Hei, tarkoitus olisi keväämmällä vetäistä myrkkyväri 4,5-metriseen gelcoat-pintaiseen pulpettiveneeseen. Venettä ei ole vielä lainkaan maalattu, eli tarkoitus olisi kai laittaa pohjaväri ja itse myrkky.
Onko kenelläkään vinkkejä maalien hankintaan, maalimerkit, hinnat, myyjät (Turun seudulla)?
Vinkkejä maalinhankintaan?
5
1113
Vastaukset
- maalari
Veneesi maalattava pinta-ala on sen verran pieni, ettei myrkkyjä oikein kannata metsästää ajan kanssa saati hakea kauempaa. Mene lähimpään maalikauppaan ja tingi hinta.
Ensin rasvanpoisto, hio pinta mataksi, 2-3 kerrosta primeria ja lopuksi muutama myrkky.- MaRo
Kiitos vastauksesta! Onko eri maaleilla merkittäviä laatueroja ja kestääkö huolellisesti laitettu myrkky useamman kauden?
Sen verran v....mainen työ tämä pohjan maalaaminen, että ei välttämättä viitsi joka kevät tehdä. - maalari
MaRo kirjoitti:
Kiitos vastauksesta! Onko eri maaleilla merkittäviä laatueroja ja kestääkö huolellisesti laitettu myrkky useamman kauden?
Sen verran v....mainen työ tämä pohjan maalaaminen, että ei välttämättä viitsi joka kevät tehdä.Ei tunnetuissa merkeissä juuri eroja ole.
Myrkky kestää useamman vuoden. Itse teen kuitenkin seuraavasti: Pohja pestään syksyisin hyvin ja keväällä ennen vesillelaskua maalaan sen fifti/fifti ohennetulla myrkyllä kertaalleen. Ohut myrkky ei kasvata kerrospaksuutta, joka myöhemmin lohkeilisi pois. Suuri liuotinmäärä varmistaa myrkyn riittävän tarttumisen vanhaan maalikerrokseen riittävän hyvin. Näin olen maalaillut veneeni pohjaa yli 25 vuotta ja se on pysynyt aivan vastamaalatun näköisenä. Yhden kerran kunnolla tehty pohjatyö vedeneristävine primereineen on pitänyt lasikuituruton poissa.
- muutama vinkki
jotka itse sain kun myrkkyasiaa pohdin:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=111&conference=669&posting=22000000007112030- MaRo
Tässähän olikin jo asiaan pohdintaa! Mie oon vaan niin hätäinen ;)
Kiitos kaikille ajatuksista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1851559
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2041481Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä441144Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad44846- 14720
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä30711Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21710- 36691
Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .20646Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46617