Kyllä on paljon ylipainoisia liikkeellä

Anonyymi

Kesä paljastaa sen, minkä talvi peittää.
Paljon on läskiä piilossa vaatteiden alla mutta kun on hihaton paita tai mekko, niin ei niitä piiloon saa. Miksi pitää syödä niin paljon että lihoo? Rumaa on kun pitää paljastaa kaikki läskinsä muillein. Itse olen hoikka ja hyvässä kunnossa ja saan paljon katseita. Ei hoikkaa vartaloa ilman uhrauksia saa. Olkaa vahvempia, niin kyllä se siitä. Ja katsokaa peiliin ennen uloslähtöä.

199

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nyt kun on ollut puhetta siitä miten suomalainen tunnistaa suomalaisen maailmalla intuitiivisesti niin täytyy sanoa että itse kyllä tunnistan siitä kun valtava hihattomaan tunikaan pyöritelty ihmisvuori lyllertää eteenpäin hikisenä ja punaisena niin suomalainenhan se siinä. Polvet pettämässä alta ja ihan nuoretkin ylipainon takia liikuntarajoitteisia.

      • Anonyymi

        Niin on, kyllä se pitäisi monen liikkua enemmän. Itse kävelen paljon enkä syö enää yötä myöten mitään rasvaista ruokaa. Olutta juon tosi vähän ja harvoin.


      • Anonyymi

        Eiköhän jokainen itse kanna omat kilonsa, valita sitten kun joudut kantoavuksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän jokainen itse kanna omat kilonsa, valita sitten kun joudut kantoavuksi.

        Voi kun kantaisikin. Tulee todella kalliiksi tekonivelten ja lihavuusleikkauksien ja syömällä hankittujen verenpainetautien ja diebetesten hoito yhteiskunnalle. Varmaan läski aiheuttaa myös paljon masennusta ym.mielenterveysongelmia.


      • Anonyymi

        Lisään vielä: Nuo mitä luettelit, mutta he saavat yhteiskunnalta ilmaiset taxikyydit, yksityiskuljetuksina, Jota me jotka liikumme itse vaikka ikäihmisiä olemme. Heidät palkitaan sitä kun ovat likalihavia! Tätä ei moni tiedä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä: Nuo mitä luettelit, mutta he saavat yhteiskunnalta ilmaiset taxikyydit, yksityiskuljetuksina, Jota me jotka liikumme itse vaikka ikäihmisiä olemme. Heidät palkitaan sitä kun ovat likalihavia! Tätä ei moni tiedä!

        Niin että kun ihminen syö itsensä liikkumattomaksi läskimöykyksi niin verovaroin häntä aletaan kuljettaa lääkäriin. Kannattaisiko muodikkaan kehopositiivisuuden sijaan katsoa kerrankin itseään peilistä keksimättä tekosyitä ja vähättelemättä omaa mässäämistä ja oikeasti TEHDÄ jotain ainaisen syömisen sijaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin että kun ihminen syö itsensä liikkumattomaksi läskimöykyksi niin verovaroin häntä aletaan kuljettaa lääkäriin. Kannattaisiko muodikkaan kehopositiivisuuden sijaan katsoa kerrankin itseään peilistä keksimättä tekosyitä ja vähättelemättä omaa mässäämistä ja oikeasti TEHDÄ jotain ainaisen syömisen sijaan.

        Ota asioista selvää äläkä jauha täällä jaskaa. Suomessa on erittäin vähän niin isokokoisia että ei pääsisi ilman taksia liikkumaan. Ja mistä sinä tiedät kuka sen taksin maksaa? Jos lähtis tollaiselle vähä-älyiselle linjalle kuin sinä niin pitäisi ruveta eväämään apu kaikilta liikenneonnettomuuksien uhreilta jos on ite yhtään ajanut ylinopeutta, kaikilta urheilijoilta jos niille tulee urheiluvamma, kaikilta tupakoitsijoilta jos niillä on hengitystiesairauksia ja pistetään sit samalla naiset synnyttää kotona ilman apua, ihan itsehän ne on raskaiksi hankkiutuneet. Onneks tän maan asioista päättää sellaiset joilla on enemmän järkeä päässä kuin sulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ota asioista selvää äläkä jauha täällä jaskaa. Suomessa on erittäin vähän niin isokokoisia että ei pääsisi ilman taksia liikkumaan. Ja mistä sinä tiedät kuka sen taksin maksaa? Jos lähtis tollaiselle vähä-älyiselle linjalle kuin sinä niin pitäisi ruveta eväämään apu kaikilta liikenneonnettomuuksien uhreilta jos on ite yhtään ajanut ylinopeutta, kaikilta urheilijoilta jos niille tulee urheiluvamma, kaikilta tupakoitsijoilta jos niillä on hengitystiesairauksia ja pistetään sit samalla naiset synnyttää kotona ilman apua, ihan itsehän ne on raskaiksi hankkiutuneet. Onneks tän maan asioista päättää sellaiset joilla on enemmän järkeä päässä kuin sulla.

        Mitä sinä minulle meuhkaat ? Vastasin yläpuolella kommentoineelle joka kertoi että läskejä ajelutetaan taksilla. En ollut ennen sitä edes tiennyt ja samantien jo hypitään silmille ja minua tuntematta väitetään että pääni järjen määrä on vähäinen ja että olen vähä-älyinen. En minä sinun imaisia taksikyytejäsi ole pois ottamassa, ihmettelin vaan.


      • Anonyymi

        Ruoka on edelleen kallista Suomessa. Lidl on aika edullinen sentään.

        Suosittelen keittämään perunoita tai riisiä ja tekemään jauhelihasta tai possusuikaleista kastikkeita ym. ruokia.
        Sipuliperunapakaste on edullinen Lidlissä: ruokakerman kanssa hyvä laatikkoruoka vaihdellen tonnikalan ja kanasuikaleiden kanssa.
        Raasteet ovat edullista salaattina (porkkana, lanttu) sitten kurkkua, tomaattia ja ananasta.

        Kävely on ilmainen liikuntalaji aloittelevalle laihduttajalle ja toimii hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinä minulle meuhkaat ? Vastasin yläpuolella kommentoineelle joka kertoi että läskejä ajelutetaan taksilla. En ollut ennen sitä edes tiennyt ja samantien jo hypitään silmille ja minua tuntematta väitetään että pääni järjen määrä on vähäinen ja että olen vähä-älyinen. En minä sinun imaisia taksikyytejäsi ole pois ottamassa, ihmettelin vaan.

        No kyllä ihmisen kirjoituksista voi päätellä kuinka älyllinen henkilö on kyseessä. Eikä noi "läskit saa ilmaiset taksit"-jutut pidä paikkaansa, voisi vähän miettiä uskooko kaiken mitä lukee keskustelupalstalla. Tässäkin asiassa jos osaisi järkeä käyttää niin yrittäisi ensin etsiä tietoa asioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kun kantaisikin. Tulee todella kalliiksi tekonivelten ja lihavuusleikkauksien ja syömällä hankittujen verenpainetautien ja diebetesten hoito yhteiskunnalle. Varmaan läski aiheuttaa myös paljon masennusta ym.mielenterveysongelmia.

        Voi voi kun että kaikkea ymmärrä. Minulle on lonkassa tekonivel, eikä se ole tullut lihavuudesta vaan trauman kälkeisestä kehityksestä, jonka vuoksi se jouditiin vaihtamaan "varaosaan". Minulla on myös 2 tyypin diabetes, sekään ei ole itse aiheutettu koska meillä suvussa on geneettinen virhe joka altistaa 2 tyypin diabetseen teit sitten mitä vain. Nyt kylläkin on tuo vatsa kasvanut kun eturahasyöpä leikattiin ja sen jäkeen painonnousu on vääjämätöntä. Nyt olen 64 vuotias ja miksi minun pitäisi miettiä omaa älykkyytäni ja toimia, että olen kaiken itse itselleni hankkinut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinä minulle meuhkaat ? Vastasin yläpuolella kommentoineelle joka kertoi että läskejä ajelutetaan taksilla. En ollut ennen sitä edes tiennyt ja samantien jo hypitään silmille ja minua tuntematta väitetään että pääni järjen määrä on vähäinen ja että olen vähä-älyinen. En minä sinun imaisia taksikyytejäsi ole pois ottamassa, ihmettelin vaan.

        Lapset/lapsen mieliset ihmetteleekin kuinka maailma on ihmeellinen.
        Sopii sinun kehitysasteeseesi.


      • Anonyymi

        Plus että niillä on järkyttävät tatuoinnit näkyvillä, hiukset leikattu kuin joillakin alakoululaisilla.. kyllä suomalaisen tunnistaa kaukaa. Valitettavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä ihmisen kirjoituksista voi päätellä kuinka älyllinen henkilö on kyseessä. Eikä noi "läskit saa ilmaiset taksit"-jutut pidä paikkaansa, voisi vähän miettiä uskooko kaiken mitä lukee keskustelupalstalla. Tässäkin asiassa jos osaisi järkeä käyttää niin yrittäisi ensin etsiä tietoa asioista.

        No en minä nyt tätä niin sydämen asiakseni ajatellut ottaa että alan etsiä tietoa ylipainoisten taksipalveluista kun itse en kerran sellaista ole vailla. Älykkyyteni saattaa esim. sinun älykkyyteesi verrattuna olla vähäinen mutta hemmetin hyvin olen kuitenkin elämässä pärjännyt eli ilmeisesti järkeä on kuitenkin ollut riittävästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi kun että kaikkea ymmärrä. Minulle on lonkassa tekonivel, eikä se ole tullut lihavuudesta vaan trauman kälkeisestä kehityksestä, jonka vuoksi se jouditiin vaihtamaan "varaosaan". Minulla on myös 2 tyypin diabetes, sekään ei ole itse aiheutettu koska meillä suvussa on geneettinen virhe joka altistaa 2 tyypin diabetseen teit sitten mitä vain. Nyt kylläkin on tuo vatsa kasvanut kun eturahasyöpä leikattiin ja sen jäkeen painonnousu on vääjämätöntä. Nyt olen 64 vuotias ja miksi minun pitäisi miettiä omaa älykkyytäni ja toimia, että olen kaiken itse itselleni hankkinut.

        Ei kukaan ole väittänytkään etteikö diabetesta ja tarvetta tekonivelille olisi muillakin kuin ylipainoisilla mutta kyllä liikalihavuus on suuri riskitekijä ja moninkertaistaa mahdollisuudet menettää esim.liikuntakyky .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin että kun ihminen syö itsensä liikkumattomaksi läskimöykyksi niin verovaroin häntä aletaan kuljettaa lääkäriin. Kannattaisiko muodikkaan kehopositiivisuuden sijaan katsoa kerrankin itseään peilistä keksimättä tekosyitä ja vähättelemättä omaa mässäämistä ja oikeasti TEHDÄ jotain ainaisen syömisen sijaan.

        Niinpä, nämä kehopositiiviset pitävät meteliä itsestään. Eipähän tule mieleen, mitä sitten, kun ikää tulee lisää. Ei nivelet kestä, leikkaukset edessä ja rollaattori. On paljon muitakin sairauksia, joita kehopositiivisuus=liikakilot aiheuttavat. Kuka maksaa tämän lystin ja positiivisuuden, veronmaksajat. Että sellaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on, kyllä se pitäisi monen liikkua enemmän. Itse kävelen paljon enkä syö enää yötä myöten mitään rasvaista ruokaa. Olutta juon tosi vähän ja harvoin.

        En ole minäkään lihava, liikun pyörällä vaikka autokin on ja iltaisin nukkumaan mennessä vatsa kurnii, mutta en suinkaan mene jääkaapille syömään, kuten nämä lihavat tekisivät, ettei vatsa kurnisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä: Nuo mitä luettelit, mutta he saavat yhteiskunnalta ilmaiset taxikyydit, yksityiskuljetuksina, Jota me jotka liikumme itse vaikka ikäihmisiä olemme. Heidät palkitaan sitä kun ovat likalihavia! Tätä ei moni tiedä!

        Ei ole olemassa ilmaisia taksikyytejä. Hakemusprosessin kautta lääkärintodistuksen sekä muun arvioinnin perusteella myönnetään tietty määrä kuukautta kohden sote-kyytejä, jos myönnetään. Kortinhaltija maksaa omavastuu osuuden jokaisesta kyydistä ja omavastuu on riippuvainen matkan pituudesta ja on yleensä vastaavan suuruinen kuin julkisella kulkuneuvolla kuljettu saman mittainen matak.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä: Nuo mitä luettelit, mutta he saavat yhteiskunnalta ilmaiset taxikyydit, yksityiskuljetuksina, Jota me jotka liikumme itse vaikka ikäihmisiä olemme. Heidät palkitaan sitä kun ovat likalihavia! Tätä ei moni tiedä!

        Tätäkään ei moni tunnu tietävän (taidan olla melko hoikahko kirjoittaja vaikka pientä kumpua rupeaakin olemaan vatsan kohdalla)
        että monet yhteiskunnan masentuneille ym. syystä tai toisesta vammaisille tai vammautuneille tuuppaamat LÄÄKKEET voivat lihottaa yhtäkkiä todella paljon ja siitä ei sit meinaa millään vippaskonstilla päästä eroon.. joko liikakilosta tai lääkkeestä...
        Sitten on jotkut geenitekijät, jotka saattavat altistaa, vaikka sitten jokin poikkeamakin.
        Mutta sitten on tämä elintarviketeollisuus ja maatalous- ja ruokateollisuus, joka tuputtaa ihmisille mitä erilaisimmissa muodoissa lihottavia viljoja mitä runsaimmissa määrin ja niitä vaalitaan ja juhlitaan perinneherkkuina ym. monissa eri maissa ja missä enemmän missä vähemmän...

        Täällä Suomessa ovat vitsauksena myös maitotuotteiden tuputus...
        Erään raakavegaanin naisen luennossa maidosta tuli sen kaseiinin ellei muunkin ainesosan tuottama vitsaus, että jos maitotuotteita käyttää, ne sitoo paljon ilman epäpuhtauksia kehoon liimaten ne siihen ja kehon yksi puolustusmenetelmä on sitten lihoa sitä myötä että se kykenee jotenkin sullomaan ne haitalliset aineet jonnekin vaikka sitten koteloiden, en muista enää tarkkaan, ottakoon joku selvää.

        Eli kannattaako sen maidonkaan kanssa oikeastaan läträtä?
        Ihan missä muodossa vain..

        Sitten on high glucose fructose (corn) syrup eli korkea glukoosinen (maissi) fruktoosisiirappi. Sitä saatetaan pistää vähintäänkin joihinkin amerikkalaisiin mehuihin, jollei sitten muuanne ole yleistynyt.
        Se estää elimistöä huomaamasta kylläisyyden tunnetta. Näin ollen sitä jatketaan ruoan ahtaamista sisuksiin ja sitten lihotaan helpommin.

        Vastaavasti monet keinotekoiset (yleisemmin kevyt- ja sokerittomissa tuotteissa) olevat makeutusaineet aspartaamista, sukraloosista ja vaikkapa acesulfaami-K: sta lähtien (jota myös laitetaan jonnekin 100% XYLITOL TUOTTEIDEN arominvahventeen nimellä olevaksi makeutusaineeksi VÄITTÄESSÄÄN OLEVANSA VAIN XYLITOLILLA MAKEUTETTUJA jenkkejä ym. purukumi tai tabletti-tuotteita).
        Nämä keinotekoiset makeutusaineet antavat kehon ensin luulla saavansa sokereita,hiilihydraatteja JA sitten yks kaks kun keho ei saakaan niitä, saa keho valtavan himon sitten täyttää itseään muista lähteistä näillä hiilihydraateilla ym...
        ja aikas urakalla.

        Mitä tästä seuraakaan taas?
        Ai niin?
        Lihominen...

        Jos vaikka liikkuukin... mutta käyttää väärää ravintoa tai oikeastaan EPÄ-ravintoa, niin ei kiloista juuri paljoa pääse.

        Tietty voisi etsiä sopivia rasvan polttoa lisääviä tuotteita mutta niissäkin oltava sisällöstä hyvin tarkkana.
        JA sittenkin liikkumista lisättävä siihen samaan.


        Eli tietämättömän ihmisen on vieläkin vaikeampi päästä kiloistaan eroon jos sitten olisikin tahtoa ja halua.
        Ja jotkut eivät mukavuuden halussaan edes välitä terveydestään.

        Mutta oli siis muutama syy, miksi ihmiset päätyvät tuohon tilaan:
        osa tyhmyyttä/tietämättömyyttä, osa geeneistä, osa uskoo tai joutuu pakon edessä uskomaan lääkäritahoja lääkkeidensä tarpeellisuudesta mistä milloinkin tai jos eivät muuta vaihtoehtoa lääkkeelle ole tuskaisassa tilassaan jaksaneet etsiä tai rahalliset resurssit eivät anna myöskään sille tilaa,

        osa liikkumattomuuttaan ,joko mistä tahansa syystä olevan fyysisen tai mentaalisen vamman vuoksi (mentaalisena voisi pitää niin ajatuksellista kyvyttömyyttä saada itseään liikkeelle kuin myös henkistä väsymystä, jonka voi aiheuttaa niin henkinen masennus kuin myös ravitsemuksellinen vajaus sopivista ravintoaineista ja vitamiineista).

        Pahimmissa tapauksissa halua kaikkeeen parantamiseen on, mutta jotkut ulkoiset syyt pakottavat näihin vastakkaisiin olosuhteisiin.

        En siis ihannoi lihavuutta, mutta olen hiljalleen alkanut hahmottaa sen muodostumisen erilaisia syitä, jotka voi olla hyvä tiedostaa, jotta aivan välitön tuomitseminen johtaisi hieman syvällisempään myötäymmärrykseen ja kuka ties vaikka avun tuomiseen heille, jotka voisivat jotenkin vaikka vielä voida irtautua surullisesta tilanteestaan, jos sen sellaiseksikin sattuisivat laskemaan, kun mielentila asiastakin voi olla valinta tai se miten haluaa omalla kohdallaan asiaan suhtautua.
        Jollei sitten ole lääkkeillä tai muilla huumaavilla aineilla psyykattu ohittamaan koko tilanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän jokainen itse kanna omat kilonsa, valita sitten kun joudut kantoavuksi.

        Sen siitä saa, kun aina käy macDonalssissa tai pizzaa hakemassa, löhöö sohvalla juoden olutta. Syökää kunnon ruokaa, keitettyjä perunoita, kastiketta, ruisleipää, punaista maitoa, kananmunia ja sipuli/omena päivässä, niin pysytte ihmisen näköisenä, eikä jouluporsaan näköisenä punasine poskinenne. Ei ihmistä ole tarkoitettu satakiloiseksi siaksi, nekin muuten makaa vain ja syö. Mutta, jos teet edes vähän ruumiillista työtä joka päivä, niin pysyt kunnossa ja syöt, kuten neuvoin, niin kolestrolit ja verenpaine pysyy normaalina, samoin veriarvot. Jari-TRE


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruoka on edelleen kallista Suomessa. Lidl on aika edullinen sentään.

        Suosittelen keittämään perunoita tai riisiä ja tekemään jauhelihasta tai possusuikaleista kastikkeita ym. ruokia.
        Sipuliperunapakaste on edullinen Lidlissä: ruokakerman kanssa hyvä laatikkoruoka vaihdellen tonnikalan ja kanasuikaleiden kanssa.
        Raasteet ovat edullista salaattina (porkkana, lanttu) sitten kurkkua, tomaattia ja ananasta.

        Kävely on ilmainen liikuntalaji aloittelevalle laihduttajalle ja toimii hyvin.

        Tollaisella jauheliha-preunadieetillä lihoo kuka tahansa. Lidlistä saa toki vihanneksiakin edullisesti ja jos pakastevihannekset ei liikaa ällötä niin ihan tervellistä ruokaa pystyy laittamaan. Toki siellä on myös halpaa suklaat ja sipsut.


    • Anonyymi

      Köyhän on syötävä sitä mihin rahat riittävät.
      Terveelinen ruoka on ylihinnoiteltua. Perunaa ja halpaa makkaraa eilisten äiväyksen ylittyneiden aleleipien myötä.
      Ilkkukaa vain ymmärtämättömät.

      • Ruoassa lihottaa määrä eikä "epäterveellisyys". Se että syö yli oman energiantarpeen epäterveellistä ruokaa, tekee syömisestä vielä epäterveellisempää.

        Eikä peruna sinällään ole mitenkään epäterveellistä. Hyvää perusruokaa.


      • Anonyymi
        Kilgore.Trout kirjoitti:

        Ruoassa lihottaa määrä eikä "epäterveellisyys". Se että syö yli oman energiantarpeen epäterveellistä ruokaa, tekee syömisestä vielä epäterveellisempää.

        Eikä peruna sinällään ole mitenkään epäterveellistä. Hyvää perusruokaa.

        Ennen vanhaan oli kyllä ruokaa syödä, mutta siitä ei saanut riittävästi ravinteita ja vitamiinejä. Niin kai nykyisinkin, jos joutuu syömään yksipuolista ravintoköyhää ruokaa, niin saa vain kylläisyyden tunteen, mutta vitamiinit ja muut jää saamatta. Sitä kun sitten syö ylettömästi, niin lihoo ja sairastuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ennen vanhaan oli kyllä ruokaa syödä, mutta siitä ei saanut riittävästi ravinteita ja vitamiinejä. Niin kai nykyisinkin, jos joutuu syömään yksipuolista ravintoköyhää ruokaa, niin saa vain kylläisyyden tunteen, mutta vitamiinit ja muut jää saamatta. Sitä kun sitten syö ylettömästi, niin lihoo ja sairastuu.

        Onko terveellinen ruoka niin kallista? Perunat alle euron kilo, pakastekala 7,50e/kilo, rypsiöljy alle 3e litra, varhaiskaali euron kilo jne.

        Mikä noista on erityisen epäterveellistä?


      • Anonyymi
        Kilgore.Trout kirjoitti:

        Onko terveellinen ruoka niin kallista? Perunat alle euron kilo, pakastekala 7,50e/kilo, rypsiöljy alle 3e litra, varhaiskaali euron kilo jne.

        Mikä noista on erityisen epäterveellistä?

        Kyllä se niin on että elämä on valintoja ja sama ihminen on läski onpa köyhä tai rikas. Mukavuudenhaluiset löllykät mättää rasvaa ja sokeria naamaan ja sanoo että läski johtuu köyhyydestä. Vähävarainen voi syödä terveellisesti vallan hyvin jos vaan haluaa.


      • Anonyymi
        Kilgore.Trout kirjoitti:

        Onko terveellinen ruoka niin kallista? Perunat alle euron kilo, pakastekala 7,50e/kilo, rypsiöljy alle 3e litra, varhaiskaali euron kilo jne.

        Mikä noista on erityisen epäterveellistä?

        Minun ruoka on kallista. gluteeniton, yhteiskunta ei avusta mitenkään. Pieni eläke ei tahdo riittää ja sossu ei hyväksy, vaikka Keliakia-liitto on laskenut että 80e kalliimmaksi tulee. Ei pääse lihomaan. Vaikka minun geenit ja ruokatavat ei koskaan ole lihottanutkaan. Kulutan ylim.kalorit!


      • Anonyymi
        Kilgore.Trout kirjoitti:

        Onko terveellinen ruoka niin kallista? Perunat alle euron kilo, pakastekala 7,50e/kilo, rypsiöljy alle 3e litra, varhaiskaali euron kilo jne.

        Mikä noista on erityisen epäterveellistä?

        Kerro mulle mistä saa varhaiskalia alle euron kilo

        Nim. Maataloustukiloinen


      • Anonyymi

        Onko terveellinen kaurapuuro kallista? Entäpä vihanneskeitto perunasta ja porkkanoista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko terveellinen kaurapuuro kallista? Entäpä vihanneskeitto perunasta ja porkkanoista?

        Mutta kato kun sitä kaurapuuroa ei saa Mäkkäristä ja siinä on liian vähän rasvaakin.


      • Anonyymi
        Kilgore.Trout kirjoitti:

        Ruoassa lihottaa määrä eikä "epäterveellisyys". Se että syö yli oman energiantarpeen epäterveellistä ruokaa, tekee syömisestä vielä epäterveellisempää.

        Eikä peruna sinällään ole mitenkään epäterveellistä. Hyvää perusruokaa.

        Ruoka on edelleen kallista Suomessa. Lidl on aika edullinen sentään.

        Suosittelen keittämään perunoita tai riisiä ja tekemään jauhelihasta tai possusuikaleista kastikkeita ym. ruokia.
        Sipuliperunapakaste on edullinen Lidlissä: ruokakerman kanssa hyvä laatikkoruoka vaihdellen tonnikalan ja kanasuikaleiden kanssa.
        Raasteet ovat edullista salaattina (porkkana, lanttu) sitten kurkkua, tomaattia ja ananasta.

        Kävely on ilmainen liikuntalaji aloittelevalle laihduttajalle ja toimii hyvin.



      • Anonyymi kirjoitti:

        Minun ruoka on kallista. gluteeniton, yhteiskunta ei avusta mitenkään. Pieni eläke ei tahdo riittää ja sossu ei hyväksy, vaikka Keliakia-liitto on laskenut että 80e kalliimmaksi tulee. Ei pääse lihomaan. Vaikka minun geenit ja ruokatavat ei koskaan ole lihottanutkaan. Kulutan ylim.kalorit!

        Kaikki tuossa esimerkkilistalla olleet tuotteet (peruna, pakastekala, varhaiskaali ja rypsiöljy) ovat gluteenottomia.

        Tiedän toki gluteeniton leipä ja puuroryyni yms maksaa enemmän kuin meidän joilla tuota rajoitusta ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun ruoka on kallista. gluteeniton, yhteiskunta ei avusta mitenkään. Pieni eläke ei tahdo riittää ja sossu ei hyväksy, vaikka Keliakia-liitto on laskenut että 80e kalliimmaksi tulee. Ei pääse lihomaan. Vaikka minun geenit ja ruokatavat ei koskaan ole lihottanutkaan. Kulutan ylim.kalorit!

        Tiedän, kun olen joskus vahingossa ollut ostamassa gluteenitonta leipää (alehinta jossain 30%). Olipa todella kallista. Muistaakseni joskus aiemmin olin myös ostanut gluteenitonta leipää, eikä se leivältä maistunut. Onneksi minulla ei tarvetta mihinkään erikoisruokavalioon tai vältellä ruoka-aineallergiaa.
        M63V


      • Kilgore.Trout kirjoitti:

        Onko terveellinen ruoka niin kallista? Perunat alle euron kilo, pakastekala 7,50e/kilo, rypsiöljy alle 3e litra, varhaiskaali euron kilo jne.

        Mikä noista on erityisen epäterveellistä?

        Pakastekalasta en mene takuuseen jos on paneroimaton...
        mutta itse en perunaa ja rypsiöljyäkään mielelläni käyttäisi.. ko. öljy kuulema kehiteltiin joskus teollisuuden käyttöön.. tiedä sitten pitääkö paikkaansa... oikaiskoon joku.
        :)
        Mutta kun joku kysyi mitkä ei ole terveellisiä..
        Ja tietty kaikki tuo on vain dieettien välistä sotatilaa... joten joku toinen pitää noita terveellisinä. Itse en.


      • Hypnotic-Kari kirjoitti:

        Pakastekalasta en mene takuuseen jos on paneroimaton...
        mutta itse en perunaa ja rypsiöljyäkään mielelläni käyttäisi.. ko. öljy kuulema kehiteltiin joskus teollisuuden käyttöön.. tiedä sitten pitääkö paikkaansa... oikaiskoon joku.
        :)
        Mutta kun joku kysyi mitkä ei ole terveellisiä..
        Ja tietty kaikki tuo on vain dieettien välistä sotatilaa... joten joku toinen pitää noita terveellisinä. Itse en.

        Kalapuikot ja muut ovat asia erikseen, mutta kala (esim tavalliset kalafileet) ovat gluteenittomia.

        Monipuolisuus ja kohtuus ovat terveellistä. Peruna on ihan käypä osa muuten monipuolista ruokavaliota.

        Rypsiöljyn rasvahappokoostumus on monipuolinen ja sisältää paljon "hyviä" rasvoja ja mm. alfalinoleenihappoa. Näytöt sen terveellisyydestä ovat niin vahvat että sitä saa EU:ssa mainostaa terveysväitteellä ”alfalinoleenihappo edistää veren kolesteroliarvojen pysymistä normaalina”.


      • Tälläistäkin materiaalia rypsistä ja rapsista löytyy ja sen perässä iso kommentointiketju. Jutun lähde taisi olla alunperin amarikkalainen ja pääosin suomennettu tuohon artikkeliin:

        https://www.magneettimedia.com/lopettakaa-rypsioljyn-kaytto-heti/

        Olipa kuka mitä mieltä tuosta sivustosta tai ei, niin kaipa sieltä helmiä löytyy.
        En ole vakilukija, sillä ei aika riitä, mutta joskus jokin terveysaiheinen artikkeli saattaa vetää mielenkiinnon.


      • Tässä vielä:
        https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/766575

        hieman englanniksi siitä miten vaikutti rotilla hengitykseen ym...


        Mutta elinkaari rotilla oli useamman öljyn kanssa silti sama.
        Sinne kuului myös suosimani kookosöljy. Mutta siitä en ajatellut silti luopua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen vanhaan oli kyllä ruokaa syödä, mutta siitä ei saanut riittävästi ravinteita ja vitamiinejä. Niin kai nykyisinkin, jos joutuu syömään yksipuolista ravintoköyhää ruokaa, niin saa vain kylläisyyden tunteen, mutta vitamiinit ja muut jää saamatta. Sitä kun sitten syö ylettömästi, niin lihoo ja sairastuu.

        Ei ole pizzassa, eikä donalssin kerroshampurilaisissa vitamiineja, mutta koko ajan on jono syömään, sitten ihmetellään, kun on läskissä kunnossa ja posket näkyy takaapäin. Ja, palan painikkeeksi jäätelöä ja cokista, niin saa ainakin sokeria ja lisää kiloja. Ei osaa ihmiset enään tehdä kunnon ruokaa, kaurapuuroa, peruna, kananmunat, maito, voi , jauheliha, sipulit ja ruisleipä on yleensä euron ja kahden välissä, sekä ravitsevaa ja nälkä lähtee. Jos syöt yhden vaivaisen perunan , puoli litraa kastiketta ja leikkeleitä tai grillattua filettä päälle, parit makkarat ym. Niin, et tosiaan osaa syödä kunnon ruokaa ja sen olet näköinenkin. Jari-TRE


    • Anonyymi

      oliko joka toinen suomalainen yli painoinen ennenmän tai vähenmän,

      • Anonyymi

        Yli puolet on ylipainoisia.


    • Anonyymi

      Valkoinen pursuva ja höllyvä läski ei paljon himoja herättele. Ei siinä tekoripset ja huulipunat enää auta.

      • Anonyymi

        Botoxilla on tapana korjata lihavuuden haitat.


      • Anonyymi

        Ei taida iälläkään olla sinulle mitään väliä?


      • Luuletko ihmisten vähentävän vaatteita sinun himojesi herättämiseksi?


      • Anonyymi

        Asia on juuri noin. Harmi että puolisokin antaa mahansa kasvaa. Tappaa vetovoimaa tehokkaasti. Haukkukaa pinnalliseksi ja "miten voit ajatella noin". Olen sitä mieltä että jos puoliso pitäisi itsensä kunnossa, olisi monia asia hänelläkin paremmin.


      • Anonyymi

        Tämä oli kyllä hyvä. Jari-TRE


    • Anonyymi

      Oksettaa nuoret naiset kun eivät pidä vartalostaan huolta vaan mässäilevät herkkuja ja ostavat sometähtien vaatetuksia.

      • Anonyymi

        Sitten on näitä blogin pitäjiä, jotka yrittävät kääntää läskiyden ja samalla omatkin läskinsä oikein ihailun aiheeksi. Säälittäviä tapauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten on näitä blogin pitäjiä, jotka yrittävät kääntää läskiyden ja samalla omatkin läskinsä oikein ihailun aiheeksi. Säälittäviä tapauksia.

        Sanos muuta. Sairaalloisesta ylipainosta yritetään tehdä uusi normaali. Oksettavaa. Että kun oma tahdonvoima ei riitä kropasta huolehtimiseen niin aletaan valehdella itselle ja muille että tällainen sen kuuluu ollakin ja voin hyvin.


      • Anonyymi

        Ja lähtökohtaisesti ylipaino on epäterveellistä ja tietyssä pisteessä hengenvaarallista. Siitä huomauttaminen on lähimmäisen rakkautta.


      • Anonyymi

        No pitäisikö sun lopettaa se nuorten naisten kyttäily? Tuskinpa kukaan laihduttaa tai lihottaa itseään jonkun vanhan pierun kyttäämisen takia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No pitäisikö sun lopettaa se nuorten naisten kyttäily? Tuskinpa kukaan laihduttaa tai lihottaa itseään jonkun vanhan pierun kyttäämisen takia.

        Toisaalta Arja Samulin on aika lailla hyvännäköisenä säilynyt ja hyvin pitkään jaksanut..
        Huomaa mitä liikunta on tehnyt ja kenties välillä ravinto.
        :)


      • Hypnotic-Kari kirjoitti:

        Toisaalta Arja Samulin on aika lailla hyvännäköisenä säilynyt ja hyvin pitkään jaksanut..
        Huomaa mitä liikunta on tehnyt ja kenties välillä ravinto.
        :)

        Pahus.. muistin etunimen väärin.. tätä tää helle ja huono nukkuminen ja koneen äärellä valvominen teettää..

        Siis tietenkin tarkoitin että : AIRA SAMULIN.... eikä Arja... :D


    • Anonyymi

      Jep katsokaa nuoria naisia reidet kuin tukit.

      • Anonyymi

        Eikös ne heitetä sivuun?


      • Anonyymi

        Vaatteilla peitetään ja sitten kadehtivat urheilullisia malleja.


      • Anonyymi

        Olin alle 50 kiloa yli viisikymppiseksi. Sitten iski lymfedema. Hetkessä se turvotti ensin yhden, sitten molemmat jalat 'tukeiksi', joilla nyt lyllertelen. Tukisiteisiin ei ole varaa, ne maksaisivat yhteensä noin tonnin, ja kestäisivät ehkä vajaan vuoden. Lääkärit eivät oikein mitään tiedä tästä valitettavan yleisestä tilasta. Jos jollakin teistä on turvotusta jaloissa, käsissä, päässä tai missä päin kehoa tahansa, ja on nämä kolme oiretta, kyseessä voi olla lymfedema, ja se tarkoittaa tilaa, joka ei nykytietojen mukaan koskaan parane: 1. Kun painat sormella, turvonneeseen kohtaan jää hitaasti palautuva painauma. 2. Iho on kuin kiillotettu. 3. Iho punertaa.

        Oli kiva aina olla hoikka, kapeavyötäröinen, luisevakinttuinen hento ihminen. Nyt käytän isoja puseroita, koska pömppömaha nolottaa. Tiedän, että asiaa tuntemattoman silmissä näytän vain lihavalta, tai jopa kaljamahaiselta. Nolottaa siis mennä ulos. Nauttikaa te hoikat muodostanne, kun vielä olette terveitä. Ja mikä lymfedeman aiheuttaa? Tarkkaa syytä ei taideta edes tietää, mutta imusolmukkeiden poisto on ainakin yksi syy. Ja nykyään on valtavasti naisia, joilta on poisteltu rintoja ja imusolmukkeita. Suhtautukaa meihin mieluummin myötätuntoisesti kuin halveksien, koska emme tietääksemme ole itse tätä aiheuttaneet.

        Minustakin lihavuus on rumaa. Siksi on ikävä kantaa tätä elefantin alaosaa omassa kehossani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin alle 50 kiloa yli viisikymppiseksi. Sitten iski lymfedema. Hetkessä se turvotti ensin yhden, sitten molemmat jalat 'tukeiksi', joilla nyt lyllertelen. Tukisiteisiin ei ole varaa, ne maksaisivat yhteensä noin tonnin, ja kestäisivät ehkä vajaan vuoden. Lääkärit eivät oikein mitään tiedä tästä valitettavan yleisestä tilasta. Jos jollakin teistä on turvotusta jaloissa, käsissä, päässä tai missä päin kehoa tahansa, ja on nämä kolme oiretta, kyseessä voi olla lymfedema, ja se tarkoittaa tilaa, joka ei nykytietojen mukaan koskaan parane: 1. Kun painat sormella, turvonneeseen kohtaan jää hitaasti palautuva painauma. 2. Iho on kuin kiillotettu. 3. Iho punertaa.

        Oli kiva aina olla hoikka, kapeavyötäröinen, luisevakinttuinen hento ihminen. Nyt käytän isoja puseroita, koska pömppömaha nolottaa. Tiedän, että asiaa tuntemattoman silmissä näytän vain lihavalta, tai jopa kaljamahaiselta. Nolottaa siis mennä ulos. Nauttikaa te hoikat muodostanne, kun vielä olette terveitä. Ja mikä lymfedeman aiheuttaa? Tarkkaa syytä ei taideta edes tietää, mutta imusolmukkeiden poisto on ainakin yksi syy. Ja nykyään on valtavasti naisia, joilta on poisteltu rintoja ja imusolmukkeita. Suhtautukaa meihin mieluummin myötätuntoisesti kuin halveksien, koska emme tietääksemme ole itse tätä aiheuttaneet.

        Minustakin lihavuus on rumaa. Siksi on ikävä kantaa tätä elefantin alaosaa omassa kehossani.

        Juu mutta nuoret lyllertävät naiset syövät itse itsensä sairaiksi ja valtaosassa sairaus on seuraus eikä syy . Sometetaan ja mässätään vuorokaudet ympäri ja lihotaan ja se näkyy ja se näyttää rumalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös ne heitetä sivuun?

        Näin totesi jo Mies Reenkola ja joku toinen äijä keskustellessaan naisista.


    • Anonyymi

      Pysy sisällä jos ahdistaa. Taitaa harmittaa aloittajaa, kun miehet tykkää pyöreämmistä naisista.. Anna jokaisen tehdä omalle kropalle mitä haluaa. Vedä sä kitukuuria ja treenaa kovaa ja näytä omasta mielestä hyvältä. Jokainen saa tehdä niinkuin haluaa.

      • Anonyymi

        Harvalla miehellä on läskifetissiä, läskit naiset koetaan vastemielisiksi.

        Markeitessa näkee miten paljon on sairaan lihavia naisia, kulkevat vaputtamalla kehoaan, niin ei tarvitse jalkojaan nostella. Polvet lenkkaa ja lonkat monella paskana, suuret leikkaukset veronmaksajien piikkiin edessä.


      • Anonyymi

        Miehet tykkää ...joo varmaan jos muotoja on sopivasti ja oikeissa kohdissa mutta ihravuoria ei ihaile kuin pervot.


      • Anonyymi

        Tässä ei puhuttu vain hiukan pyöreistä vaan selvästi ylipainoisista ja kyllä ne harvassa on kenen silmää sellainen miellyttää.


    • Anonyymi

      Paljon on liikkeellä sossunkin elättejä näin kesällä, kauppakeskuksissa näyttävän notkuilevan.

    • Anonyymi

      Jos nainen on pyöreä niin kiusallista se on kun päältä ei yllä ja alle ei uskalla mennä .

      • Anonyymi

        Eikä tervekätinen nainen tarvii miestä riesakseen


    • Anonyymi

      Eniten säälittää kun nuoret naiset syövät kroppansa pilalle.Reidet on paksut kuin puhelinpylväät ja ihan täynnä hytisevää selluliittia jo alta kolmekymppisenä. Kävely on vaikeaa löntystämistä ja arvata saattaa että niillä nivelillä ei kauaa könkätä ja tekonivelille tarvetta ellei satu pumppu pettämään jo aiemmin.

    • "Paljastaa kaikille"? Kaikilla on oikeus liikkua ulkona ja vähentää vaatteita juuri niin paljon kuin haluavat tai järjestyslaki sallii.

      • Anonyymi

        No juurihan tuossa neuvottiin normaalipainoisia pysymään sisätiloissa jos eivät pidä näkemästään kun punkerot lyllertää. Kiva kuulla että on oikeus ulkoiluun.


    • Anonyymi

      Ei se mitään . Kukin syö miten syö. Pahinta on että läskit ihmiset tulee kalliiksi kansanterveydellisesti !!!!!!!!!!!!!!!

      • Anonyymi

        Sepä se. Vanha hokema on miten jokainen kantaa itse kilonsa. Eihän kanna. Läskit on raskas taakka veronmaksajille ihan kirjaimellisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sepä se. Vanha hokema on miten jokainen kantaa itse kilonsa. Eihän kanna. Läskit on raskas taakka veronmaksajille ihan kirjaimellisesti.

        On myös eettinen näkökulma, joku läski voi olla 4500 eläimen hautausmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On myös eettinen näkökulma, joku läski voi olla 4500 eläimen hautausmaa.

        Mutta entäs tollaiset läskipäät niin ku sinä? Mua ottaa tosi paljon aivoon et mun verorahoilla elätetään vähä-älyisiä ihmisiä, kuten sinä. Jos tollaisilta evättäis terveydenhuolto kokonaan niin yhteiskunta säästäis tosi paljon kun kokisitte nopean poistumisen. Ei oo kivaa elättää taliaivoja ja maksaa niiden terveydenhuollon kustannuksia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta entäs tollaiset läskipäät niin ku sinä? Mua ottaa tosi paljon aivoon et mun verorahoilla elätetään vähä-älyisiä ihmisiä, kuten sinä. Jos tollaisilta evättäis terveydenhuolto kokonaan niin yhteiskunta säästäis tosi paljon kun kokisitte nopean poistumisen. Ei oo kivaa elättää taliaivoja ja maksaa niiden terveydenhuollon kustannuksia!

        Ketään kiinnosta tuollaisen läskin eläintenmurhaajan mielipiteet. Jos on olemassa helvetti, tuollaiset käristyy siellä ikuisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketään kiinnosta tuollaisen läskin eläintenmurhaajan mielipiteet. Jos on olemassa helvetti, tuollaiset käristyy siellä ikuisesti.

        Mikä ihmeen eläinten murhaaja lihava on? Kyllä sitä pulla ja kasvishamppari maistuu monelle kasvissyöjällekin niin hyvin, että turpoo muodottomaksi.

        Itse tunnen naisen joka alkoi kasvissyöjäksi jo teininä ja pysyi hoikkana noin 30 vuotiaaksi, mutta sitten alkoi uskomaton lihominen. Tämä tapaus on aina harrastanut eläinten kanssa touhuilua ja jaksaa edelleen tehdä koirien kanssa pitkiä lenkkejä sen lisäksi, että käy töissä, ettei liikunnan määrästäkään ja kunnostakaan pitäisi olla kiini.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketään kiinnosta tuollaisen läskin eläintenmurhaajan mielipiteet. Jos on olemassa helvetti, tuollaiset käristyy siellä ikuisesti.

        Ehkäpä sun kannattaa huolehtia omasta käristymisestä eikä muiden. Toi sun kirjoitus jo kertoo ettet oo henkisesti terve.


    • Anonyymi

      Ei niin nättiä katseltavaa ole ne punttisaliin hurahtaneet naisetkaan, tänäänkin näin useemman kävelemässä vähissä vaatteisssa ja takaapäin ei olis erottanu onko jätkä vai nainen jos ei vaatteista ja hiuksista ois nähny kumpi on.....kävely oli kuin ois ollu munat jalkojen välissä ja patongit kainaloissa

      • Anonyymi

        Aika harvalla salilla käynti niin pitkälle menee. Yleensä treenattu kroppa on hieno ja hyväkuntoinen energinen ihminen on koko olemukseltaan ihan toista kuin veltto ja väsähtänyt puhkuva läski .


      • Anonyymi

        Järkyttäväksi on naisten ulkonäkö mennyt. Lihasten pullistelusta ja miehisestä olemuksesta on tullut uusi trendi. Joka tapauksessa mielen on sekoituttava ensin, sillä muutoin nykykehitys ei olisi mahdollista.

        Naisten kohdalla hormonilääkitykset ovat suurin sekoittaja, ja jos he eivät itse ymmärrä, ketkä muut heitä muka voisivat auttaa. Eivät ainakaan lääkärit. Gynekologit eivät epäile mitään ja heidän ajatustensa korjaaminen on potilaita paljon työläämpää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järkyttäväksi on naisten ulkonäkö mennyt. Lihasten pullistelusta ja miehisestä olemuksesta on tullut uusi trendi. Joka tapauksessa mielen on sekoituttava ensin, sillä muutoin nykykehitys ei olisi mahdollista.

        Naisten kohdalla hormonilääkitykset ovat suurin sekoittaja, ja jos he eivät itse ymmärrä, ketkä muut heitä muka voisivat auttaa. Eivät ainakaan lääkärit. Gynekologit eivät epäile mitään ja heidän ajatustensa korjaaminen on potilaita paljon työläämpää.

        Ei sellaisesta muodottomasta läskikasastakaan pysty paljon sukupuolta näkemään ja se mitä näkyy niin pakko on katsoa muualle. Et ole tainnut paljon salilla käydä....eipä siellä juuri hormonihirviönaisia näy. Puhut kilpatasosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sellaisesta muodottomasta läskikasastakaan pysty paljon sukupuolta näkemään ja se mitä näkyy niin pakko on katsoa muualle. Et ole tainnut paljon salilla käydä....eipä siellä juuri hormonihirviönaisia näy. Puhut kilpatasosta.

        Henkilöihin meillä ensimmäiseksi hyökätään, kun mieliksi ei mene. Hormonit ne ovat syynä ylipainoisillakin. Hormonaalinen lääkitys, mistä terveydenhoitomme pitäisi niin ikään vastata aivan samoin kuin siitäkin, miksi immunologinen tietämys rokotteista ei ole koskaan pitänyt paikkaansa. Ihmisen aineenvaihdunta on hyvin monimuotoinen tapahtumien ketju, mikä olennaisesti vaikuttaa myös mielentasapainoon.

        Lehdissä on ollut nyt juttua siitä, että neuvoloissa ei saisi kysyä vanhemmilta lupaa lapsen rokottamiseen, vaan sen tulisi tapahtua kuten aikaisemminkin lupaa kysymättä. Laki turvaa rokotteiden vapaaehtoisuuden, mutta jatkuvasti vanhemmat painostavat laittomuuksiin, koska heidän mielestään heillä on tähän synnynnäinen oikeus.

        Sinullakin on oikeus kuvitella mitä hyvänsä täällä viestittelevistä, mutta oikeutta näiden avautumiseen sinulle ei tietenkään ole.


    • Anonyymi

      Pitäisi syödä niin vähän, että ei lihoa. Sitä onnea saa jokainen ennemmin tai myöhemmin kokeilla, että kuinka helppoa on syödä puolet vähemmän kuin parikymppisenä. Kovaa luonnetta vaatii.

      • Anonyymi

        Itsekuria se tosiaan vaatii ja nykyihminen on sellainen pullamössössä pyöritelty heikko möllöttelijä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsekuria se tosiaan vaatii ja nykyihminen on sellainen pullamössössä pyöritelty heikko möllöttelijä.

        Onnea vaan sitten kun tämä tulee itselläsi ajankohtaiseksi.
        Ei ole helppoa puolittaa ruoka-annosta sen tulet huomaamaan.


    • toiset on heikkoja varsinkin ne joista tulee nikotinistejä, ja kaljan kittaajia vahva ei tarvitse kumpaakaan. itse en tarvii kumpaakaan,

      • Anonyymi

        Mut ruoka maistuu. Vähän liikaa. Sekin on addiktio.


    • Anonyymi

      Ylipaino tulisi asettaa verolle.

      • Anonyymi

        Laihuus on veronkiertoa.


    • Anonyymi

      Kaapuakat jumalattoman läskejä kun ottaa huomioon että ovat "nälkäänäkeviä sodan uhreja"....

    • Anonyymi

      Maailma muuttuu ja me sen mukana, kaupasta rahdataan isoja ruokamääriä sitten kotiin tietokoneelle ja kännykkää räplätään, liikuntaa harvoin tai ei ollenkaan.
      Ihmisiä paljon yksinäisiä ja syövät suruun kun ei muutakaan iloa elämässä ole.

      • Anonyymi

        Sitähän se. Ylipaino kertoo paljosta muustakin kuin siitä että rasvainen ruoka on maistunut ja ruokaa on syöty liikaa. Jokin muu ongelma sellaisella ihmisellä on kuin liian hyvä ruokahalu....jotain muuta yriteään syödä piiloon. Surullista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitähän se. Ylipaino kertoo paljosta muustakin kuin siitä että rasvainen ruoka on maistunut ja ruokaa on syöty liikaa. Jokin muu ongelma sellaisella ihmisellä on kuin liian hyvä ruokahalu....jotain muuta yriteään syödä piiloon. Surullista.

        Voihan se kertoa, että on vähän liikaa pidetty hauskaa. Grillailtu ja juotu kavereiden kanssa ja ilman. Jatkuvasti rippijuhlia ja lakkiaisia joissa täytyy käydä kakut syömässä. On se niin surullista kun mitään ei saisi ikinä syödä etttei syö vyötäröä piiloon. Vai voiskohan jollain olla pilissä niin inhottava näppylä, että alitajuisesti yritttää syödä itselleen niin ison mahan ettei pili näy?

        Mutta kyllä täytyy surullista olla kuiteskin.


    • Anonyymi

      Nämä aineenvaihdunnan rokotusihmeet jaksavat aina vain hämmästyttää yhä enemmän! Tosin rokotteiden ansiosta muutkin hyötyvät, sillä ihmepillereitä laihtumiseen on pilvin pimein ja kirurgisestikin liikaa läskiä on mahdollista leikellä pois.

      Eihän kuitenkaan ryhdytä epäilemään rokotteita ja näin pahoiteta asiantuntijoiden hyvää tarkoittavaa mieltä, jonka ansiosta rokotettujen, eikä ainoastaan heidän vaan myöskin luontaisen kanssakäymisen seurauksena rokottamattomienkin immuunipuolustus on saatu nyt pysyvästi pois raiteiltaan.

      Eikö ratkaisua voisi etsiä Beninistä. Ripulithan on saatu jo pois päiväjärjestyksestä ja kun diabeteksellekin rokotteellinen ratkaisu pian häämöttää, niin lihomisen estämisen pitäisi olla pikku juttu noiden edellisten rinnalla. Paitsi jos asiantuntijat sattumoisin ovatkin erehtyneet immuunipuolustuksen suhteen ja näin aikaansaaneet nykyihmisten alati lisääntyvän kaoottisen pahoinvoinnin. Kaikki sairastavat jotain ja tämä jotain joko näkyy tai ei näy ulkonaisesti. Nimittäin rokotteellinen tasa-arvo!

    • Anonyymi

      Muuten ei nykyään kaikki läski tule syömällä. Suomalaiset juovat aivan liikaa. Enkä nyt tarkoita vettä ja kahvia. Nuoret, muorit ja vaarit...yhtä kaljapöhnälössiä kaikkialla ja ympäri vuoden,arkena ja pyhänä.Maksat paukkuu mutta läski pysyy.

      • Anonyymi

        Totta, juominen ja liikkumattomuus siihen päälle.


    • Outoa että toisen kilot voi olla jonkun toisen ongelma.. Onkohan kirjoittajalla ongelmia oman minän/kehonkuvan kanssa...

      • Anonyymi

        Mistä lihavuus on saanut alkunsa? Lääkityksestä lähes poikkeuksetta. Virheellisestä lääkityksestä. Tähän tulisi puuttua, mutta kun ei voida. Syitä on lukemattomia.

        Lasten auttamisen pitäisi olla kansanterveydellinen asia. Mutta kun se ei ole. Ainoastaan lapsen lääkitys kiinnostaa. Lapsen avulla lääketeollisuuden on tienattava miljardinsa ja tässä oravanpyörässä kaikki vähänkin tieteelliset touhuavat mukana. Valoa ei näköpiirissä ole, eikä näillä näkymin tulekaan.


      • Anonyymi

        Lihavuus on kansanterveydellinen ongelma, jonka vaikutukset ovat merkittävät. Se on silloin koko yhteiskunnan ongelma, yhtään lihavia syyllistämättä. Lihavuutta vastaan taistellaan koko ajan Suomessa ja muualla, ja hyvä niin. Tuloksiakin on saatu aikaan.


      • Anonyymi

        Kyllä se tosiaan on muidenkin kuin vain sen lihavan henkilön oma ongelma. Bussissa hoikemman käsivarret on mustelmilla ja matka yhtä tuskaa kun lihava litistää vierustoverin 20cm levyiseen rakoseen mitä itseltään jää, lentokoneesta ei voi edes puhua...ihan painajaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lihavuus on kansanterveydellinen ongelma, jonka vaikutukset ovat merkittävät. Se on silloin koko yhteiskunnan ongelma, yhtään lihavia syyllistämättä. Lihavuutta vastaan taistellaan koko ajan Suomessa ja muualla, ja hyvä niin. Tuloksiakin on saatu aikaan.

        Jos lihavuus todellakin olisi yhteinen kansanterveydellinen ongelma, se olisi jo ratkaistu. Mutta nythän aivan muut seikat ovat olleet päällimmäisinä. Autoimmuunisairauksien kuten esim syöpien ja diabeteksenkin kasvuluvut olisivat myös pysähtyneet, jos todelliset syyt kansamme päättäjiä olisivat kiinnostaneet. Vaan kun eivät ole. Raha tässäkin maassa se vain jaksaa jatkuvasti innostaa ja ne saavutetut edut, joista edes lasten tähden ei ole voinut piiruakaan tinkiä.

        Syntyvyys laskee ja tätä hämmästellään, että miksiköhän näin on päässyt käymään.


      • Anonyymi

        Miten niin outoa ? Eikö aina ole kehoitettu välittämään toinen toisistamme ? Lihavistako ei saa kantaa huolta vaan pitää teeskennellä ettei huomaa ollenkaan ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin outoa ? Eikö aina ole kehoitettu välittämään toinen toisistamme ? Lihavistako ei saa kantaa huolta vaan pitää teeskennellä ettei huomaa ollenkaan ?

        Meet sitten varmaan päivittäin myös lähikapakkaan kuuluttamaan mitä juominen tekee ihmiselle? Ai et uskalla ku huudella netissä, niin arvelinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meet sitten varmaan päivittäin myös lähikapakkaan kuuluttamaan mitä juominen tekee ihmiselle? Ai et uskalla ku huudella netissä, niin arvelinkin.

        On täällä keskusteltu alkoholismistakin.Tämä on netin keskustelufoorumi, yksi monista. Jos täällä keskutellaan vaikka siitä että nuoret pitäisi saada töihin sohvissa mätänemästä niin en minä mene siitä paikasta rinkuttamaan naapurin ovikelloa vaikka siellä aikamiespoika päivät läppärin kanssa makoileekin. Yhtä vähän huutelen läskeille tai juopoille. Huuteletko sinä ?


    • Anonyymi

      Naiset inhoavat selluliittiä ja tätä on myös nuorilla hoikilla naisilla. Löysää appelsiini-ihoa. Siitä huolimatta että kontrolloivat tarkoin ruokavaliotaan. Terveellistä, ravitsevaa, ei mitään höttöä ja liikuntaa sopivassa suhteessa päälle. Ja kaikesta huolimatta sama juttu kuin heillä, joilla enemmän kiloja kertynyt.

      Aineenvaihdunta ei helposti korjaannu, jos se jo varhain on lääkityksillä epäjärjestykseen saatu. Immunologinen häiriö on selvyys, mutta koska terveydenhoidossa käytettyja tapoja on mahdotonta muuttaa, selliliitti on ja pysyy jatkossakin niiden vaivoina, jotka ovat tälle alttiita.

    • Anonyymi

      Sitä en ymmärrä, miksi lihavat valittavat köyhyyttä. Voisin jotenkin auttaakin suomalaista köyhää, jos todella näyttäisi siltä, että tekee muutakin kuin syö ja makaa sohvalla. Ei millään pahalla, ihmettelen vaan, että sana köyhä on varmaan kärsinyt inflaation.

      • Anonyymi

        Niinpä.Katsokaa maailman köyhien maiden väkeä kun siellä on nälänhätä. Ei tosiaan satakiloiset emännät istu valittamassa miten ovat lihavia lapsineen kun ovat köyhiä. Se ei ole mitään muuta kuin laiskuutta ja saamattomuutta jos ihminen kaupassa valitsee tarjousesta jonkun rasvalöllön kun samalla rahalla voisi saada vaikka mitä terveellistä mutta ei kelpaa kun sitä ei välttämättä voi heittää suoraan mikroon ja se pitää itse pureksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä.Katsokaa maailman köyhien maiden väkeä kun siellä on nälänhätä. Ei tosiaan satakiloiset emännät istu valittamassa miten ovat lihavia lapsineen kun ovat köyhiä. Se ei ole mitään muuta kuin laiskuutta ja saamattomuutta jos ihminen kaupassa valitsee tarjousesta jonkun rasvalöllön kun samalla rahalla voisi saada vaikka mitä terveellistä mutta ei kelpaa kun sitä ei välttämättä voi heittää suoraan mikroon ja se pitää itse pureksia.

        Mikroaaltouunit ovat todellinen rappion merkki. Jotkut ravintoterapeutit onneksi ovat kehottaneet vanhempia harkitsemaan tarkoin kannattaako pienen lapsen ruokaa tuhota tällaisessa uunissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä.Katsokaa maailman köyhien maiden väkeä kun siellä on nälänhätä. Ei tosiaan satakiloiset emännät istu valittamassa miten ovat lihavia lapsineen kun ovat köyhiä. Se ei ole mitään muuta kuin laiskuutta ja saamattomuutta jos ihminen kaupassa valitsee tarjousesta jonkun rasvalöllön kun samalla rahalla voisi saada vaikka mitä terveellistä mutta ei kelpaa kun sitä ei välttämättä voi heittää suoraan mikroon ja se pitää itse pureksia.

        Komeasti ne nälänhädän uhrit turpoaa satakiloiseksi kun tänne pääsevät. Taitaa nälänhädästä selvitä vain hitaalla energian kulutuksella ja hoikat läpipaskot kuolevat energian puutteeseen ja jäävät sinne kotimaansa multiin.


    • Anonyymi

      tsemppiä kaikille ylipainoisille, syksyllä alkaa paljon liikuntaryhmiä, mukaan vaan ja läskit lätisemään. kyllä laihduttaminen onnistuu kaikilta jos itse haluaa ja miksei haluais paljon parempi olo.

    • Anonyymi

      minkä takia sitä pitää tuijottaa mikäli ei näky miellytä.

    • Anonyymi

      Toivottavasti maahanmuuttajiin käytettävät veroeurot huolettaa yhtä paljon.

      • Anonyymi

        niillä on kaapu päällä,ei näe vaikka kantaisivat millaista pommia.


    • Anonyymi

      On se hyvä että käytöstavat on ainakin itsellä hallussa ja omat asiat. Ei muiden.

      • Anonyymi

        Sanopa muuta! Sääliksi käy näitäkin ihmisiä, kun ei ole muuta elämää kuin arvostella toisten ulkonäköä.


    • Anonyymi

      Olen luonnostaan hoikka, olen aina ollut, en tee mitään sen eteen. Kaikki sukulaiseni ovat hoikkia. Näytän hyvältä hoikille ihmisille sopivissa kesävaatteissa. Minun olisi varmasti terveellistä harrastaa enemmän liikuntaa, en ole kovin urheilullinen.

      Paras ystäväni on pyöreä luonnostaan, hänen sukulaisensa ovat pyöreitä myös. Ystäväni on perheestään hoikin. Hän liikkuu paljon ja on hyvässä kunnossa, pitää huolta itsestään. Silti hän on vanttera. Helteelläkin hän häpeilee pukeutua mekkoihin tai bikineihin.

      Summa summarum: toisille hoikkana pysyminen on helppoa, toiset ovat luonnostaan isompia. Elämäntavoilla voi varmasti vaikuttaa hieman suuntaan tai toiseen.

      Nautitaan nyt helteistä eikä tuijotella omaan tai toisten napaan, meitä on niin paljon erilaisia.

    • Anonyymi

      Naisethan on tottakai tarkoitettu pelkästämään kiihottamaan miehiä ja arvostelun kohteeksi. Miehethän saa olla minkänäköisiä tahansa.. on se hyvä että maailmassa riittää täydellisiä ihmisiä arvostelemaan muita. Siitä sitten kuvia laittamaan omasta täydellisestä ulkonäöstä.

      • Anonyymi

        Juuri noin.Miksi kirjoittelet itsestäänselvyyksiä ?


    • Anonyymi

      Kyllä ja etenkin suomalainen nainen on lähes aina läski, ihrat vaan hyllyy. Tuota ihmettelen,että miten suomimiesvoi katsoa näitä valaita?

      Kauheaa katsottavaa hyvännäköinen mies ja seurassa hirveä valas.

      Katsokaa mieht millaista naista otatte petiinne, lol

      • Anonyymi

        Suomen miehistä 71,9% on ylipainoisia lol. Naisilla luku on 63,2% lol joten ehkä sun lol kannattaa miettiä lässytykses lol uusiksi lol.
        Ootko vähän katkera jollekin lihavalle naiselle joka vei sun miehen lol lol.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen miehistä 71,9% on ylipainoisia lol. Naisilla luku on 63,2% lol joten ehkä sun lol kannattaa miettiä lässytykses lol uusiksi lol.
        Ootko vähän katkera jollekin lihavalle naiselle joka vei sun miehen lol lol.

        Ei lihava nainen ketään pysty viemään pää jääkaapin oven välissä. Juuri siksihän se syökin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei lihava nainen ketään pysty viemään pää jääkaapin oven välissä. Juuri siksihän se syökin.

        Ja silti pitää katkeroitua sille lihavalle naiselle vaikka miehes sen perässä juoksee sinne jääkaapille asti :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja silti pitää katkeroitua sille lihavalle naiselle vaikka miehes sen perässä juoksee sinne jääkaapille asti :D

        Olet ylipainoinen. Tee sille asialle jotain. Tee nyt äläkä kesän jälkeen, joulun jälkeen...sitten joskus. Tee jo nyt.


    • Anonyymi

      Olenko muka lihava? pituus 158cm/paino: 228kg ja nainen.Liikunta onnistuu rollaattorilla vessan ja jääkaapin välissä ja kotihoito käy 5 päivässä auttamassa vessaan....ihanaa kun ei tartte käydä töissä enää kun on jo 28 vuotias.

    • Eäilen viestisi olevan provo,on se niin törkeä ihmis arvoon kodistuva.

    • Anonyymi

      Lihavuus, laiskuus ja saamattomuus yhdistyvät yleensä samassa henkilössä.

    • Anonyymi

      Siis ei voi kun ihmetellä joitakin kirjoittajia täällä.
      Fakta on se ettei yksikään tervejärkinen ja tasapainoinen ihminen koe tarvetta puuttua toisten ulkonäköön. Tää on tällaista aikuismaailman koulukiusaamista; jonkun ulkonäkö ei miellytä niin kiusataan/ syrjitään/ jauhetaan p.askaa. Samoilla periaatteilla se Hitlerikin toimi; kaikki pitäisi olla samasta muotista.
      Toinen fakta on se ettei yksikään teistä elä niin ettei rasittaisi terveydenhuoltoa. On tekopyhää lässyttää että lihavat on kuluerä terveydenhuollolle; niin on myös tupakoitsijat, päihteiden käyttäjät, holtittomasti liikenteessä kulkevat, työssään terveydellisille riskeille altistuvat, synnyttäjät, jne. Lista on loputon. Joten ehkä se muutos kannattaa aina aloittaa itsestään eikä yrittää puuttua muiden elämään.
      Olen itse tyytyväinen siihen että kasvoin arvioimaan ihmistä sisäisten kriteerien perusteella, ikävää että joillakin vanhempien kotikasvatus on mennyt suohon.
      Ja mitä sitten jos joku ihminen ei miellytä silmää; ei se ole hänen ongelmansa tai syy hänellä muuttua. Ei hänen tarvitse siksi hävetä itseään tai piiloutua koska joku sisäsiittoinen umpio luulee voivansa olevan oikeutettu määrittelemään mikä näyttää hyvältä ja mikä ei.

      • Anonyymi

        Harvinaisen tervejärkinen kannanotto, kiitos. Kuinka paljon ihmisen loppujen lopuksi on mahdollista vaikuttaa elämisensä kulkuun. Vahva perimä voi auttaa joitakuita selviytymään, mutta yhä useammin terveydenhoidollinen tietämättömyys saa tuonkin murtumaan, mikä on hyvin valitettavaa. Yhä useammin ajatuksenkulku liittyy siihen, että ihmisen olisi mahdollista aineellisin keinoin täysin muuttua. Niinpä usko lääkkeisiin, etenkin rokotteisiin, on noussut räjähdysmäisesti ja kehoa muokkaillaan jo kaikin mahdollisin keinoin, lääkkeiden lisäksi myös kirurgisesti. Ihoakin piirrellään eli tatuoidaan jopa niin, että alkuperäistä kaunista tuskin enää on löydettävissä.

        Ylipainoisten lasten, nuorten ja aikuisten kasvun todelliset syyt? Eli aineenvaihdunnan häiriintyminen siinä määrin, että normaali kylläisyyden tunne katoaa ja rajat rikkoontuvat tai että ruoansulatus yksinkertaisesti vain hidastuu, menee tukkoon. Pysähtyminen voi alkaa mielestä tai kehosta ja yhtä lailla päätyä samaan lopputulokseen eli ylipainoon.

        Oli miten oli, ei ihmistä niinkään saastuta se, mikä menee suusta sisään kuin se, mikä sieltä puheena tulee ulos. Siitäkin huolimatta että vaikutusta molempiin suuntiin kaiken aikaa tapahtuu. Kehollinen terveys toimii mielenterveyden vakauttajana, kun taas vahva henkinen pohja ylipäänsä ohjaa ihmistä valitsemaan harkitummin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harvinaisen tervejärkinen kannanotto, kiitos. Kuinka paljon ihmisen loppujen lopuksi on mahdollista vaikuttaa elämisensä kulkuun. Vahva perimä voi auttaa joitakuita selviytymään, mutta yhä useammin terveydenhoidollinen tietämättömyys saa tuonkin murtumaan, mikä on hyvin valitettavaa. Yhä useammin ajatuksenkulku liittyy siihen, että ihmisen olisi mahdollista aineellisin keinoin täysin muuttua. Niinpä usko lääkkeisiin, etenkin rokotteisiin, on noussut räjähdysmäisesti ja kehoa muokkaillaan jo kaikin mahdollisin keinoin, lääkkeiden lisäksi myös kirurgisesti. Ihoakin piirrellään eli tatuoidaan jopa niin, että alkuperäistä kaunista tuskin enää on löydettävissä.

        Ylipainoisten lasten, nuorten ja aikuisten kasvun todelliset syyt? Eli aineenvaihdunnan häiriintyminen siinä määrin, että normaali kylläisyyden tunne katoaa ja rajat rikkoontuvat tai että ruoansulatus yksinkertaisesti vain hidastuu, menee tukkoon. Pysähtyminen voi alkaa mielestä tai kehosta ja yhtä lailla päätyä samaan lopputulokseen eli ylipainoon.

        Oli miten oli, ei ihmistä niinkään saastuta se, mikä menee suusta sisään kuin se, mikä sieltä puheena tulee ulos. Siitäkin huolimatta että vaikutusta molempiin suuntiin kaiken aikaa tapahtuu. Kehollinen terveys toimii mielenterveyden vakauttajana, kun taas vahva henkinen pohja ylipäänsä ohjaa ihmistä valitsemaan harkitummin.

        Näinpä. Ihminen joka kokee jotenkin omaksi asiakseen arvostella muita ulkoisten seikkojen perusteella, myrkyttää itseään ja läheisiään. Tällainen sisäisesti oksettava ihminen on sellainen joka kokee vain pinnalliseksi jääneitä ihmissuhteita ja jää lopulta yksin (ehkäpä siksi kokee tarpeelliseksi yrittää vähätellä muita). Ei kukaan halua sellaista ystäväkseen tai puolisokseen, olipa ulkonäkö sitten millainen tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinpä. Ihminen joka kokee jotenkin omaksi asiakseen arvostella muita ulkoisten seikkojen perusteella, myrkyttää itseään ja läheisiään. Tällainen sisäisesti oksettava ihminen on sellainen joka kokee vain pinnalliseksi jääneitä ihmissuhteita ja jää lopulta yksin (ehkäpä siksi kokee tarpeelliseksi yrittää vähätellä muita). Ei kukaan halua sellaista ystäväkseen tai puolisokseen, olipa ulkonäkö sitten millainen tahansa.

        Noinhan se menisi jossain vanhanajan sadussa jossa on mukana opetus. Oikeassa elämässä hoikalla ja läskejä irvailevalla menee hyvin, on suosittu ja rakastettu.


    • Anonyymi

      Nii-i, se lihanhimo kun pyörittää maalimaa eikä läskihimo melkein. Tyydytyitkö?

    • Anonyymi

      Olen lähes 120 kiloinen nainen ja kyllä saan paljon himoavia katseita miehiltä.. Kauniit kasvot ja isot rinnat.

      • Anonyymi

        Hyi että..et varmasti saa mitään muuta kuin sääliviä katseita. 120kiloa naisella on sairasta. Joku pervo voi tykätä. Eihän pimpsaa enää edes itse näe tuon painoisena. Seksin harrastamiseen tarvitaan joku toinen nostamaan mahaa ja sisäreisiin jotkut kuormauremmit ja kova kiristys sivuille jotta reijän saa näkyviin. Edes 20cm penis ei riitä että tuommoiseen edes sisälle pääsisi. Mutta eipä kukaan edes halua. Tämä oli vain ällöttävä mielikuva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyi että..et varmasti saa mitään muuta kuin sääliviä katseita. 120kiloa naisella on sairasta. Joku pervo voi tykätä. Eihän pimpsaa enää edes itse näe tuon painoisena. Seksin harrastamiseen tarvitaan joku toinen nostamaan mahaa ja sisäreisiin jotkut kuormauremmit ja kova kiristys sivuille jotta reijän saa näkyviin. Edes 20cm penis ei riitä että tuommoiseen edes sisälle pääsisi. Mutta eipä kukaan edes halua. Tämä oli vain ällöttävä mielikuva.

        Outoa miten ihaillaan hottentotti rasvapakaroita joita nyt jäljitellään länsimaissa takapuoli implanteilla .

        Afrikkalaisten miesten munien suuruus selittyy kai sitten sillä että lyhyemmillä ei pääsisi perille aatelkaas sitä mikä uhka liittyy epäterveisiin muotivirtauksiin valkoisen rodun kannalta !?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyi että..et varmasti saa mitään muuta kuin sääliviä katseita. 120kiloa naisella on sairasta. Joku pervo voi tykätä. Eihän pimpsaa enää edes itse näe tuon painoisena. Seksin harrastamiseen tarvitaan joku toinen nostamaan mahaa ja sisäreisiin jotkut kuormauremmit ja kova kiristys sivuille jotta reijän saa näkyviin. Edes 20cm penis ei riitä että tuommoiseen edes sisälle pääsisi. Mutta eipä kukaan edes halua. Tämä oli vain ällöttävä mielikuva.

        Olen myös pitkä . Kyllä saan seksiä paljon ja vielä erittäin komeilta miehiltä ja myös kauniilta naisellisilta bi tai lesbo naisilta. Ja mahaa ei tarvitse nostaa tms. On sinne ihan normaalimittaisiakin vempeleitä ylettynyt. Elät aikamoisessa valheessa jos tollasta kuvittelet... Monet miehet tykkää isoista naisista. Suurin osa tykkää laihoista, mutta kyllä isommistakin tykkääjiä on todella paljon. Luonnekkin kun on mukava, en koe tarpeelliseksi muille ilkkumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen myös pitkä . Kyllä saan seksiä paljon ja vielä erittäin komeilta miehiltä ja myös kauniilta naisellisilta bi tai lesbo naisilta. Ja mahaa ei tarvitse nostaa tms. On sinne ihan normaalimittaisiakin vempeleitä ylettynyt. Elät aikamoisessa valheessa jos tollasta kuvittelet... Monet miehet tykkää isoista naisista. Suurin osa tykkää laihoista, mutta kyllä isommistakin tykkääjiä on todella paljon. Luonnekkin kun on mukava, en koe tarpeelliseksi muille ilkkumista.

        Jos jonkun maha on ollut tiellä niin miehen. nainen selällään se mies ei yllä sen hepin kanssa minnekään ku on maha miehellä ja selällään kun mies on niin se heppi painuu sinne miehen mahan taakse ei nouse ylös jos on ees tarpeeksi kokoa edes missään asenossa. Ainoa mikä pysyy kiinteänä ja pulleana on miehen maha asennosta riippumatta. Nainen jää kylmäksi.


      • Anonyymi

        Entäs 30-40 vuoden kuluttua. Nivelet ei kestä, joudut tod.näköisesti leikkauksiin, jotka veronmaksajat maksavat! Kannattaa syödä, syödä, syödä.......p


    • Anonyymi

      Ihan hävettää ihmisten puolesta...

      Miehet ovat yhtä saman näköisiä kuin naisetkin ylipainoisina.. Keinoja on kuitenkin monia laihduttamiseen, vaikka rajoitteita riittäisi.

      Typerää vaan tälläinen julkinen ylipainoisten pilkkaaminen. Kohdelkaa toisianne niin kuin itseänne. Kannustakaa liikkumaan mielluumin kuin kommentoitte ihmisen ulkonäköä ja painoa.

      Tosin ihmiset ovat niin yliherkkiä nykyään ja suuttuvat helposti jos heille jotain sanoo.

      • Anonyymi

        Ehkä tässä on jonkinlainen vastareaktio sille että itseään hautaan syöville opetetaan nykyisin että se on ihan OK ja käsketään olemaan kehopositiivisia ja hyväksymään itsensä kiloineen kaikkineen. Hyväksymään siis vaikka 80 kilon ylipaino. Kun oikeasti pitäisi vakavasti kehottaa laihduttamaan ja pelastamaan terveytensä. Jotkut pitäisi yhteiskunnan toimesta laittaa pakkohoitoon jollekin laihdutusleirille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä tässä on jonkinlainen vastareaktio sille että itseään hautaan syöville opetetaan nykyisin että se on ihan OK ja käsketään olemaan kehopositiivisia ja hyväksymään itsensä kiloineen kaikkineen. Hyväksymään siis vaikka 80 kilon ylipaino. Kun oikeasti pitäisi vakavasti kehottaa laihduttamaan ja pelastamaan terveytensä. Jotkut pitäisi yhteiskunnan toimesta laittaa pakkohoitoon jollekin laihdutusleirille.

        Pakkorokotukset ovat jo johtaneet ihmiskunnan tuhoon. Jos tästäkään keitään ei ole saatu vastuunkantoon, mitä se auttaisi, jos tällaisen lääkityksen seurauksena sairastuneet ylipainoiset uudelleen saatettaisiin pakon alle. Eihän langanlaihoja anorektikkojakaan eristysleireille olla sulkemassa, vaikka samaa lääkitystä on jo kauan pidetty tämänkin ongelman alkuperäisenä syynä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä tässä on jonkinlainen vastareaktio sille että itseään hautaan syöville opetetaan nykyisin että se on ihan OK ja käsketään olemaan kehopositiivisia ja hyväksymään itsensä kiloineen kaikkineen. Hyväksymään siis vaikka 80 kilon ylipaino. Kun oikeasti pitäisi vakavasti kehottaa laihduttamaan ja pelastamaan terveytensä. Jotkut pitäisi yhteiskunnan toimesta laittaa pakkohoitoon jollekin laihdutusleirille.

        Tän viestin aloituksessa oli tarkoitus lytätä lihavat ihmiset sekä nimittelemällä saada itselleen hyväksyntää, täysjärkiset ihmiset ei toimi niin. Se ei oikeasti ole kenenkään asia minkälainen vartalo pukee hihattoman paidan päällensä, jos ei pysty katsomaan ylipainoisia ihmisiä niin sitten pitää jatkaa sitä kotona pysymistä ja jatkaa lisääntymistä perheenjäsentensä kanssa. Eihän kenelläkään ole oikeutta sanoa minkä näköinen tai kokoinen jonkun pitäisi olla, ihan pellehän toi aloittaja on. Ei mulle tulis ikinä mieleenkään puuttua siihen kuka saa ulkona liikkua. Sellaiset vähä-älyiset urpot voi hypätä vaikka suohon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tän viestin aloituksessa oli tarkoitus lytätä lihavat ihmiset sekä nimittelemällä saada itselleen hyväksyntää, täysjärkiset ihmiset ei toimi niin. Se ei oikeasti ole kenenkään asia minkälainen vartalo pukee hihattoman paidan päällensä, jos ei pysty katsomaan ylipainoisia ihmisiä niin sitten pitää jatkaa sitä kotona pysymistä ja jatkaa lisääntymistä perheenjäsentensä kanssa. Eihän kenelläkään ole oikeutta sanoa minkä näköinen tai kokoinen jonkun pitäisi olla, ihan pellehän toi aloittaja on. Ei mulle tulis ikinä mieleenkään puuttua siihen kuka saa ulkona liikkua. Sellaiset vähä-älyiset urpot voi hypätä vaikka suohon.

        Eikö jokainen ihminen yleensä kuitenkin halua esiintyä edukseen ja pukeutumalla korostaa parhaita puoliaan ? Siis ihan riippumatta siitä onko lihava vai laiha. Miksi siis kevään ensimmäinen minhame on takuulla kaupungin paksujalkaisimman mimmin päällä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö jokainen ihminen yleensä kuitenkin halua esiintyä edukseen ja pukeutumalla korostaa parhaita puoliaan ? Siis ihan riippumatta siitä onko lihava vai laiha. Miksi siis kevään ensimmäinen minhame on takuulla kaupungin paksujalkaisimman mimmin päällä ?

        Olen huomannut saman ! Kyllä se on muiden ihmisten ihan tahallista kiusaamista.Monet lihavat on tosi ilkeitä muita kohtaan.Tahallaan levittelevät lihojaan ja sitten puhkuvat että voit mennä kotiin jos et kestä katsoa.Kyllä muutkin ihmiset voi ottaa huomioon .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö jokainen ihminen yleensä kuitenkin halua esiintyä edukseen ja pukeutumalla korostaa parhaita puoliaan ? Siis ihan riippumatta siitä onko lihava vai laiha. Miksi siis kevään ensimmäinen minhame on takuulla kaupungin paksujalkaisimman mimmin päällä ?

        Siis mitä se sulle kuuluu miten joku pukeutuu? Mun mielestä esimerkiksi tuulipuvut on rumia, samoin sukat sandaaleissa. En silti ikinä lähtis kellekään sanomaan miten pitäisi pukeutua, KOSKA SE EI KUULU MULLE. Kannattaisiko hankkia elämä ja vaikka harrastus niin ei tarvis kitistä siitä miltä muut näyttää. Sääittävä olet.


      • Anonyymi

        Normaalipainoisten käskettiin pysyä sisällä elleivät kestä nähdä norsuja. Kukaan ei ole lihavien käskenyt pysyä sisällä ja ilmeisesti lihavuus =täydellinen itsekurin ja itsekritiikin puute eli eläköön ja olkoon kuin pellossa kuten tähänkin asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mitä se sulle kuuluu miten joku pukeutuu? Mun mielestä esimerkiksi tuulipuvut on rumia, samoin sukat sandaaleissa. En silti ikinä lähtis kellekään sanomaan miten pitäisi pukeutua, KOSKA SE EI KUULU MULLE. Kannattaisiko hankkia elämä ja vaikka harrastus niin ei tarvis kitistä siitä miltä muut näyttää. Sääittävä olet.

        Niinkö? No on kyllä elämää,työtä ja harrastuksia kellon ympäri mutta silti minulla on oikeus mielipiteisiini jotka eivät ole lällyttelyä ja kaiken paskan hyväksyntää.


    • Anonyymi

      Kaikkea jaksanut lukea mutta aloittaja on kyllä aika katkera elämälle, joka ei hyväksy varmasti mitään muutosta elämässään. Elänyt niukan elämän ja elää omalle päähänpinttymälleen.
      Sallitaan seki sulle sulla on oikeus mielipiteesi mutta myös kaikilla muilla olla sitä mitä on.

      Itse en kyllä alastomia ihmisiä halua nähä kadulla oli ne hoikkia tai lihavia. Enemmän näkee katukuvassa pullukan miehen tiukassa t-paidassa ja saattaa napanäkyä . Tuskin kukaan nainen tekee tekee keskustelu aloitusta sellaisesta. Joten tää aloittaja mies vois vaikka hommata elämän :)

      • Anonyymi

        Voi kuule! Erilaiset yleisönosastot on pursuilleet kirjoituksia niistä miesten masuista ja rintakarvoista ja on hoettu ällöä ja inhottavaa ja oksettavaa. Lihava nainen on vähintään yhtä vastenmielinen näky liian pienissä vaatteissa ja vatsa reisillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kuule! Erilaiset yleisönosastot on pursuilleet kirjoituksia niistä miesten masuista ja rintakarvoista ja on hoettu ällöä ja inhottavaa ja oksettavaa. Lihava nainen on vähintään yhtä vastenmielinen näky liian pienissä vaatteissa ja vatsa reisillä.

        Ahaa eli aloittaja vastaa kenties.
        Tuskin sun elämää haittaa vaan ylipainoiset naiset vaan monet muutkin asiat?
        Ja jos se sua niin haittaa polta vaikka silmät päästä jos et osaa hyväksyä asioita. Mielenkiinnosta kysyn onko sun kaikki läheiset vain laihoja ja kauniita jne.? Ja jos ne sattuu muuttumaan niin hylkäätkö heidät koska se on ällöä?
        Sinun elämänkatsomus on aika stapiilia sillä saralla. Hitlerilläkin oli oma vakaumus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa eli aloittaja vastaa kenties.
        Tuskin sun elämää haittaa vaan ylipainoiset naiset vaan monet muutkin asiat?
        Ja jos se sua niin haittaa polta vaikka silmät päästä jos et osaa hyväksyä asioita. Mielenkiinnosta kysyn onko sun kaikki läheiset vain laihoja ja kauniita jne.? Ja jos ne sattuu muuttumaan niin hylkäätkö heidät koska se on ällöä?
        Sinun elämänkatsomus on aika stapiilia sillä saralla. Hitlerilläkin oli oma vakaumus.

        Hyvin kirjoitettu. Tosta aloittajasta olis tullut hyvä kätyri hitlerille.
        Luultavasti työtön jolla ei ole muuta tekemistä kuin kyttäillä ihmisten pukeutumisia.


    • Anonyymi

      Eipä se ylipainokaan hyväksi ole mutta henk koht ällöttää kesäntullen minkälaisia mustetöhryjä suomalaiset nykyään on. Noita kirottuja tatuointeja on kohta kaikilla.

      • Anonyymi

        Totta ! Kesän tulleen vaan oleskelee enemmän ulkosalla ja katselee ympärilleen enemmän kuin räntäsateessa työpaikan ja kodin väliä juostessa. Lihavien ihmisten määrä on selvästi kasvanut ja katukuvassa on enemmän lihavia nuoria naisia kuin ennen. Tatuoinnit....lomalla Välimeren alueella paikallinen nuorimies kysyi miksi suomalaiset naiset pilaavat ulkonäkönsä ja kysyi onko se jokin muoti täällä vai miksi niin monella on niin PALJON tatuointeja. Enpä osannut vastata tuohon mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta ! Kesän tulleen vaan oleskelee enemmän ulkosalla ja katselee ympärilleen enemmän kuin räntäsateessa työpaikan ja kodin väliä juostessa. Lihavien ihmisten määrä on selvästi kasvanut ja katukuvassa on enemmän lihavia nuoria naisia kuin ennen. Tatuoinnit....lomalla Välimeren alueella paikallinen nuorimies kysyi miksi suomalaiset naiset pilaavat ulkonäkönsä ja kysyi onko se jokin muoti täällä vai miksi niin monella on niin PALJON tatuointeja. Enpä osannut vastata tuohon mitään.

        Miksi ihminen turmelee ihonsa erilaisin piirroksin. Miksi renkain, hakasin ja niitein iho tahdotaan lävistää. Miksi ihoa viillellään. Miksi ihoon kohdistuu niin paljon sisäistä tuskaa, että se pitää saada rikki.

        Nykyihminen on hätää kärsimässä ja kaiken tämän korjaamiseksi tarjotaan lääkitystä. Mitäpä muuta, sillä lääkityksestähän tämä kaikki sai myös alkunsa.


      • Anonyymi

        No mutta eikö ookin kiva ettei se asia kuulu teille mitenkään eikä ketään kiinnosta teidän mielipiteet =)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta eikö ookin kiva ettei se asia kuulu teille mitenkään eikä ketään kiinnosta teidän mielipiteet =)

        Kyllä mielipiteet kiinnostaa kovastikin ! Jos sinua ei kiinnosta niin ei se tarkoita että ketään ei kiinnosta koska sinä et ole kaikki .Ja kiinnostihan sinuakin kun luit ja vaivauduit jopa vastaamaan eli todennäköisesti olet lihava ja sinulla on typeriä tatuointeja joita kadut.


    • Anonyymi

      Katselkaapa sodan jälkeisiä uutis klippejä Suomesta : Kesä leireillä , ei ainuttakaan lihavaa näy , vaan energisiä lapsia ja nuoria : leikit ja harrastukset fyysisiä : kulutetaan se mitä syödään ja käytetään . Tosin esim. pituus kasvu jäänyt pienemmäksi , kun saatu ravinto ei taannut riittävää energia määrää pituus kasvun tarpeisiin .

      Vielä 70 - 80 luvulla kylä kouluissa oppilaat pelasivat fyysisiä pelejä kaikki väli tunnit ; miten on nyt ??

      Itsellänikin tullut 10 - 15 kg ylimääräistä kannettavaa kun fyysinen työn teko jäi taakse !!

      • Anonyymi

        Rokotteita on tuon jälkeen lisätty suunnattomasti ja muukin massalääkintä kuten ehkäisylääkkeet tulleet jäädäkseen. Kaikkinainen lääkintä on nyt huipussaan ja lähes kaikki myös sairastavat. Sairaaloissakin niin potilaat kuin hoitohenkilökuntakin selvästi huonovointisen oloisia.

        Ehkäpä jotain tarttis tehrä. Ja nopeasti!


    • Anonyymi

      Pitäskö myös rumien kulkea sit pussi päässä? Eiköhän jokanen saa näyttää siltä mitä on. Ei mua ainakaan ällötä kukaan ulkonäön perusteella. Ainoo mikä ällöttää on jos joku haisee. Ei munkaan silmää miellytä suurin osa kaduntallaajista esim. vanhemmat ihmiset, saman sukupuolen edustajat... Mutta en saa kärsimystä siitä... Eikä lihavat oo sen useemmin ilkeitä kun muutkaan. Anteeksiko pitäs pyytää jos joku huomauttaa painosta?! Lihavalla on oikeus käyttää mitä vaatteita haluaa. Itse lihavana en todellakaan aio kärsiä helteellä liian kuumissa vaatteissa vain kokoni takia ja että joku mielensäpahottaja olis sekunnin tyytyväinen. Puen mitä huvittaa, näytin siinä miltä vaan.

    • Anonyymi

      Maailmassa, jossa nainen onkin mies tai päinvastoin, ei muutama läski haittaa yhtään mitään.
      Sitä paitsi mun kaveri, erittäin ylipainoinen, kävelee töihin ja takaisin joka päivä lähes seitsemän kilometriä, on paljon paremmassa kunnossa kuin minä ikinä.

      • Anonyymi

        Olen huolissani kunnostasi. Pitäisikö tehdä jotain jos tilanne on noin huono? Kävely tosin ei juuri kuntoa paranna. Kävely on sitä mitä tulisi tehdä ihan muutenkin pieniä määriä ja esim 7km on lyhyt matka kävellä kenelle tahansa, ei siinä sydän joudu mitään tekemään. Ihminen tarvitsee hengästyttävää liikuntaa. Moni voisi salillakin jättää turhat isot raudat ja tehdä pitkäkestoista hikitreeniä jossa syke nousee niin pääsisi se kuntokin kasvamaan. Salilla valtaosa tosiaan ”käy”. Kutsuvat tunnin treeniksi sitä josta istuvat 50min ja tekevät 10min jopa jotain työtä/liikkeitä. Eipä semmoisesta juuri kunto kasva.


      • Anonyymi

        7km! Höpö, höpö!
        Ei matka vaan yhdistelmä syketaso kuormituksen kesto ratkaisevat vaikutuksen! Siinäkin ratkaiseen syketason suhde ko. henkilön todelliseen maksimisykkeeseen!
        Ollessani työelämässä kävin sulan maan aikaan lenkeillä kolmesti viikossa. 1,5h - 2h kerrallaan. Maksimisykkeeni oli silloin määritetty rasituskokeessa 198 joten lenkkeillessä pidin sykkeen koko ajan yli 140:n aika ajoin nostaen sen lyhyeksi ajaksi lähemmäksi maksimia ja sitten palauttaen tuohon alarajalle.

        Olen 75v ja teen salilla 6kry/vko lihasvoiman perusharjoitteita yht. 10h/vko.. Maasta- ja rinnallevedot, pysty- ja vauhtipunnerrukset. Hack- ja takakyykyt.
        Ranskiksia, leukoja, ylä- ja ojentajataljaa. Joitakin putkivempeleitä.
        Vatsaa monipuolisesti.
        Oleellinen osa treenin sisältöä on se, että määritän palautukset sykkeen perusteella. Kun syke laskee lähemmäksi 110:ä niin uutta sarjaa. Maksimisykkeeni on nyt 180:n tietämissä.
        Vapaan tangon perusharjoitteet teen kapeana pyramidina huippuna sub. max tai max ykkönen tai kakkonen.
        Joskus haen maksimisykkeen yhtäjaksoisella maasta rinnalle, välitön työntö yloös, tanko alas lavaan, rinnalle, ylös alas jne. 10:n sarjoina minuutin palautuksella. 3 -4 sarjaa ja hauraan vanhuksen pulssi vetelee sitä tasoa, että ranteesta on vaikea mitata suuruusluokka on noin 180.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen huolissani kunnostasi. Pitäisikö tehdä jotain jos tilanne on noin huono? Kävely tosin ei juuri kuntoa paranna. Kävely on sitä mitä tulisi tehdä ihan muutenkin pieniä määriä ja esim 7km on lyhyt matka kävellä kenelle tahansa, ei siinä sydän joudu mitään tekemään. Ihminen tarvitsee hengästyttävää liikuntaa. Moni voisi salillakin jättää turhat isot raudat ja tehdä pitkäkestoista hikitreeniä jossa syke nousee niin pääsisi se kuntokin kasvamaan. Salilla valtaosa tosiaan ”käy”. Kutsuvat tunnin treeniksi sitä josta istuvat 50min ja tekevät 10min jopa jotain työtä/liikkeitä. Eipä semmoisesta juuri kunto kasva.

        Säännölliset kävelylenkit parantavat kuntoa takuulla jos kävelee reippaasti jolloin tulee hiki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        7km! Höpö, höpö!
        Ei matka vaan yhdistelmä syketaso kuormituksen kesto ratkaisevat vaikutuksen! Siinäkin ratkaiseen syketason suhde ko. henkilön todelliseen maksimisykkeeseen!
        Ollessani työelämässä kävin sulan maan aikaan lenkeillä kolmesti viikossa. 1,5h - 2h kerrallaan. Maksimisykkeeni oli silloin määritetty rasituskokeessa 198 joten lenkkeillessä pidin sykkeen koko ajan yli 140:n aika ajoin nostaen sen lyhyeksi ajaksi lähemmäksi maksimia ja sitten palauttaen tuohon alarajalle.

        Olen 75v ja teen salilla 6kry/vko lihasvoiman perusharjoitteita yht. 10h/vko.. Maasta- ja rinnallevedot, pysty- ja vauhtipunnerrukset. Hack- ja takakyykyt.
        Ranskiksia, leukoja, ylä- ja ojentajataljaa. Joitakin putkivempeleitä.
        Vatsaa monipuolisesti.
        Oleellinen osa treenin sisältöä on se, että määritän palautukset sykkeen perusteella. Kun syke laskee lähemmäksi 110:ä niin uutta sarjaa. Maksimisykkeeni on nyt 180:n tietämissä.
        Vapaan tangon perusharjoitteet teen kapeana pyramidina huippuna sub. max tai max ykkönen tai kakkonen.
        Joskus haen maksimisykkeen yhtäjaksoisella maasta rinnalle, välitön työntö yloös, tanko alas lavaan, rinnalle, ylös alas jne. 10:n sarjoina minuutin palautuksella. 3 -4 sarjaa ja hauraan vanhuksen pulssi vetelee sitä tasoa, että ranteesta on vaikea mitata suuruusluokka on noin 180.

        siis 180 on kyllä järjettömän korkea! sun laskennallinen max syke on 145.
        180 on 40 vuotiaan laskennallinen max syke. Mutta nämähän vaihtelee kovasti henkilöien välillä. Eikö tuo 6krt viikko jo vähän vaikeuta palautumista varsinkin jos treenaa tolla ohjelmalla aika kova setti.

        Ex läski.


    • Anonyymi

      Enköhän minä itse läskini kanna, olen myös tietoinen terveysriskeistä. En minäkään ole aina ollut lihava. Aloin lihoa kun löysin mies ystävän kuolleena, söin suruuni pari vuotta siitä, löysin pikkusiskoni kuolleena, kaada vaan itsellesi.

      • Anonyymi

        Ja kun makaat sairaalassa maksat vuorokaudesta kymppejä ja me muut veronmaksajat maksamme satasia joka vuorokaudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun makaat sairaalassa maksat vuorokaudesta kymppejä ja me muut veronmaksajat maksamme satasia joka vuorokaudesta.

        Sairaalavuorokauden asiakasmaksu on nykyään jo toistasataa euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sairaalavuorokauden asiakasmaksu on nykyään jo toistasataa euroa.

        No ei sinne hoikilla ole sitten mitään asiaa. Lenkkipolkuja, pyöräteitä ym. muita urheilupaikkoja on hikihoikkiksille rakenneltu verorahoilla sen verran, että jos alkaa lonkkaa kivisttää tai sokerit heilumaan, niin eikun pitenpää lenkkiä vaan ja vähän vielä syyömistä katsotte.

        Oletteko edes mitään ruuan ALVeja paljon makselleet kun ette juo ettekä syö mitään?


    • Anonyymi

      Monet syövät mielenterveysongelmiinsa ja pahaan oloonsa. Ei ole voimia tehdä elämänmuutosta. Tähän jotain apua ihmisille. Miksi meidän on niin vaikea mennä vaikka harrastamaan jotain toisten joukkoon. Tulisi jotain muutakin tehtyä kuin syötyä.
      Toisaalta kauppa ei ainakaan tue terveellistä ruokavaliota Suomessa. Meillä täällä kilometrin pituiset jogurtti ja karkkihyllyt sekä virvoitusjuoma ja sipsihyllyt!!! Mennäänpä vaikka Italiaan niin siellä valikoimat selkeästi pienemmät. En ymmärrä miksi pitää olla niin hirveästi valinnan varaa! Väkisinkin tulee ostettua sellaista mitä ei ole ennen maistanut. Ruoan saanti on niin helppoa ja ylensyönnin kierre perkuleen vaikea katkaista!

      • Anonyymi

        Ei tule väkisin ostettua mitään mitä ei ole suunnitellut eikä tarvitse.
        Minä menen kauppaan ostamaan perusravintoa ja katson yksikköhinnat.
        En muista milloin olisin sortunut impulssiostoksiin.
        Toiki kaupassa katson esimerkiksi mitä lihaa ostan mutta kilohinta ja lihan laatu ratkaisee valinnan.

        Tiedän nyt etukäteenostavani tölkin rasvatonta maitoa, uusia perunoita 0,49€/kg, 400g raejuustoa joka on halvempaa kuin Liddlen halvin. Nyt entarvitse muuta enkä siis osta.


      • Anonyymi

        Suomi on pikku Amerikka koska rapakon takana kaikesta on valtavat valikoimat.


    • Anonyymi

      Otetaanpas huomioon myös masennuslääkkeet, joita ihmiset syövät paljon ja niitä määrätään myös unettomuuteen jota on monilla nykyään. Ja nämähän lisäävät tuplana ruokahalua !! ??

    • Anonyymi

      Venäjässä on hyvä sana: Maatuska. Kaikki ihailee nuoria sorjia, muodokkaita venakoita. Sitten heistä tulee maatuskoja . Onko se rotu vai elintaso kysymys?

    • Monella on esim. sairaus jonka vuoksi paino nousee kun lääkkeitä syö.Lasten ylipaino huolestuttaa/myös aikuisten eivät enää välitä omasta itsestään!

    • Anonyymi

      Tuntuu olevan valtava stressi monella teillä ja täysin turhasta asiasta. Olisin huolissani teidän hyvinvoinnista, koska jos stressaantuu noin pienestä, jää oma elämä huomaamatta varjoon.

      Ei kannata tätä seikkaa sivuttaa, sillä sen tajuaminen voi olla kammottava ajatus sillä toiseksi viimeisellä hengenvedolla.

    • Anonyymi

      Jokaisen tapa kokea oma elämänsä on kullekin juuri se oikea tapa.

    • Anonyymi

      Ei se laihtuminen mitään ihan helppoa ole. Itse nyt päässyt BMI indeksissä Merkittävästä ylipainosta -> Lievään ylipainoon. Ja samalla lihasmassa on kasvanut melkoisesti.

      Pitkäjänteistä touhua. Mutta on kyllä uskomattoman palkitsevaa. Elämä helpottuu kovasti kun jaksaa ja pystyy tekemään. Tsemppiä kaikille kilojensa kanssa kamppaileville ja hatunnosto niille joka pitkäjänteisesti tekee työtä laihtumisen eteen. Uskokaa on se sen kaiken tsemppaamisen arvoista.

      Ex läski.

      • Anonyymi

        Hienoa! Olipa kiva lukea noin positiivinen ja innostava kommentti. Kunpa useampi ylipainoinen päättäisi että nyt liika mässytys ja kaljanlatkinta loppuu ja liikkuminen lisääntyy. Tulokset palkitsevat !


    • Anonyymi

      En juo kaljaa, olen silti ylipainoinen.

    • Anonyymi

      Koko maailma lihoo, eikä Suomi tee poikkeusta. Meilläkin aikuisista suurin osa on ylipainoisia, nuoristakin neljäsosa. Aina näin ei ole ollut.

      1900-luvun alussa lihavuudesta puhuttiin, mutta se oli harvojen ongelma. 1940-luvulla lihavuus lisääntyi, mutta edelleenkään se ei ollut mikään vitsaus. Selvä käänne tapahtui 1970-luvulla, ja nyt ylipaino uhkaa kansanterveyttä.

      Mikä tähän johti?

      Yksi selitys on liikkumisen vähentyminen ja istumisen lisääntyminen. Sen takia emme kuluta energiaa yhtä paljon kuin aiemmat sukupolvet. Tämä on kuitenkin vain osa totuutta. Perussyy siihen, että saamme liikaa kaloreita ja lihomme, on ravintoympäristön muuttuminen.

      Neljänkymmenen viime vuoden aikana käyttöömme on tullut valtava määrä aivan uusia ruokia: hampurilaiset, ranskanperunat, pizzat, perunalastut, murot, donitsit, täysmehut, kymmenittäin eineksiä ja makeisia. Samaan aikaan meitä on houkuteltu syömään enemmän, kun elintarviketeollisuus on suurentanut annosten ja pakkausten kokoa.

      Me emme ole kehittyneet hallitsemaan tällaista yltäkylläisyyttä. Niin ruokahalumme kuin ruoansulatuselimistömme ovat kivikautiset. Ominaisuudet, jotka varmistivat optimaalisen ravitsemuksen metsästyksellä ja keräilyllä eläneille esivanhemmillemme, tekevät meille karhunpalveluksen.

      Kivikaudella kannatti esimerkiksi syödä ähkyyn asti silloin, kun ruokaa oli tavallista runsaammin. Tankkaamalla selvisi yli huonojen aikojen. Yhtä lailla kannatti syödä kaikkea, mitä vain tarjolle pantiin. Niin varmisti välttämättömien proteiinien, vitamiinien, hivenaineiden ja rasvahappojen saannin.

      Samalla lailla me syömme yli tarpeen suurista annoksista ja noutopöydästä haluamme maistaa jokaista lajia, vaikka nykyruoka sisältää rasvaa ja sokereita huomattavat määrät kivikauden ravintoon verrattuna. Ruoansulatuksemme ei nimittäin ole oppinut aistimaan kaloreita. Tunnemme kylläisyyttä ja lopetamme syömisen vasta, kun mahalaukussa on määrällisesti tarpeeksi ruokaa.
      LÄHDE: Tiede.fi/Lihavuus ei johdu itsekurin heikkoudesta

    • Anonyymi

      Kyllä on pintaliidoksi mennyt tämä nykyinen elämä. Tuijottakaa vaan omiin napoihinne älkääkö arvostelko muita. Nykyinen aika on niin stressaava, että eniten terveydenhuollon voimavaroja syövät alkoholin suurkuluttajat ja narkomaanit ja mielenterveysongelmat. Jokainen kantaa omat kilonsa,sisäinen kauneus on paljon arvokkaampaa. Kauneus on katoavaa, mutta rumuus sen kun lisääntyy-En huolisi tuommoisia typeryksiä mukaani vaikka olisin kuinka viehättävä. Ja olen koko ikäni ollut hoikka.

      • Anonyymi

        Onko sinusta reilumpaa valehdella että se on OK ? Liikalihavuus on epäesteettistä ja epäterveellistä ja se asia ei muuksi muutu vaikka vaiettaisiin. Mutta nykyään on tapana vaieta tässä yhteiskunnassa kaikista ikävistä asioista ja olla tekemättä niille mitään. Kyllä olisi tervetullut jonkinlainen ryhtiliike vähän joka saralla.


      • Anonyymi

        Mäkätys on ollut valloillaan ainakin sata vuotta eikä siitä ole ollut hyötyä.
        Tuollainen mäkätys ei koskaan ole saanut tuloksia aikaan. Se ainoastaan pahentaa asioita.
        Ihmiset vaan haluavat tuoda oman "paremmuutensa" esille.

        Toivottavasti sinä et ole kovin urheilullinen koska jos sinulle sattuu paha liikuntavaiva, niin liikkuminen vähenee radikaalisti mutta syömisen vähentäminen onkin paljon vaikeampaa.


    • Anonyymi

      Eräs runsaasti ylipainoinen suominainen todisti maikkarilla tällä viikolla, että ei ole ylipainoa vaan kehopositiivisuutta.

    • Anonyymi

      Demongratiaa voi käyttää aatteen hienosti.

    • Anonyymi

      Tai laihojen pitäisi lopettaa se ruikuttaminen ylipainoisista. Koska me kirjaimellisesti jyrätään te katootte vielä sukupuuttoon ja hyvä niin. Kaipaa enää yhtää ilkeetä laiheeliini paskantaa mun päällee omaa pahaa oloonsa.

      • Anonyymi

        Epäilen tuota. Globaali nälänhätä on tulossa, ravinto alkaa loppua ja siksikin on väärin että yksi ihminen syö kymmenen osuuden. Mutta kyllä tulevaisuudessa läski sulaa ja loppuu se mättö.


    • Anonyymi

      Oli kyllä pakko lähteä rannalta kun alkoivat lihavat ihmiset oksettaa...lapsikin kysyi miksi tuo nainen näyttää valaalta? Mitä tuohon voi sanoa enää?

      • Anonyymi

        Läski on epäesteettistä. Ja tapahtumissa joissa on ruokailu niin itsellä ruokahalu katoaa kun edellä joku puolipukeinen selluliittikasa hytkyy ja tutisee ja huohotaa ja hikoilee. Porukalla jos ollaan jonnekin vaikka bussilla menossa niin ei ole alas ehditty istua kun lihava jo on kaivanut mässypussinsa ja matkaeväät on varattu kymmenen kilometrin matkallekin. Ihan sairasta. Ei ihminen kuole nälkään vaikka olisi välillä syömättäkin. Vatsallekin pitäisi antaa taukoja välillä . Ei autoakaan tankata kun tankki on jo täynnä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Läski on epäesteettistä. Ja tapahtumissa joissa on ruokailu niin itsellä ruokahalu katoaa kun edellä joku puolipukeinen selluliittikasa hytkyy ja tutisee ja huohotaa ja hikoilee. Porukalla jos ollaan jonnekin vaikka bussilla menossa niin ei ole alas ehditty istua kun lihava jo on kaivanut mässypussinsa ja matkaeväät on varattu kymmenen kilometrin matkallekin. Ihan sairasta. Ei ihminen kuole nälkään vaikka olisi välillä syömättäkin. Vatsallekin pitäisi antaa taukoja välillä . Ei autoakaan tankata kun tankki on jo täynnä.

        Osasyy älyttömään lihomiseen on juuri tuo että yläpäästä tupataan jatkuvasti uutta evästä vaikka entistä ei tule ulos. Lihavia ummettaa.


    • Anonyymi

      Kyllä se surkeaa terassilla istua oluella kun on lähtenyt katselemaan kauniita nuoria neitoja ja sitten lössähtääkin viereiseen pöytään kauhea hylje niin että selluliitit tärisee. Ei tule mitään, kaljanhimo laantuu, toiselle terassille mars!
      Syksyllä laitetaan sitten selluliitit ja allit piiloon tuulipukujen alle... hih!
      Kyllä suomalaisten naisten pitäisi kiinnittää huomiota ulkonäköönsä, pitää ottaa oppia venäläisistä ja thaimaalaisista kaunottarista.

    • Anonyymi

      en halua etes tietää minkä ikäistä porukkaa jauhaa täällä. meillä on yks elämä nii miksei saa nauttia ruuasta ja elämästä vaan pitää tuijottaa peilistä ennenkö lähtee ulos ja pitää lämpimällä ilmalla toppa vaatteet päällä ettei näy ylipaino jos sitä on. toki nivelet ja muut on asia erikseen mutta eniten pisti ärsyttämään se miten pitää jauhaa toisista ja toisten kehoista tuohon sävyyn ja kuinka he pilaavat maailman. kattositte peiliin ja hankkisitye tekemistä :)

    • Anonyymi

      tuntuu täällä on ylipainoisia ihmisiä puhumalla mitkä ei kotoaan pääse minnekkään

    • Anonyymi

      Olut ei lihota. Miksi faktan toteaminen aiheuttaa poiston.
      Olut aiheuttaa mahtavan nälän tunteen joka aiheuttaa lihomista, mutta itse Olut ei lihota.

    • Anonyymi

      Jos kotona istuminen käy tylsäks niin voihan sitä aina pelailla. Huomasin että nykyään voi pelata ilman että tarttee rekisteröityä :)
      https://www.netti.poker/pay-n-play/

    • Anonyymi

      Ei tarvitse pihistellä ruokarahojen kanssa kun tuli aikoinaan koulut käytyä, ei lintsattu, eikä notkuttu kapakoissa tuijottamassa tuopin vaahtoon.

      Minkäs mahdatte?

      • Anonyymi

        Niin ja sitten kumminkin päätät että on fiksua syödä itsensä hengiltä vaikka olisi varaa tehdä jotain mistä olisi itselle hyötyä ja iloa ?


    Ketjusta on poistettu 34 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2052
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe