Kivaa selvinpäin

Neweri

Lopetin joskus alkoholin käytön, vakken sitä hirvittävästi ennenkään käyttänyt. Kuitenkin aina juhlimiseen ja hauskanpitoon liittyi ennen alkoholi. Kaikki ystäväni käyttävät alkoholia ja jotkut vähän reilumminkin. Nykyisin ei tule kutsuja saunailtoihin, eikä pyydetä kaljoille. Ei oikeastaan syntymäpäivillekkään ja kun kävin paikallisessa kuppilassa, missä usein tuli olutta siemailtua, niin kuulin sanottavan minusta etten enää ole hauska, enkä tarjoa kaikille drinksuja. Saan kyllä aikani kulumaan, mutta en osaa ajatella kuinka voisi rentoutua ja pitää hauskaa samoin kuin ennen.

10

240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ne ystävät ovat vääriä. He kadehtivat sitä että olet päässyt viinasta eroon. Heitä jotenkin näkemisesi syyllistyttää. On aika tyypillistä heikkoluontoiselle ihmiselle, nyt luulevat että sinä pidät itseäsi heitä muita parempina. Jos juuri heitä samoja kavereita haluat edelleen kavereinasi pitää, sinun pitäisi ottaa asia reilusti puheeksi ja kertoa ettet väheksy alkoholin käyttäjiä ja teit päätöksesi pelkästään itsesi tähden. Tai sitten - vaihda kaverit.

      • Oikeastaan minä en kaipaa enää sitä seuraa, muuta kuin että jonkun sanan vaihtaa, eivätkä hekään tunnu kaipaavan enää minunkaan seuraani. On vaan hyvin vaikea etsiä sellaista, millä rentoutuisi ja pääsisi vähäksi aikaa irti kaikesta.


      • Anonyymi

        Minä en ole lopettanut mutta keksin keinoja että pysyn kohtuudessa. Paras on se että kiinnostuu porukoista, joissa ollaan selvinpäin. Erilaiset seuramatkat, patikointimatkat, joissa muutama ottaa mutta suurin osa ei. Tai seurakunnan tilaisuudet. Siellä on mm. miestenilta, saunotaan, syödään iltapalaa ja jutellaan.
        Mutta jos sinua ei seura rentouta, niin sitten onkin vaikeampaa. Joskus kotona tulee olo, ettei oikein mihinkään pysty keskittymään, sellainen levoton. Luulen että se on joko stressiä tai turhautumista, josta pitäisi jotenkin rentoutua. Liikuntakaan ei aina auta, vaikka sillä purankin monta stressiä. Uimahalli on yksi rentouttaja, siellä voi myös lauteilla muutaman jutun heittää. Kotona yksin ei saunominen kiinnosta. Äänikirjoja joskus kuuntelen, niissä joutuu keskittymään muuhun kuin tunteisiinsa. Toivottavasti löydät jonkun joka sekä kiinnostaa että rentouttaa. Kyllä alkoholin avulla rentoutuminen on mukavaa juuri silloin kun sitä ottaa, mutta seuraavana päivänä ole kuitenkin levoton, eli ihan niin kuin jokaisen kemiallisen ilon jälkeen pitää saman verran kärsiä, enkä tarkoita krapulaa. Toivoisin että pystyisin itsekin lopettamaan kokonaan, vaikka sitten kärvistelisin stressissä ja levottomuudessa joitakin aikoja, kun vain jaksaisin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole lopettanut mutta keksin keinoja että pysyn kohtuudessa. Paras on se että kiinnostuu porukoista, joissa ollaan selvinpäin. Erilaiset seuramatkat, patikointimatkat, joissa muutama ottaa mutta suurin osa ei. Tai seurakunnan tilaisuudet. Siellä on mm. miestenilta, saunotaan, syödään iltapalaa ja jutellaan.
        Mutta jos sinua ei seura rentouta, niin sitten onkin vaikeampaa. Joskus kotona tulee olo, ettei oikein mihinkään pysty keskittymään, sellainen levoton. Luulen että se on joko stressiä tai turhautumista, josta pitäisi jotenkin rentoutua. Liikuntakaan ei aina auta, vaikka sillä purankin monta stressiä. Uimahalli on yksi rentouttaja, siellä voi myös lauteilla muutaman jutun heittää. Kotona yksin ei saunominen kiinnosta. Äänikirjoja joskus kuuntelen, niissä joutuu keskittymään muuhun kuin tunteisiinsa. Toivottavasti löydät jonkun joka sekä kiinnostaa että rentouttaa. Kyllä alkoholin avulla rentoutuminen on mukavaa juuri silloin kun sitä ottaa, mutta seuraavana päivänä ole kuitenkin levoton, eli ihan niin kuin jokaisen kemiallisen ilon jälkeen pitää saman verran kärsiä, enkä tarkoita krapulaa. Toivoisin että pystyisin itsekin lopettamaan kokonaan, vaikka sitten kärvistelisin stressissä ja levottomuudessa joitakin aikoja, kun vain jaksaisin.

        Mulle ei tavallaan lopettaminen ollut mitenkään ongelmallista, kun ympäristön paine loppui. Eipä tällä paikkakunnalla tai lähipaikkakunnillakaan ole esimerkiksi tanssipaikkoja 50 ikäisille henkilöille jossa ei tarjoiltaisi alkoholia. karaokessakin on aikamoinen kynnys selvinpäin. Täytyy pähkäillä jotakin, sillä eihän tässä vielä aika lopu.


    • Anonyymi

      Olet huonoa juopotteluseuraa.

      Kait kyseessä vain käänteinen reagointi, liikaa dokaavilla alkaa myös olemaan pulaa kavereista. Sä kai et enää ole samanhenkinen, kuin muut. Eti samanhenkistä seuraa itelles.

      Mulla on juu suunnalleen absolutisti kamuja, mutta ei niistä haittaa ole kaljalla käydessä, ne vaan seuraa, kuten kuka muu tahansa. Vaikka ite dokailenkin, ite en viitsi kovin kännijengiä katella.

      Sekin, ehkä käyt vääränaisissa paareissa, jostain muualta voit löytää sopevampaa seuraa. Ei tollasen jutun kuitenkaan pitäis vaikuttaa ihmissuhteisiin.

      =DW=

    • Anonyymi

      Ilo ilman viinaa on teeskentelyä, mutta suru sen puutteessa syvää ja aitoa.

    • En minäkään hirveesti juo, kun siitä tulee kaamee kankkunen :(

    • Anonyymi

      Kiitos rohkeasta, hienosta avauksestasi, Neweri,
      sinä olet sellainen, josta vanhempasi voivat olla ylpeitä!

    • Anonyymi

      Ei ole ollut kankkusta kymmeniin vuosiin. Viimeksi otin perjantaina pörssien laskun kunniaksi. Laitoin yuotupin musiikkia ja otin langattoman luurin ja menin ulkopaikalle yhdelle niistä ja kuuntelin tulee musiikkia mistä pidän. Kyllä tekniikkan kehitys jatkuu ex autossa ei puhelimeen tarvitse koskea.

    • Anonyymi

      50 apinat Suomessa en olisi uskonut.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe