Miten jätetään niin että ei aiheuteta turhaan pahaa mieltä?

Anonyymi

💡Miten_jätetään

Miten jätetään.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/asiantuntijat-kertovat-miten-erota-kuin-aikuinen-tyhminta-mita-ihmiset-tekevat-on/7108538#gs.sgzsf2
Asiantuntija, seksuaaliterapeutti videolla kertoo minkälaiset negatiivisetkin tunteet voivat olla niitä joiden kautta päästään parisuhteessa eteenpäin niitä tutkimalla.

Kehoitetaan käymään läpi tapahtumia, pelkoja, vaihtoehtoja..
On myös monia neuvoja hyvään eroon tai edes sellaiseen missä ei loukata toista paljoa...

Että himpsun verran tällä palstalla viljellyt "heitä se mäkeen" tai "pistä kiertoon" ilmaisut laittavat miettimään missä se kuuluisa ja kaivattu empatia luuraa näillä kehoittelijoilla.

27

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihmisten kokemusten kyseenalaistaminen ihmetyttää myös. Varmasti palstalle kirjoitetaan myös huvittelumielessä, mutta useamman kerran on tullut vastaan, kun kirjottajilta aletaan peräämään elämäntilanteesta/ tapahtuneista asioista yksityiskohtia.
      Jokaisen varmaan pitäisi tajuta, että kirjoittajien on suojeltava omaa elämäänsä ja usein myös läheistensä elämää. Vai pitäisikö tajuta?

      • Anonyymi

        Ehdottomasti_

        Ehdottomasti pitää suojella. Ja sen tajuaminen on A ja O minun mielestäni.
        Minä en varsinaisesti tivaa yksityiskohtia kun niillä nyt mitään tee. Mutta jotenkin ei käy keskustelusta kuitenkaan sekään että on vain aloitus joka herättää jatkokysymyksiä eikä sitten saa vastauksia mihinkään mitä kysyy.

        En kysele kenekään hiusten pituutta enkä väriä kuitenkaan vaan jotain joka jää askarruttamaan keromuksessa. Joskus myös törmään aloituksiin joissa ei oikeastaan sanota paljon mitään.
        Kyllä täällä palstalla voi kirjoittaa todella paljon omia ajatuksiaan narsismista ettei tule tunnistetuksi kun niissä ei mitään kovin henk. koht. yleensä vaan ennemminkin kukaan varmaan edes käsitä että joku tuttavapiirissä tällaisia hautoo.

        Narsistitarinat ovat niin hämmästyttävän paljon toistensa kaltaisia että joskus joku luulee että palstalla puhutaankin juuri hänen tuntemastaan tapauksesta. Vain jotkut yksityiskohdat paljastavat että eri henkilöistä puhutaan.

        Mutta kannattaa miettiä tarkkaan mitä voi kirjoittaa jos ei ole tottunut anonyyminä kirjoittamaan että ei paljasta liikoja.


      • Anonyymi

        💡Yksityiskohta_

        Yksityiskohta ja yksityiskohta. Sellaisia ei voi kirjoittaa kuin minne meni ja mistä tuli ja kenen kanssa ym. ym. Myös mitä sanoi sanatarkasti ei voi kirjoittaa.

        Jos kuitenkin ajattelee että itse olen kirjoittanut palstalla vuosia ja anonyyminä pysynyt niin aikas paljon voi kirjoittaa kun miettii mitä kirjoittaa.
        Ei siis asuinpaikkakuntia eikä mitään sellaista. Ihan vaan jotain tuntoja ja ajatuksia kun niitä ei voi kukaan nähdä pääkuoren läpi että hei, eilen näin kadulla tyypin joka ajatteli nuo samat ajatukset tismalleen, täytyy olla se...

        Joskus tulee niitä tekstejä ja aloituksia missä ei sanota mitään...
        Sitä jää ihmettelemään miksi ihmeessä kukaan teki sellaisen aloituksen. Jostain kohdasta tekstiä sitten ilmenee että iteilmaisun tarve olisi kova ja jotain neuvoakin ehkä kaipaisi, mutta kun siitä tekstistä ei saa mitään otetta että mihin vastaisi.

        Myös on ihan normia, että jotenkin tekstistä pitäisi käydä ilmi että mikä se kamu on, kun esim. juuri narsismi on sen syvä juttu että sen näkeminen ei ole helppoa.
        Palstaa arvostellaan turhaan sen takia että täällä muka keskusteltaisiin vain ikävistä ihmisistä tms. Kyllä täällä keskustellaan oikeista narsisteista ja psykopaateista.


      • Anonyymi

        Ja_olen

        Ja olen sitä mieltä että jos joku on varmistanut kotikutoisen diagnoosinsa paikkansapitävyyden riittävästi, niin kyllä sellainen ihminen pystyy siitä jotain kirjoittamaan pelkäämättä että paljastuu, kun niitä kuitenkin sen verran paljon on olemassa niitä narsisteja.

        Jos taas tulee palstalta kysymään voisiko olla narsisti, niin jotain pitää kyllä ilmaista asiasta, ei siihen muuten voi ottaa kantaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        💡Yksityiskohta_

        Yksityiskohta ja yksityiskohta. Sellaisia ei voi kirjoittaa kuin minne meni ja mistä tuli ja kenen kanssa ym. ym. Myös mitä sanoi sanatarkasti ei voi kirjoittaa.

        Jos kuitenkin ajattelee että itse olen kirjoittanut palstalla vuosia ja anonyyminä pysynyt niin aikas paljon voi kirjoittaa kun miettii mitä kirjoittaa.
        Ei siis asuinpaikkakuntia eikä mitään sellaista. Ihan vaan jotain tuntoja ja ajatuksia kun niitä ei voi kukaan nähdä pääkuoren läpi että hei, eilen näin kadulla tyypin joka ajatteli nuo samat ajatukset tismalleen, täytyy olla se...

        Joskus tulee niitä tekstejä ja aloituksia missä ei sanota mitään...
        Sitä jää ihmettelemään miksi ihmeessä kukaan teki sellaisen aloituksen. Jostain kohdasta tekstiä sitten ilmenee että iteilmaisun tarve olisi kova ja jotain neuvoakin ehkä kaipaisi, mutta kun siitä tekstistä ei saa mitään otetta että mihin vastaisi.

        Myös on ihan normia, että jotenkin tekstistä pitäisi käydä ilmi että mikä se kamu on, kun esim. juuri narsismi on sen syvä juttu että sen näkeminen ei ole helppoa.
        Palstaa arvostellaan turhaan sen takia että täällä muka keskusteltaisiin vain ikävistä ihmisistä tms. Kyllä täällä keskustellaan oikeista narsisteista ja psykopaateista.

        "Ihmisten kokemusten kyseenalaistaminen ihmetyttää myös. "
        Tämä oli se oleellinen pointti.


      • Anonyymi

        Ja_kaiken

        Ja kaiken lisäksi, vaikka itse olen tietoinen että ex-kamu oli narsisti ja psykopaatti, niin vieläkin joskus kelaan että olenko edelleen samaa mieltä kun jotain tietoa ja näkemystä tulee lisää ja elämästä oppii lisääkin aina silloin tällöin.

        Että myös omia arvoitaan kannattaa kyseenalaistaa. Sitä ihmettelen jos joku ei kyseenalaista koskaan.

        Mutta tietenkin palstalla joitain jääriä vänkäämässä omia juttujaan eikä avosteta sitten toisten näkemyksiä ja elämänkokemusta varsinkaan...
        Tällaista itseenikin on kohdistunut vuodesta toiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ihmisten kokemusten kyseenalaistaminen ihmetyttää myös. "
        Tämä oli se oleellinen pointti.

        Kyllä_tuostakin

        Kyllä tuostakin tekisi mieli kysyä että kerro tarkemmin mitä tarkoitat.
        Vai onko yleisluontoinen arvio koko kirjoittajakunnasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä_tuostakin

        Kyllä tuostakin tekisi mieli kysyä että kerro tarkemmin mitä tarkoitat.
        Vai onko yleisluontoinen arvio koko kirjoittajakunnasta?

        Ei mikään yleisarvio.
        Esim. on ollut pari nuoren ihmisen tekemää aloitusta vaikeista suhteista vanhempiin, jotka toki, niin kuin aina ovat voineet olla pelkkiä provoja, tai sitten ei. Tuskastuttavaa seurata, miten muutama vanhempi täti lyttää aloittajan trolllina, diagnosoi aloittajan, utelee tarpeettomia yksityiskohtia, syyllistää aloittajan jne. Lopuksi jostain ilmestyy linkki-jee*sus ja narsistisen hurskaasti antaa nuorelle pari linkkiä mielenterveyspalveluihin. Jokainen (tai äärettömän moni!), joka esim. Helsingissä on yrittänyt etsiä hädässä olevalle mutta ei vielä itseään vahingoittaneelle nuorelle aikuiselle apua, on törmännyt siihen, että ammattitaitoista apua ei resurssipulan vuoksi saa -paitsi rahalla ehkä. Ja nuorillahan sitä ei ole. Minulle on johtavassa asemassa oleva psykiatri sanonut, että lapsesi tarvitsee apua pian, mutta muuten ei sitä löydy, jollet maksa yksityiselle. Puhelinnumeroita hyville yksityisille sentään sain.

        No sitten itseeni: olen kolme kertaa viimeisen vuoden aikana joutunut omituisen hyökkäyksen kohteeksi, kun olen kertonut omasta elämästäni:
        - joku luulee että puhun tai vihjailen hänestä
        - joku saa raivarin, muuntelee vastauksessaan kirjoitustani, tivaa tarpeettomia yksityiskohtia
        - jos yritän oikaista muunnellun viestin 1) joku "vastaa" asiayhteydestään irrotettuihin vastauksesi lauseisiin jonka jäkeen 2) sinun kommenttisi on mystisesti poistunut sääntöjen vastaisena.
        -joku diagnosoi sinut
        - ilmestyy linkki-jee*sus ja narsistisen hurskaasti antaa muutaman hyvän linkin.
        Ihan kiva?
        nimim. kopioitu-sensuuria-odotellessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja_kaiken

        Ja kaiken lisäksi, vaikka itse olen tietoinen että ex-kamu oli narsisti ja psykopaatti, niin vieläkin joskus kelaan että olenko edelleen samaa mieltä kun jotain tietoa ja näkemystä tulee lisää ja elämästä oppii lisääkin aina silloin tällöin.

        Että myös omia arvoitaan kannattaa kyseenalaistaa. Sitä ihmettelen jos joku ei kyseenalaista koskaan.

        Mutta tietenkin palstalla joitain jääriä vänkäämässä omia juttujaan eikä avosteta sitten toisten näkemyksiä ja elämänkokemusta varsinkaan...
        Tällaista itseenikin on kohdistunut vuodesta toiseen.

        "Ja kaiken lisäksi, vaikka itse olen tietoinen että ex-kamu oli narsisti ja psykopaatti, niin vieläkin joskus kelaan että olenko edelleen samaa mieltä kun jotain tietoa ja näkemystä tulee lisää ja elämästä oppii lisääkin aina silloin tällöin."

        Minun täältä keskusteluja seuraamalla ja niiden perusteella omaa ajatteluani kritisoimalla saatu oppi on se, että minä en tarvitse sen 10 vuoden hirvittävän narsistisen käytöksen vuoksi ku*ipäälle mitään diagnoosia, en itseäni varten enkä toitottaakseni sitä ulkopuolisille. Ainoa asia, joka minun pitää ymmärtää on, että käytös oli narsistista, hirviömäistä ja vahingoittavaa. Pakko on myös tiukasti miettiä, mitä olisin voinut itse tehdä toisin. Hirveintä on ajatella ja analysoida, mitä vahinkoa aiheutin lapsilleni, kun en osannut toimia toisin.
        Joskus ennen joulua (?) laitoin juttuuni ylen linkin, jossa nainen kuvasi tuntojaan pitkäaikaisesta narsistisesta suhteesta poistumisesta, eli mikä oli sysäys irtipääsyyn. Sisältö oli suurinpiirtein niin, että "tajusin olevani pirstaleina lattialla, ja lapseni kävelevät terävillä sirpaleillani".
        Juttuni poistettiin silloin sopimattomana: siinä nyt joku oli viritellyt keskustelun, kuinka pitkään narsistin kanssa parisuhteessa olleet ihmiset ovat itse ohutnahkaisia narsisteja, läheisriippuvaisia tai jollain muulla tavalla vajaita. Ei sellaisia reippaita selviytyjä-uhreja, kuin muutaman kuukauden suhteestan psykopaattiin itsensä irti tempaisseet rohkelikot.
        Kommentoin silloin siihen ketjuun, koska samaan aikaan oli YLEn sivulla jonkun kuuluisamman psykiatrin pitkä kirjoitus, kuinka narsistin kanssa pitkään parisuhteeseen voi päätyä täysin tervepäinen ihminen.
        Kommenttini poistui silloin palstan sääntöjen vastaisena.
        Oho.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja kaiken lisäksi, vaikka itse olen tietoinen että ex-kamu oli narsisti ja psykopaatti, niin vieläkin joskus kelaan että olenko edelleen samaa mieltä kun jotain tietoa ja näkemystä tulee lisää ja elämästä oppii lisääkin aina silloin tällöin."

        Minun täältä keskusteluja seuraamalla ja niiden perusteella omaa ajatteluani kritisoimalla saatu oppi on se, että minä en tarvitse sen 10 vuoden hirvittävän narsistisen käytöksen vuoksi ku*ipäälle mitään diagnoosia, en itseäni varten enkä toitottaakseni sitä ulkopuolisille. Ainoa asia, joka minun pitää ymmärtää on, että käytös oli narsistista, hirviömäistä ja vahingoittavaa. Pakko on myös tiukasti miettiä, mitä olisin voinut itse tehdä toisin. Hirveintä on ajatella ja analysoida, mitä vahinkoa aiheutin lapsilleni, kun en osannut toimia toisin.
        Joskus ennen joulua (?) laitoin juttuuni ylen linkin, jossa nainen kuvasi tuntojaan pitkäaikaisesta narsistisesta suhteesta poistumisesta, eli mikä oli sysäys irtipääsyyn. Sisältö oli suurinpiirtein niin, että "tajusin olevani pirstaleina lattialla, ja lapseni kävelevät terävillä sirpaleillani".
        Juttuni poistettiin silloin sopimattomana: siinä nyt joku oli viritellyt keskustelun, kuinka pitkään narsistin kanssa parisuhteessa olleet ihmiset ovat itse ohutnahkaisia narsisteja, läheisriippuvaisia tai jollain muulla tavalla vajaita. Ei sellaisia reippaita selviytyjä-uhreja, kuin muutaman kuukauden suhteestan psykopaattiin itsensä irti tempaisseet rohkelikot.
        Kommentoin silloin siihen ketjuun, koska samaan aikaan oli YLEn sivulla jonkun kuuluisamman psykiatrin pitkä kirjoitus, kuinka narsistin kanssa pitkään parisuhteeseen voi päätyä täysin tervepäinen ihminen.
        Kommenttini poistui silloin palstan sääntöjen vastaisena.
        Oho.

        Mitä_tulee

        Mitä tulee kommenttien poistamiseen sääntöjen vastaisina.
        Vuosia tällä palstalla kirjoitelleena en ymmärrä miksi nyt poistetaan vähän sitä sun tätä... Ehkä nyt ylläpidossa joitain jotka eivät tätä aihetta käsitä lainkaan. Kerran kun laitoin asiallisen kommentin ja siinä kerran mainitsin sanan cecsi (ettei poistettaisi muuntelin nyt) poistettiin samoin tein.
        Nyt minulla wordissä kansio "poistouhkaiset" johon nopeasti kopsaan kirjoitukseni kun huomaan että on sellainen päivä kun palsta suostuu vain viuhauttelemaan ja poistaa sitten samoin tein ihan ok tekstejä...
        Aiheesta olen tehnyt aloituksenkin joista yksi tai kaksi poistettiin samoin tein. Kolmas sai jäädä ja poiki paljon keskustelua.
        Löysin googlettamalla:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15729115/miksi-tosiaan-poistetaan-melkein-mita-sattuu

        Mutta tuosta ei nyt vastuussa ilmeisesti mikään toinen palstailija vaan ihan joku muu. Ei voi tietää, mutta noin kuvittelisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mikään yleisarvio.
        Esim. on ollut pari nuoren ihmisen tekemää aloitusta vaikeista suhteista vanhempiin, jotka toki, niin kuin aina ovat voineet olla pelkkiä provoja, tai sitten ei. Tuskastuttavaa seurata, miten muutama vanhempi täti lyttää aloittajan trolllina, diagnosoi aloittajan, utelee tarpeettomia yksityiskohtia, syyllistää aloittajan jne. Lopuksi jostain ilmestyy linkki-jee*sus ja narsistisen hurskaasti antaa nuorelle pari linkkiä mielenterveyspalveluihin. Jokainen (tai äärettömän moni!), joka esim. Helsingissä on yrittänyt etsiä hädässä olevalle mutta ei vielä itseään vahingoittaneelle nuorelle aikuiselle apua, on törmännyt siihen, että ammattitaitoista apua ei resurssipulan vuoksi saa -paitsi rahalla ehkä. Ja nuorillahan sitä ei ole. Minulle on johtavassa asemassa oleva psykiatri sanonut, että lapsesi tarvitsee apua pian, mutta muuten ei sitä löydy, jollet maksa yksityiselle. Puhelinnumeroita hyville yksityisille sentään sain.

        No sitten itseeni: olen kolme kertaa viimeisen vuoden aikana joutunut omituisen hyökkäyksen kohteeksi, kun olen kertonut omasta elämästäni:
        - joku luulee että puhun tai vihjailen hänestä
        - joku saa raivarin, muuntelee vastauksessaan kirjoitustani, tivaa tarpeettomia yksityiskohtia
        - jos yritän oikaista muunnellun viestin 1) joku "vastaa" asiayhteydestään irrotettuihin vastauksesi lauseisiin jonka jäkeen 2) sinun kommenttisi on mystisesti poistunut sääntöjen vastaisena.
        -joku diagnosoi sinut
        - ilmestyy linkki-jee*sus ja narsistisen hurskaasti antaa muutaman hyvän linkin.
        Ihan kiva?
        nimim. kopioitu-sensuuria-odotellessa

        Epäilen_että

        "Tuskastuttavaa seurata, miten muutama vanhempi täti lyttää aloittajan trolllina, diagnosoi aloittajan, utelee tarpeettomia yksityiskohtia, syyllistää aloittajan jne."

        Epäilen että "tätejä" ihan muutamaksi saakka olisi. Jostain tietenkin noissakin yritetään saada kiinni...
        Pidän kuitenkin pääsääntöisenä että tämä palsta ei missään nimessä ole sopiva lapselle. Olen kuitenkin joskus yömyöhään ilm. ainoana kirjoittelijana keskustellut lapsen kanssa ja vastannut mielestäni asiallisesti.
        Lapsille on tarjolla myös apua ns. kolmansien sektoreiden kautta. Mielestäni varta vasten lapsille suunnatut kanavat ovat ainoa mahdollisuus saada apua jos ihan naapuristosta ei löydy keitään ystävällisiä.
        Olen todella linkittänyt tarjolla olevia. Tämä palsta ei vastaa lasten tärkeään suojelluksi tulon tarpeeseen mitenkään. Se ei yksinkertaisesti ole mahdollista palstan avoimuuden vuoksi.

        Ihan en nyt ymmärrä että jos olet itse aikuinen niin miten tunnet tämän palstan niin tarkkaan että kykenet nostamaan esiin ne pari kertaa kun tänne lapsi ottanut yhteyttä vuosien mittaan.

        Ihottava kehoitus:
        Rehellisyyden nimissä, voisitko hieman enemmän avautua.

        Täysin pimentoon puhuminen ei maita pitkään.
        Itse kirjoitan rehellisesti ja avoimesti mutta anaonyyminä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä_tulee

        Mitä tulee kommenttien poistamiseen sääntöjen vastaisina.
        Vuosia tällä palstalla kirjoitelleena en ymmärrä miksi nyt poistetaan vähän sitä sun tätä... Ehkä nyt ylläpidossa joitain jotka eivät tätä aihetta käsitä lainkaan. Kerran kun laitoin asiallisen kommentin ja siinä kerran mainitsin sanan cecsi (ettei poistettaisi muuntelin nyt) poistettiin samoin tein.
        Nyt minulla wordissä kansio "poistouhkaiset" johon nopeasti kopsaan kirjoitukseni kun huomaan että on sellainen päivä kun palsta suostuu vain viuhauttelemaan ja poistaa sitten samoin tein ihan ok tekstejä...
        Aiheesta olen tehnyt aloituksenkin joista yksi tai kaksi poistettiin samoin tein. Kolmas sai jäädä ja poiki paljon keskustelua.
        Löysin googlettamalla:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15729115/miksi-tosiaan-poistetaan-melkein-mita-sattuu

        Mutta tuosta ei nyt vastuussa ilmeisesti mikään toinen palstailija vaan ihan joku muu. Ei voi tietää, mutta noin kuvittelisin.

        Minä puolestani uskon, että poistojen takana ovat nimenomaan palstalaiset.
        Tekoaly ei yksinkertaisesti toimi sillä logiikalla, millä poistoja on tehty.

        Jos palstalainen haluaa poistattaa jonkun viestin, on annettava yhteystietonsa suomi24:lle. Ymmärrettävästi harvempi sen haluaa tehdä. Toisaalta kirjautuneet ovat jo sen yksityisyytensä luovuttamisen askeleen ottaneet. Mitään ei siis enää menetä, jos klikkailee ilmoita asiattomasta viestistä -linkkiä.
        Todennäköisesti ketään ei ole palkattu arvioimaan, oliko poistopyyntö asiallinen. Viesti siis vain siirtyy palstalta pois. Laki estää hävittämästä sitä täysin ja ankaran painostuksen jälkeen suomi24 saattaa myös palauttaa viestejä, kuten aiemmin huomattiin.

        Foliohattuteoriani siis on, että kirjautuneet käyttäjät poistelevat viestejä ja muokkaavat keskusteluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäilen_että

        "Tuskastuttavaa seurata, miten muutama vanhempi täti lyttää aloittajan trolllina, diagnosoi aloittajan, utelee tarpeettomia yksityiskohtia, syyllistää aloittajan jne."

        Epäilen että "tätejä" ihan muutamaksi saakka olisi. Jostain tietenkin noissakin yritetään saada kiinni...
        Pidän kuitenkin pääsääntöisenä että tämä palsta ei missään nimessä ole sopiva lapselle. Olen kuitenkin joskus yömyöhään ilm. ainoana kirjoittelijana keskustellut lapsen kanssa ja vastannut mielestäni asiallisesti.
        Lapsille on tarjolla myös apua ns. kolmansien sektoreiden kautta. Mielestäni varta vasten lapsille suunnatut kanavat ovat ainoa mahdollisuus saada apua jos ihan naapuristosta ei löydy keitään ystävällisiä.
        Olen todella linkittänyt tarjolla olevia. Tämä palsta ei vastaa lasten tärkeään suojelluksi tulon tarpeeseen mitenkään. Se ei yksinkertaisesti ole mahdollista palstan avoimuuden vuoksi.

        Ihan en nyt ymmärrä että jos olet itse aikuinen niin miten tunnet tämän palstan niin tarkkaan että kykenet nostamaan esiin ne pari kertaa kun tänne lapsi ottanut yhteyttä vuosien mittaan.

        Ihottava kehoitus:
        Rehellisyyden nimissä, voisitko hieman enemmän avautua.

        Täysin pimentoon puhuminen ei maita pitkään.
        Itse kirjoitan rehellisesti ja avoimesti mutta anaonyyminä.

        "Esim. on ollut pari nuoren ihmisen tekemää aloitusta vaikeista suhteista vanhempiin, jotka toki, niin kuin aina ovat voineet olla pelkkiä provoja, tai sitten ei."

        Puhuin nuorista, en lapsista . Jokainen toki on jonkun lapsi. Esim. 19-25 on aika nuori ja varmasti liian nuori mahdollisessa hädässään vaikkapa 40 täti ja setä-ihmisten tallottavaksi.
        Mun mielestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä puolestani uskon, että poistojen takana ovat nimenomaan palstalaiset.
        Tekoaly ei yksinkertaisesti toimi sillä logiikalla, millä poistoja on tehty.

        Jos palstalainen haluaa poistattaa jonkun viestin, on annettava yhteystietonsa suomi24:lle. Ymmärrettävästi harvempi sen haluaa tehdä. Toisaalta kirjautuneet ovat jo sen yksityisyytensä luovuttamisen askeleen ottaneet. Mitään ei siis enää menetä, jos klikkailee ilmoita asiattomasta viestistä -linkkiä.
        Todennäköisesti ketään ei ole palkattu arvioimaan, oliko poistopyyntö asiallinen. Viesti siis vain siirtyy palstalta pois. Laki estää hävittämästä sitä täysin ja ankaran painostuksen jälkeen suomi24 saattaa myös palauttaa viestejä, kuten aiemmin huomattiin.

        Foliohattuteoriani siis on, että kirjautuneet käyttäjät poistelevat viestejä ja muokkaavat keskusteluja.

        "Foliohattuteoriani siis on, että kirjautuneet käyttäjät poistelevat viestejä ja muokkaavat keskusteluja. "

        No onneksi vaan foliohattuteoria, koska tuota ilmianna "painiketta" voi käyttää kuka vaan, eikä yhteystietoja tarvitse laittaa, mutta joutuu toki jonkin verran askartelemaan kuvien kanssa. Niillä kuulemma varmistetaan ettei ilmiantaja ole robotti.

        Mitä tulee keskustelujen muokkaamiseen, niin eihän niitä omiakaan saa muokattua enää sen jälkeen kun ovat palstalle ilmestyneet. Mikä joskus harmittaa, kun tulee niitä kirotusvirheitä tai puuttuu sanoja tai muuten oma ilmaisu vaikuttaa töksähtelevätä.

        Itse ny tosiaan olen poistanut ennen muinoin joitain minuun liittyviä ilkeitä kommentteja, josta esimerkkikin ylempänä. Nykyään tulee ilmiannettua niitä ns. massapostituksia joissa on useinkin linkki epämääräisille seksi/deitti yms. sivustoille ja tosiaan ilmianto onnistuu rekkaamattomanakin, kun ei ny sellasten takia viitsi kirjautua.

        Että siittä vaan,ota foliohattu pois päästä ja kokeilemaan. ei siinä kuinkaan käy, eikä tietojasi kysellä


      • yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Foliohattuteoriani siis on, että kirjautuneet käyttäjät poistelevat viestejä ja muokkaavat keskusteluja. "

        No onneksi vaan foliohattuteoria, koska tuota ilmianna "painiketta" voi käyttää kuka vaan, eikä yhteystietoja tarvitse laittaa, mutta joutuu toki jonkin verran askartelemaan kuvien kanssa. Niillä kuulemma varmistetaan ettei ilmiantaja ole robotti.

        Mitä tulee keskustelujen muokkaamiseen, niin eihän niitä omiakaan saa muokattua enää sen jälkeen kun ovat palstalle ilmestyneet. Mikä joskus harmittaa, kun tulee niitä kirotusvirheitä tai puuttuu sanoja tai muuten oma ilmaisu vaikuttaa töksähtelevätä.

        Itse ny tosiaan olen poistanut ennen muinoin joitain minuun liittyviä ilkeitä kommentteja, josta esimerkkikin ylempänä. Nykyään tulee ilmiannettua niitä ns. massapostituksia joissa on useinkin linkki epämääräisille seksi/deitti yms. sivustoille ja tosiaan ilmianto onnistuu rekkaamattomanakin, kun ei ny sellasten takia viitsi kirjautua.

        Että siittä vaan,ota foliohattu pois päästä ja kokeilemaan. ei siinä kuinkaan käy, eikä tietojasi kysellä

        "josta esimerkkikin ylempänä."

        Niin juurkin, kun ei pysty kirjoittamaansa muokkaamaan joutuu korjaamaan toisella kommentilla. Piti kirjoittaa että esimerkkikin toisessa ketjussa.


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Foliohattuteoriani siis on, että kirjautuneet käyttäjät poistelevat viestejä ja muokkaavat keskusteluja. "

        No onneksi vaan foliohattuteoria, koska tuota ilmianna "painiketta" voi käyttää kuka vaan, eikä yhteystietoja tarvitse laittaa, mutta joutuu toki jonkin verran askartelemaan kuvien kanssa. Niillä kuulemma varmistetaan ettei ilmiantaja ole robotti.

        Mitä tulee keskustelujen muokkaamiseen, niin eihän niitä omiakaan saa muokattua enää sen jälkeen kun ovat palstalle ilmestyneet. Mikä joskus harmittaa, kun tulee niitä kirotusvirheitä tai puuttuu sanoja tai muuten oma ilmaisu vaikuttaa töksähtelevätä.

        Itse ny tosiaan olen poistanut ennen muinoin joitain minuun liittyviä ilkeitä kommentteja, josta esimerkkikin ylempänä. Nykyään tulee ilmiannettua niitä ns. massapostituksia joissa on useinkin linkki epämääräisille seksi/deitti yms. sivustoille ja tosiaan ilmianto onnistuu rekkaamattomanakin, kun ei ny sellasten takia viitsi kirjautua.

        Että siittä vaan,ota foliohattu pois päästä ja kokeilemaan. ei siinä kuinkaan käy, eikä tietojasi kysellä

        Vielä kotvan aikaa sitten joutui antamaan s-postiosoitteena. Muuten olisin poistattanut mm. muutamia sinun hyvin loukkaavia kommenttejasi.
        Mutta hyvä kun systeemi on muuttunut.
        Turhan keskustelujen manipuloinnin estämiseksi siihen pitäisi vielä lisätä pykälä, että jos poistatat jonkun viestin, et voi itse kirjoittaa palstalle pariin vuorokauteen.
        Facebookilla taisi olla sellainen systeemi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vielä kotvan aikaa sitten joutui antamaan s-postiosoitteena. Muuten olisin poistattanut mm. muutamia sinun hyvin loukkaavia kommenttejasi.
        Mutta hyvä kun systeemi on muuttunut.
        Turhan keskustelujen manipuloinnin estämiseksi siihen pitäisi vielä lisätä pykälä, että jos poistatat jonkun viestin, et voi itse kirjoittaa palstalle pariin vuorokauteen.
        Facebookilla taisi olla sellainen systeemi.

        No en tiedä koska on muuttunut kun tosiaan poistelen suht harvakseen, kuten sanoin noita massapostituksiakaan ei enää niin paljon ole nykyisin.

        Poiun kommentteja näytettiin jossain vaiheessa poistetun paljonkin, joku siellä rähisikin kun ei tarpeeksi saanut poistettua vaikka oli ilmiantoja tehnyt.

        MIkä vähän kummastuttikin, kun enimmäkseen nykyisin omissa oloissaan itsekseen höpöttelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä puolestani uskon, että poistojen takana ovat nimenomaan palstalaiset.
        Tekoaly ei yksinkertaisesti toimi sillä logiikalla, millä poistoja on tehty.

        Jos palstalainen haluaa poistattaa jonkun viestin, on annettava yhteystietonsa suomi24:lle. Ymmärrettävästi harvempi sen haluaa tehdä. Toisaalta kirjautuneet ovat jo sen yksityisyytensä luovuttamisen askeleen ottaneet. Mitään ei siis enää menetä, jos klikkailee ilmoita asiattomasta viestistä -linkkiä.
        Todennäköisesti ketään ei ole palkattu arvioimaan, oliko poistopyyntö asiallinen. Viesti siis vain siirtyy palstalta pois. Laki estää hävittämästä sitä täysin ja ankaran painostuksen jälkeen suomi24 saattaa myös palauttaa viestejä, kuten aiemmin huomattiin.

        Foliohattuteoriani siis on, että kirjautuneet käyttäjät poistelevat viestejä ja muokkaavat keskusteluja.

        Tekoäly_

        Tekoäly voitu säätää niin että analysoi ihan yksittäisten irtosanojen mukaan tms.
        Minä en usko että kukaan palstalainen saa asioitaan niin äkkiä toimitetuiksi kuin joskus viestit viuhuvat tiehensä.
        Tai sitten ylläpito tosiaan tsekkaa tätä palstaa asiantuntemattomasti, joku heistä jotka tsekkaavat silmämääräisesti.

        Mutta minä se en ainkaan ole joka poistattaa asiallisia kommentteja. Enkä myöskään asiattomia tahdo saada lähtemään millään vaikka kuinka ilmoittelisin seksuaalisista palstahäirinnöistä ja asiattomuuksista. Jonkalaisia siis pyydän poistamaan jos jotain pyydän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Esim. on ollut pari nuoren ihmisen tekemää aloitusta vaikeista suhteista vanhempiin, jotka toki, niin kuin aina ovat voineet olla pelkkiä provoja, tai sitten ei."

        Puhuin nuorista, en lapsista . Jokainen toki on jonkun lapsi. Esim. 19-25 on aika nuori ja varmasti liian nuori mahdollisessa hädässään vaikkapa 40 täti ja setä-ihmisten tallottavaksi.
        Mun mielestä.

        No_no

        " liian nuori mahdollisessa hädässään vaikkapa 40 täti ja setä-ihmisten tallottavaksi."
        No no.
        Onko asiallista?

        Kieltämättä joskus käy mielessä että minkä ikäinen joku kirjoittaja mahtaa olla. Olisi hyvä vähän avautua vaikka tyyliin "olen nuori aikuinen" tms.

        On kuitenkin niin että eri ihmiset vaativat toisilta eri tavoin. Minulla oma vaatimustasoni enkä mitään törkeitä juttuja ota vastaan keneltäkään.
        Jos jämptisti vastaan törkeyksiin eikä se auta niin voin kyllä vastata terävästikin.
        En pidä 19 vuotiasta mitenkään ikänsä puolesta kykenemättömänä arvoimaan omaa käytöstään.
        Jos jollain lailla vammainen kirjoittaa palstalle niin voi toki käydä niin että hän ei tule nähdyksi riittävsti sen kautta että hän on vammainen.

        Tällaiseen palstaan littyy aina joitain riskejä, että ei tule kuulluksi mitä tahtoo sanoa esim.
        Sellaista sattuu myös täti-ihmisille.

        En nyt kuitenkaan usko ketään talloneeni kuitenkaan. Kun en tee sellaista livenä niin miksi täällä tapahtuisi.

        Kovasti pimennosta paasaat etkä todellakaan avaudu.
        Yksi tämän avoimen paskoista puolista että narina kuuluu mutta mitään ei näy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No_no

        " liian nuori mahdollisessa hädässään vaikkapa 40 täti ja setä-ihmisten tallottavaksi."
        No no.
        Onko asiallista?

        Kieltämättä joskus käy mielessä että minkä ikäinen joku kirjoittaja mahtaa olla. Olisi hyvä vähän avautua vaikka tyyliin "olen nuori aikuinen" tms.

        On kuitenkin niin että eri ihmiset vaativat toisilta eri tavoin. Minulla oma vaatimustasoni enkä mitään törkeitä juttuja ota vastaan keneltäkään.
        Jos jämptisti vastaan törkeyksiin eikä se auta niin voin kyllä vastata terävästikin.
        En pidä 19 vuotiasta mitenkään ikänsä puolesta kykenemättömänä arvoimaan omaa käytöstään.
        Jos jollain lailla vammainen kirjoittaa palstalle niin voi toki käydä niin että hän ei tule nähdyksi riittävsti sen kautta että hän on vammainen.

        Tällaiseen palstaan littyy aina joitain riskejä, että ei tule kuulluksi mitä tahtoo sanoa esim.
        Sellaista sattuu myös täti-ihmisille.

        En nyt kuitenkaan usko ketään talloneeni kuitenkaan. Kun en tee sellaista livenä niin miksi täällä tapahtuisi.

        Kovasti pimennosta paasaat etkä todellakaan avaudu.
        Yksi tämän avoimen paskoista puolista että narina kuuluu mutta mitään ei näy.

        Älä nyt itseesi ota. Kirjoittaahan tänne muutkin. Nuoriso kirjoitti aloitukset silloin ihan asiallisesti. Vastaajat lyttäsivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No_no

        " liian nuori mahdollisessa hädässään vaikkapa 40 täti ja setä-ihmisten tallottavaksi."
        No no.
        Onko asiallista?

        Kieltämättä joskus käy mielessä että minkä ikäinen joku kirjoittaja mahtaa olla. Olisi hyvä vähän avautua vaikka tyyliin "olen nuori aikuinen" tms.

        On kuitenkin niin että eri ihmiset vaativat toisilta eri tavoin. Minulla oma vaatimustasoni enkä mitään törkeitä juttuja ota vastaan keneltäkään.
        Jos jämptisti vastaan törkeyksiin eikä se auta niin voin kyllä vastata terävästikin.
        En pidä 19 vuotiasta mitenkään ikänsä puolesta kykenemättömänä arvoimaan omaa käytöstään.
        Jos jollain lailla vammainen kirjoittaa palstalle niin voi toki käydä niin että hän ei tule nähdyksi riittävsti sen kautta että hän on vammainen.

        Tällaiseen palstaan littyy aina joitain riskejä, että ei tule kuulluksi mitä tahtoo sanoa esim.
        Sellaista sattuu myös täti-ihmisille.

        En nyt kuitenkaan usko ketään talloneeni kuitenkaan. Kun en tee sellaista livenä niin miksi täällä tapahtuisi.

        Kovasti pimennosta paasaat etkä todellakaan avaudu.
        Yksi tämän avoimen paskoista puolista että narina kuuluu mutta mitään ei näy.

        Miten tuossa vielä pitäisi avautua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tuossa vielä pitäisi avautua?

        Jos_valittaa

        Jos valittaa niin kannattaisi täsmentää melkoisestikin.
        Ei täällä kukaan osaa ottaa mitään vastaan jos ei tule vaikka lainausta kyseisestä tekstistä ja sitten vastauksesta.

        Sinut voisi tulkita provoksi myös.'
        Jos et kuitenkaan ole provo niin koetahan haastaa itsesi.
        Itsensä haastaminen on todella haastava laji ja kysyy luonnetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos_valittaa

        Jos valittaa niin kannattaisi täsmentää melkoisestikin.
        Ei täällä kukaan osaa ottaa mitään vastaan jos ei tule vaikka lainausta kyseisestä tekstistä ja sitten vastauksesta.

        Sinut voisi tulkita provoksi myös.'
        Jos et kuitenkaan ole provo niin koetahan haastaa itsesi.
        Itsensä haastaminen on todella haastava laji ja kysyy luonnetta.

        Ihme aggressio sinulla. Kirjoitin yleisellä tasolla, enkä tosiaankaan ala etsimään ja linkittämään vanhoja keskusteluja. En myöskään odottanut mitään vastausta, sanoin vain mielipiteeni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihme aggressio sinulla. Kirjoitin yleisellä tasolla, enkä tosiaankaan ala etsimään ja linkittämään vanhoja keskusteluja. En myöskään odottanut mitään vastausta, sanoin vain mielipiteeni.

        Niin minäkin. Sanon vain mielipiteeni.
        Sinulla muuten ihme närppimistä yleisellä tasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihme aggressio sinulla. Kirjoitin yleisellä tasolla, enkä tosiaankaan ala etsimään ja linkittämään vanhoja keskusteluja. En myöskään odottanut mitään vastausta, sanoin vain mielipiteeni.

        Ihoan_

        Ihoan henkistä vetelyyttä ja ihmisiä jotka eivät halua haastaa itseään vaan vain rutisevat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihoan_

        Ihoan henkistä vetelyyttä ja ihmisiä jotka eivät halua haastaa itseään vaan vain rutisevat.

        Oletpas sinä mukava ihminen. Voin kuvitella että "narsisti/psykopaattisi" on pyyhkinyt helpotuksen hiet otsaltaan, kun on päässyt sinusta eroon: " ihan sama kertooko vaimolle, ihan sama levittääkö psykopaattijuttuaan. Kuhan vain pääsen tuosta..."
        Mikä ihmeen itsensä haastaminen? Haluat että linkitän tänne parin nuoren aloitukset (kyllä, sanoivat ikänsä), että niitä voitaisiin alkaa lyttäämään uudestaan? Tai haluat että kaivan jostain keskustelujen seasta itseäni koskevat kommentit, joissa asioita vääristeltiin?
        Miksi? Että voisit vääristellä lisää?
        Viestini ei alkuaan ollut tarkoitettu Sinulle. Koittaisitko haastaa itsesi ja miettiä, miksi otit sen henkillökohtaisesti.
        Nyt olet ihme piirinmestaruustason höyhensarjan ottelija, joka hypähtelee nyrkit pystyssä tyhjässä kehässä...


    • Anonyymi

      🎀Niin_siis

      Niin siis tein tämän aloituksen mutta en tarkoita tällä nyt narsistien jättämistä.
      Narsisti kannattaa heittää mäkeen niin kauvas kuin pystyy. Mieluusti alamäkeen että ei kierähdä takaisin jaloille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    9. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe