Ympäri käydään, metsän mennään

Anonyymi

Vieläkö "kaupunki" tarvitsee lisää liikenneympyröitä, ja minne ne tulisi sijoittaa?

22

200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaikki valoristeykset voisi vaihtaa liikenneympyröihin. Esimerkiksi Lentolassa olevat Lahdentien liittymien valot aivan turhat.

    • Anonyymi

      Linkosuon leipomon, eli Holvastintien ja Mannakorventien, risteykseen on kuulema ympyrä suunnitteilla. Hieno homma jos tulee, nykyiset stoppimerkit ja neljänkympin rajoitus lähinnä vitsi autoilijoille.

    • Anonyymi

      En yllättyisi, vaikka jokaiseen risteykseen tulisi ympyrä. Liikenteen kaikenlainen haittaaminen ja vaikeuttaminen on ollut kunnan tavoitteena jo vuosien ajan. Tässä asiassa kunnostautui erityisesti viime vuonna eläköitynyt ns. tekninen johtaja, ehkä kautta aikojen eniten vahinkoa kunnassa aikaansaanut virkamies.

      • Anonyymi

        Mites noi ympyrät haittaavat ja vaikeuttavat liikkumista? Omat kokemukset ympyröistä päinvastaisia - mielummin kuljen liikenneympyrästä kuin seison valoissa.


      • Anonyymi

        Älä arvostele ympyröitä, kyllä pyörä-Mikko tietää mikä on hallintoalamaisille hyväksi. Tämähän on osa sitä kuuluisaa pyöräilyn laatukaytävää!


      • Anonyymi

        Eikös nuo ympyrät sujuvoita yhtä hyvin pyörienkin kuin autojen kulkemista kun ei tarvitse valoihin pysähtyä toljottamaan tyhjää tietä ja punaista valoa. Jos tykkäät risteyksissä odotella niin voit toki parkkeerata fillaris ympyrän tai laatuväyläs reunalle ja ihmetellä siinä ohitse soljuvaa liikennettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös nuo ympyrät sujuvoita yhtä hyvin pyörienkin kuin autojen kulkemista kun ei tarvitse valoihin pysähtyä toljottamaan tyhjää tietä ja punaista valoa. Jos tykkäät risteyksissä odotella niin voit toki parkkeerata fillaris ympyrän tai laatuväyläs reunalle ja ihmetellä siinä ohitse soljuvaa liikennettä.

        Kysyppä Tampereen ja Kangasalan väliä ajavilta bussikuskeilta mitä mieltä ovat Nattarin ympyrästä. Tällaiset rakennelmat kuuluvat asuinalueille ja pihakaduille, mutta ei tärkeälle pääväylälle. Ja Kangasala haluaa profiloitua joukkoliikennemyönteisenä kuntana, oikea käsi ei tiedä mitä vasen tekee..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyppä Tampereen ja Kangasalan väliä ajavilta bussikuskeilta mitä mieltä ovat Nattarin ympyrästä. Tällaiset rakennelmat kuuluvat asuinalueille ja pihakaduille, mutta ei tärkeälle pääväylälle. Ja Kangasala haluaa profiloitua joukkoliikennemyönteisenä kuntana, oikea käsi ei tiedä mitä vasen tekee..

        Busseissa, kuten muissakin autoissa, on kääntyvät etupyörät ja tuo Nattarin liikenneympyrä on halkaisijaltaan isoimmasta päästä. Ei pitäisi olla ongelma tuosta ajaminen isommallakaan autolla. Liikennemäärätkään eivät kummoisia ole, joten matkaa tuo ympyrä ei taatusti hidasta yhtään sen enempää kuin liikennevalotkaan.
        Eikös tuo Nattari ja se liikenneympyrän ympäristö ole asuinaluetta? Ainakin pien- ja kerrostaloja sen ympäriltä löytyy melkoisesti ja yksi kerrostalokin nousemassa aivan ympyrän viereen. Sama koskee myös Holvastintien päähän rakentuvaa ympyrää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Busseissa, kuten muissakin autoissa, on kääntyvät etupyörät ja tuo Nattarin liikenneympyrä on halkaisijaltaan isoimmasta päästä. Ei pitäisi olla ongelma tuosta ajaminen isommallakaan autolla. Liikennemäärätkään eivät kummoisia ole, joten matkaa tuo ympyrä ei taatusti hidasta yhtään sen enempää kuin liikennevalotkaan.
        Eikös tuo Nattari ja se liikenneympyrän ympäristö ole asuinaluetta? Ainakin pien- ja kerrostaloja sen ympäriltä löytyy melkoisesti ja yksi kerrostalokin nousemassa aivan ympyrän viereen. Sama koskee myös Holvastintien päähän rakentuvaa ympyrää.

        Kyse ei olekaan ympyrän koosta, vaan teräväreunaisista korotuksista ennen ja jälkeen ympyrän. Näistä olen kuullut kuljettajilta kritiikkiä, ovat kuulemma aiheuttaneet paljon ylimääräisiä remonttikuluja, erityisesti matalalattiaisiin busseihin. Uskon tämän täysin, koska henkilöautollakin nämä kohdat on ylitettävä ryömintävauhtia renkaiden ja vanteiden säästämiseksi. Miksi Kangasalla on tällaiseen rakennustapaan ihastuttu, en ole muualla huomannut tällaisia teräviä reunuksia. Muuten ympyrän tarpeellisuuteen en ota kantaa, minulle kelpasi kyllä vanhat valotkin. Ei kenelläkään pitäisi niin kiire olla, että 10 sekunnin odotus valoissa kiristää otsaa. Valot myös olivat jalankulkijan kannalta paremmat, koska vihreän ja punaisen valon merkityksen ymmärtää jokainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse ei olekaan ympyrän koosta, vaan teräväreunaisista korotuksista ennen ja jälkeen ympyrän. Näistä olen kuullut kuljettajilta kritiikkiä, ovat kuulemma aiheuttaneet paljon ylimääräisiä remonttikuluja, erityisesti matalalattiaisiin busseihin. Uskon tämän täysin, koska henkilöautollakin nämä kohdat on ylitettävä ryömintävauhtia renkaiden ja vanteiden säästämiseksi. Miksi Kangasalla on tällaiseen rakennustapaan ihastuttu, en ole muualla huomannut tällaisia teräviä reunuksia. Muuten ympyrän tarpeellisuuteen en ota kantaa, minulle kelpasi kyllä vanhat valotkin. Ei kenelläkään pitäisi niin kiire olla, että 10 sekunnin odotus valoissa kiristää otsaa. Valot myös olivat jalankulkijan kannalta paremmat, koska vihreän ja punaisen valon merkityksen ymmärtää jokainen.

        Kunnasta saadun tiedon mukaan tärkein syy ympyrän rakentamiseen oli se, että Pitkäjärven koululaiset eivät noudattaneet liikennevaloja ja siksi risteykseen tehtiin ympyrä. Saattaa olla tottakin, mutta onko oikein että toimitaan sääntöjä rikkovien ehdoilla?


      • Anonyymi

        Orivedellä on neljä ympyrää, joista kolme melkein peräkkäin. Nämä löytyy ajettaessa ns vanhaa tietä, eikä poiketa Oriveden keskustaan.
        Mieluummin ajan ympyröissä kuin seison valoissa. Sujuvuutta haittaa vain ne typerykset, jotka eivät osaa vilkuttaa ennen ympyrästä poistumistaan. Joka puolella Suomea näitä rakennetaan. Sen huomaa, kun liikkuu muuallakin kuin kotinurkissa!


      • Anonyymi

        Itse olen joutunut juoksemaan alta pois kun tyyppi joka poistuu ympyrästä ei osaa näyttää tuota vilkkua ja olen ylittämässä suojatietä yli sen kuskista katsottuna oikealle kääntyvän tien yli jolle hän sitten yllättäen kääntyy.

        Lisäksi olen ihmetellyt että eikö ympyrään ole tarkoitus ajaa autoilla vuorotellen joka suunnalta, eikä niin että yksi odottaa iät ajat että kaikilta mahdollisilta muilta suunnilta tulleet ovat menneet ensin? Bussissa istuessa joutunut jokusen kerran odottelijaksi.

        Mutta mitäpä minä mistään tiedän, kun olen tosiaan vain matkustaja.


    • Anonyymi

      Eniten ihmetyttää ympyrätyömaiden kesto. Miten ihmeessä työt on organisoitu? Tälläkin hetkellä Finnentien ja Vatialantien ympyrärakennelmat ovat pahasti kesken, vaikka alun perin niiden piti valmistua koulujen alkuun mennessä. Työmaat myös aiheuttavat kohtuutonta haittaa liikenteelle. Vuosi sitten Nattarissa Kangasalantien risteyksen valot poistettiin heinäkuussa, mutta ympyrätyömaa aloitettiin vasta useita viikkoja tämän jälkeen. Tämän ympyrän tarkoitus on edelleen monelle paikalliselle kysymysmerkki. Eikö niille rahoille olisi löytynyt tarpeellisempaakin käyttöä?

    • Anonyymi

      Kangasala kokonaisuudessaan on kaupungin räikeä irvikuva!

    • Anonyymi

      Pienen kuppikunnan päätöksillä kaupunkia johdetaan!

    • Anonyymi

      Onko kellään tietoo, koska Holvastintien risteyksen ympyrä valmistuu. Pahasti näyttää olevan kesken kaikki putket ja johdotkin vielä näkyvillä. Tämänhän luvattiin valmistuvan koulujen alkuun mennessä. Onko kunnan omaa työtä vai onko valittu halpa ja hyvä urakoitsija? Toisaalta en ihmettele kun ollaan Kangasalla. Koulut homehtuu ja vanhukset näivettyy mutta liikennettä pitää kaikin keinoin vaikeuttaa ja haitata. Jos ei muuta keksitä niin sitten viivytetään töitä haitan maksimoimiseksi.

      • Anonyymi

        Muistaakseni Holvastintien varressa olevassa taulussa lukee, että työmaa valmistuu 11/2019. Samalla kuulemma valmistuu uusi pyörätie Vatialan koululta Pitkäjärven koululle
        Tuskin ne tuota työmaan valmistumista erityisemmin viivytä. Koitetaan kestää marraskuulle niin saadaan tuokin risteys aiempaa sujuvammaksi ja turvallisemmaksi.


      • Anonyymi

        Toivottavasti työmaa kestää pitkään. Kerrankin autoilijat noudattavat nopeusrajoituksia.


    • Anonyymi

      Opitaankohan Kangasalla koskaan ajamaan oikein noissa kiertoliittymissä? Vaatii varmasti uuden sukupolven,jotta sujuu. 1.Ne jotka osaavat ajaa oikein. 2.Ne jotka eivät osaa ajaa oikein 3.Ne jotka ajavat tietoisesti väärin. Näin se menee ;)

      • Anonyymi

        Omien kokemusten valossa usealle autoilijalle liikenneympyröiden väistämissäännöt ovat melko mystisiä. Ympyrästä poistutaan piittaamatta siittä onko seepraraidoilla tai sinne pyrkimässä jalankulkijoita/pyöräilijöitä. Sekopäisimmät autoilijat ovat jopa torvea soittaneet ja nyrkkiä puineet jos heidän ajolinjalleen on erehtynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omien kokemusten valossa usealle autoilijalle liikenneympyröiden väistämissäännöt ovat melko mystisiä. Ympyrästä poistutaan piittaamatta siittä onko seepraraidoilla tai sinne pyrkimässä jalankulkijoita/pyöräilijöitä. Sekopäisimmät autoilijat ovat jopa torvea soittaneet ja nyrkkiä puineet jos heidän ajolinjalleen on erehtynyt.

        Ymmärrän erittäin hyvin jos autoilijat ovat turhautuneita Kangasalan liikennejärjestelyihin. Kaupungilla tuntuu olevan jonkinlainen pakkomielle tehdä autolla liikkumisesta kaikin tavoin hankalampaa. Kukakohan mahtaa olla tämän suuntauksen taustahahmo nykyisellään, kun edellinen autovihaaja on tiettävästi jo jäänyt eläkkeelle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän erittäin hyvin jos autoilijat ovat turhautuneita Kangasalan liikennejärjestelyihin. Kaupungilla tuntuu olevan jonkinlainen pakkomielle tehdä autolla liikkumisesta kaikin tavoin hankalampaa. Kukakohan mahtaa olla tämän suuntauksen taustahahmo nykyisellään, kun edellinen autovihaaja on tiettävästi jo jäänyt eläkkeelle?

        Ja turhautumistaan purkavat jalankulkijoihin sekä pyöräilijöihin?
        Olisikohan näiden autoilijoiden syytä vaihtaa ratin takaa repsikan paikalle jos liikenneympyrä herättää niin voimakkaita tunteita, että mukuloitten ja vanhusten liikkuminen vaarantuu...


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      89
      4600
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      3133
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3125
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      403
      2202
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      231
      1348
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1223
    7. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1207
    8. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      67
      1097
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1084
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      112
      999
    Aihe