Vieläkö "kaupunki" tarvitsee lisää liikenneympyröitä, ja minne ne tulisi sijoittaa?
Ympäri käydään, metsän mennään
22
200
Vastaukset
- Anonyymi
Kaikki valoristeykset voisi vaihtaa liikenneympyröihin. Esimerkiksi Lentolassa olevat Lahdentien liittymien valot aivan turhat.
- Anonyymi
Linkosuon leipomon, eli Holvastintien ja Mannakorventien, risteykseen on kuulema ympyrä suunnitteilla. Hieno homma jos tulee, nykyiset stoppimerkit ja neljänkympin rajoitus lähinnä vitsi autoilijoille.
- Anonyymi
En yllättyisi, vaikka jokaiseen risteykseen tulisi ympyrä. Liikenteen kaikenlainen haittaaminen ja vaikeuttaminen on ollut kunnan tavoitteena jo vuosien ajan. Tässä asiassa kunnostautui erityisesti viime vuonna eläköitynyt ns. tekninen johtaja, ehkä kautta aikojen eniten vahinkoa kunnassa aikaansaanut virkamies.
- Anonyymi
Mites noi ympyrät haittaavat ja vaikeuttavat liikkumista? Omat kokemukset ympyröistä päinvastaisia - mielummin kuljen liikenneympyrästä kuin seison valoissa.
- Anonyymi
Älä arvostele ympyröitä, kyllä pyörä-Mikko tietää mikä on hallintoalamaisille hyväksi. Tämähän on osa sitä kuuluisaa pyöräilyn laatukaytävää!
- Anonyymi
Eikös nuo ympyrät sujuvoita yhtä hyvin pyörienkin kuin autojen kulkemista kun ei tarvitse valoihin pysähtyä toljottamaan tyhjää tietä ja punaista valoa. Jos tykkäät risteyksissä odotella niin voit toki parkkeerata fillaris ympyrän tai laatuväyläs reunalle ja ihmetellä siinä ohitse soljuvaa liikennettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös nuo ympyrät sujuvoita yhtä hyvin pyörienkin kuin autojen kulkemista kun ei tarvitse valoihin pysähtyä toljottamaan tyhjää tietä ja punaista valoa. Jos tykkäät risteyksissä odotella niin voit toki parkkeerata fillaris ympyrän tai laatuväyläs reunalle ja ihmetellä siinä ohitse soljuvaa liikennettä.
Kysyppä Tampereen ja Kangasalan väliä ajavilta bussikuskeilta mitä mieltä ovat Nattarin ympyrästä. Tällaiset rakennelmat kuuluvat asuinalueille ja pihakaduille, mutta ei tärkeälle pääväylälle. Ja Kangasala haluaa profiloitua joukkoliikennemyönteisenä kuntana, oikea käsi ei tiedä mitä vasen tekee..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysyppä Tampereen ja Kangasalan väliä ajavilta bussikuskeilta mitä mieltä ovat Nattarin ympyrästä. Tällaiset rakennelmat kuuluvat asuinalueille ja pihakaduille, mutta ei tärkeälle pääväylälle. Ja Kangasala haluaa profiloitua joukkoliikennemyönteisenä kuntana, oikea käsi ei tiedä mitä vasen tekee..
Busseissa, kuten muissakin autoissa, on kääntyvät etupyörät ja tuo Nattarin liikenneympyrä on halkaisijaltaan isoimmasta päästä. Ei pitäisi olla ongelma tuosta ajaminen isommallakaan autolla. Liikennemäärätkään eivät kummoisia ole, joten matkaa tuo ympyrä ei taatusti hidasta yhtään sen enempää kuin liikennevalotkaan.
Eikös tuo Nattari ja se liikenneympyrän ympäristö ole asuinaluetta? Ainakin pien- ja kerrostaloja sen ympäriltä löytyy melkoisesti ja yksi kerrostalokin nousemassa aivan ympyrän viereen. Sama koskee myös Holvastintien päähän rakentuvaa ympyrää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Busseissa, kuten muissakin autoissa, on kääntyvät etupyörät ja tuo Nattarin liikenneympyrä on halkaisijaltaan isoimmasta päästä. Ei pitäisi olla ongelma tuosta ajaminen isommallakaan autolla. Liikennemäärätkään eivät kummoisia ole, joten matkaa tuo ympyrä ei taatusti hidasta yhtään sen enempää kuin liikennevalotkaan.
Eikös tuo Nattari ja se liikenneympyrän ympäristö ole asuinaluetta? Ainakin pien- ja kerrostaloja sen ympäriltä löytyy melkoisesti ja yksi kerrostalokin nousemassa aivan ympyrän viereen. Sama koskee myös Holvastintien päähän rakentuvaa ympyrää.Kyse ei olekaan ympyrän koosta, vaan teräväreunaisista korotuksista ennen ja jälkeen ympyrän. Näistä olen kuullut kuljettajilta kritiikkiä, ovat kuulemma aiheuttaneet paljon ylimääräisiä remonttikuluja, erityisesti matalalattiaisiin busseihin. Uskon tämän täysin, koska henkilöautollakin nämä kohdat on ylitettävä ryömintävauhtia renkaiden ja vanteiden säästämiseksi. Miksi Kangasalla on tällaiseen rakennustapaan ihastuttu, en ole muualla huomannut tällaisia teräviä reunuksia. Muuten ympyrän tarpeellisuuteen en ota kantaa, minulle kelpasi kyllä vanhat valotkin. Ei kenelläkään pitäisi niin kiire olla, että 10 sekunnin odotus valoissa kiristää otsaa. Valot myös olivat jalankulkijan kannalta paremmat, koska vihreän ja punaisen valon merkityksen ymmärtää jokainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse ei olekaan ympyrän koosta, vaan teräväreunaisista korotuksista ennen ja jälkeen ympyrän. Näistä olen kuullut kuljettajilta kritiikkiä, ovat kuulemma aiheuttaneet paljon ylimääräisiä remonttikuluja, erityisesti matalalattiaisiin busseihin. Uskon tämän täysin, koska henkilöautollakin nämä kohdat on ylitettävä ryömintävauhtia renkaiden ja vanteiden säästämiseksi. Miksi Kangasalla on tällaiseen rakennustapaan ihastuttu, en ole muualla huomannut tällaisia teräviä reunuksia. Muuten ympyrän tarpeellisuuteen en ota kantaa, minulle kelpasi kyllä vanhat valotkin. Ei kenelläkään pitäisi niin kiire olla, että 10 sekunnin odotus valoissa kiristää otsaa. Valot myös olivat jalankulkijan kannalta paremmat, koska vihreän ja punaisen valon merkityksen ymmärtää jokainen.
Kunnasta saadun tiedon mukaan tärkein syy ympyrän rakentamiseen oli se, että Pitkäjärven koululaiset eivät noudattaneet liikennevaloja ja siksi risteykseen tehtiin ympyrä. Saattaa olla tottakin, mutta onko oikein että toimitaan sääntöjä rikkovien ehdoilla?
- Anonyymi
Orivedellä on neljä ympyrää, joista kolme melkein peräkkäin. Nämä löytyy ajettaessa ns vanhaa tietä, eikä poiketa Oriveden keskustaan.
Mieluummin ajan ympyröissä kuin seison valoissa. Sujuvuutta haittaa vain ne typerykset, jotka eivät osaa vilkuttaa ennen ympyrästä poistumistaan. Joka puolella Suomea näitä rakennetaan. Sen huomaa, kun liikkuu muuallakin kuin kotinurkissa! - Anonyymi
Itse olen joutunut juoksemaan alta pois kun tyyppi joka poistuu ympyrästä ei osaa näyttää tuota vilkkua ja olen ylittämässä suojatietä yli sen kuskista katsottuna oikealle kääntyvän tien yli jolle hän sitten yllättäen kääntyy.
Lisäksi olen ihmetellyt että eikö ympyrään ole tarkoitus ajaa autoilla vuorotellen joka suunnalta, eikä niin että yksi odottaa iät ajat että kaikilta mahdollisilta muilta suunnilta tulleet ovat menneet ensin? Bussissa istuessa joutunut jokusen kerran odottelijaksi.
Mutta mitäpä minä mistään tiedän, kun olen tosiaan vain matkustaja.
- Anonyymi
Eniten ihmetyttää ympyrätyömaiden kesto. Miten ihmeessä työt on organisoitu? Tälläkin hetkellä Finnentien ja Vatialantien ympyrärakennelmat ovat pahasti kesken, vaikka alun perin niiden piti valmistua koulujen alkuun mennessä. Työmaat myös aiheuttavat kohtuutonta haittaa liikenteelle. Vuosi sitten Nattarissa Kangasalantien risteyksen valot poistettiin heinäkuussa, mutta ympyrätyömaa aloitettiin vasta useita viikkoja tämän jälkeen. Tämän ympyrän tarkoitus on edelleen monelle paikalliselle kysymysmerkki. Eikö niille rahoille olisi löytynyt tarpeellisempaakin käyttöä?
- Anonyymi
Kangasala kokonaisuudessaan on kaupungin räikeä irvikuva!
- Anonyymi
Pienen kuppikunnan päätöksillä kaupunkia johdetaan!
- Anonyymi
Onko kellään tietoo, koska Holvastintien risteyksen ympyrä valmistuu. Pahasti näyttää olevan kesken kaikki putket ja johdotkin vielä näkyvillä. Tämänhän luvattiin valmistuvan koulujen alkuun mennessä. Onko kunnan omaa työtä vai onko valittu halpa ja hyvä urakoitsija? Toisaalta en ihmettele kun ollaan Kangasalla. Koulut homehtuu ja vanhukset näivettyy mutta liikennettä pitää kaikin keinoin vaikeuttaa ja haitata. Jos ei muuta keksitä niin sitten viivytetään töitä haitan maksimoimiseksi.
- Anonyymi
Muistaakseni Holvastintien varressa olevassa taulussa lukee, että työmaa valmistuu 11/2019. Samalla kuulemma valmistuu uusi pyörätie Vatialan koululta Pitkäjärven koululle
Tuskin ne tuota työmaan valmistumista erityisemmin viivytä. Koitetaan kestää marraskuulle niin saadaan tuokin risteys aiempaa sujuvammaksi ja turvallisemmaksi. - Anonyymi
Toivottavasti työmaa kestää pitkään. Kerrankin autoilijat noudattavat nopeusrajoituksia.
- Anonyymi
Opitaankohan Kangasalla koskaan ajamaan oikein noissa kiertoliittymissä? Vaatii varmasti uuden sukupolven,jotta sujuu. 1.Ne jotka osaavat ajaa oikein. 2.Ne jotka eivät osaa ajaa oikein 3.Ne jotka ajavat tietoisesti väärin. Näin se menee ;)
- Anonyymi
Omien kokemusten valossa usealle autoilijalle liikenneympyröiden väistämissäännöt ovat melko mystisiä. Ympyrästä poistutaan piittaamatta siittä onko seepraraidoilla tai sinne pyrkimässä jalankulkijoita/pyöräilijöitä. Sekopäisimmät autoilijat ovat jopa torvea soittaneet ja nyrkkiä puineet jos heidän ajolinjalleen on erehtynyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omien kokemusten valossa usealle autoilijalle liikenneympyröiden väistämissäännöt ovat melko mystisiä. Ympyrästä poistutaan piittaamatta siittä onko seepraraidoilla tai sinne pyrkimässä jalankulkijoita/pyöräilijöitä. Sekopäisimmät autoilijat ovat jopa torvea soittaneet ja nyrkkiä puineet jos heidän ajolinjalleen on erehtynyt.
Ymmärrän erittäin hyvin jos autoilijat ovat turhautuneita Kangasalan liikennejärjestelyihin. Kaupungilla tuntuu olevan jonkinlainen pakkomielle tehdä autolla liikkumisesta kaikin tavoin hankalampaa. Kukakohan mahtaa olla tämän suuntauksen taustahahmo nykyisellään, kun edellinen autovihaaja on tiettävästi jo jäänyt eläkkeelle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän erittäin hyvin jos autoilijat ovat turhautuneita Kangasalan liikennejärjestelyihin. Kaupungilla tuntuu olevan jonkinlainen pakkomielle tehdä autolla liikkumisesta kaikin tavoin hankalampaa. Kukakohan mahtaa olla tämän suuntauksen taustahahmo nykyisellään, kun edellinen autovihaaja on tiettävästi jo jäänyt eläkkeelle?
Ja turhautumistaan purkavat jalankulkijoihin sekä pyöräilijöihin?
Olisikohan näiden autoilijoiden syytä vaihtaa ratin takaa repsikan paikalle jos liikenneympyrä herättää niin voimakkaita tunteita, että mukuloitten ja vanhusten liikkuminen vaarantuu...
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .894600Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403133Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032202Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2311348Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 671097
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että112999