Kivaa selvinpäin

Neweri

Lopetin joskus alkoholin käytön, vakken sitä hirvittävästi ennenkään käyttänyt. Kuitenkin aina juhlimiseen ja hauskanpitoon liittyi ennen alkoholi. Kaikki ystäväni käyttävät alkoholia ja jotkut vähän reilumminkin. Nykyisin ei tule kutsuja saunailtoihin, eikä pyydetä kaljoille. Ei oikeastaan syntymäpäivillekkään ja kun kävin paikallisessa kuppilassa, missä usein tuli olutta siemailtua, niin kuulin sanottavan minusta etten enää ole hauska, enkä tarjoa kaikille drinksuja. Saan kyllä aikani kulumaan, mutta en osaa ajatella kuinka voisi rentoutua ja pitää hauskaa samoin kuin ennen.

10

240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ne ystävät ovat vääriä. He kadehtivat sitä että olet päässyt viinasta eroon. Heitä jotenkin näkemisesi syyllistyttää. On aika tyypillistä heikkoluontoiselle ihmiselle, nyt luulevat että sinä pidät itseäsi heitä muita parempina. Jos juuri heitä samoja kavereita haluat edelleen kavereinasi pitää, sinun pitäisi ottaa asia reilusti puheeksi ja kertoa ettet väheksy alkoholin käyttäjiä ja teit päätöksesi pelkästään itsesi tähden. Tai sitten - vaihda kaverit.

      • Oikeastaan minä en kaipaa enää sitä seuraa, muuta kuin että jonkun sanan vaihtaa, eivätkä hekään tunnu kaipaavan enää minunkaan seuraani. On vaan hyvin vaikea etsiä sellaista, millä rentoutuisi ja pääsisi vähäksi aikaa irti kaikesta.


      • Anonyymi

        Minä en ole lopettanut mutta keksin keinoja että pysyn kohtuudessa. Paras on se että kiinnostuu porukoista, joissa ollaan selvinpäin. Erilaiset seuramatkat, patikointimatkat, joissa muutama ottaa mutta suurin osa ei. Tai seurakunnan tilaisuudet. Siellä on mm. miestenilta, saunotaan, syödään iltapalaa ja jutellaan.
        Mutta jos sinua ei seura rentouta, niin sitten onkin vaikeampaa. Joskus kotona tulee olo, ettei oikein mihinkään pysty keskittymään, sellainen levoton. Luulen että se on joko stressiä tai turhautumista, josta pitäisi jotenkin rentoutua. Liikuntakaan ei aina auta, vaikka sillä purankin monta stressiä. Uimahalli on yksi rentouttaja, siellä voi myös lauteilla muutaman jutun heittää. Kotona yksin ei saunominen kiinnosta. Äänikirjoja joskus kuuntelen, niissä joutuu keskittymään muuhun kuin tunteisiinsa. Toivottavasti löydät jonkun joka sekä kiinnostaa että rentouttaa. Kyllä alkoholin avulla rentoutuminen on mukavaa juuri silloin kun sitä ottaa, mutta seuraavana päivänä ole kuitenkin levoton, eli ihan niin kuin jokaisen kemiallisen ilon jälkeen pitää saman verran kärsiä, enkä tarkoita krapulaa. Toivoisin että pystyisin itsekin lopettamaan kokonaan, vaikka sitten kärvistelisin stressissä ja levottomuudessa joitakin aikoja, kun vain jaksaisin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole lopettanut mutta keksin keinoja että pysyn kohtuudessa. Paras on se että kiinnostuu porukoista, joissa ollaan selvinpäin. Erilaiset seuramatkat, patikointimatkat, joissa muutama ottaa mutta suurin osa ei. Tai seurakunnan tilaisuudet. Siellä on mm. miestenilta, saunotaan, syödään iltapalaa ja jutellaan.
        Mutta jos sinua ei seura rentouta, niin sitten onkin vaikeampaa. Joskus kotona tulee olo, ettei oikein mihinkään pysty keskittymään, sellainen levoton. Luulen että se on joko stressiä tai turhautumista, josta pitäisi jotenkin rentoutua. Liikuntakaan ei aina auta, vaikka sillä purankin monta stressiä. Uimahalli on yksi rentouttaja, siellä voi myös lauteilla muutaman jutun heittää. Kotona yksin ei saunominen kiinnosta. Äänikirjoja joskus kuuntelen, niissä joutuu keskittymään muuhun kuin tunteisiinsa. Toivottavasti löydät jonkun joka sekä kiinnostaa että rentouttaa. Kyllä alkoholin avulla rentoutuminen on mukavaa juuri silloin kun sitä ottaa, mutta seuraavana päivänä ole kuitenkin levoton, eli ihan niin kuin jokaisen kemiallisen ilon jälkeen pitää saman verran kärsiä, enkä tarkoita krapulaa. Toivoisin että pystyisin itsekin lopettamaan kokonaan, vaikka sitten kärvistelisin stressissä ja levottomuudessa joitakin aikoja, kun vain jaksaisin.

        Mulle ei tavallaan lopettaminen ollut mitenkään ongelmallista, kun ympäristön paine loppui. Eipä tällä paikkakunnalla tai lähipaikkakunnillakaan ole esimerkiksi tanssipaikkoja 50 ikäisille henkilöille jossa ei tarjoiltaisi alkoholia. karaokessakin on aikamoinen kynnys selvinpäin. Täytyy pähkäillä jotakin, sillä eihän tässä vielä aika lopu.


    • Anonyymi

      Olet huonoa juopotteluseuraa.

      Kait kyseessä vain käänteinen reagointi, liikaa dokaavilla alkaa myös olemaan pulaa kavereista. Sä kai et enää ole samanhenkinen, kuin muut. Eti samanhenkistä seuraa itelles.

      Mulla on juu suunnalleen absolutisti kamuja, mutta ei niistä haittaa ole kaljalla käydessä, ne vaan seuraa, kuten kuka muu tahansa. Vaikka ite dokailenkin, ite en viitsi kovin kännijengiä katella.

      Sekin, ehkä käyt vääränaisissa paareissa, jostain muualta voit löytää sopevampaa seuraa. Ei tollasen jutun kuitenkaan pitäis vaikuttaa ihmissuhteisiin.

      =DW=

    • Anonyymi

      Ilo ilman viinaa on teeskentelyä, mutta suru sen puutteessa syvää ja aitoa.

    • En minäkään hirveesti juo, kun siitä tulee kaamee kankkunen :(

    • Anonyymi

      Kiitos rohkeasta, hienosta avauksestasi, Neweri,
      sinä olet sellainen, josta vanhempasi voivat olla ylpeitä!

    • Anonyymi

      Ei ole ollut kankkusta kymmeniin vuosiin. Viimeksi otin perjantaina pörssien laskun kunniaksi. Laitoin yuotupin musiikkia ja otin langattoman luurin ja menin ulkopaikalle yhdelle niistä ja kuuntelin tulee musiikkia mistä pidän. Kyllä tekniikkan kehitys jatkuu ex autossa ei puhelimeen tarvitse koskea.

    • Anonyymi

      50 apinat Suomessa en olisi uskonut.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1071
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      969
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      303
      777
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe