Rahapuu pudottaa lehtiä

Anonyymi

Noin 2 kuukautta omistamani rahapuu on alkanut tiputtaa lehtiä. Suurin osa irronneista lehdistä on vihreitä ja melko pehmeitä, mutta kaksi ovat ruskeita ja käpristyneitä. Olen kastellut kasvia kerran viikossa tai kahdessa, ja antanut mullan kuivua täysin kastelukertojen välillä. Kasvi on istutettu kaktusmultaan, ja pidän sitä itään aukeavan ikkunan vieressä. Mikä voisi olla ongelmana?

8

14357

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minulla on rahapuu jota kastelen vain kerran kuussa. Aikaisempi rahapuuni varisti lehtensä pois kun kastelin kerran viikossa. Mielestäni rahapuu tarvitsee myös jonkin verran valoa.

• Anonyymi

Valoa ainakin tarvitsee paljon ja kesällä viihtyy parvekkeella tai ulkona. Aikaisemmin oli jotain tavallista huonekasvien höttömultaa, missä eivät pysyneet kunnolla pystyssäkään, nyt laitoin sekaan parvekekasveilla ollutta tiiviimpää missä saveakin joukossa niin näyttävät viihtyvät hyvin, venähtäneet paljon ja vahvat rungot. Jossain luki, että voivat kukkiakin kun saavat olla syksyllä viileämmässä. Vettä mieluummin harvoin kuin usein, on niin pienet juuret että mädäntyvät helposti.

• Anonyymi

Itse olen saanut rahapuun pysymään hengissä niin, että kastelen kerran kuukaudessa sisäruukun kerralla märäksi ja kaadan ylimääräiset ruukun pohjalle valuneet vedet pois. Eniten tuntuu viihtyvän ikkunalaudalla tuo kasvi, mutta myös vähän kauempana ikkunasta pärjää, kunhan saa valoa. Talvella käsittääkseni ei paljoa tarvi kastella, riippuu paikasta.

• Anonyymi

Niin ja kaktus/mehikasvimultaa tarvii, kun ne pysyy kuivempana ja ilmavampana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja kaktus/mehikasvimultaa tarvii, kun ne pysyy kuivempana ja ilmavampana.

Jotkut mullat laskee veden heti läpi, kasvit ei kuole märkyyteen, mutta niissä ei nouse vesi ylöskään altakasteluruukuissa. Tavallisella mullalla annan loppua veden alta ennen kuin lisään uutta, tuossa vesi ei vähene ollenkaan alla ellei juuret yllä sinne, pakko kaataa aina juurelle hiukan. Useimmille kasveille hyvä, mutta pelargonit ei saa tarpeeksi vettä, kukat tippuu helposti.

Rahaåuita e varmaankaan pitäisi kastella paljon, tulee latvoista niin raskaat etteivät pysy kunnolla pystyssä ilman tukea jos kasvavat nopeasti. Itsestään ei lehdet ole tippuneet, mutta herkästi kun vähän osuu johonkin. Kukintakin joillakin onnistunut, mutta taitaa olla turha toivo.

Tykkäisiköhän kasvit kahvinporoista mullan seassa, anakin kahvista näyttävät tykkäävän kun ole pannusta lopputilkan aina kaatanut. Lidlin lannoite paras kokeilemistani, kasvavat vaan turhankin nopeasti.

• Anonyymi

olet kastellut liikaa.... jos irronneet lehdet ovst vihreitä ja kovia johtuu lehtien irtoaminen valon puutteesta. koska huoneen ilmamme on lämmin ympäri vuoden nii rahapuu ei pääse ns : talvi lepoon....

• Anonyymi

Se on palkkapäivä.

• Anonyymi

Laita kasvi eteläisimmälle ikkunalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      97
      8624
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      47
      4249
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1936
    4. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      37
      1488
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1460
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      34
      1199
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      12
      1170
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      877
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      862
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      29
      837
    Aihe