Eilen kävi sitten niin, että näin taustapeilistä kuinka takaa lähestyi liikennevaloja Mäkelänkadun loppupäässä välillä bussikaistalta autoja ohitellen. No lopuksi kikkaili itsensä kahden kaistan yli ns. ohituskaistalle Tuusulanväylän alkuun.
Valojen jälkeenhän tie muuttuu moottoriliikenneväyläksi ja nopeusrajoitus on 80 km/h. Ripeä kiihdytys on sallittua. Audi A5 kuski asettui osittain jalankulkijoille tarkoitetun suojatien päälle. Laitoin itse takavetoisen hybridin Sport ajotilaan. Näin A5 takana 3.0 TDI mallimerkinnän ja S5 tyyppisen jälkiasennusputkiston, jossa kaksi tuplaulostuloa molemmin puolin.
Lähdettiin liikkeelle, Audi jäi usean autonmitan kun 90 km/h oli taulussa. Itse asetin vakionopeudensäätimen 92 km/h kohdalle. Audi kelasi ohi ja kiihdytteli varmaan sinne 140 km/h asti. Kovat oli menohalut ja luulot nelivetoisesta tuning-ritsasta, jäi kuin tikku paskaan takavetoiselle hybridille.
https://www.youtube.com/watch?v=s3I7xw5XL8M
Takavalojen katseluksi meni kikkailun lopuski A5 Audilla
29
60
Vastaukset
- Anonyymi
On sun elämäsi mahtavaa. Olet määritellyt miespuolisen siideripissisksen ja sometyrkyn risteytyksen.
Hattu
Päästä.- Anonyymi
Miten tämä liittyy autoiluun? Pitikö vaihtaa aihetta kun rinkelifanilla ei kädet tai auto tekninen ymmärrys riitä?
Tätä se on kun neliveto tuntuu amatööristä niin huikealta kun ei olekaan kuin etuvedoista kokemusta. Takaveto vie molempia käsiteltävyydeltään ja tuntumalta mennen tullen. Sitähän et voinut kokemuksen puutteessa tietenkään tietää.
- Anonyymi
Itsehän kiihdytän samassa paikassa turhia kiirehtimättä ja asetan vakionopeudensäätimen taloudelliseen 78 km/h lukemaan.
- Anonyymi
Ja taas on aloittaja päässyt lataamosta ”lomille” kun tuttua tarinaa tulee.. Huikea on tämä kaveri joka on Saksassakin vaikutuksen tehnyt autoalan todellinen asiantuntija. Bravoo!!
- Anonyymi
Tässä taas esimerkillinen kommentti. Yksikään sana ei liity autotekniikkaan tai edes ajokokemuksiin, mitä näillä kädettömillä rinkelipettereillä ei juuri ole.
- Anonyymi
Et tajua mikä pelle olet. Räppäilet kilpaa liikenteessä ja otat mittaristosta videota joita laitat nettiin ja niitä hehkutat. Se on niin noloa, olipa alla sitten Wartburg tai Ferrari.
- Anonyymi
Harmittaako kun Audisi pyörii jaloissa?
Eihän sinullakaan kädettömällä rinkelisimpanssilla ole ajokokemustakaan eikä ymmärrystä ajettavuuden päälle. Siksi ei rinkelisimo voi ymmärtää, miksi sanon, että takavetoinen on käsiteltävyydeltään ja ajotuntumaltaan nelivetoa edellä, etuvedosta nyt puhumattakaan. Myös sitä quattroa, joka saa rinkelisimon onanoimaan. - Anonyymi
Se, että joku ottaa videota kierroslukumittarista kiihdyttäessä ja hehkuttaa sitä netissä on vielä lapsellisempaa kuin jos pörryyttäisi suullaan ajaessaan. Ajoipa vaikka Mersu SLR:llä.
Ja kyllä, minäkin kiihdytän joskus liikennevaloista muita rivakammin, mutta se ei ole keskeinen sisältö elämässäni enkä määrittele muita ihmisiä sen mukaan, mikävetoisella autolla he ajavat. - Anonyymi
Miltä tuntuu niinä päivinä kun vedät voitonvarmana Audikuskille tyypillisellä "luu ulkona" ajoasennolla aurinkolasit päässä ja purkkaa jauhaen siihen "jonkun v-tun mesen ekohippiauton" viereen valoissa S-tarroilla varustetulla rinkelikeulallasi? Ja aloituksen tyylisesti vedät puolet autosta suojatielle odottaen intohimoisesti valojen vaihtumista?
Sitten valojen vaihtuessa ajattelit lähettää ripeästi quattroa jonon kärkeen ajatellen "jäävät nielemään katupölyjä kun näytän kuinka rinkelimosa lähtee" ja kuitenkin huomaat, että se vierestä lähtenyt takavetoinen hybridi onkin edellä kun vauhti kasvaa.
Tämä tilanne saa audisimpanssin päässä aikaan epäyhtälön, jonka lopputulos on epätosi. Toisinsanoen Audi on rinkelimossea fanittavan jannun unelma, ylivertainen vehje ja aina on Toyotat ja Nissanit jääneet kauas taakse, ja oikeastaan kaikki muutkin autot. Se, että joku hybridi Mersu vetää edelle saa aikaan niin pahan shokin ja mielikuvamaailman horjumisen, että pakko päästä ohi vaikka kortti lähtisi, koska Mersun taakse kaistaa vaihtaminen ja ohituskaistalla tulppaaminen on dramaattinen kokemus varsinkin sen kielletyn tosiasian suhteen, että takavetoinen mahdollisesti jopa hieman rinkelimosaasi tehottomampi hybridi liikahti ripeämmin tavoitenopeuteen kuin rinkelimosasi.
Itsetuntosi koki pienen kolauksen alitajunnassasi. Kompensoit sitä repimällä seuraavan päivän työmatkallasi entistä agressiivisemmin, muiden perässä roikkuen ja torvea soittaen jos joku on sekunnin kymmenesosan myöhässä lähdössä kun liikennevalot vaihtuvat aamuruuhkassa. - Anonyymi
Minä fantasioin teini-ikäisenä ihan toisenlaisista jutuista kuin liikennevalokisoista. Ilmankos syntyvyys vähenee.
- Anonyymi
En ihan ymmärrä tuota kenellä on nopein auto ajatusta, onko siinä kysymys jostakin seuraavasta:
-itsetunto kärsii jos joku menee ohi
-miehisyys kärsii jos joku menee ohi
-aivotoiminta on jotenkin jäänyt hiekkalaatikkotasolle ja liikenne onkin leikkiä
-testosteronia on liiaksi
-joku muu vapaavalintainen ongelma
Kerro rohkeasti niin voimme jatkaa keskustelua oikealla raiteella. - Anonyymi
Huomasitko kun ajoin luu pitkällä bmw merkkisillä autollani teistä molemmista ohi. Jos kerkesitte näkemään.
- Anonyymi
Juu...kyllä huomattiin. Ajo-oikeudetta ajamisestasi, ja huumepäissäsisi ajamisestasi on mennyt jo ilmoitus poliisille...
- Anonyymi
Samoissa valoissa jäi aikaisemmin tällä viikolla sininen 428i M Sport coupe.
Ei pärjää E300 EQ takavetoiselle hybridille vaikka vetäisit sen M Sport merkin otsaan. Sama pätee näitä mopomalli-Audeihin niitä S-merkkejä teippaileville kädettömille lippispäille.
- Anonyymi
Helsingissä on komea valkoinen RS3 audi on aito ja kuski on tosi kova panomies myös.
- Anonyymi
Pitää alkaa kattelemaan valkoisia RS3:sia.
t. Jaakko - Anonyymi
Tyttöjen korimalli, täytyy olla homppeli, jos tuollaisella koiran kopilla ajelee.
- Anonyymi
Menehän siitä neliveto-Teslan kanssa viivalle.
- Anonyymi
Tänään roikkui E300 hybridin perässä 60km/h työmaa-alueella moottoritiellä perässä noin kymmene vuotta vanha Audi A8 4.2 FSI. Kaksi parrakasta kaljupäätä näytti olevan menohaluissaan, sen verran lähellä takapuskuria roikkuivat. Nopeusrajoitus vaihtui 100km/h ja nämä kädettömät rinkelikaljut jäivät kuin tikku paskaan.
https://www.youtube.com/watch?v=d2QW2jFYFRE
Eivät roikkuneet enää lähellä kun vauhti tasaantui ja olivat saaneet välimatkan kurottua kiinni.- Anonyymi
Kylläpä onkin suosittu video! Tuhansittain ihailijoita tykkäämässä ja vielä useampi kadehtimassa hienoa dokumenttielokuvaa! Että ihan nopeusmittaria olet päässyt kuvaamaan ajaessasi! Kyllä tuosta pitäisi jo Oscar- ja Venla -pystejä tulla sylintäydeltä. Sinähän ne jaksaisit kantaakin kun et ole kädetön.
- Anonyymi
Ajelen Audi RS8 mallilla ja silti mulle riittää että pääsen pisteestä A pisteeseen B.Aivan sama mitä juo bensaa mutta tämän tehtävän on jo täyttänyt 520 000 kilometriä.Ei mulla muuta.Niin ja rajoitusten mukaan on ehditty ihan hyvin perille ja jos tankki (100 litraa) tyhjenee niin käyn täyttämässä sen,ei kummempaa.
- Anonyymi
hahhah
rinkelipelle ajelee mallilla jota ei ole olemassakaan - Anonyymi
On todella harvinaista että Audikuski ajaa nopeusrajoitusten mukaan. Siin toistan erittäin harvinaista.
- Anonyymi
Kyllä nyt on läskiä juttua tällä ketjun aloittajalla
- Anonyymi
Siyten käy joku kaunis päivä niin että ketjun aloittajalla menee vellit sekaisin kun viereen tulee vähän nopeampi audi kuin 10v vanha dieseli
- Anonyymi
Kerropa aloittaja meille muillekin, miltä tuntuu olla tyhmä?
- Anonyymi
Rinkelipelleä on kiva kouluttaa. Varsinkin kun itse tiedän hyvin sen quattronkin ajokäytöksen eri tilanteissa, vaikkakin 99,8% niistä quattroillakaan ajavista ei tiedä puoliakaan quattrolla ajamisen kikoista.
Takavetoinen on silti valintani, käsiteltävyydeltään edellä myös quattroja. Etuvetoinen nyt on kuin Atrian hiivanakki, surkeudessaan omassa luokassaan. - Anonyymi
Nelikolla pääsee myös silloin kun on lunta, loskaa ja rapaa. Takavedot ja etuvedot tuolloin jää valoihin sutimaan muodostaen ruuhkia. Sama homma lumisella tai jäisellä ohituskaistalla. Jatkuva neliveto toimii säällä kuin säällä. Kaliforniassa vajaavetoisillakin pärjää, mutta ei Suomessa. Sitten vielä kun noi täys- tai puolisähkövatkaimet on latauksessa odottelemassa, niin normaaliautolla matka jatkuu täydellä kapasiteetilla. Tietty jos sähkövatkaimella surraa vain korkeintaan keharikolmolsella ja sen sisäpuolella, voi se riittää siihen ruuhikissa kököttämiseen sekä valoissa kiihdyttelyyn. Sähkömoottori on vääntömomentin ja energian talteenotto mahdollisuuksien vuoksi kyllä erittäin hyvä ratkaisu. Sähköautot ovat kyllä tulevaisuutta, kunhan ensin ratkaistaan ongelmat liittyen akkukapasiteettiin, latauksen hitauteen, akkujen hintaan ja niiden ympäristöystävälliseen valmistuksen sekä kierrätykseen. Tai sitten siirrytään vety- ja polttokennoteknologiaan isojen akkujen sijaan, hyödyntäen pienempiä käyttöakkuja tai kondensaatoreita. Silti silloinkin ainut oikea, joka kelin auto on neliveto.
- Anonyymi
Kyllä Quatron rinkeli neliveto on poikaa kun liukkaan jään päällä on suolapöperö lunta ,taka ja etuvedot pökertää vain tyhjää liikkeelle lähdettäissä neliveto lähtee kuin kesällä on se niin ylivoimainen talviauto ...saa sitten takaveto pojat leikkä kesällä niillä leikkikaluilaan ...Quatro möyrii sitten talvella eri malliin...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2583750
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,1352707Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta162192Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!3571949Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää2281934- 571498
Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita491444- 1031167
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan741162- 1111150