Tässä kuvat, Honda EU 20i vm. 2003 salkkuaggregaatti, 2kW. Käytetty kevyttä mökkikäyttöä n. 8500 tuntia. Kuvassa on huoltoluukku irroitettu ja ilmanpuhdistin ei ole aivan paikoillaan.
https://aijaa.com/Xb56O3
Olen joutunut kylmäkäynnistyksessä pitämään valkoista kuristinvipua (luukun yläosa) kuristinta päällä käsin. Sitten kun haluan kuristimen pois päältä, laitan pienen puulastan varmuuden vuoksi tukemaan vipua niin että se ei mene päälle itsestään. Tämä vika on kiusannut jo varmaan vuoden.
Ensin luulin että tässä olisi joku löysä jousi tippunut, mutta millä tekniikalla tämä kuristinvipu oikeasti toimii? Kuristin ei pysy itsestään nykyään päällä. En jaksa enää edes muistaa, pitikö se toimiessaan vääntää käsin pois, eli normaaliin aggregaatin käyttöasentoon.
Minulla on aggregaatti ollut uudesta asti, eli kesäkuun lopulla 2003 ostin sen.
Honda EU20i 2003 kuristin löysä
8
184
Vastaukset
- Anonyymi
Siellä kai pitäisi olla vivun liikeradalla pykälät jotka estää liikkumista ilmeisesti ne nyppylät on käytössä kuluneet pois
- Anonyymi
Onko ne vivussa vai vastakappaleessa? Ei huvittaisi purkaa tätä kovin paljoa.
Kerran vaihdoin itse käynnistinnarun. Siitä piti kotelointi ainakin avata. Muuten mitään vikoja ei tuossa juuri ole ollut, paitsi ehkä öljyvahtijuttu.
Viileällä ilmalla tuli käynnistyksen jälkeen joskus pikainen stoppi. Tähän auttoi se, että piti öljymäärän korkealla. Täältä sain neuvoa siihenkin, jonkinlainen tyyppivika eli öljyvahti reagoi herkästi jos öljypinta ei ole suunnilleen korkeimmalla sallitulla tasolla. Öljyä on tarpeeksi, kun aggregaatin ollessa sammutettu ja sen ollessa vaakasuoralla pinnalla öljy pysyy juuri ja juuri sisällä kun öljyn täyttöreiän tulppa on irtiruuvattuna.
- Anonyymi
En yrittäisi purkaa sitä (luultavasti ei ole purettavissakaan) vaan tuputella esim. jotain pikaliimaa sopivasti sinne väliin että tulee kitkapintaa sen verran että asia on autettu
- Anonyymi
Olen alkuperäinen kyselijä.
Pitäisi nähdä kuvat kaasuttimesta, minulla on ollut joskus cd:llä engl.kielinen huolto-opas. Jos sen cd:n löytäisin jostain jemmastani. Suomesta noita opuksia tai edes cd:tä ei vuosia sitten saanut. Maahantuoja valehteli, ei muka ole, mutta olisi pitänyt sanoa että englanniksi kelpaa. Amazon.de tai ebay.de näkyi olevan uusi kaasutin myynnissä, mutta ei taatusti alkuperäisosa. Hinta taisi olla n. 40€.
Eräs korjaaja mökkipaikkakunnallani sanoi, kun yleisesti puhuin Honda EU20i:stä ja kyselin siitä uudesta EU22i (2,2 kW) aggregaatista, että eipä ole paljoa näitä (EU20i) korjaamoon tuotu. Niin hyvin ovat kestäneet. Itse olen pitänyt bensiinin tankkauksista kirjaa ja kevyessä käytössä olen nyt taas kesällä päässyt ihan täyteen ahdetulla tankillisella yli 13 tunnin käyttöaikaan. Tankin tilavuus on virallisesti 4,1 litraa, enkä osaa sanoa paljonko sinne oikeasti saan bensiiniä mahtumaan, sitä ei suositella korkkia myöten täytettäväksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen alkuperäinen kyselijä.
Pitäisi nähdä kuvat kaasuttimesta, minulla on ollut joskus cd:llä engl.kielinen huolto-opas. Jos sen cd:n löytäisin jostain jemmastani. Suomesta noita opuksia tai edes cd:tä ei vuosia sitten saanut. Maahantuoja valehteli, ei muka ole, mutta olisi pitänyt sanoa että englanniksi kelpaa. Amazon.de tai ebay.de näkyi olevan uusi kaasutin myynnissä, mutta ei taatusti alkuperäisosa. Hinta taisi olla n. 40€.
Eräs korjaaja mökkipaikkakunnallani sanoi, kun yleisesti puhuin Honda EU20i:stä ja kyselin siitä uudesta EU22i (2,2 kW) aggregaatista, että eipä ole paljoa näitä (EU20i) korjaamoon tuotu. Niin hyvin ovat kestäneet. Itse olen pitänyt bensiinin tankkauksista kirjaa ja kevyessä käytössä olen nyt taas kesällä päässyt ihan täyteen ahdetulla tankillisella yli 13 tunnin käyttöaikaan. Tankin tilavuus on virallisesti 4,1 litraa, enkä osaa sanoa paljonko sinne oikeasti saan bensiiniä mahtumaan, sitä ei suositella korkkia myöten täytettäväksi.Nuo halpiskloonit ehtii yleensä loppua muuten ennen kuin mikään tuollainen kuluma rikastinvivussa edes ehtii vaikuttaa mitään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo halpiskloonit ehtii yleensä loppua muuten ennen kuin mikään tuollainen kuluma rikastinvivussa edes ehtii vaikuttaa mitään
Huom. vielä että on varottava ettei sitä liimaa mene mihinkään akseleihin tms. vaan siihen vivun reunaan ainoastaan että auttaa lukittautumisessa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen alkuperäinen kyselijä.
Pitäisi nähdä kuvat kaasuttimesta, minulla on ollut joskus cd:llä engl.kielinen huolto-opas. Jos sen cd:n löytäisin jostain jemmastani. Suomesta noita opuksia tai edes cd:tä ei vuosia sitten saanut. Maahantuoja valehteli, ei muka ole, mutta olisi pitänyt sanoa että englanniksi kelpaa. Amazon.de tai ebay.de näkyi olevan uusi kaasutin myynnissä, mutta ei taatusti alkuperäisosa. Hinta taisi olla n. 40€.
Eräs korjaaja mökkipaikkakunnallani sanoi, kun yleisesti puhuin Honda EU20i:stä ja kyselin siitä uudesta EU22i (2,2 kW) aggregaatista, että eipä ole paljoa näitä (EU20i) korjaamoon tuotu. Niin hyvin ovat kestäneet. Itse olen pitänyt bensiinin tankkauksista kirjaa ja kevyessä käytössä olen nyt taas kesällä päässyt ihan täyteen ahdetulla tankillisella yli 13 tunnin käyttöaikaan. Tankin tilavuus on virallisesti 4,1 litraa, enkä osaa sanoa paljonko sinne oikeasti saan bensiiniä mahtumaan, sitä ei suositella korkkia myöten täytettäväksi.Olisko vain liimata siihen luukkuun, rikastimen ääriasentojen kohdille kumista kiilamaiset kappaleet jotka lukitsee kitkalla vivun paikoileen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisko vain liimata siihen luukkuun, rikastimen ääriasentojen kohdille kumista kiilamaiset kappaleet jotka lukitsee kitkalla vivun paikoileen.
Olen alkuperäinen kyselijä.
Ideasi kuulostaa hyvältä. Muistuttaa tätä korjausta kotini jääkaapissa:
Korvasin jääkaapin pienen pakastelokeron oven salvan palalla 3 mm paksua kumimattoa, jonka tungin oven alapuolelle. Se on ollut jo pitkään paras ja tiukin viritykseni pitämään luukku kiinni. Nyt olen taas mökillä, mutta muistaakseni kotona oleva viritys on luukun alareunan alla ja kiilaa luukun tiukasti kiinni. Tuo jääkaapin viritypala on aivan irtonainen, sen voi pienellä vaivalla laittaa uudestaan paikalleen jos se sattuisi liikkumaan.
Mökillä löytyy esim. auton kumimattoa ja muutakin kumia, josta voisin tehdä pienen ja sopivan kumipalan. Nyt siinä on puinen pieni lasta, joka on löysänäkin pysynyt paikallaan (koneen käyntiasennossa). Siirtelen sitä tarpeen mukaan nyt kuristinvivun eri puolelle. Käynnistyksen saan hoidettua pitelemällä kuristinvipua toisella kädellä päällä-asennossa. Kuristimen päälläoloaika kesällä on hyvin lyhyt. Riippuu ihan ulkolämpötilasta ja myös siitä montako tuntia on kulunut viimeisestä aggregaatin käytöstä. Lämpimään moottoriin ei tarvita kuristinta päälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan
Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.1642783Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus
Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha222011- 242006
Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!
Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.881816Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?
Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?681557Sakarjan kirjan 6. luku
Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se191313Avaa sydämesi mulle
❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo371212- 101201
Elia tulee vielä
Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan361188Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k91171