Takavalojen katseluksi meni kikkailun lopuski A5 Audilla

Anonyymi

Eilen kävi sitten niin, että näin taustapeilistä kuinka takaa lähestyi liikennevaloja Mäkelänkadun loppupäässä välillä bussikaistalta autoja ohitellen. No lopuksi kikkaili itsensä kahden kaistan yli ns. ohituskaistalle Tuusulanväylän alkuun.

Valojen jälkeenhän tie muuttuu moottoriliikenneväyläksi ja nopeusrajoitus on 80 km/h. Ripeä kiihdytys on sallittua. Audi A5 kuski asettui osittain jalankulkijoille tarkoitetun suojatien päälle. Laitoin itse takavetoisen hybridin Sport ajotilaan. Näin A5 takana 3.0 TDI mallimerkinnän ja S5 tyyppisen jälkiasennusputkiston, jossa kaksi tuplaulostuloa molemmin puolin.

Lähdettiin liikkeelle, Audi jäi usean autonmitan kun 90 km/h oli taulussa. Itse asetin vakionopeudensäätimen 92 km/h kohdalle. Audi kelasi ohi ja kiihdytteli varmaan sinne 140 km/h asti. Kovat oli menohalut ja luulot nelivetoisesta tuning-ritsasta, jäi kuin tikku paskaan takavetoiselle hybridille.

https://www.youtube.com/watch?v=s3I7xw5XL8M

29

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On sun elämäsi mahtavaa. Olet määritellyt miespuolisen siideripissisksen ja sometyrkyn risteytyksen.
      Hattu
      Päästä.

      • Anonyymi

        Miten tämä liittyy autoiluun? Pitikö vaihtaa aihetta kun rinkelifanilla ei kädet tai auto tekninen ymmärrys riitä?

        Tätä se on kun neliveto tuntuu amatööristä niin huikealta kun ei olekaan kuin etuvedoista kokemusta. Takaveto vie molempia käsiteltävyydeltään ja tuntumalta mennen tullen. Sitähän et voinut kokemuksen puutteessa tietenkään tietää.


    • Anonyymi

      Itsehän kiihdytän samassa paikassa turhia kiirehtimättä ja asetan vakionopeudensäätimen taloudelliseen 78 km/h lukemaan.

    • Anonyymi

      Ja taas on aloittaja päässyt lataamosta ”lomille” kun tuttua tarinaa tulee.. Huikea on tämä kaveri joka on Saksassakin vaikutuksen tehnyt autoalan todellinen asiantuntija. Bravoo!!

      • Anonyymi

        Tässä taas esimerkillinen kommentti. Yksikään sana ei liity autotekniikkaan tai edes ajokokemuksiin, mitä näillä kädettömillä rinkelipettereillä ei juuri ole.


      • Anonyymi

        Et tajua mikä pelle olet. Räppäilet kilpaa liikenteessä ja otat mittaristosta videota joita laitat nettiin ja niitä hehkutat. Se on niin noloa, olipa alla sitten Wartburg tai Ferrari.


      • Anonyymi

        Harmittaako kun Audisi pyörii jaloissa?

        Eihän sinullakaan kädettömällä rinkelisimpanssilla ole ajokokemustakaan eikä ymmärrystä ajettavuuden päälle. Siksi ei rinkelisimo voi ymmärtää, miksi sanon, että takavetoinen on käsiteltävyydeltään ja ajotuntumaltaan nelivetoa edellä, etuvedosta nyt puhumattakaan. Myös sitä quattroa, joka saa rinkelisimon onanoimaan.


      • Anonyymi

        Se, että joku ottaa videota kierroslukumittarista kiihdyttäessä ja hehkuttaa sitä netissä on vielä lapsellisempaa kuin jos pörryyttäisi suullaan ajaessaan. Ajoipa vaikka Mersu SLR:llä.

        Ja kyllä, minäkin kiihdytän joskus liikennevaloista muita rivakammin, mutta se ei ole keskeinen sisältö elämässäni enkä määrittele muita ihmisiä sen mukaan, mikävetoisella autolla he ajavat.


      • Anonyymi

        Miltä tuntuu niinä päivinä kun vedät voitonvarmana Audikuskille tyypillisellä "luu ulkona" ajoasennolla aurinkolasit päässä ja purkkaa jauhaen siihen "jonkun v-tun mesen ekohippiauton" viereen valoissa S-tarroilla varustetulla rinkelikeulallasi? Ja aloituksen tyylisesti vedät puolet autosta suojatielle odottaen intohimoisesti valojen vaihtumista?

        Sitten valojen vaihtuessa ajattelit lähettää ripeästi quattroa jonon kärkeen ajatellen "jäävät nielemään katupölyjä kun näytän kuinka rinkelimosa lähtee" ja kuitenkin huomaat, että se vierestä lähtenyt takavetoinen hybridi onkin edellä kun vauhti kasvaa.

        Tämä tilanne saa audisimpanssin päässä aikaan epäyhtälön, jonka lopputulos on epätosi. Toisinsanoen Audi on rinkelimossea fanittavan jannun unelma, ylivertainen vehje ja aina on Toyotat ja Nissanit jääneet kauas taakse, ja oikeastaan kaikki muutkin autot. Se, että joku hybridi Mersu vetää edelle saa aikaan niin pahan shokin ja mielikuvamaailman horjumisen, että pakko päästä ohi vaikka kortti lähtisi, koska Mersun taakse kaistaa vaihtaminen ja ohituskaistalla tulppaaminen on dramaattinen kokemus varsinkin sen kielletyn tosiasian suhteen, että takavetoinen mahdollisesti jopa hieman rinkelimosaasi tehottomampi hybridi liikahti ripeämmin tavoitenopeuteen kuin rinkelimosasi.

        Itsetuntosi koki pienen kolauksen alitajunnassasi. Kompensoit sitä repimällä seuraavan päivän työmatkallasi entistä agressiivisemmin, muiden perässä roikkuen ja torvea soittaen jos joku on sekunnin kymmenesosan myöhässä lähdössä kun liikennevalot vaihtuvat aamuruuhkassa.


      • Anonyymi

        Minä fantasioin teini-ikäisenä ihan toisenlaisista jutuista kuin liikennevalokisoista. Ilmankos syntyvyys vähenee.


    • Anonyymi

      En ihan ymmärrä tuota kenellä on nopein auto ajatusta, onko siinä kysymys jostakin seuraavasta:

      -itsetunto kärsii jos joku menee ohi
      -miehisyys kärsii jos joku menee ohi
      -aivotoiminta on jotenkin jäänyt hiekkalaatikkotasolle ja liikenne onkin leikkiä
      -testosteronia on liiaksi
      -joku muu vapaavalintainen ongelma

      Kerro rohkeasti niin voimme jatkaa keskustelua oikealla raiteella.

    • Anonyymi

      Huomasitko kun ajoin luu pitkällä bmw merkkisillä autollani teistä molemmista ohi. Jos kerkesitte näkemään.

      • Anonyymi

        Juu...kyllä huomattiin. Ajo-oikeudetta ajamisestasi, ja huumepäissäsisi ajamisestasi on mennyt jo ilmoitus poliisille...


      • Anonyymi

        Samoissa valoissa jäi aikaisemmin tällä viikolla sininen 428i M Sport coupe.
        Ei pärjää E300 EQ takavetoiselle hybridille vaikka vetäisit sen M Sport merkin otsaan. Sama pätee näitä mopomalli-Audeihin niitä S-merkkejä teippaileville kädettömille lippispäille.


    • Anonyymi

      Helsingissä on komea valkoinen RS3 audi on aito ja kuski on tosi kova panomies myös.

      • Anonyymi

        Pitää alkaa kattelemaan valkoisia RS3:sia.

        t. Jaakko


      • Anonyymi

        Tyttöjen korimalli, täytyy olla homppeli, jos tuollaisella koiran kopilla ajelee.


    • Anonyymi

      Menehän siitä neliveto-Teslan kanssa viivalle.

    • Anonyymi

      Tänään roikkui E300 hybridin perässä 60km/h työmaa-alueella moottoritiellä perässä noin kymmene vuotta vanha Audi A8 4.2 FSI. Kaksi parrakasta kaljupäätä näytti olevan menohaluissaan, sen verran lähellä takapuskuria roikkuivat. Nopeusrajoitus vaihtui 100km/h ja nämä kädettömät rinkelikaljut jäivät kuin tikku paskaan.

      https://www.youtube.com/watch?v=d2QW2jFYFRE

      Eivät roikkuneet enää lähellä kun vauhti tasaantui ja olivat saaneet välimatkan kurottua kiinni.

      • Anonyymi

        Kylläpä onkin suosittu video! Tuhansittain ihailijoita tykkäämässä ja vielä useampi kadehtimassa hienoa dokumenttielokuvaa! Että ihan nopeusmittaria olet päässyt kuvaamaan ajaessasi! Kyllä tuosta pitäisi jo Oscar- ja Venla -pystejä tulla sylintäydeltä. Sinähän ne jaksaisit kantaakin kun et ole kädetön.


    • Anonyymi

      Ajelen Audi RS8 mallilla ja silti mulle riittää että pääsen pisteestä A pisteeseen B.Aivan sama mitä juo bensaa mutta tämän tehtävän on jo täyttänyt 520 000 kilometriä.Ei mulla muuta.Niin ja rajoitusten mukaan on ehditty ihan hyvin perille ja jos tankki (100 litraa) tyhjenee niin käyn täyttämässä sen,ei kummempaa.

      • Anonyymi

        hahhah

        rinkelipelle ajelee mallilla jota ei ole olemassakaan


      • Anonyymi

        On todella harvinaista että Audikuski ajaa nopeusrajoitusten mukaan. Siin toistan erittäin harvinaista.


    • Anonyymi

      Kyllä nyt on läskiä juttua tällä ketjun aloittajalla

    • Anonyymi

      Siyten käy joku kaunis päivä niin että ketjun aloittajalla menee vellit sekaisin kun viereen tulee vähän nopeampi audi kuin 10v vanha dieseli

    • Anonyymi

      Kerropa aloittaja meille muillekin, miltä tuntuu olla tyhmä?

    • Anonyymi

      Rinkelipelleä on kiva kouluttaa. Varsinkin kun itse tiedän hyvin sen quattronkin ajokäytöksen eri tilanteissa, vaikkakin 99,8% niistä quattroillakaan ajavista ei tiedä puoliakaan quattrolla ajamisen kikoista.

      Takavetoinen on silti valintani, käsiteltävyydeltään edellä myös quattroja. Etuvetoinen nyt on kuin Atrian hiivanakki, surkeudessaan omassa luokassaan.

    • Anonyymi

      Nelikolla pääsee myös silloin kun on lunta, loskaa ja rapaa. Takavedot ja etuvedot tuolloin jää valoihin sutimaan muodostaen ruuhkia. Sama homma lumisella tai jäisellä ohituskaistalla. Jatkuva neliveto toimii säällä kuin säällä. Kaliforniassa vajaavetoisillakin pärjää, mutta ei Suomessa. Sitten vielä kun noi täys- tai puolisähkövatkaimet on latauksessa odottelemassa, niin normaaliautolla matka jatkuu täydellä kapasiteetilla. Tietty jos sähkövatkaimella surraa vain korkeintaan keharikolmolsella ja sen sisäpuolella, voi se riittää siihen ruuhikissa kököttämiseen sekä valoissa kiihdyttelyyn. Sähkömoottori on vääntömomentin ja energian talteenotto mahdollisuuksien vuoksi kyllä erittäin hyvä ratkaisu. Sähköautot ovat kyllä tulevaisuutta, kunhan ensin ratkaistaan ongelmat liittyen akkukapasiteettiin, latauksen hitauteen, akkujen hintaan ja niiden ympäristöystävälliseen valmistuksen sekä kierrätykseen. Tai sitten siirrytään vety- ja polttokennoteknologiaan isojen akkujen sijaan, hyödyntäen pienempiä käyttöakkuja tai kondensaatoreita. Silti silloinkin ainut oikea, joka kelin auto on neliveto.

      • Anonyymi

        Kyllä Quatron rinkeli neliveto on poikaa kun liukkaan jään päällä on suolapöperö lunta ,taka ja etuvedot pökertää vain tyhjää liikkeelle lähdettäissä neliveto lähtee kuin kesällä on se niin ylivoimainen talviauto ...saa sitten takaveto pojat leikkä kesällä niillä leikkikaluilaan ...Quatro möyrii sitten talvella eri malliin...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      949
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40
      841
    Aihe