Xsaraa -01 2.0 Exlucucivee käynistäessä tänään huomasin sen lähtevän käyntiin kolmella pytyllä ja heti sit sen jälkeen kojelaudassa rupes välkkyyn moottorin merkkivalo ja ajotietokoneeseen tuli teksti: KATALYST INVERTER FAULT. Moottori sammu sit melken samantien. Uudelleen käynnistäessä kone kävi kyllä normaalisti, mutta moottorin merkkivalo jatkoi välkkymistään ja sama teksti luki ajotietokoneessa. Ajettuani n. 30 km pistin pirssin parkkiin ja annoin sen seisoa 2 tuntia jonka jälkeen ajotietokoneen teksti oli muuttunut: ANTIPOLLUTION FALUT ja nyt moottorin merkkivalo ei enään välkkynyt vaan paloi yhtäjaksoisesti.
Mikä vittu tota romua ny sit taas vaivaa?!
Kiitos jo etukäteen.
Antipollution Fault
3
4299
Vastaukset
- sama
Varmaan sama, kuin C5:ssä. Eli kalysaattoriin on todennäköisesti kertynyt kondenssi- tai muuta kosteutta ja sieltä anturi antaa jotain ilmoitusta. Tietokone yrittää "ohjata tilannetta", onnistumatta ja siksi koneelle menee "vääriä" käskyjä. Tilanne resetoituu sammuttamalla ja käynnistämällä kone uudelleen. Tämä "antipollution fault" muistuttaa sitten edellisestä ja häviää esim. huommenna. Kuulostaa citikalta, vai? Ok, sitten tilanne voi olla myös tämä (lainattu taas C5:sta): jos Xsarassa on hydrauliset venttiilinnostimet, voi olla, että ne jumittuvat ja tästä syystä katalysaattoriin
tulee "väärää kamaa" ja anturi reagoi siihen.
Noiden asioiden kanssa olen joutunut asioimaan muutaman kerran Vehossa ja sieltä olen asian ymmärtänyt "kansantajuisesti" näin.- Citrophoros
Minulla tuossa surullisen kuuluisassa '01 vuoden C5:ssa nuo viestit ovat olleet arkipäivää kuluneena talvella.
Kun sitten soitin joulukuussa 2004 Tampereen Vehoon, niin sieltä huoltopäällikkö sanoi samantien syyksi C5:n moottorielektroniikan tarvitsevan softapäivityksen. Tuloksena huollosta olikin entistä useammin tulevat CATALYTIC CONVERTER FAULT ja ANTIPOLLUTION FAULT -viestit.
Jos CCF-viesti ilmestyy, se tapahtuu aina saman matkan päästä kotoa aamuisin. Jos se ei ilmesty inforuutuun seuraavan 500 metrin päästä vakiosyttymispaikastaan, niin CCF-viestiä ei tule. Moottori käy kolmella pytyllä ja moottori täytyy sammuttaa uudelleen ja se palauttaa moottorin toiminnan normaaliksi. AF-viestit jaksavat näkyillä pitkään inforuudussa, omassa autossani viimeksi tänään (CCF-viesti ilmestyi perjantaiaamuna).
Olen itsekin arvellut ongelman johtuvan kondenssivedestä polttoaineen joukossa ja toinen huomioni on ongelman ilmenevän, kun polttoainetta on alle puolen tankin. Kannattaa siis pitää tankki täynnä ja tankatessa ainakin kolme kertaa "laukaista" bensiinipistoolin syöttö.
Nämä AF- ja CCF-viestit olivat se viimeinen niitti C5:n omistajuudelle. Toivottavasti tuleva C4 olisi yhtä laadukas auto kuin Xsara VTS aikoinaan. C5:n suurin murhe on kuitenkin hyvitysarvon järjetön putoaminen. C5:n takia minulta menivät rahat C4 VTS:n ostamiseksi ja täytyy tyytyä tehottomaan 1,6i coupéeseen. - Shitikka
Citrophoros kirjoitti:
Minulla tuossa surullisen kuuluisassa '01 vuoden C5:ssa nuo viestit ovat olleet arkipäivää kuluneena talvella.
Kun sitten soitin joulukuussa 2004 Tampereen Vehoon, niin sieltä huoltopäällikkö sanoi samantien syyksi C5:n moottorielektroniikan tarvitsevan softapäivityksen. Tuloksena huollosta olikin entistä useammin tulevat CATALYTIC CONVERTER FAULT ja ANTIPOLLUTION FAULT -viestit.
Jos CCF-viesti ilmestyy, se tapahtuu aina saman matkan päästä kotoa aamuisin. Jos se ei ilmesty inforuutuun seuraavan 500 metrin päästä vakiosyttymispaikastaan, niin CCF-viestiä ei tule. Moottori käy kolmella pytyllä ja moottori täytyy sammuttaa uudelleen ja se palauttaa moottorin toiminnan normaaliksi. AF-viestit jaksavat näkyillä pitkään inforuudussa, omassa autossani viimeksi tänään (CCF-viesti ilmestyi perjantaiaamuna).
Olen itsekin arvellut ongelman johtuvan kondenssivedestä polttoaineen joukossa ja toinen huomioni on ongelman ilmenevän, kun polttoainetta on alle puolen tankin. Kannattaa siis pitää tankki täynnä ja tankatessa ainakin kolme kertaa "laukaista" bensiinipistoolin syöttö.
Nämä AF- ja CCF-viestit olivat se viimeinen niitti C5:n omistajuudelle. Toivottavasti tuleva C4 olisi yhtä laadukas auto kuin Xsara VTS aikoinaan. C5:n suurin murhe on kuitenkin hyvitysarvon järjetön putoaminen. C5:n takia minulta menivät rahat C4 VTS:n ostamiseksi ja täytyy tyytyä tehottomaan 1,6i coupéeseen.Kiitos paljon "lohduttavista" viesteistä. Luulin jo, että saan maksaa itseni kipeäksi jostain uudesta katalysaattorista yms. varaosasta. Odotellaan nyt siis vaan mitä tuleman pitää. Tuli mieleen tosta tankkauksen yhteydessä pistoolin "laukaisemisesta" vaa se, että viimeksi kun kävin tankilla pistooli ei lauennut, ihme kyllä, kertaakaan kun se yleensä kyllä sitä tekee vähän liiankin kanssa. Saattaa siis johtua tostakin? Aika erikoinen pirssi toi sitikka kyllä on, mutta ei se vielä tienpäälle ole onneksi jättänyt (kop, kop).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot203365Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe112777- 282404
- 421807
- 471485
KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!
Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola101418- 411371
- 81335
- 521243
Missikohu edustaa nykyajan monimuotoisuutta
Puolesta vai vastaan, saako esittää pilkkaavasti jonkun toisen ihmisen syntyperäisiä ominaisuuksia? Kadulla vastaan tule2621115