Mitä masentuneet teette päivisin? Onko kenelläkään vertaisryhmistä kokemusta, siis ihan sellaisista missä käydään eikä esim netissä kirjoitella? Onko teillä tulevaisuuden suunnitelmia? Itse oon reilu 30wee, diagnooseina vaikea-asteinen masennus, paniikkihäiriö ja ahdistuneisuushäiriö. Joinakin päivinä en jaksa tehdä juuri muuta kuin hengittää, seisominenkin raskasta. Mulla ei tulevaisuuden suunnitelmia ens viikkoa pidemmälle oo, ei jotenkin uskalla/ halua miettiä sellaisia. Käyn terapiassa viikottain mut oon alkanut miettiä noita vertaistukiryhmiä, onko niistä apua ja millaisia ne on? En oikein tiedä mitä tekisin niinä päivinä joina ei pysty asunnosta poistumaan ja haluaisin tietää mitä muut teette? Ei asuntoakaan oikeen viitsi lattaista kattoon siivota kolmea kertaa viikossa..
Masentuneen elämän sisältö
6
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Terve. Vertaistuki auttaa yleensä aina asiassa kuin asiassa. Tsemppia! En osaa nyt muutakaan kirjoittaa :/
Saanko kertoa sinulle Kryptoksesta: https://fi.wikipedia.org/wiki/Kryptos
Mä oon vähän semmosta pohtinut, että se olis miten valo käy siihen. Voisko sellainen liittyä ratkaisuun?- Anonyymi
Miten toi liittyy masennukseen?
En osaa. Vertaistuesta sanoa mitään, mutta varmasti siitä olisi apua.
Itselläni on samankaltaiset diagnoosit kuin sinulla. Päivisin teen sitä mitä pystyn. Joinakin päivinä selviän vain rauhoittavien voimalla, toisina päivinä olo on niin hyvä että taivaskaan ei ole rajana. Sitten sitä rysähtääkin alas oikein kunnolla. Pahinta on, että luulin kaiken olevan jo ohi. Selvisin nuoruuden pahoista ongelmista ja sain ihan hyvän elämän. Sitten kun mielenterveys järkkyi uudestaan, niin kaikki tuntui niin lopulliselta.- Anonyymi
Ei pysty pahimpana päivänä nousemaan sängystä, tai korkeintaan raahautua sohvalle makaamaan. Hyvänä päivänä saa paljonkin aikaan, kunnes taas korttitalo sortuu ja kaikki on paskaa eikä jaksa mitään. Kaikesta eristäytyneenä päivät kuluu omien ajatusten ja itkun kanssa. Töissäkin on käytävä, ja se onkin ihan oma ohjelmanumero ja vaatii ponnisteluja. Selviääkö tästä koskaan, ja onko loppu elämä pelkkää masennusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 226636
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04687- 613726
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2292948Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon342732Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452516Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262415- 401783
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731767- 251685