Turvaavan ulosmittauksen palautuminen

Anonyymi

Olen nyt saanut kaikki ulosottoni vihdoin maksettua. Vuonna 2014 sain kirjeen, että taloomme on tehty turvaava ulosmittaus.

Puolisoni on edelleen ulosotossa, hän sai myös 2014 kirjeen, että taloomme on tehty turvaava ulosmittaus.

Nyt, kun minä olen osuuteni maksanut, onko ”minun puolikas” talosta poistunut tuosta turvaavasta ulosmittauksesta? Pitäisikö siitä tulla jokin kirje?

9

850

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos puolisollasi on edelleen uo-velkaa, pysyy tuo turvaava ulosmittaus.

      • Anonyymi

        Senhän saa ihan kuka vain selville, käy vain netissä esimerkiksi asiakastieto.fi sivustolla ostamassa muutamalla eurolla kiinteistön lainhuutotodistuksen ja rasitustodistuksen. Sitten jos löytyy väärä merkintä, niin yhteys ulosottovirastoon.

        P.S. kaikki kiinteistöön liittyvät tiedot ovat julkisia, ellei omistajalla ole oikeuden määräämää turvakieltoa, joten naapurikin voi huvikseen selvitellä omistajien ulosottoja ja mahdołlisen velan enimmäismäärää lainarahalla ostetussa kiinteistössä!


      • Anonyymi

        Puolisolla pysyy totta kai, kun hänellä vielä on ulosottovelkaa. Mutta entä minulla, kun kaikki on maksettu? Mietin vain, että voiko uo pitää koko taloa ulosmitattuna, vaikka minun velkani on maksettu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puolisolla pysyy totta kai, kun hänellä vielä on ulosottovelkaa. Mutta entä minulla, kun kaikki on maksettu? Mietin vain, että voiko uo pitää koko taloa ulosmitattuna, vaikka minun velkani on maksettu?

        Kyllä, koko talo pysyy ulosmitattuna. Se voidaan ulosmitata, vaikka vain toisella omistajalla on uo-velkaa ja toinen on velaton. Kiinteistön ulosmittaus ei ole henkilökohtainen, vaan kiinteistökohtainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, koko talo pysyy ulosmitattuna. Se voidaan ulosmitata, vaikka vain toisella omistajalla on uo-velkaa ja toinen on velaton. Kiinteistön ulosmittaus ei ole henkilökohtainen, vaan kiinteistökohtainen.

        Höpönlöpön, pakkomyyntiin ei voida laittaa kuin velallisen osuus kiinteistöstä, muut omistajat eivät asiaan kuulu. Tietenkin sillä ei ulosotossa olevalla on sitten hieman tukalat paikat, uudella velallisen tilalle tulleella yhteisomistajalla kun on samat oikeudet kuin alkuperäisellä yhteisomistajallakin. Siksi asuinkiinteistöt myydäänkin yleensä kokonaisina, esimerkiksi velallisen aviovaimo kun ei välttämättä halua ventovierasta asumaan hänen kanssaan.


      • Anonyymi
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Höpönlöpön, pakkomyyntiin ei voida laittaa kuin velallisen osuus kiinteistöstä, muut omistajat eivät asiaan kuulu. Tietenkin sillä ei ulosotossa olevalla on sitten hieman tukalat paikat, uudella velallisen tilalle tulleella yhteisomistajalla kun on samat oikeudet kuin alkuperäisellä yhteisomistajallakin. Siksi asuinkiinteistöt myydäänkin yleensä kokonaisina, esimerkiksi velallisen aviovaimo kun ei välttämättä halua ventovierasta asumaan hänen kanssaan.

        Nyt ei ollut kyse pakkomyynnistä, vaan turvaavasta ulosmittauksesta.

        Ja kyllä, asunto tai kiinteistö voidaan pakkomyydä, vaikka vain toisella omistajalla on uo-velkaa. Koko kiinteistö myydään ja velaton saa osansa. Kannattaa ottaa asiasta selvää, jos välittäjänä haluaa esiintyä.


    • Anonyymi

      Ap tässä moi,

      Olin yhteydessä ulosottomieheen ja selvitin asian, tässä siis faktaa teille:

      -Ulosottomies muutti uo tietojeni toimenpiteisiin ”Omaisuuden ulosmittaus: Muu omaisuuden ulosmittaus” tilan ”Voimassa” tilaan ”Lopullinen”. Varmistin häneltä vielä erikseen tuon termin ”Lopullinen” tarkoitusta ja se merkitsee sitä, että turvaava ulosmittaus on kohdaltani poistettu.

      -Ulosottomies teki ilmoituksen myös kiinteistöjärjestemään.

      Eli kotimme turvaava ulosotto on minun osaltani nyt pois. Miehelläni se tietysti vielä pysyy, kunnes on velkansa maksanut. Mutta puolet talosta on minun ja siinä minun puolikkaassa ei enää ole turvaavaa ulosmittausta.

      • Anonyymi

        niiih, mut silti talo voi mennä vasaran alle ja sulle tulee sitten oma puolikas rahana.


      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      122
      1320
    2. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      51
      1259
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1183
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      100
      879
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      325
      814
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe