty pahimpana päivänä nousemaan sängystä, tai korkeintaan raahautua sohvalle makaamaan. Hyvänä päivänä saa paljonkin aikaan, kunnes taas korttitalo sortuu ja kaikki on paskaa eikä jaksa mitään. Kaikesta eristäytyneenä päivät kuluu omien ajatusten ja itkun kanssa. Töissäkin on käytävä, ja se onkin ihan oma ohjelmanumero ja vaatii ponnisteluja. Selviääkö tästä koskaan, ja onko loppu elämä pelkkää masennusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1290
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1066
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      69
      835
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      777
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      704
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      698
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      681
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      668
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      644
    Aihe