Kellään kokemusta opiskelusta tai pääsykokeista?
Millaisiin tehtäviin valmistumisen jälkeen suuntaudutaan?
Vierumäki bachelor of sport and management
2
109
Vastaukset
- Anonyymi
Pääsykoe on Suomessa asuville yksipäiväinen, jota edeltää kotimaassa asuville kelpoisille hakijoille kirjallinen esitehtävä ja urheilullinen kokemus esitietolomake. Ulkomailla asuville prosessi on hivenen erillainen.
Kirjallinen esitehtävä on ollut viime aikoina suuntaan: kuvaile tietämystäsi sekä ominaisuuksiasi ohjelman sisältöä kohtaan, linkki kurssikuvauksista annetaan.
Pääsykoepäivä on koostunut esseetehtävästä, ryhmäkeskustelusta, ohjausnäytöstä ja yksilöhaastattelusta.
Esseetehtävä on käsitellyt valmennusta valmentajan tai urheilijan perspektiivistä. Aineisto annetaan kokeessa.
Ryhmäkeskustelu tehdään pienemmissä ryhmissä, jossa opettaja antaa aiheen ja ala-aiheet vapaaseen keskusteluun.
Ohjausnäytössä ollaan samassa pienessä ryhmässä ja annetaan vuorotellen lyhyt näyttö ohjaustaidoista, annetusta aiheesta.
Yksilöhaastattelussa kysytään vähän spesifimmin omia kantoja ja näkemyksiä, halutaan tutustua hakijaan työhaastattelutyyppisesti.
Opiskelu on 3,5 v standardi mikäli pääsee sisään, josta viimeiset 1,5 v työharjoittelua ja lopputyö. Ensimmäinen vuosi on kattanut ryhmäytymisretken ensimmäisellä viikolla, suuren Korttelikiekko-projektin yhdessä Junior-Pelicansin kanssa, viikottaisia opetuksellisia valmennusklinikoita annetuista aiheista yhdessä opiskelijoiden kesken, vierailijaluentoja niin entisiltä kansainvälisiltä opiskelijoilta kuin yleisiltä urheilun asiantuntijoilta ympäri maailman ja opiskelijatapahtumia, kuten turnauksia sekä bileitä. Akateemisesti vuosi on erittäin löysä, kirjoja luetaan 1-2 ja kokeita ei ole ollut ollenkaan koko koulutuksessa, arvosanat muodostuvat kurssien tehtävistä. Päivät ovat enimmäkseen lyhyitä ja vapaapäiviä on paljon, kesäloma kestää 4 kk.
Toinen vuosi on kattanut kevätretken Lappiin, ensimmäisen vuosikurssin opiskelijoiden opetusta, valmennuksen käytännön opiskelua valitussa seurassa, oman urheiluprojektin luonnin sekä samoja asioita kun ensimmäinen vuosi. Lähes päivittäin on jotain ryhmätehtäviä ja lisäksi jonkun verran esitelmiä. Ei mitenkään rakettitiedettä.
Opiskelijat ovat yleensä 50% jääkiekkotaustaisia ja opettajista myös 50% on jääkiekkolajitaustaisia. Miesvoittoisaa kummassakin yhteisössä. Ohjelma on suunniteltu jääkiekkoa silmällä pitäen, mutta jos olet muun lajin edustaja niin sinun ei tarvitse osallistua jääkiekkoklinikoihin. Siinä tapauksessa kuulut muiden joukkuelajien ja yksilölajien ryhmään. Opiskelijoilta noin puolet pyritään ottamaan ulkomaalaisia ja kohtuu monista eri kansallisuuksista. Jos on yleensä kiinostusta alaa kohtaan niin sillä pääsee jo pitkälle, entinen ammattiurheilija ei tarvitse olla. Opiskelijat jaetaan useisiin tuutoriryhmiin, jossa joku opettajista ottaa opiskelijan tuutorointikeskusteluihin. Opettajat ovat lähes poikkeuksetta suomalaisia ja englannin taito on vaihtelevaa.
Työharjoittelupaikka on tarkoitus hankkia pääosin itse ja ulkomaat ovat vaihtoehto. Koulutus on kohtuu nimekäs alalla.
Fasiliteetit ovat kampuksella hyvät, joskin aika on jättänyt osasta rakennuksista. Monet aktiviteetit ovat opiskelijoille ilmaisia. Kirjasto keskittyy urheiluun. Opiskelijaruokalan ruoka on keskinkertaista. Jääkiekko, golf ja voimistelu ovat Vierumäen päälajit liitoille sekä muille asiakkaille. Lähes mitä vaan muuta Suomessa yleistä lajia pystyy harrastamaan. Kampusalueella on hotelli ja pieni elintarvikekauppa. Turisteja asuu ympäri vuoden myös mökeissä ja huviloissa. AMK-opiskelijoille on vaihtoehto majoittua opiskelijamajoituksessa.
Opiskelusta valmistutaan aika yleisesti urheiluvalmennustehtäviin Suomeen tai ulkomaille. Management puoli on aika vain taustalla itse koko koulutuksessa. Jos mielii Master's koulutukseen, ylempi AMK tämän jälkeen niin pitää olla työkokemusta Bachelor's valmistumisen jälkeen muutama vuosi alla. - Anonyymi
Vierumäki ....55555
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391