Ajatuksia tästä? Näinkö se menee?

Anonyymi

"Itse olen mustasukkaista tyyppiä, itsetunnoton siis.

Ongelma on minun, ei puolisoni enkä siitä hänelle ongelmaa teekkään tai ainakin otan vastuun jos niin tapahtuu. Kunnioitan häntä ja koska hän tiedostaa ongelmani ja tästä heikkoudestani huolimatta myös kunnioittaa minua, voin puhua hänelle kaiken jos jokin mieltä painaa.
Puhua, ei huutaa ja syytellä.. Vaan puhua.

Ja kyllä, hän saattaa rauhallisella asenteella auttaa minut pahimman yli mutta suurin työ ongelman selättämisestä jää itselleni ja minun se on tehtävä.
Ihan yksin minun."

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Noinhan se on. Puhuminen omista ongelmista on vaan joskus vaikeaa, kun ei aina löydy sitä ymmärtäväistä vastapuolta. Vamma nimeltä mustasukkaisuus on joskus syntynyt, eikä se niin vain ihmisestä lähde. Itse pyrin ajattelemaan että niin kauan pitää toiseen luottaa, kun ei sitä luottamusta ole rikottu. Näin ajattelen kaikissa ihmissuhteissa. Vanhempana sovellan myös tuota, epäily on aina loukkaavaa.

    • Anonyymi

      Minun naiseni on hyvin mustasukkainen.
      Hän ehdotti, minun pitäisi luopua tietyistä ystävistäni facebookissa. Sanoin etten tahtoisi tehdä sitä mutta, sensijaan, hän voi kyl tarkistaa puhelimeni ja koneen viestihistoriat koska haluaa. Annoin puhelimeni koodin hänelle, Olemme olleet ratkaisuun tyytyväisiä.
      Hän myös tietää aina missä olen, miksi ja kenen kanssa.

      En voi kuvitella tekeväni hänelle koskaan väärin, joten joutaa kyl tietää aivan hyvin missä olen. Myönnän olevani myös immareltu, asian vuoksi. Tuntuu kuin se *heikkous* olisi meille jopa vahvuus.

      • Anonyymi

        Tuo ei ole luottamusta vaan toisen kontrolloimista mustasukkaisuuden vuoksi.
        Jos on luottamus sata, ei ole tarvetta moiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei ole luottamusta vaan toisen kontrolloimista mustasukkaisuuden vuoksi.
        Jos on luottamus sata, ei ole tarvetta moiseen.

        Ei ole vaan tuolla kumotaan ne epäilyt! Toinen voi luottaa kun saa varmaa tietoa. Tämä on hyvä toimintatapa. Avoimuus! Ajan kanssa se luottamus onnistuu vaikka olisi joskus vedetty kölin ali.
        On tietenkin epävarmoja kumppaneita ketkä härkkii jos tietävät toisen olevan mustis. Nauttivat tilanteesta, saavat huomiota epävarmana ja pönkittävät pientä egoaan. Ja vaikka ei olisi edes mustis niin saa sellaiseksi kun kiusaa. Mutta onko mustasukkaisuutta kysyä toiselta mitä on meneillään jos epäilee ja tietää jotain? Ei ole. Se on asioiden selvittelyä. Rehellinen vastaa ja todistaa toisen epäilyn vääräksi. Epärehellinen kiusaa lisää ja tuomitsee mustasukkaiseksi sekopääksi.


    • Anonyymi

      Mulla samaa... En ikinä. Ole ollut mustis kestään mutta nykysen kohdalle tää mustasukkasuus on jo mielenvikasta :( luotan ettei mies pettäisi, mut silti saan omat ajatukset tekeen kaikest jotain enne merkkejä ym... En syyttele enkä muutenkaan mitenkään kontrolloi sen menoja. No eletään etäsuhteessa joten nähdään aika lailla vkovko.

      sitten ahistun, en voi nukkua kun mietin näitä asoita. Sitten sen jälkeen omantunnon tuskat ku ees viitin miettii et mies tekis mitään koska ollut vaan hyvä mua kohtaan. Mulla jääny edellisist suhteist jotain traumoi vissiin ku valeheltu, petetty, ym ym

      molemmat tiedetään toisemme puh kooditkin, mutta itse en halua alkaa toisen luuria selaan. Siinä sentään rajaa...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1368
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1165
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1125
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1078
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1022
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1011
    Aihe