Minä lieksalainen vain, Kamuttajalle

Lieksa palstalla on ollut näin vaskien tahdittamana, näköjään elämää.
Kamuttajalle haluan lähettää lämpimät ja ymmärtäväiset terveiset. Joku tuntuu joskus kristallinkirkkaalta. Joku asia sitten hieman mättää. Poistot, joita huomasit sattumalta seurata, olivat minun mielestäni turhia.
Elämä on.

” Lähetä kukkia niin jos se sitten hyväksyisi sinut ;-))”

Ehkäpä. Mutta kun minulla on pieni ongelma.
Kukka-autoni on lähetettäviä kukkia ylitäysi. Pelkään, että saan sakot ylipainosta. Ummissanikin on ylipainoa.

Huumoria on monin muodoin.
Jos aivan rehellinen olen. Sadasta en säikähdä, tuhannesta katson mitä kelloni on. Ja Miljoonan kohdalla heitän peiton pois päältäni;)
Kunhan purteni ja aikani tähän humppaan riittää, niin katsomme aikatajullamme ja muuten annettuna kivan kokemuksia eri tavoin myrskyten, tyyntyen.

Minä en odota tyynylle painavaa päätäni vielä. Se on monen ajan takana. Toivon. En tiedä.

Kaikille toivon täyttä loppuelämää. Harkiten.

27

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Anonyymi

        Tarkoitatko että Kamuttaja asuu nykyään Lappeenrannassa eikö asu Espoossa.


    • Vai on sinua auto täynnä lähetettäviä kukkia, kai olet muistanut kastella niitä etteivät kuihdu näin helteellä.
      Minä ostan Prismasta pussillisen kukansiemeniä ja vien sen, saa itse kasvattaa, ja niin kukatkin ovat pitkäikäisempiä ;-))

    • Tuo kukkien osalta annettu vinkkisi on aivan loistava. Kiitos siitä. Kiitos myös siitä, että vaivaudut kommentoimaan yhtään mitään näin ala-arvoiseen aloitukseeni.

      Tässä näette oikein kouluesimerkin siitä, mikä on lopputulos kun aineilla on vaikutusta kirjoittajan ajatusmaailmaan ja lauserakentelukykyyn. En ihmettelisi jos lukuisten poistettujen viestien joukossa olisi ollut vaikkapa letkautus, ”nyt on sheriffi tainnut käydä hissalla kylässä ja iltapalaksi on nautittu sienimuhennosta”. Niin monipuolinen en kuitenkaan ole näissä aineissa. En myöskään tiedä missä hissa asuu.

      Itse itseäni arvioiden, aloituksen arvosana improbatur. Sitä seuraavat kirjoitukseni, improbatur.

      Asumisesta ja Lappeenrannasta sen verran edelliselle kysyjälle vastaan. Tarkoitin itse asuneeni Lappeenrannassa muutaman vuoden ja oppilailla Päällystöopiston oppilaita ja myös opettajia.
      Kamuttaja tosiaan oletettavasti asuu Espoossa.

      • Tuohon kukkavinkkiisi tuli mieleeni vielä lisätä se, että idea ei kun paranee, jos ylläpidollekin lähettäisi pussillisen kukan siemeniä. Menisi edullisessa kirjepostissa jne.


      • Ei mitenkään hassu aloitus, eikä haissut hissan sienimuhennos.

        Aika mielenkiintoinen asia tuo Lappeenranta osio.
        Minä olen käynyt joskus tarkastamassa nykyisen Päällystöopiston miehistön kasarmin, taisi olla kolmikerroksinen, en muista enää varmasti.
        Silloin sen nimi oli vielä Kanta aliupseerikoulu.

        Muistaakseni siinnä oli Päävartio sen vieressä.
        Siihen aikaan siellä oli vielä tykistö ja rakuunat.

        Samalla matkalla olin tarkastamassa myös kahta tykistön kasarmia, toinen todettiin majoitukseen kelvottomaksi, lähinnä Pääporttia oleva.


      • Anonyymi
        kamuttaja kirjoitti:

        Ei mitenkään hassu aloitus, eikä haissut hissan sienimuhennos.

        Aika mielenkiintoinen asia tuo Lappeenranta osio.
        Minä olen käynyt joskus tarkastamassa nykyisen Päällystöopiston miehistön kasarmin, taisi olla kolmikerroksinen, en muista enää varmasti.
        Silloin sen nimi oli vielä Kanta aliupseerikoulu.

        Muistaakseni siinnä oli Päävartio sen vieressä.
        Siihen aikaan siellä oli vielä tykistö ja rakuunat.

        Samalla matkalla olin tarkastamassa myös kahta tykistön kasarmia, toinen todettiin majoitukseen kelvottomaksi, lähinnä Pääporttia oleva.

        Mikä ihme sinä olet miehijäsi olet tosi erikoinen tapaus.


      • Anonyymi

        Tiedustelupalvelun miehiä ollut. En tiedä oliko lupa tappaa. Koodinimi todennäköisesti lähes 007. Nykyisin varmaan jo eläkkeellä. Tiukan paikan tullen kutsutaan palvelukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ihme sinä olet miehijäsi olet tosi erikoinen tapaus.

        Miksi tuota ihmettelet? Onhan Kamu voinut olla korpraali, tai peräti alikersantti, joka on suorittanut tupatarkastuksia alokkaiden majoitustiloissa.


      • Anonyymi

        Milloinkahan alikersantit tai korpraalit tarkastaa kokonaisia kasarmeja ja vieläpä eri asentajien? Entä luuletko heillä olevan oikeutta julistaa kokonaista kasarmia asuinkelvottomaksi. Käy ensin armeija niin tiedät jotain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloinkahan alikersantit tai korpraalit tarkastaa kokonaisia kasarmeja ja vieläpä eri asentajien? Entä luuletko heillä olevan oikeutta julistaa kokonaista kasarmia asuinkelvottomaksi. Käy ensin armeija niin tiedät jotain.

        Kamuttajalla on sepän tyttö eukkona!


      • Anonyymi

        Muumit on vaskiviikolla ryyppäämässä,,, mutta joku aiemmin kirjoitti sepän tytöstä ihan sukunimellä, mutta viesti hävisi liukkaasti! Miksi?


      • kamuttaja kirjoitti:

        Ei mitenkään hassu aloitus, eikä haissut hissan sienimuhennos.

        Aika mielenkiintoinen asia tuo Lappeenranta osio.
        Minä olen käynyt joskus tarkastamassa nykyisen Päällystöopiston miehistön kasarmin, taisi olla kolmikerroksinen, en muista enää varmasti.
        Silloin sen nimi oli vielä Kanta aliupseerikoulu.

        Muistaakseni siinnä oli Päävartio sen vieressä.
        Siihen aikaan siellä oli vielä tykistö ja rakuunat.

        Samalla matkalla olin tarkastamassa myös kahta tykistön kasarmia, toinen todettiin majoitukseen kelvottomaksi, lähinnä Pääporttia oleva.

        Olet ehkä edellä olevasta kuvauksesta päätellen tarkastanut rakuunarykmentin kasarmialuetta. Kolmikerroksinen todennäköisesti oli tuo rakennus. Päällystöopisto on muuttunut Maanpuolustusopistoksi; kuka näitten monien nimikkeiden perässä pysyy, en minä ainakaan. Joukko-osastoja lakkautetaan, johtamis- ja hallintojärjestelmiä uudistetaan ja uusia nimeämisiä on syntynyt kuin sieniä sateella.
        Itse en ole noissa opiskellut, enkä varsinkaan kouluttanut upseerina. Eräs sukulaiseni on, hänestä on kuvakin luurankotakki päällä, miekka komeasti ”hurmahousujen” ja saappaiden kera vyöllä.

        On myös mahdollista että olet ollut Rakuunapataljoonan, Rakuunamäen sijasta Leirikentällä, lähempänä lentokenttää. Tai molemmissa. En minäkään aivan tarkkaan muista noita paikkoja, vaikka turistina kävin muutama vuosi sitten siellä kiertelemässä. Ovat kyllä paikat muokkautuneet ja muuttuneet ilmeisesti siellä sinun käyntisi jälkeen.

        Lopuksi, mitäs ihmeellistä siinä on jos Kamuttaja on tarkastanut esim. vaikkapa virkansa puolesta kasarmeja.

        Soveltaen: ” Toisinaan Kamuttaja poistuu asumukseltaan ja liikkuu kasarmeilla ja kaupungeissa kuin kuka tahansa meistä.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloinkahan alikersantit tai korpraalit tarkastaa kokonaisia kasarmeja ja vieläpä eri asentajien? Entä luuletko heillä olevan oikeutta julistaa kokonaista kasarmia asuinkelvottomaksi. Käy ensin armeija niin tiedät jotain.

        Asuvatko asentajatkin kasarmeissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asuvatko asentajatkin kasarmeissa?

        Asiahan ei mitenkään minulle kuulu, mutta helposti osasin asiayhteydestä päätellä, että aselajeista oli kyse... Mutta onhan sitä mukava joskus päästä ns. sanomaan/ kysymään, ja kyllähän niitä asentajiakin voi asua kasarmeissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asuvatko asentajatkin kasarmeissa?

        hyvin huomattu tarkoitin aselajeja sielä oli aikoinaan rakunat tykistö ja kantakoulu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kamuttajalla on sepän tyttö eukkona!

        Kuule käppyrä sinä et tunne Kamuttajaa etkä hänen eukkojaan.


    • Anonyymi

      Minunkin vuonna 1910 syntynyt ja sodissa viisi vuotta taistellut isäni sain korpraalin arvon 70-luvun lopulla hieman ennen kuolemaansa. Se olikin suuri arvostus tuolloin sotaveteraanille.

    • Anonyymi

      Muistanko oikein kun minulle jäi armeijasta mieleen että jonkun koulun käyneitä alempiarvoisia kapiaisia kutsuttiin rottakoulun käyneiksi. Oliko just se kantakoulu?

      • Anonyymi

        Se se oli justiisa rottakoulu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se se oli justiisa rottakoulu

        Kuka tuollaista hölmöä keksii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tuollaista hölmöä keksii.

        Ajat sitten varusmiehet ovat keksineet. Halventava nimitys tuosta koulusta.


    • Anonyymi

      Lappeenrannan Rottakoulun käynyt voi yletä urallaan enintään kapteeniksi saakka.

      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa. Kyllä moni aliupseeri on käynyt sitten myöhemmin kadettikoulunkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Kyllä moni aliupseeri on käynyt sitten myöhemmin kadettikoulunkin.

        Riippuu pohjakoulutuksen tasosta. Ei kansakoulupohjalta pääse sotakorkeakouluun.


    • Anonyymi

      Opiston sivulta lainattua: "Maanpuolustusopisto oli Lappeenrannassa sijainnut Suomen puolustusvoimien oppilaitos, joka koulutti opistoupseereita. Opistoupseerien on mahdollista yletä urallaan kapteeniksi."

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      173
      9253
    2. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      69
      7198
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      60
      3625
    4. Valkeakosken sekopää murhaaja.

      Itselläni on 3 teini ikäistä tytärtä ja tämä tapaus on herättänyt minussa tosi paljon surua ja vihaa. On käsittämättömän
      Valkeakoski
      94
      1348
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      58
      1332
    6. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      347
      1283
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      21
      1199
    8. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      228
      1178
    9. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      1003
    10. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      921
    Aihe