Tapasin kiinnostavan naisen ja olin

Anonyymi

jo lähtemässä hänen matkaan, mutta sitten alkoi keskusteluissa kummallinen lellittely: kutsutaan söpöksi, lutuseksi, pikkuiseksi... uskon jokaisen miehen katsovan vastaavat kommentit todella loukkaavaksi varsinkin vanhemman miehen kohdalla. Mikä saa naisen käyttäytymään näin, onko hoivavietti kenties vai tahallinen pilkka. Itse koen jo pelkästään söpön käytön todella loukkaavana: ihan kuin olisi jonkin sortin kakkos luokan mies, et ole hyvännäköinen etkä komea, olet jokin vaate, auto, pentu tai vastaava- eli siis käyttöesine.

66

319

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Joo kyllä ne ovat ihan vastaavia, mitä miehet käyttävät naisista., suhteen rakoillessa eli h...a lehmä, emakko jne. Kannattaa ehdottomasti loukkaantua ja siirtyä seuraavaan. Näinhän leppoisasti se viikko taas pyörähti käyntiin.

• Anonyymi

No nainen on varmaan puolisokee kun sua söpöks kutsuu. Asia korjaantuu kun pyydät häntä käymään Specsaversilla.
      Pikkuisekseksi kutsuminen. Noh, miten sen nyt kauniisti sanois. Osta bokserit, joissa on läpinäkyvä ja suurentava ohut muovikalvo edessä. Alkaa pikkuinen näyttää normaalikokoiselta. Mut kuule, vie nyt ensin se muija sinne Specsaversille.

• Anonyymi

8:24 -> Hah, hah. Sulla tosi hyvin leikkaa. Jos luonani olisi muita tai olisin tätä lukemassa muitten seurassa. Katsoisivat minua H-moilasena kun nauran yksikseni ääneen. Ei todellakaan voi muuta kuin nauraa. oli tosi hauskasti kijoitettu.

• Anonyymi

Ainahan voi olla myös se mahdollisuus, että kun se nainen on käynyt siellä Specsaversilla tai vastaavassa, et sitä naista tule näkemään iänkuuna päivänä. En tiedä, onko se sitten huonompi juttu. Ainakin ne söpökommentit siinä samalla loppuu kuin seinään ja samalla nainenkin poistuu pysyvästi elämästä.

• Anonyymi

Siksi kannattee pysyä pelkästään palstalla niin ei tapahdu mitään hirveitä juttuja.

• Anonyymi

Noissa sanoissa on kyllä jotain ärsyttävää. Ymmärrän aloittajaa.

• Anonyymi

Niin on! Ehkä kyseessä on naisen puolelta hyvän mielen sanoma ”ei kiinnosta” ilmaistu kiertoteitse. Ei asiaa voi muuten oikein nähdä.

• Anonyymi

Ei sitä aikuinen mies varmaan jaksa kuunnella tuollaista lässytystä päivästä toiseen. Mutta luultavasti nainen vain hyvällä tarkoittaa..
      Ainahan voit asiallisesti keskustella asiasta hänen kanssa..

• Anonyymi

Onko jossain olemassa nainen jonka kanssa voi asiallisesti keskustella? Voisitko osoittaa minulle suunnan mistä niitä löytyy? Kunhan sivusta kysyn.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko jossain olemassa nainen jonka kanssa voi asiallisesti keskustella? Voisitko osoittaa minulle suunnan mistä niitä löytyy? Kunhan sivusta kysyn.

Heh :) samaa mietin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaako sellaisen naisen kanssa tuhlata hetkeäkään jos ei voi asiallisesti keskustella..
        Jos nyt panoseuraa hakee niin aina voi hankkia korvatulpat ihan vaikka varmuuden vuoksi..

• Anonyymi

Mitkä sitten olisi sinun mielestä sellaisia nimityksiä tai lempinimiä, joita sinusta voisi käyttää?

• Anonyymi

Olen saanut sellaisen käsityksen muista miehistä ja omasta mielestänikin, että mies haluaa tulla kutsuttavaksi mieheksi, komea, hyvännäköinen ja vastaavat, joiden merkitys oikeasti viittaan miehen ulkonäköön positiivisella tavalla. Söpöksi kutsuminen on suoraan sanottuna asia, joka täysi turn of naisen suhteen. Niin kuin joku kerran sanoi, se on komean ja hyvännäköisen miehen joku ruma, jota nyt voi katsoa ja sisäinen voi olla hyvä.

• Anonyymi

Tietenkin jos en ole komea tai hyvännäköinen niin ei kai niitä voi edes käyttää. Ihme kun ei joku älytön nallekarhu vertaus, todella loukkaavaa.

• Anonyymi

Mutta niin kuin sanoin, paras keino karkoittaa mies on alkaa lässyttämään ja kutsumaan söpöksi, lutuiseksi ja muiksi vastaaviksi ressukoiksi.

• Anonyymi

Rumuus pitää vain hyväksyä ja katsoa asia niin ettei kukaan ole sinulle. Yksin olokin on mukavaa kunhan vetää pään täyteen kamaa.

• Anonyymi

Jotenkin taas niin helvetin pettynyt olo koko perkeleen elämään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta niin kuin sanoin, paras keino karkoittaa mies on alkaa lässyttämään ja kutsumaan söpöksi, lutuiseksi ja muiksi vastaaviksi ressukoiksi.

Paras keino karkoittaa nainen on kutsua sitä söpöksi tai lutuseksi. Kuin jotain lasta tai pentua. Ei ole miehekästä.
        Tämä heteronaiselta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paras keino karkoittaa nainen on kutsua sitä söpöksi tai lutuseksi. Kuin jotain lasta tai pentua. Ei ole miehekästä.
        Tämä heteronaiselta.

Paras on kun ei puhuta mitään!

On hyvä hillitä lauseensa urahduksiin ja mörähdyksiin.

• Anonyymi

Nyt kyllä riippuu naisesta tuo söpö sanan käyttö. En koskaan käyttäisi sanaa söpö, ellen oikeasti pitäisi, ainakin joiltakin osin, miehen ulkonäöstä. Komea tai hyvännäköinen mies voi olla söpö ja söpö sanan kohde. Jos en pidä miehen ulkonäöstä, en kuvaile sitä millään positiivisella kommentilla. Silloin on parempi olla kuvailematta sitä ollenkaan (ainakaan päin naamaa). Söpö on siis positiivisesti latautunut sana. Ainakin minun mielestäni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tietenkin jos en ole komea tai hyvännäköinen niin ei kai niitä voi edes käyttää. Ihme kun ei joku älytön nallekarhu vertaus, todella loukkaavaa.

Samoin nallekarhu on positiivisesti latautunut vertaus/sana. Miksi miehet takertuu sanoihin? Hellittelynimiä ei anneta, jos ei haluta mitään kontaktia mieheen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt kyllä riippuu naisesta tuo söpö sanan käyttö. En koskaan käyttäisi sanaa söpö, ellen oikeasti pitäisi, ainakin joiltakin osin, miehen ulkonäöstä. Komea tai hyvännäköinen mies voi olla söpö ja söpö sanan kohde. Jos en pidä miehen ulkonäöstä, en kuvaile sitä millään positiivisella kommentilla. Silloin on parempi olla kuvailematta sitä ollenkaan (ainakaan päin naamaa). Söpö on siis positiivisesti latautunut sana. Ainakin minun mielestäni.

Jokainen tyylillään, omaan elämääni ei ainaakaan tule yhtään naista joka alkaa kutsumaan söpöksi, lutuiseksi ja muiksi haukkumasanoiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokainen tyylillään, omaan elämääni ei ainaakaan tule yhtään naista joka alkaa kutsumaan söpöksi, lutuiseksi ja muiksi haukkumasanoiksi.

Kannattaa miettiä, mikä on haukkumasanan, hellittelysanan ja kehun ero. Kannattaa osata aukaista oma suu myös tarvittaessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaa miettiä, mikä on haukkumasanan, hellittelysanan ja kehun ero. Kannattaa osata aukaista oma suu myös tarvittaessa.

Meinaatko ettei tähän liity mukaan henkilökohtaista taitoa lukea ihmistä? Jokatapauksessa koen söpöksi kutsumisen miehen näkökulmasta todella loukkaavaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meinaatko ettei tähän liity mukaan henkilökohtaista taitoa lukea ihmistä? Jokatapauksessa koen söpöksi kutsumisen miehen näkökulmasta todella loukkaavaksi.

Tästä kun vetäisin kunnon filosofisen tutkielman, mitä söpö tarkoittaa, niin ehkä muillakin miehillä alkaisi silmät aukeamaan. Tälläisen naisen kanssa ei kannata mistään hinnasta liittoutua. Tulos on taattu! Olet pelkkä roska, jota pidetään jonain tiskirättinä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitää tuntea aika hyvin se ihminen, jota analysoi, ettei analysoi sen ihmisen termien käyttöä ja tarkoitusperiä väärin. Minä käytän miehistä sanaa söpö, jos he sen nimityksen ansaitsevat (minun mielestäni). Kukaan ei ole ainakaan minun kuullen siitä ennen valittanut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitää tuntea aika hyvin se ihminen, jota analysoi, ettei analysoi sen ihmisen termien käyttöä ja tarkoitusperiä väärin. Minä käytän miehistä sanaa söpö, jos he sen nimityksen ansaitsevat (minun mielestäni). Kukaan ei ole ainakaan minun kuullen siitä ennen valittanut.

Senkus nimittelet, älä sitten ihmettele kun seura katoaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Omasta mielestäni nainen voi sanoa söpön juuri silloin kun haluaa ilmaista ettei toinen oikein sovi hänelle. Oot vaan sellanen söpö hyvä ystävä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos mies ei ole mielestäni hyvännäköinen/komea, en käytä sitä sanaa hänestä. Silloin on parempi olla neutraalilinjalla. Samoin jos nainen ei ole kaunis/hyvännäköinen, en anna hyvänäkökehuja. Silloin voi kiinnittää ihmisen muihin oikeasti positiivisiin ominaisuuksiin huomiota.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Omasta mielestäni nainen voi sanoa söpön juuri silloin kun haluaa ilmaista ettei toinen oikein sovi hänelle. Oot vaan sellanen söpö hyvä ystävä.

Jos nainen käyttää sanan söpö ohella muita kehuja miehestä/miehen ulkonäöstä/miehen ominaisuuksista, myös söpön voi kyllä mieltää ihan vaan positiiviseksi hellittelynimeksi niiden muiden positiivisten ilmausten ohella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos nainen käyttää sanan söpö ohella muita kehuja miehestä/miehen ulkonäöstä/miehen ominaisuuksista, myös söpön voi kyllä mieltää ihan vaan positiiviseksi hellittelynimeksi niiden muiden positiivisten ilmausten ohella.

Ehkä jos se tosiaan liittyy kahdenkeskeiseen leikkiin ja muutenkin käytetään hellittylelysanoja. Mutta kun lähetät kuvan ja vastaukseksi ”söpön” voi tyhmempikin ymmärtää olevansa ruma. Taas sain onnekseni nähdä etten ole parisuhdemarkkinoilla minkään arvoinen ja turha yritttää jatkossa enää kokeilla tikulla jäätä. Antaa komeiden ja hyvänäköisten miesten jyrätä naisia.

• FB on lyönyt läpi kaikilla rintamilla, mutta niinpä sen alkuperäistarkoitus on ollutkin, tyhmentää kaikki samalle asteelle.
      Lisää ovat lyömässä vettä myllyyn nämä kaikenkarvaiset toimittelijat, jotka ns. virallisessa mediassa toimivat FB:n jatkeina, kun taidot eivät enää muuhun riitä.

• Anonyymi

💘 -Nainen kirjoittaa....
      Mielestäni
      Mieshän on maskuliininen ja atleettinen mutta ei saa liiaksi olla tietenkään, Sitten ei vaikuta enää seksikkäältä.
      Miehekäs, komea, seksikäs urho, "armaani" <- ehkä liian imelä
      Silmissä lämmin katse joka katsoo suoraan silmiin ja hymyilee miehekkäästi
      Huh, Sitten vielä ne kengät. Oli piste ii-n päälle.
      Oli täysi työ pitää itsensä kurissa ja tsemppaa ettei jalat menneet alta

• Anonyymi

Moderaattori leikkimässä naista!

Tunnistettu

• Anonyymi

💘-Nainen kirjoittaa....

11:00 -> vastaus . Kiitos kohteliaisuudesta :) Valitettavasti erehdyit!
        Olen ihan tavallinen suomalainen nainen, kirjoitan vain koska ikävöin erästä miestä , vähän helpottaa kun kaipuutaan tänne kirjoittaa.....
        mikäli asia etenee jossain vaiheessa pitemmälle....lopetan tänne kirjoittelun.
        Ja jos se ei vastaavasti etene mihinkään niin siinä vaiheessa ainakin yritän lopettaa tänne kirjoittelun, häntä en sitten tule täällä enää kaipailemaan

• Anonyymi

Eli kun mies kutsuu naista vastaavilla nimillä, niin nainen on kakkosluokkaa, ei ole hyvännäköinen eikä kaunis, vaan on jokin vaate, auto, pentu tai vastaava- eli siis käyttöesine?

• Anonyymi

Kaunis ja hyvännäköinen ovat vallan mainioita sanamuotoja naiselle. En itse sanoisi naista söpöksi, muuta kun siinä tapauksessa että haluan hänestä eroon.

• Anonyymi

En ymmärrä, miksi söpö käsitetään negatiivisena terminä, jota se ei ole. Englanninkielinen vastine tuolle sanalle on cute, jonka käytössä ei ole myöskään mitään negatiivista kaikua. Tehkää parisuhteissanne sanakirjat ja sopikaa sanoista, joita saa käyttää, jos oikeasti noin vaikeaksi elämä menee.

• Anonyymi

Mitenjoku voi edes nähdä sen pilkaksi kun toinen käyttää hellittelynimiä ihastuksissaan!

Et taida sopia sille naiselle. Toivottavasti nainen tajuaa jättää sinut. Et ole hellittelynimien arvoinen!

• Anonyymi

Mut tuo voi olla ironiaa! Mun mies on todella pitkä ja kutsun häntä kahden kesken pikkuiseksi - hän tietää ettei todellakaan ole, mistään kohtaan. Söpö ja lutunen ovat joillekin tapa sanoittaa kokemaansa hellyydentunnetta. Itselle ne ovat iso turn off, mutta eivät kaikille. Samoin ihmiset, jotka tiedostavat ja ovat sinut rumuutensa kanssa, loukkaantuvat komea/kaunis sanan käytöstä. Mutta me ihmiset ollaan erilaisia. Paras tapa sanoa ääneen. "En tykkää, kun sanot minua söpöksi ja lutuiseksi... Sano mielummin vaikka komeaksi tai hyvännäköiseksi..." Me naiset ollaan kiitollisia tällaisista suorista neuvoista. Sitä me odotetaan miehiltä: suoruutta ja rehellisyyttä. (Paitsi ulkonäköasioisssa: kaikki naiset haluavat kuulla olevansa kauniita ja etteivät ole lihavia vaan hyvännäköisiä.)

• Anonyymi

Niimpä, miestä söpöksi kutsuminen on miehelle yhtä halventava kuin naiselle lihava.

• Anonyymi

Naurettavin aloitus ikinä ellei sitä aloittajana ole kyseessä aikamiespoika ilman varhaisempaa naiskosketusta :D

• Anonyymi

Ei oo todellista. Aloituksen on pakko olla provo :D

Tietysti jos huutais ukolle vitun ääliö, niin se kävis hälle varmaan paremmin, se ei olis pilkkaa?

• Anonyymi

Aloittaja ON aikamiespoika,

Pieni ohje. Naiset nimittävät miehiä kaiken aikaa ja kaikkialla näin. Se on naisellisen kommunikaation tietty aste.

Pilkasta ei ole kyse vaan läheisyydestä ja hellyydestä. Miehen on vain kestettävä se. Yleensä terve mies nauttii.

• Anonyymi

Niinpä. Kiitos viisaasta kommentista.

• Anonyymi

Vaikea sanoa, mistä tuollainen johtuu. Ihmiset ovat erilaisia. Mutta aikusena ihmisenä tuollainen tuntuu hiukan oudolta. Toki jotkut ihmiset käyttävät hellittelynimiä, tai siirtyvät tuollaiseen moodiin kun kokevat tarvetta vetäytyä tilanteesta ja ottavat tuolla tavoin etäisyyttä esim. konfliktitilanteessa. Tapaukset ovat varmasti yksilöllisiä.

• Anonyymi

Hahaha onkohan mies nyt jo ihan liian vanha tälle naiselle? Haepas joku mummeli vanhainkodista niin se ei ehkä enää viitsi luetella lutusia tai muutenkaan ottaa mitään lähikontaktia. Jääkaappiinkin on pantu teipillä ruoka-aineiden raja, sinun minun. Ja eri kerroksissa nukutaan. Kerran vuodessa laitetaan kommunikointikortti ”hyvää joulua”.

• Anonyymi

Se nainen sai sitten mennä jo. Hänelle kaikkea parasta! ❤️

• Anonyymi

Yliotteen takia. Naisilla on keinot alistaa mies. Se on nykymaailman kuva ja kehityksen suunta.

• Anonyymi

Entä jos kyse onkin siitä, ett mies on naista paljon nuorempi ja siks nainen puhuttelee miestä tuolla tavoin. Pitäiskö miestä siaks sanoa tai karjuksi nimitellä, ett miehestä tuntuis paremmalta. Tai sanoa äijäksi jne,,. Ehkä nainen vaan on tottunut muunlaisiin miehiin ja kun joku mies tekee naisen puolesta jotain asioita, niin siks ns.pehmoilee ja kutsuu lutuseksi jne..

• Anonyymi

Kyse oli ulkonäköseikka! Söpöksi kutsutaan sellaisia, jotka eivät ole komeita ja hyvännäköisiä. Jos olet toiselle jo etukäteen jonkin sortin semi- mies ulkonäöllisesti niin miksi kukaan haluaisi elää sellaisessa suhteessa. Etsii sitten sellaisen naisen kenen mielestä olet komea ja hyvännäköinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyse oli ulkonäköseikka! Söpöksi kutsutaan sellaisia, jotka eivät ole komeita ja hyvännäköisiä. Jos olet toiselle jo etukäteen jonkin sortin semi- mies ulkonäöllisesti niin miksi kukaan haluaisi elää sellaisessa suhteessa. Etsii sitten sellaisen naisen kenen mielestä olet komea ja hyvännäköinen.

Siinä tapauksessa ehkä Brad Pitt-naamari vois auttaa... Vitsi!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä tapauksessa ehkä Brad Pitt-naamari vois auttaa... Vitsi!!!

Tai sitten etsii sellaisen naisen ettei tarvitse naamaria...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä kenekään pikkulapsi...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nainen voi varmasti tarvittaessa vetää sen Angie-naamarin päähän ja mies sen Brad-naamarin. Ongelma ratkaistu. ;)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nainen voi varmasti tarvittaessa vetää sen Angie-naamarin päähän ja mies sen Brad-naamarin. Ongelma ratkaistu. ;)

Kerran pahasti loukattu. Sieltä ei enää ole U- turnia.

• Anonyymi

Mää vanha ja ruma äijä lutunen ja söpö vai?

• Anonyymi

Asia loppuunkäsitelty! Se meni jo!!! Haluan sellainen naisen, joka arvostaa minua ja pitää minua miehenä. NEXT!

• Anonyymi

Missä tää ”nimittely” on tapahtunut? Ihan mielenkiinnosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä tää ”nimittely” on tapahtunut? Ihan mielenkiinnosta.

Suomessa tapahtunut viestittely yhteydessä, ei palstalla.

• Anonyymi

Tuntuu oudolta palstalaisten tapa halata, pussata, suudella ym. ventovieraita ihmisiä. Samoin lepertelynimien käyttö täällä on kummallista. Puhuuko ihmiset noin arkielämässäkin vieraille ihmisille?

• Anonyymi

Itse en naisena tykkää tietyistä nimittelyistä, kuten söpöliini, höpönassu ja herkkupeppu. Jätin erään tyypin, jolla sanavarasto oli ilmeisen suppea ja naista alentava. Muitakin puutteita omasi, mutta tuo nimittely oli myös itsenään paha vika.

• Anonyymi

Minun tuleva vaimoni/höpönassuni saa hellittelynimitellä minua. Julkisesti en halua olla kakkapylly kyllä. Jokin raja täytyy vetää siis.

• Anonyymi

Mun mielestä lutunen on aivan paras sana. Kuka mitenkin kutsuu ihanuutta.

• Anonyymi

On hyvä varmasti hyvä alkaa käyttämään miehenä naisille myös vastaavia alentavia nimityksiä kauniin ja hyvännäköisen alla oleville naisille- tässä söpön vastakohtia naiselle: ruma, läski, nokkava, pyylevä, harakka, lahna. Vastaisuudessa sanon näiden kaikkien ”kauniin ja hyvännäköisen” vertailukohtien olevan HYVÄÄ tarkoittavia sanoja.

• Anonyymi

Ei miestä ei naistaksan ole hyvä edes hellitellä sanoilla kuin pientä lasta. Herkkupeppu, kultsi, naikkonen, nekin voi kuulostaa huonoilta sanoilta jos ei ole pidempiaiksinen parisuhde jo menossa. Ne voi tuntua alentavilta sanoilta vaikka sanoja tarkoittaisi muuta. Yleensäkin olisi arvostettava toista ja tunnettava hänen suhtautumisensa näihin nimityksiin ennen kuin sanoo mitä tahansa. On hyvä seurata toisen puhetapaa joka kertookin ihmisestä mistä toinen pitää tai ei pidä.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      63
      5032
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2289
    3. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      63
      2190
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      222
      2163
    5. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      218
      1383
    6. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1324
    7. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      976
    8. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      47
      953
    9. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66
      897
    10. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      12
      879
    Aihe