Syntynyt mieheksi

Anonyymi

Varmaan jo 1980-luvulla alkoi se aivopesu, että muka pahin mahdollinen asia, joka ihmiselle voi tapahtua, on se, että on syntynyt mieheksi. Ja tätä palstaa lukiessani huomaan, että sama höpötys jatkuu. -Hei, onko niille höpötyksille mitään järkevää perustetta ? Vastaan itse: Ei !

31

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En minäkään oikein ymmärrä millä perusteella ajatellaan niin, että mieheksi syntyminen on pahin asia ihmisen elämässä. Perustetta on tosi vaikea keksiä. Olen kyllä nainen, että miehen näkökulmasta en asiaa voi katsella.

• Anonyymi

Kai se miehen roolin täyttäminen on aika vaikeaa nyky yhteiskunnassa koska kiusaaminen ja halveksunta on niin suurta. Sekä myös puhutaan toksisesta maskuliinisuudesta eli ei saisi olla maskuliininen eli se mikä tekee mieheksi. sitä demonisoidaan jatkuvasti ja pitäisi kokea syyllisyyttä siitä millaiseksi on sattunut syntymään.

myöskin koen miehenä jääneen paljolti ilman emotionaalista tukea ja joutunut päätökset tekemään täysin yksin joskus jopa satunnaisuuden pohjalta tilanteessa jossa ei näytä olevaan lainkaan oikeaa vaihtoehtoa mutta silti minulta oletetaan vastausta koska olen mies. olenkin sanonut näissä tilanteissa että en ole jumala joten en tiedä vastausta vaan joudutte tekemään itse jonkun ratkaisun koska analyysi keinoni eivät riitä kaikkeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kai se miehen roolin täyttäminen on aika vaikeaa nyky yhteiskunnassa koska kiusaaminen ja halveksunta on niin suurta. Sekä myös puhutaan toksisesta maskuliinisuudesta eli ei saisi olla maskuliininen eli se mikä tekee mieheksi. sitä demonisoidaan jatkuvasti ja pitäisi kokea syyllisyyttä siitä millaiseksi on sattunut syntymään.

myöskin koen miehenä jääneen paljolti ilman emotionaalista tukea ja joutunut päätökset tekemään täysin yksin joskus jopa satunnaisuuden pohjalta tilanteessa jossa ei näytä olevaan lainkaan oikeaa vaihtoehtoa mutta silti minulta oletetaan vastausta koska olen mies. olenkin sanonut näissä tilanteissa että en ole jumala joten en tiedä vastausta vaan joudutte tekemään itse jonkun ratkaisun koska analyysi keinoni eivät riitä kaikkeen.

Siispä jatkat uhriutumistasi ja marmatat julmaa kohtaloasi sinkut-palstalla?

• Anonyymi kirjoitti:

Olet varmasti oikeassa.
        Kun seuraa keskustelua näistä mies-naiskysymyksistä, voi hyvin nähdä sen, että odotukset ja vaatimukset kumpaankin suuntaan ovat kovin näkyvästi esillä ja niitä pyritään vahvistamaan.
        Ihminen ei saisi olla sellainen kuin on, vaan hänen pitäisi mahtua johonkin lokeroon, joka määritellään jostain ulkoa.
        Tunnistan kyllä tuon, että mieheltä odotetaan vastausta, on se asenne minussakin, vaikka sitä vastaan taistelenkin. Olen kasvanut miehisessä ympäristössä, kasarmeilla, ja mies linkittyy minulla helposti turvaan ja siksi hädissäni suuntaan katseeni sinne, jos se on mahdollista :)
        Ymmärrän kyllä sen hölmöyden ja tiedän tietenkin, etteivät miehet ole ihmistä kummenpia :)
        En tiedä mistä se johtuu, että pitää asettaa valtavia odotuksia ja paineita sekä miehille, että naisille ja kun ne paineet vielä muuttuvat. Kun olet omaksunut jotain, tullaankin sanomaan, ettei niin vaan näin.
        Siitä olen itse vetänyt sen johtopäätöksen, ettei kannata rakentaa identiteettiään ulkoa määrätyillä palikoilla.
        Vaikka minulla onkin tuo "vamma" miesten suhteen, miehisyys ei ole minusta kiinni siitä, että on aina vastaus kaikkeen. Tai että mies on aina etunenässä suojelemassa ja rakentamassa ja nainen odottaa hellan äärellä.
        Ulkoa asetetut määreet ovat voimakkaita ja kun siinä viidakossa poukkoilee ees ja taas, on helppo ymmärtää, että on ihan hukassa siitä millainen pitäisi olla.

• Anonyymi kirjoitti:

Siispä jatkat uhriutumistasi ja marmatat julmaa kohtaloasi sinkut-palstalla?

Ja sinä jatkat toisten mitätöintiä täällä sinkkupalstalla? Osuiko liian lähelle?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toksinen maskuliinisuus = väkivaltaa ja muuta ördäämistä mistä on haittaa ympäristölle. Jos on syntynyt väkivaltaiseksi ördääjäksi, niin pitäis mennä hoitoon.
        Maskuliinisuus noin muuten on sitten muuta eikä kukaan kiellä maskuliininen olemasta.

• Anonyymi
        Kaskenpolttaja kirjoitti:

Ja sinä jatkat toisten mitätöintiä täällä sinkkupalstalla? Osuiko liian lähelle?

No maskuliinisuutta ei kielletä, vaikka puhutaan toksisesta maskuliinisuudesta.... se tarkoittaa lähinnä sitä, että pitäisi olla juuri stereotyyppisen maskuliininen, että olisi mies.
        Ei miestä kielletä missään olemasta mies...Ihan juurikin sitä uhriutumista....itse saan olla mies ihan rauhassa, eikä sitä minulta ole kukaan kieltänyt. Itse rakennat omia uhkaviasi ja uhriudut....Lisäksi sanot, että elämäsi päätöksistä joudut päättämään itse...niinhän se naisenkin pitää tehdä. Emotionaalista tukea ei käytetä siihen, että joku päättää sun puolesta sinun elämästä, pöhkö... Se on läsnäoloa ja muuta, mutta ei vastuunottamista sinun puolesta...jos sitä olet jonkun naisen kohdalla tehnyt, niin oma on hölmöytesi, elä siitäkään syytä muita. Että kyllä sinä tuossa uhriutumisen merkit täytit ja en minä sinua lyttää, sanon vaan, että et ajattele mitä kirjoitat....

• Anonyymi kirjoitti:

No maskuliinisuutta ei kielletä, vaikka puhutaan toksisesta maskuliinisuudesta.... se tarkoittaa lähinnä sitä, että pitäisi olla juuri stereotyyppisen maskuliininen, että olisi mies.
        Ei miestä kielletä missään olemasta mies...Ihan juurikin sitä uhriutumista....itse saan olla mies ihan rauhassa, eikä sitä minulta ole kukaan kieltänyt. Itse rakennat omia uhkaviasi ja uhriudut....Lisäksi sanot, että elämäsi päätöksistä joudut päättämään itse...niinhän se naisenkin pitää tehdä. Emotionaalista tukea ei käytetä siihen, että joku päättää sun puolesta sinun elämästä, pöhkö... Se on läsnäoloa ja muuta, mutta ei vastuunottamista sinun puolesta...jos sitä olet jonkun naisen kohdalla tehnyt, niin oma on hölmöytesi, elä siitäkään syytä muita. Että kyllä sinä tuossa uhriutumisen merkit täytit ja en minä sinua lyttää, sanon vaan, että et ajattele mitä kirjoitat....

Tuota...osoititko kommentin minulle?

• Anonyymi

Tuota...osoititko kommentin minulle?

Osoitin ja en...

Osoitin sen tavallaan tuolle aikasemmalle kommentoijalle, mutta sinähän se sanoit, että minä mitätöisin jotain täällä... En mitätöinyt, vaan sanoin, että hän uhriutuu...

• Anonyymi kirjoitti:

Osoitin ja en...

Osoitin sen tavallaan tuolle aikasemmalle kommentoijalle, mutta sinähän se sanoit, että minä mitätöisin jotain täällä... En mitätöinyt, vaan sanoin, että hän uhriutuu...

Selvä juttu. Itse en näe sitä uhriutumisena.

• Anonyymi

Selvä juttu. Itse en näe sitä uhriutumisena.

Vaan?

Kyllä täällä maassa saa olla ihan mies ja maskuliininenkin ihan vapaasti. Tuon kirjoittajan mielestä se on mahdotonta.... höpönlöpö...

Ihan sama kun väittäisin, että tässä maassa ei saa olla suomalainen, kun muistakin maista tulee tänne porukkaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Vaan?

Kyllä täällä maassa saa olla ihan mies ja maskuliininenkin ihan vapaasti. Tuon kirjoittajan mielestä se on mahdotonta.... höpönlöpö...

Ihan sama kun väittäisin, että tässä maassa ei saa olla suomalainen, kun muistakin maista tulee tänne porukkaa.

Kyllä ihan sama, jos niin haluaa asian nähdä.
        Toisaalta julkisuudessa käydään kyllä keskustelua miehen roolista ja siitä miten miehet, eivät tietenkään kaikki, kokevat erilaiset odotukset.

Toisaalta käydään myös keskustelua tämän tasa-arvoasian ympärillä myös niin, että jotkut ajattelevat, ettei enää esim. koulussa saa kutsua poikia pojiksi ja tyttöjä tytöiksi ja sekin keskustelu velloo vuolaana jossain päin yhteuskuntaamme.

Feminismin ympärillä käydään mies-nais-keskustelua. Että kyllä sitä keskustelua paljonkin käydään ja odotuksia lastataan, vaatimuksia esitetään niin miehille kuin naisille.

• Anonyymi

Kyllä ihan sama, jos niin haluaa asian nähdä.
        Toisaalta julkisuudessa käydään kyllä keskustelua miehen roolista ja siitä miten miehet, eivät tietenkään kaikki, kokevat erilaiset odotukset.

Toisaalta käydään myös keskustelua tämän tasa-arvoasian ympärillä myös niin, että jotkut ajattelevat, ettei enää esim. koulussa saa kutsua poikia pojiksi ja tyttöjä tytöiksi ja sekin keskustelu velloo vuolaana jossain päin yhteuskuntaamme.

Feminismin ympärillä käydään mies-nais-keskustelua. Että kyllä sitä keskustelua paljonkin käydään ja odotuksia lastataan, vaatimuksia esitetään niin miehille kuin naisille.

Itse niitä vaatimuksia jokainen itselleen esittää. Perinteiset sukupuoliroolit vaan ei enää toimi, eikä niitä mihinkään tarvitse.

Saahan sitä olla naisestaan huolehtiva mies jos haluaa, mutta kenenkään naisen ei tarvitse olla huolehdittava. Elämä on valintoja, turha siitä on muita ja yhteiskuntaa syyttämään.

• Anonyymi kirjoitti:

Itse niitä vaatimuksia jokainen itselleen esittää. Perinteiset sukupuoliroolit vaan ei enää toimi, eikä niitä mihinkään tarvitse.

Saahan sitä olla naisestaan huolehtiva mies jos haluaa, mutta kenenkään naisen ei tarvitse olla huolehdittava. Elämä on valintoja, turha siitä on muita ja yhteiskuntaa syyttämään.

Juu ihan turha on syyttää. Voi siitä kuitenkin käydä keskustelua. Ja oikeassa olet siinä, että itse niitä vaatimuksia jokainen esittää ja esittävät muutkin. Siksipä sanoinkin.....Siitä olen itse vetänyt sen johtopäätöksen, ettei kannata rakentaa identiteettiään ulkoa määrätyillä palikoilla.

• Anonyymi

Totta. Hienoin ratkaisu on olla oma itsensä. Aivan rohkeasti. ---Epeli

• Anonyymi

Juu ihan turha on syyttää. Voi siitä kuitenkin käydä keskustelua. Ja oikeassa olet siinä, että itse niitä vaatimuksia jokainen esittää ja esittävät muutkin. Siksipä sanoinkin.....Siitä olen itse vetänyt sen johtopäätöksen, ettei kannata rakentaa identiteettiään ulkoa määrätyillä palikoilla.

Siinä vaiheessa kun alkaa kaikki muut ihmiset v.tuttamaan, kannattaa miettiä miksi. Kuka oikeasti vaatii, mitä vaatii ja millä perusteella... aika usein ei kukaan vaadi mitään. Jotkut vaan haluaa jotain muuta kuin mitä itse edustaa. Mutta se onkin jo eri asia.

• Anonyymi kirjoitti:

Totta. Hienoin ratkaisu on olla oma itsensä. Aivan rohkeasti. ---Epeli

Juuri näin, koska kukaan muu ei voi olla.

• Anonyymi kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun alkaa kaikki muut ihmiset v.tuttamaan, kannattaa miettiä miksi. Kuka oikeasti vaatii, mitä vaatii ja millä perusteella... aika usein ei kukaan vaadi mitään. Jotkut vaan haluaa jotain muuta kuin mitä itse edustaa. Mutta se onkin jo eri asia.

Asioihin voi suhtautua monella tavalla.

• Anonyymi

Eli synytynyt mieheksi mutta kokee olevansa nainen?
      Vai syntynyt naiseksi mutta on miehen ruumiissa?
      vai mitenkä päin?
      ei kannata leikellä itseää oli miten oli

• Siinäkin asiassa yksilö itse päättää miten suhtautuu asiaan ja mitä tekee sen suhteen.

• Anonyymi

Suurin osa jotka "leikkelee" on kyllä siihen lopputulokseen kovin tyytyväisiä. Ihan tosi harva katuu, mutta tietysti se katuja saa enemmän näkyvyyttä kun on raflaavampi tarina.

• Anonyymi kirjoitti:

Suurin osa jotka "leikkelee" on kyllä siihen lopputulokseen kovin tyytyväisiä. Ihan tosi harva katuu, mutta tietysti se katuja saa enemmän näkyvyyttä kun on raflaavampi tarina.

Niin se varmasti on. Ikävä katujan kannalta, ettei se sitten vastannutkaan odotuksia.

• Anonyymi

Melko varmasti noin 99,9 prosenttia miehistä on tyytyväisiä siitä, että ovat syntyneet mieheksi. Ja miehen elämä ei ole yhtään sen vaikeampaa kuin naisen elämä.

• Anonyymi

Ei niin vaan paljon helpompaa, naisen elämä on täyttä helvettiä ja varmasti tappaisin itseni jos olisin syntynyt naiseksi.

• Anonyymi

Kouluaikana oli hupaisaa, kun luokan pojat aina sanoivat: "Ope lellii flikkoja." ---No joo, oli se ehkä osittain totta... tai sitten ei.

• Anonyymi

Aivan, muistan, kun lähdimme kouluajan ensimmäiselle tilausajoretkelle. Oli 3 linja-autoa, useamman koulun oppilaita. Meidän luokan tytöt ohjattiin eri linjuriin kuin luokan pojat. Hassua, kun yksi poika totesi: "Aina likat pääsee parempaan autoon!" No, hupaisaa oli se, että kumpikin linjuri oli uusi, noin puoli vuotta sitten rekisteröityjä kumpikin. -Terveisin: Puolireuho

• Anonyymi

Nainen elää miesten tekemässä maailmassa huora jee jee menkka kipujen hoitamisenki on keksiny mies

• Anonyymi

Ilmankos ne hoidot ei toimikaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmankos ne hoidot ei toimikaan.

Hyttysavukierukalla ja hormoonikierukalla on eroja....

T:tietävätaho

• Anonyymi

Tietävä taho kuin joku Sepi Kumpulaisen laulu joskus, Esko Aho on ihan laho, keskustan laulu... löytyisiköhän juutuupparista tuota

• Järkevää ja järkevää, en tiedä mutta käsittääkseni nämä sukupuolikysymykset on nykyään enemmän "miltä minusta tuntuu" kuin "mitä papereissa lukee" -tyyppisiä.
      Jos joku tuntee että olisi helpompi naisena niin ei kai se väärin ole.

Jos edes yritetään järkevästi miettiä niin uskoisin että kysessä paljolti sukupolviajattelusta yhdistettynä johonkin elämänalueeseen tai viestin tuojaan.
      Jos nyt halutaan mennä noin kauas niin voisi ajatella vaikka 90-luvun lamaa jolloin työttömyys oli korkea ja perinteisillä miesten aloilla kuten rakentamisessa työttömänä taisi olla joka kolmas. Jälkikäteen voi viisastella että oli oma vika kun ei ollut kouluttautunut mutta silloin oli työtä tarjolla ja se työ opittiin pitkälti tekemällä. Siinä kun joudut teknologisen työttömyyden tai rakeneellisen työttömyyden uhriksi niin tiukalle se ottaa. Samaan aikaan eli jo ajatus naisyrittäjyyden tukemisesta halvemmilla lainoilla ja nopeammilla käsittelyajoilla joten en ihmettele jos joku näin saattoi ajatella.

Mitä itseeni tulee niin kyllähän tuo vanhemmuus on alue jossa ajoittain on kyllä käynyt mielessä että naisena olisi helpompaa. Ei minua haittaa jos netissä miehen kyky toimia vanhempana kyseenalaistetaan. Joskus kyllä hieman riipaisee kun näitä oikeassa elämässä kuulee mutta se on jättänyt kyllä syvät arvet kun koulutetut naiset työssään tai virassa sen tekevät minua tapaamatta ihan vain sen perusteella mitä sotun loppuosa kertoo.

Sitten tietysti tulee näitä hetkittäisiä tilanteita kuten töissä. Naisilla on kyllä kotona pari vaihtolavallista kemikaaleja sullottuna kulmakaappiin ja sieltä he kyllä helposti löytävät kemikaalin oikeaan käyttöön. Samoin alusmaali löytyy helposti johon voi sitten väripaletista sävyttää päälle. Loppuun vielä häivytykset, rajaukset, viilaukset, kuorinnat ja muut loppusilaukset ilman mitään ongelmaa.
      Mutta kun töissä alkoi naisten vessan ovi hieman äännellä niin oli liian vaikeaa löytää 20 metrin päästä kemikaalikaappia, etsiä hylly jossa lukee voiteluaineet ja ottaa purkkia jossa lukee tyyliin sopii saranoiden voiteluun. Ennemmin kävellän 80 metriä hallin toiseen päähän ja sanotaan minulle että naisten vessan ovelle pitää tehdä jotakin.
      Toisaalta miettii että pitäisikö miestenkin ruveta marssimaan kaduilla asenteiden muuttumisen puolesta mutta on kyllä myönnettävä että kyllä se hieman myös tuntuu hyvältä.

Jos nyt järkevää perustetta hakee niin se löytyy ihan lähistoriasta. Hallituspuolueen kansanedusta totesi haastattelussa olevansa iloinen setämiestermistä. Setämies termi määrittelee meidät keski-ikäiset miehet henkilöiksi jotka ahdistelevat alaikäisiä tyttöjä. Tämä termi siis koskee minuakin ja perusteet ovat se että historiassa miehillä on ollut enemmän valtaa. Eli sukupuoleni peruteella olen syyllinen edellisten sukupolvien tekemisiin. Jos nyt miettii vihreiden kannatusta joka tutkimuksen perusteella pohjautuu naisiin ja varsinkin nuoriin niin tämä ajatusmalli saa sieltä kannatusta varsinkin jos miettii vihreiden kannatuksen nousua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sä pelkäät

Ettei tää etene?
      Ikävä
      103
      3873
    2. Satuit vain olemaan

Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se
      Ikävä
      48
      2761
    3. Vieläkö toivot, että kuulisit

Minusta? Vai suutuitko kun en pystynyt vastaamaan sinulle?
      Ikävä
      114
      2569
    4. 24/7 sinä mielessä, ihan jatkuvalla syötöllä

Aamulla herätessä, päivällä melkein nonstop, illalla nukkumaan mennessä, öisin herätessä. Mikä viddu tässä on 🤣
      Ikävä
      39
      2078
    5. Jotain pitää nyt keksiä että sinut näkisi

Ensiviikolla viimeistään. Tälle on pakko saada kunnon piste tai sitten aloitetaan loppuelämä yhdessä, tulen hulluksi muu
      Ikävä
      31
      1860
    6. Mulla tulee vaan niin

Paha olo siitä mitä teidän välillä on. Vaikka se on sun päätös mitä haluat. Tuntuu että menetän jotakin vaikka tiedän et
      Ikävä
      26
      1668
    7. Rakastan sua

Tänäänkin, eilenkin, varmaan huomennakin..
      Ikävä
      27
      1572
    8. Mitkä olivat viimeiset sanasi ikävoinnin kohteellesi

Ja milloin? Mitä olisit sanonut jos olisit tiennyt että ne jäävät viimeisiksi -ainakin toistaiseksi?
      Ikävä
      76
      1419
    9. En tunne, en ymmärrä

enkä muista 😱
      Ikävä
      22
      1378
    10. Olikohan se

Kuitenkin niin, että kiinnostuit minusta ihan tosissaan. Loukkaannuit, kun en ollutkaan valmis tapaamaan sinua.. Pelkäsi
      Ikävä
      8
      1311
    Aihe