Olen nyt saanut kaikki ulosottoni vihdoin maksettua. Vuonna 2014 sain kirjeen, että taloomme on tehty turvaava ulosmittaus.
Puolisoni on edelleen ulosotossa, hän sai myös 2014 kirjeen, että taloomme on tehty turvaava ulosmittaus.
Nyt, kun minä olen osuuteni maksanut, onko ”minun puolikas” talosta poistunut tuosta turvaavasta ulosmittauksesta? Pitäisikö siitä tulla jokin kirje?
Turvaavan ulosmittauksen palautuminen
9
850
Vastaukset
- Anonyymi
Jos puolisollasi on edelleen uo-velkaa, pysyy tuo turvaava ulosmittaus.
- Anonyymi
Senhän saa ihan kuka vain selville, käy vain netissä esimerkiksi asiakastieto.fi sivustolla ostamassa muutamalla eurolla kiinteistön lainhuutotodistuksen ja rasitustodistuksen. Sitten jos löytyy väärä merkintä, niin yhteys ulosottovirastoon.
P.S. kaikki kiinteistöön liittyvät tiedot ovat julkisia, ellei omistajalla ole oikeuden määräämää turvakieltoa, joten naapurikin voi huvikseen selvitellä omistajien ulosottoja ja mahdołlisen velan enimmäismäärää lainarahalla ostetussa kiinteistössä! - Anonyymi
Puolisolla pysyy totta kai, kun hänellä vielä on ulosottovelkaa. Mutta entä minulla, kun kaikki on maksettu? Mietin vain, että voiko uo pitää koko taloa ulosmitattuna, vaikka minun velkani on maksettu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puolisolla pysyy totta kai, kun hänellä vielä on ulosottovelkaa. Mutta entä minulla, kun kaikki on maksettu? Mietin vain, että voiko uo pitää koko taloa ulosmitattuna, vaikka minun velkani on maksettu?
Kyllä, koko talo pysyy ulosmitattuna. Se voidaan ulosmitata, vaikka vain toisella omistajalla on uo-velkaa ja toinen on velaton. Kiinteistön ulosmittaus ei ole henkilökohtainen, vaan kiinteistökohtainen.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, koko talo pysyy ulosmitattuna. Se voidaan ulosmitata, vaikka vain toisella omistajalla on uo-velkaa ja toinen on velaton. Kiinteistön ulosmittaus ei ole henkilökohtainen, vaan kiinteistökohtainen.
Höpönlöpön, pakkomyyntiin ei voida laittaa kuin velallisen osuus kiinteistöstä, muut omistajat eivät asiaan kuulu. Tietenkin sillä ei ulosotossa olevalla on sitten hieman tukalat paikat, uudella velallisen tilalle tulleella yhteisomistajalla kun on samat oikeudet kuin alkuperäisellä yhteisomistajallakin. Siksi asuinkiinteistöt myydäänkin yleensä kokonaisina, esimerkiksi velallisen aviovaimo kun ei välttämättä halua ventovierasta asumaan hänen kanssaan.
- Anonyymi
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Höpönlöpön, pakkomyyntiin ei voida laittaa kuin velallisen osuus kiinteistöstä, muut omistajat eivät asiaan kuulu. Tietenkin sillä ei ulosotossa olevalla on sitten hieman tukalat paikat, uudella velallisen tilalle tulleella yhteisomistajalla kun on samat oikeudet kuin alkuperäisellä yhteisomistajallakin. Siksi asuinkiinteistöt myydäänkin yleensä kokonaisina, esimerkiksi velallisen aviovaimo kun ei välttämättä halua ventovierasta asumaan hänen kanssaan.
Nyt ei ollut kyse pakkomyynnistä, vaan turvaavasta ulosmittauksesta.
Ja kyllä, asunto tai kiinteistö voidaan pakkomyydä, vaikka vain toisella omistajalla on uo-velkaa. Koko kiinteistö myydään ja velaton saa osansa. Kannattaa ottaa asiasta selvää, jos välittäjänä haluaa esiintyä.
- Anonyymi
Ap tässä moi,
Olin yhteydessä ulosottomieheen ja selvitin asian, tässä siis faktaa teille:
-Ulosottomies muutti uo tietojeni toimenpiteisiin ”Omaisuuden ulosmittaus: Muu omaisuuden ulosmittaus” tilan ”Voimassa” tilaan ”Lopullinen”. Varmistin häneltä vielä erikseen tuon termin ”Lopullinen” tarkoitusta ja se merkitsee sitä, että turvaava ulosmittaus on kohdaltani poistettu.
-Ulosottomies teki ilmoituksen myös kiinteistöjärjestemään.
Eli kotimme turvaava ulosotto on minun osaltani nyt pois. Miehelläni se tietysti vielä pysyy, kunnes on velkansa maksanut. Mutta puolet talosta on minun ja siinä minun puolikkaassa ei enää ole turvaavaa ulosmittausta.- Anonyymi
niiih, mut silti talo voi mennä vasaran alle ja sulle tulee sitten oma puolikas rahana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niiih, mut silti talo voi mennä vasaran alle ja sulle tulee sitten oma puolikas rahana.
Juuh, ja sitähän mä en kysynyt, vaan että poistuuko MINUN nimistäni turvaava ulosotto.
Täältä kukin tahollaan voi lukea yhteisomistuksessa olevan omaisuuden realisoinnista, vaikka meillä se ei onneksi ole nyt ajankohtaista: https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/47563/Jaaskelainen_Ville.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221320
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä511259Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221183- 1381013
- 100879
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten325814Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82714Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602