Miehet ja kaveruus

Anonyymi

Haluaako miehet olla naisten kavereita? Kaipaisin suoria vastauksia asiaan. Mua lähestyy aika ajoin mies, jonka kans deittailtiin muutaman kuukauden. Se loppu hänen tahdostaan. Nyt hän kyselee muutaman viikon välein mun kuulumisia ja aina mulla tulee tunne et se on jotain multa vailla. Miehille kysymys, kysynkö suoraan vai annanko vain olla. loukksantuisitteko te, jos nainen kysyis et haluatko olla (oikeasti) kaveri? jos kyseisen naisen kans oisitte deittailleet?

34

586

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Siitä se on kiinni, minkälaiset säännöt vedät kaveruudelle. Haluatko lähempää fwb meininkiä, vai et, kyllä sillä viimeistään selviää, onko hänestä vain kaveriksi vai ei. Voi olla, että pelailee.

• Anonyymi

on sen verran aikuinen mies, et ei ole oikein pelaajatyyppiä. Enemmänkin mulla on tunne, et on yksinäinen ja kaipaa vain hyvää seuraa (johon kuvittelen lukeutuvani).

Mutta kiitos hyvästä pointista ja vastauksesta

• Anonyymi

Mies ei ole koskaan kaveri.
      Paitsi jos et ole viehättävä hänen mielestään ja mies voi hyötyä susta muuten (rahaa, mainetta, mammonaa, kavereita, vaikutusvaltaa)

• Anonyymi

Eli oisko hänen motiivinsa vain kysellä kuulumisia. Ihan kohteliaisuudesta. Voi olla et luen enemmän mitä hän tarkoittaa, koska minä ehdin ihastua.

• Anonyymi

Jos et ole tuon miehen puolison kaveri niin turhaan leikit sen kanssa. Kuinka typerää kysellä ystävyyden perään jos taustalla ollut muutakin kuin kaveruutta. Taidat tietää itsekin mitä se sulta haluaa. Suoraan voit kysyä jos olet kaveri. Ei muutoin ole puhtaat jauhot pussissa. Tottahan miehet haluaa kavereita naisista joiden kanssa voi leikkiä tylsän päivän vietoksi. Tottahan se kyselee vointiasi ja kertoo omista "koomisista jutuista. Jos kaveruuteen on sotkettu muutakin niin ystävyys kyllä päättyy täysin.

• Anonyymi

Nautitko nainen olla petettynä?
        Tykkäät kun se toistuu?

Vai käytkö itekin vähän paneen muita?

• Anonyymi

Hän on ihan sinkku.

Tavallaan hainkin tässä sitä, että mitä hän haluaa. Jos se ei ole kaveruus, eikä hän halunnut vakavampaa (torjui ajatuksen aiemmin), hän haluaa palata deittaileen kevyesti, mitä aiemmin tehtiin. Kuten sanoit, tylsän päivän ratoksi, kun ei ole tullut vielä vakavampaakaan vastaan.

Mikä mua ärsyttää tässä on se, että hän tietää kuinka ylpeä olen ja tietää, et osaan päätellä käytöksestä yhtä sun toista. Koen loukkaavana ettei sano suoraan jos haluaa vain jotain kevyttä kivaa (mihin en todellakaan lähde enää).

• Anonyymi

Haluaa olla kavereita, jos on perustoja kaveruudelle (kuten yleensäkin). Ei loukkaa kysymys, päin vastoin (voihan tietty kirpaista, jos kuitenkin jotain epämääräisiä haaveita yhä muustakin - mutta se pitää sitten kestää, ja on lopulta vain hyväksi...).

Toki tuo tilanne voi olla hankala kertomaasi taustaa vasten, mutta pahaa tuskin tekee, jos teet asian puoleltasi selväksi ja kysyt suoraan.

• Anonyymi

...Äh, en huomannut että tapailu loppuikin hänen tahdostaan.

No villi veikkaus on, että se on sinusta kiinnostunut.

Ei oikeasti voi tietää, meitä on niin moneen lähtöön...

Älä usko yleistyksiin? Ota selvää.

• Anonyymi

En usko yleistyksiin, mutta arvostan häntä. Ja ottaisin ilomielin hänet kaverikseni.
        Hän ei ole kiinnostunut minusta vakavassa mielessä, sen tiedän varmasti. Hän haluaa joko olla kaveri tai haluaa jotain muuta. Ja tietää et se muun haluaminen loukkaa mua.

• Tämä kysymys oli miehille mutta koska itsellä on ollut useampia miehiä ihan kavereina

HUOM! kaveria ei panna eli en kutsuisi mitään panosuhdetta kaveriudeksi, se on fuckbuddy eli panokaveri, seksisuhde, seksikumppani ilman parisuhdetta, ilman tunteita

Kaverius taasen mitä se teistä on? Onko se yksi whatsapp viesti puhelimeen kerran viikossa että "mitä kuuluu?" Minusta ei riitä määritelmään kaveriudesta.
      Kaveria tavataan säännöllisesti ja vietetään aikaa yhdessä säännöllisesti.

Minusta kysely mitä kuuluu kertoo välittämisestä eli jollain tasolla aloittajasta on tullut tärkeä ko. miehelle. Mies päätti deittailun eli hän ehkä koki ettei välittämisen taso riitä suhteeseen. Jos kyselee kuulumisia hän välittää ehkä juuri sillä kaverin tasolla ja ehkäpä yrittää olla kiva ja varmistella ettet suuttunut tai vihoittele hänelle "jättämisestä" ja että sinulla on kaikki ok ettet ole siitä mitenkään huonona.

Itsellä on ollut miehiä puhtaasti kavereina ja vietetty isoilla porukoilla aikaa useita tunteja viikossa ja taustalla ei ole ollut mitään deittailua tai suhdetta kaikkien kanssa. Yhden tai kahden on ja minä olen homman laittanut jäihin itse.

Näissä tilanteissa kaikissa miehet ovat kyllä hyvin selkeästi tuoneet sanallisesti että omistavalla ja mustasukkaisella käytöksellä esille jos homma on heidän puoleltaa enemmän kuin kaveruutta. He siis ovat suoraan sanoneet että ajattelevat minut naisena ja potentiaalisena tyttöystävänä ja haluaisivat minusta enemmän ja myöskin aivan selvää vihaa ja joskus jopa raivoa jos näkevät minut toisen miehen kanssa liian lähekkäin vaikkapa tanssimassa.

Minä taasen jos jäin jonkun deittini kanssa kaveriksi, deittailun jälkeen on osoitus kiintymyksestä ja hyvistä kemioista jotka ei ole minun puolelta nousseet sitten rakastumiseen vaan jääneet ihastumiseen ja siitä laimentuneet ihan kaveriaseen välittämiseen. Miehen johon olen todella ollut rakastunut, sellaisen kaveriksi en jäisi enkä ole jäänytkään esim. entiseni avopuolisonikaan vaikka hän kovasti sitä olisi toivonut että saa minusta ja elämästäni kuulla ja olla jutuissa eron jälkeenkin. Minä tyrmäsin sen heti koska minusta se on vain itsensä kiduttamista ja yli vanhasta rakkaudesta pääsemisen hidastamista.

• Anonyymi

Ei onnistu helposti, ei niin olla naisen kanssa pelkästään kaveri, silloin sellainen onnistuu helpommin, jos mies ensin harrastaa seksiä naisen kanssa ja jää sen jälkeen kaveriksi naiselle.

Aluksi seksi, sitten kavereiksi. On normaali tapa.

Jos pelkästään kaveri niin tulee vastaan tuo fyysisen kanssakäymisen tilanne kuitenkin joskus, parempi tuossa ennen kuin myöhemmin.

Mutta niin, toisaalta jos mies ei halua oikeastikaan mitään muuta aluksi kuin kaveriutta, ja sellaisesta tulee hyvä olo, silloin voi riittää pelkkä kaverius naisen kanssa jotenkin etäisesti, ei kuitenkaan onnistu jos pitää olla lähellä kanssakäymisissä, sanoisin noin.

• Anonyymi

Erittäin hyviä näkemyksiä. Olen kaikesta samaa mieltä. Ja myös tuosta, et miehet ovat selkeämpiä kuin naiset. jos he haluavat naisen, he ilmaisevat sen kyllä.

En siis epäile ollenkaan, että hän olisi mitään vakavaa vailla. Sen ymmärsin jo kun homma loppui siihen. Hänkin on suht yksoikoinen, mutta hän on myös ns. herrasmies. Siksi kyselenkin että haluaako hän tosiaan tuota kevyttä "mitä kuuluu" tason juttua vain (etten ole vihainen hänelle, varmistella), vai kaveruutta (haluaisin kysyä tätä suoraa, mutta loukkaanko häntä) vai kevyttä deittailua (vai haluaako hän tätä, muttei herrasmiehenä kehtaa sitä ehdottaa, koska tietää että se taas loukkaa mua, kuten loukkaakin).

Ehkä nyt kun miettii, varmaanki tuo varmistelu on todennäköisin. Sinäkään et ole mies, tää on naisten mutuilua. 😄

• Anonyymi

No jos lähtisi vaikka siitä, että miksi se suora kysymys loukkaisi? Miksei ennemmin vaikka imartelisi? Tai ainakin veisi asioita luontevasti ja hyvin eteenpäin, jos sitten jotenkin kirpaisisikin?

Melkein ahdasmielisen yksioikoisia yleistyksiä miehistä nuo "ei halua / voi olla kaveri" myös. Huomiona vain ylipäätään tämä.

t:mies, ylläkin kommentoinut

• Anonyymi

Huomannut varmaan kiinnostuksesi. Voisiko vaan roikottaa sinua hätävarana. Miksi ajattelet että hän olisi yksinäinen? Voisiko siihen olla joku syy. Tulee mieleen, että jos hän olikin vasta eronnut ja tajusi että olitkin vain laastari. Yrittää pitää sinut hiljaisena esittäen kiinnostunutta, mutta onko kiinnostunut aidosti jos ottaa yhteyttä kerran viikossa?

• Anonyymi

Ei ole kiinnostunut parisuhteesta, sen tiedän varmasti enkä sitä kysynyt. Minua ei kukaan muuten roikota hätävarana, olen siihen liian fiksu (tai ehkä liian ylpeä). Huomaan kyllä, jos oikeaa kiinnostusta ei ole.

Hän on kunnon mies mutta varautunut. Halusin vain kysyä miesten näkökulmia siitä, miten he asian ajattelevat, jos olisivat samassa tilanteessa.

Ehkä annan asian vain olla. Voi olla että projisoin, koska olen itse joskus yksinäinen ja kaipaan seuraa.

• Anonyymi

Jospa miehelle sopii hyvin suhde jossa nainen esim. kertoo hauskoja juttuja, jotka rentouttavat ja saavat nukahtamaan?

En tiedä sitten olisiko naisen mielestä kovin mukavaa, jos sängyssä alkaa kertomaan jotain kovinkin pitkiä tarinoita ja miestä alkaa haukotuttamaan tarinat ja hän nukahtaakin jo.

Kuin hyvin nukuttava iltasatu naisen tarinat ja kertomukset.

• Anonyymi

Miksi mies ei voisi olla naisen kaveri? Itselläni on enemmän miespuolisia kavereita kuin naisista, vaikka itse olen nainen.

• Anonyymi

Mielestäni mies ja nainen voivat olla vaan kavereita, tietysti jos toinen on ihastunut toiseen tai on tunteita toiseen, niin sitten tuskin kannattaa olla edes kavereita, se pilaa ystävyyden.
        Huomaan itse viihtyväni nykyisin enemmän miesten seurassa kuin naisten ja on minulla muutama miespuolinen kaveri. Miehet ovat yleensä helpompia kavereita kuin naiset, naiset puhuvat seläntakana, juoruilevat ja puukottavat selkään heti kun selänkääntää.

• Anonyymi

Ainakin vaikuttaa olevan kiinnostunut jollain tasolla kun on edes yhteyksissä, jos ei olisi ollenkaan niin silloihan miestä ei kiinnostaisi yhtään. Tuskin näkisi vaivaa jos et olisi edes jotenkin tärkeä tai osa elämää hänelle.

• Anonyymi

Hänen kyselynsä eivät ole tippaakaan seksuaalisesti vihjailevia tai edes kevyttä flirttiä. Täysin platonisia. Siksi tavallaan ajattelin, että hän kaipaa minua, minua henkilönä ja ihmisenä. ei niinkään naisena. Koska meillä oli ihan hyvät ja syvät keskustelut elämästä jne...

• Anonyymi

Mies ja nainen voivat olla kavereita, jopa ystäviä, jos ei ole molemminpuolista tai välejä haittaavaa yksipuolista kiinnostusta. Jos on/on ollut yksipuolinen kiinnostus, se pitää ainakin käsitellä niin, että hyväksyy, että toinen haluaa vain kaveruutta. Molemminpuolisessa kiinnostuksessa niin ikään aina pyörii se ajatus, jos tulisi jotain muuta ja usein se siihen seurustelun yritykseen johtaakin.

• Anonyymi

Tietysti molemminpuolinen ja yksipuolinen kiinnostus voi syttyä jopa silloin, jos toinen tai molemmat ovat varattuja.

• Anonyymi

Vielä yksi lisäys. Mielestäni miehet, joiden ajatukset, työ, harrastus tms. on kiinnostava ja inspiroiva, ovat hyviä myös vain kavereina. Usein näihin miehiin törmää opiskelupaikoilla, -työpaikoilla, harrastuspiireissä. Uskon kyllä miehen ja naisten väliseen toveruuteen ja ystävyyteen. Usein nämä miespuoliset ystävät ovat kuin veljiä eikä siinä ole kummallakaan tarvetta muuhun kuin aitoon ystävyyteen. Tuollaiset vastakkaisten sukupuolien ystävyyssuhteet parhaassa tapauksessa rikastuttavat elämää.

• Anonyymi

Naiset pilaavat hyvän kaverisuhteen seksihaluillaan, kun mies haluaisi vain hengailla yhdessä ja keskustella...

• Anonyymi

Sitten jos sattuu rakastumaan, niin...

• Anonyymi

Sitten pitää toivoa, että se on molemminpuolista. Kyllähän rakkaus voi syttyä ystävyyden pohjallekin. Usein sanotaan, että se olisi paras pohja. Toisaalta toisesta voi myös rakastumisen jälkeen paras ystävä. Itse ainakin ajattelen niin, että kun etsii kumppania, olisi hyvä etsiä parasta ystävää; sen kanssahan sinä jaat elämäsi. Ystävyys on kyllä ihan ehdoton parisuhteen elementti - ainakin itselleni.

• Anonyymi

Tämä olisi ihanteellisin asetelma, ensin tutustua ystävinä ja etsiä ystävää elämäänsä. Samoilla linjoilla olen aikaisemman kommentoijan kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä olisi ihanteellisin asetelma, ensin tutustua ystävinä ja etsiä ystävää elämäänsä. Samoilla linjoilla olen aikaisemman kommentoijan kanssa.

Tunnen kolme pariskuntaa jotka olivat ensin 1-5 vuotta kavereita. Seurustelivat siis muiden kanssa ja kaverina vaan toisiaan tapasivat.

Sitten tuli eroja ja he alkoivat tapaileen kaveriaan kun olivat yksinäisiä. Sitten alkoi ikä painaan ja haluttiin lapsia joten päätettiin ottaa se kaveri aviopuolisoksi ja perustaa perhe

Nykyisin nämä parit ovat olleet naimisissa 5-8 vuoteen ja valittavat että suhteessa ollaan parhaan kaverin kanssa mutta intohimo on kuollut. Pari sanoo ettei tiedä onko suhde oikein koskaan leimahdellut ja leiskunut intohimosta ja voimakasta rakkautta vai onko se aina ollut paras ystävä johon kiintymystä

Nyt nämä parit miettivät onko olemassa jotain tosirakkautta joka heiltä jäänyt kokematta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan hyvä ajatus. Pelkkä ystävyys saattaa riittää.

• Anonyymi

Voisin olla kaverina sellaiselle naiselle johon en ole koskaan ollut ihastunut. Muissa tapauksissa kyseessä ei olisi kaveruus vaan jotain muuta.

• Anonyymi

joo mä annan sen olla, eihän tuo silloin tällöin kuulumisien kysely ole millään lailla väärin, ehkä se on aitoa smalltalkia. Ehkä on tosiaan parempi olla avaamatta pandoran lipasta enää ja jättää kysymykset kysymättä.

• Anonyymi

Minullekin ovat tervetulleita sellaiset naiset jotka kertovat hyviä nukuttavia iltasatuja, sellaisesta on hyötyä paljon.

Oikeastaan palstoilla näkee paljon hauskoja juttuja jotka nukuttavat ja huvittavat samalla sopivan mukavasti.

Alkaakin jo tekemään mieli mennä nukkumaan...

• Anonyymi

Monimutkaista on.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      86
      1600
    2. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      76
      1241
    3. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      175
      1147
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      53
      919
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      891
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      888
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      868
    8. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      812
    9. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      803
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      789
    Aihe