Onko Ressun lukio hyvä vaihtoehto?

Anonyymi

Moikka! Mä oon nyt menossa 9. luokalle, joten yhteishaut on kohta edessä. Oon aika hyvä koulussa, ja tykkään myös koulusta (keskiarvo 9,2 mutta tarkoitus nostaa 9,5). Haluaisin kuulla että onko Ressu hyvä paikka lukion käymiselle? Sillä tavalla että siellä saisi olla ns normaali kun kaikki muutkin on hyviä koulussa?
Mua syrjitään tosi paljon sen takia koska oon hyvä koulussa. Mulla ei oo mun luokalla kavereita, eikä kukaan ikinä puhu mulle jos me tehään ryhmätöitä, ja sitten mun pitää aina tehä kaikki. Mä lopetin yhen valinnais kurssin kun mulla oli ihan hirvee ahdistus kun kaikki on aina hiljaa vaan jos tuun niitten ryhmään kun opettaja laittaa mut sinne. Jos lausuin jonkun jutun väärin niin ne alko kaikki kuiskii tai nauraa. Lähinnä vaan toivoisin että saisin olla normaali ja olla muiden joukossa niin että ei syrjitä siksi vaan koska oon hyvä koulussa🙁 mun oman alueen (Hämeenlinnan) lukioiden keskiarvorajat ei oo mitään päätä huimaavia, jotain 7 eli sinne pääsee kuka vaan = mun luokan ja koulun idiootit menee sinne.
Haluaisin vastauksia niiltä jotka oikeasti tietää😊

3

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Täällä on paljon junantuomia radanvarrelta, sen kun haet vaan!
      Kannattaa tulla tammikuussa niihin avoimiin oviin, ni näet vaikuttaako sun paikalta. Ressus on monenlaista porukkaa monelta paikkakunnalta. Voit saada tosi hyviä kavereita (ja vähintäänkin saat opiskella rauhassa :)
      Vähän kyllä ite miettisin tota koulumatkaa. Päivistä tulee tosi pitkiä kun koulutunnit on 8-16 välillä!

    • Olin ite vuosi sitte melko samanlaisessa tilanteessa. Koulu suju, kavereita oli tosin muutama. Katoin Ressun lisäksi myös muita Helsingin, Vantaan ja Espoon lukioita, mut päädyin Ressuun sen sijainnin ja muiden hyvien kokemusten perusteella. Nyt kahden viikon omakohtaisten kokemusten perusteella voin suositella! Ystävystyminen täysin tuntemattomien kanssa on tehty todella helpoksi, ja vaikkei itsellä riittäisi rohkeutta tutustua muihin, niin muut kyllä tutustuvat suhun.

      Koulun alussa järjestetään muutamia "ryhmäytyksiä" ja meillä oli ainakin speed datingiä, jolla tutustuttiin myös muiden ryhmien tyyppeihin. Tärkeää on itse pysyä positiivisena uusia tuttavuuksia kohtaan, eikä ole pahitteeksi ns. väkisin tutustua. Ruokalassa tutustuu ihmisiin väkisin, koska paikka on niin täynnä, ettet välttämättä sen juuri tutustumasi ihmisen kanssa pääse samaan pöytään.

      Opiskelun kannalta Ressun opettajat vaikuttavat mukavilta; ainakin he, jotka ovat mua tähän mennessä ehtineet opettaa. Opetus on yksityiskohtaista, eikä opetuksen aikana kukaan kehtaa sanoa sanaakaan, mikä tekee ainakin mun opiskelusta todella paljon mukavampaa.

      Kiusaamiseksi joutumisen mahdollisuus Ressussa on varmasti hyvin pieni. Kaikki ovat eri kouluista ja erilaisia muutenkin, joten Ressuun voit tulla huoleti. Ihmiset ovat kuitenkin sen verran fiksuja, että ymmärtävät olla hiljaa, vaikka toisen asusteet, muu ulkonäkö tai sanomiset häiritsisikin.

      Keskiarvoraja tänä vuonna oli 9.38, joten 9.5 keskiarvo on aika hyvä varmistaakseen sisäänpääsyn. Matka Hämeenlinnasta vaikuttaa kyllä aika pitkältä, joten sen kannalta voisit vielä harkita tätä, kun tunnit ovat kuitenkin 8.15-16.15. Itselläni n. 1h matka.

      (Ja niistä ryhmätöistä vielä: et tule pettymään; hommat hoituu ainakin meidän ryhmissä tosi hyvin)

    • Anonyymi

      Itse yritän pyrkiä Ressuun tai johonkin suht hyvämaineiseen Helsingin lukioon. Itse tarvisin vähän vinkkiä miten aikaa kannattaisi käyttää, kun on työt yms.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1047
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      930
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      796
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      710
    Aihe