Jess, elikkä, kuittia.....

Anonyymi

Seurraavan kerran jos joku palaveluammatissa työskentelevä sannoo mulle jotta jess, niin lupaan kysyä häneltä , jotta kuuluko koulutuksseen. Kaekellaesta helekutin jessitystä pijä pessiyttyy Suommeen. Onko se mukamas hienomppoo, Lonttoon matkinta suomalaessii asiakkaeta kohttaan?
Kahvilat ja juottolattii alakkaa olla ulukomuankielissii. Minä en niitä käätä. Essonpaarrii korkkeinttaa, vaen sehäonnii Suommee melekkein, vaek Ameriikan virma. Kessoelin kun lopettivat hölömöt Lieksasttaa jo aekoja sitten Lamminkylästä. Sielloli hyvännäkössii naessii kahvilassa työssä.

28

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikös se ollunna Teboeili eikä mikkää Kessoeli?

    • Anonyymi

      Nyt kirjoitetaan ensisistä ajoista eikä tästä päivästä. Siltakadun varrella lähinnä kaarisiltaa oli GULF-asema ja seuraavana samalla puolella tietä oli TEBOIL-asema.

      Nykyinen TEBOIL-asema on ollut Timitrantien varralla yli 40 vuotta.
      KESOIL-asema oli kantatien varrella Lamminkylän suuntaan mentäessä. Siinä taisi olla Salomaan autokorjaamo.

    • Anonyymi

      Teboililla on kylmäasema, joka sijaitsee Lieksan renkaan pihassa.

      • Anonyymi

        Niinhän se on nykyään. Parikymmentä vuotta sitten ostin kyseiseltä Teboililta Kären Karilta autooni renkaita.


    • Anonyymi

      Minä tilaan renkaat Ruotsista,,,halvemmalla!

      • Anonyymi

        Ruotsista tilatessa postimaksuihin menee jo yhden renkaan hinta. Venäjältä saa kaikki merkkirenkaat todella halvalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsista tilatessa postimaksuihin menee jo yhden renkaan hinta. Venäjältä saa kaikki merkkirenkaat todella halvalla.

        Kerroppa osoite mistä tilaat venäjältä renkaat? Jos joudut menemään venäjälle ja hankkimaan viisumin, niin viisumiin menee kahden renkaan hinta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroppa osoite mistä tilaat venäjältä renkaat? Jos joudut menemään venäjälle ja hankkimaan viisumin, niin viisumiin menee kahden renkaan hinta!

        En minä renkaita Venäjältä tilaa. Minulla on jatkuvasti viisumi uusittuna ja voimassa kun käyn Venäjällä monta kertaa vuodessa. En tietenkään renkaiden takia, vaan muillakin edullisilla ostoksilla ja tapaamassa ystäviä. Alkoholia en käytä enkä tupakoi, joten niiden takia en siellä matkaile. Vierailen usein Petroskoissa tuttavien luona ja myös Pietarissa, jonne olen kokenut helpommaksi lähteä junalla joko Kouvolasta tai Vainikkalasta. Halvimmillaan kolme yötä matkoineen Pietarin Moskova hotellissa aamiaisineen on maksanut euroiksi muutettuna noin 200 euroa. Osaan venäjää, jonka takia matkustaminen ja oleilu Venäjällä on helppoa. Ensimmäiset matkani aloitin Neuvostoliittoon 1980-luvun alussa, jolloin Leningrad oli aivan erilainen kaupunki kuin nyt. Ukkini oli syntynyt Leningradin alueella, mutta muuttanut Suomeen vuoden 1920 tienoilla.


    • Jess kuulostaa niin tekopirteältä, että sen takia myyjät jotka haluavat esiintyä muka reippaina jessittelevät.

    • Anonyymi

      Ilimanko ulukomaan elävät pittää suomenkieltä vaikkeena?

    • Anonyymi

      Union Shell Esso Teboil

      • Anonyymi

        ja Gulf, Seo, ST1, Neste, ABC, GT, A24, JET, Gasum, MPlus, H-Bonus, Pisara, Nex, Ritoil, Ysi5, ja Kesoil.


    • Anonyymi

      Ulukomaan kielleen pittää vastata ulukomaan kielellä. Jos halluut kuitin, sano jess pliiis, ja jos et halluu, sano nou tänkjuu.

    • Anonyymi

      Tänään oli Lidlissä joku ulkomaalainen mies jolta oli vissiin kaatunut hajuvesipullo hänen päällensä, ja voi herranjesta sitä lemua!
      Mikähän noilla nuorilla idän ihmeillä on kun sitä hajustetta pitää käyttäää mielttömästi? Eikö ne peseydy ja sillä hajusteella peittävät katkunsa! Hankalaa kun alkaa käydä ns. henkeen nuo hajusteet! Luulisi että jos aamuin illoin käy syuhkussa ja on pestyt vaatteet ei tarvitse työntää hajustetta mielettömästi!

    • Anonyymi

      Nii, mitä ihmettä ne muuten kyssyy, "kuittia?"- sehän kuulluu anttoo automaattisesti, kuka tuonnii keksi, nyt sitten kukkaa ei jätä ottamata kuittii, onko selevä? Tämä uutinen on levitettävä koko muahan, ei ne ennee sitten kysy kuittii. ps. Ja koira ei ou "hiän", se on "se". Ihan myötähäppeetä pittää kärssii, kun jollaa koira on hiän.

      • Anonyymi

        Kyllä kuitti kannattaa aina ottaa ja tarkistaa hinnat. Niin monta kertaa olis "huijattu" hinnoilla jos en olis tarkistanu kuittia. Tarjoushinnat onkin normaali hintaisena. Tai/ ja eri hinta kuin hyllyn reunassa. Kyllä vihloo mennä takas kauppaan ja sanoa et on väärä hinta. Tarkkuutta kaupat, tarkkuutta. Jo oikein olevat hinnat antaa kaupasta paremman kuvan,mielen. Masentaa kun joutuu menemään hontoja oikomaan. Tottakai virheitä sattuu mut toisissa kaupoissa enemmän kun toisissa.


      • Anonyymi

        Minun koirani on kyllä "hiän", häppeeppä mitä häppeet! Pentuna hän oli tyttö, nykyisin neiti. Luoja on luonut niin eläimet kuin ihmisetkin, siksi voin pitää koiraani niin arvokkaana, että hän on hän ilman muuta.


    • Anonyymi

      Etkö tiedä että kaupankäynti perustuu aina pieneen petokseen!

      • Anonyymi

        Kaupankäynnissä petos tarkoittaa sitä, että myy tavaraa kalliimmalla kuin mitä itse on siitä maksanut. Ennen sanottiin, että "kun markalla ostaa ja kahdella myy, niin prosentin voittaa". Eli rehellinen kauppa ei kannata!


    • Anonyymi

      Kesoil oli se huoltis ja kahvio siinä Lamminkyllee vai mitä se on. 1971 kun mänttiin savottaan Hattuun niin käyttiin siinä kahvit ja viinerit matkalla viimmesillä rahoilla naattimassa. Sen jäläkkeen ei pitkkään aekkaan suatukkaa semmosta herkkuva. Se oli työtä ja raakaa raadantaa ennen motoja. Siinä pihka haisi, myös hiki ja paska.

    • Kyllä suomessa pitää puhua suomea palveluammateissakin (suomalaiselle).

      • Ennen kuin joku ehtii korjata piti olla Suomessa....


      • Anonyymi

        Hyvä, kun sanoit, että suomea on puhuttava suomalaisille. Eihän sitä kukaan ole tiennyt. Amerikkalaisille puhutaan Lontoon murretta, Lähi-idän ihmeelle arabiaa, issoille solkataan jotain niistä sadasta murteesta, mitä nyt sattuu osaamaan jne. Kaikille voi tosin puhua suomea,jos suomipoika joutuu vaikka Ranskaan, turha odottaa omankielistä palvelua. Ei suomalaisen tarvitse hävetä kieltään, eivät sitä tee muutkaan. Tässäkin näkyy suomalaisten huono itsetunto, hävetään, jos kielitaito ei riitä Eritreasta könynneen pakolaisen palveluun.


    • Anonyymi

      Olen Lieksalainen ja pääosin asioin sittarissa ja muskotissa .Silloin tällöin lidlisä ja tokmannilla.Harvemmin s marketissa =siellä on posti palvelut.
      Kaikissa olen saanut asiallisen palvelun.
      Elikkä kuittia:Ei kiitos.

      • Anonyymi

        Tosiaanko lieksalaisten joukosta löytyy yksi Lieksalainenkin? Olen joskus etsinyt puhelinluettelosta ja muualta löytämättä ainuttakaan sennimistä. Venäläisiä, Virolaisia, Saarelaisia, Meriläisiä, Mäkisiä ja muita yleensä kyllä löytyy.


    • Anonyymi

      Oliko se vuonna 1971 savotahommissa pakko olla aina paska housussa jos se haisi jatkuvasti?

      • Anonyymi

        Vai oli savotassa paskahousumies, jonka sukunimi oli Lieksalainen. Ja nyt hän käy lieksalaisissa kaupoissa. Lieneekö pidätysvaikeuksia vieläkin Lieksalaisella?


    • Anonyymi

      Harva uskaltaa tänne sukunimeään kirjoittaa. Korpinen taisi olla edellinen nimellään kirjoittaja. Nyt mukaan tuli Lieksalainen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3010
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2089
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      1863
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe