Rikosohjelmat TV:ssä

Anonyymi

Ei kai kukaan halua varsinkaan illalla, mutta ei muulloinkaan, katsoa niitä rikosohjelmia, joissa on alussa ruumis ja sitten selvitellään tunnin ajan kuka sen kuoleman tällä kertaa aiheutti.

Ei Voisi Enemmän Inhottaa = EVEI.

13

248

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minä katson näitä sarjoja ja luulen, että moni muukin. Tykkään myös jännitys elokuvista.

• Anonyymi

Tarkoitatko tosi-TV-ohjelmia, joita tulee etenkin Free-kanavalta? Minä katson niitä ja niihin jää helposti koukkuun.

• Anonyymi

Luetko myös mielelläsi dekkareita?
      Aiemmin katsoin ja luin dekkareita. Nyt ovat molemmat jääneet muutamia dekkareita ehkä pari vuodessa.

• Joskus, seuraan ainoastaan ylen kanavia, hyvin harvoin mainoskanavien elokuvia johtuen kun ovat uusintoja, ylelläkin on hyviä jännäreitä välillä, mainokset on tosi ärsyttäviä, taitaa olla 25 % ohjelman ajasta.

• Anonyymi

Suomen maikkani aikoinaan sanoi, että lukekaa vain alkukielellä,
      sillä "käännöskieli
      on aina väännöskieli".

Älä lue dekkareita, niiden maailmankuva on niin karu ja kapea.
      * * *
      Aika paljon olen tuota neuvoa noudattanut.

• Anonyymi

En tapaa katsoa ainaisia murhasarjoja.
      Nyt on tekeillä elokuva Ilkka Remeksen Jäätyvä helvetti-kirjasta. Se oli hyvä kirja, myöhemmistä en erikoisesti ihastunut. Tuon elokuvan katson sitten aikanaan.

• Anonyymi

Minäkin kuulin siitä tänään
        ja olen hiukan samoin ajatuksin kuin edeltäjäni.

• Anonyymi

ID on hyvä, todellisia.

• Anonyymi

Simenonin Maigret olivat mukavia,
      mitä dekkareihin tulee.
      Ja ovat yhäkin.
      Ei kai niitä enää kukaan enää lue,
      vaikkei ne vanhanaikaisiksi ole menneet omasta mielestäni.
      Luin niitä muutaman uudestaan kymmenien vuosien tauon jälkeen.
      Niissä on vähän "romaanimaisuutta"
      ja psykologiaa
      eikä kieli ole niin köyhää kuin uusissa.

• Anonyymi

Ensin pum ja sitten kohahdus ja mitä muuta?

• Anonyymi

Ruotsalaisia dekkarien kirjoittajia on pilvin pimein , jotka ovat saavuttaneet laajan lukijakuntansa.
      Itse en ole kovin innostunut monesti hyvinkin sosiaalisesti värittyneistä .
      Jens Lapiduksen muutamasta kirjasta pidin , joissa kuvasi Tukholman rikollispiirejä hyvin monivivahteisesti ennenkaikkea jugoja.

• Anonyymi

Lapiduksen kirjat on niitä harvoja joita ko. genrestä jaksaa lukea,
        koska ne ovat aika paljon todellisuutta vastaavia,
        jugothan on kauan hallinneet alamaailmaa Tukholmassa
        ja "ylämaailmaakin" joissain tapauksissa.
        Jos joku ei tietäisi, niin jugot on rikollisia jotka ovat tulleet
        ent. Jugoslavian alueelta, joka on Euroopan huume- , ase- ja ihmiskaupan pääpaikka.
        Lapidus on hyvä kirjoittaja, joka toimi rikospoliisissakin
        ennen kirjailijaksi ryhtymistään.

• Minä en taas juuri muuta katsokaan, kuin rikossarjoja ja murhamysteerejä iltaisin, mutta niissä pitää olla joku kohtalaisen kantava juoni, kuten Midsomer Murdereissä tai Mankelleissa, Beck. Maria Wern ja etenkin viisikymmentäluvulle ajastettu Maria Lang ovat kaikki ns. Nordic noiria tai pehmeitä dekkareita, joista ei saa painajaisia.
      Nyt olemme alkaneet katsomaan reality tv-ohjelmaa huumesodasta ympäri maailmaa ja se voi kyllä viedä yöunet. Etenkin se loputon kurjuus ja köyhyys Indonesiassa ja Filippiineillä ja Filippiinien presidentin Duterten aloittama huumekauppiaiden ja käyttäjien eliminoiminen on raakaa ja säälimätöntä touhua ja mahdollisesti rikos ihmisyyttä vastaan. Se on kuitenkin todellista ja tapahtuu koko ajan, ei keksittyjä satuja.
      Mieleeni tuli juuri tuo liikakansoitus kun katsoo näitä ohjelmia, eihän ne tietenkään anna mitään positiivista kuvaa maista eikä ole tarkoituskaan, mutta kun näkee niitä ylikansoitettuja slummeja ja minkä lian ja saastan ja kurjuuden ja köyhyyden keskellä kansa elää niin tulee taas tuo ylikansoitus mieleen. Yhtälöön kun lisää vielä huumeet, isisksen värväystoimenpiteet ja mielivaltaiset poliisiratsiat niin ruutitynnyri alkaa olla räjähtämispisteessään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      351
      2093
    2. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      48
      1665
    3. Milloin bikineistä

Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet
      Maailman menoa
      154
      1331
    4. Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!

Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      87
      1199
    5. 143
      1178
    6. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      502
      1161
    7. Olimmeko molemmat

ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.
      Ikävä
      85
      1082
    8. Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !

Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast
      Kaste
      470
      1057
    9. Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen

Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1028
    10. Mun on ikävä sua J ,

Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan
      Ikävä
      48
      982
    Aihe