Herätyspiireissä puhutaan kielillä puhumisesta mutta kun olen käsittänyt Raamatun mukaan, ettei kielillä saa puhua, ellei tulkkia ole paikalla ?
Ja kielillä puhumisessa häiritsee myös toisinaan rytmi. Annan esimerkin.
https://www.youtube.com/watch?v=hg3q2zelTkI
En tiedä kieltä , enkä ymmärrä mutta sen kuulen, että toistaa samaa litaniaa noin 15 sekunnin kierrolla. Miksi noin ? Miksi emme koskaan saa selvää viestiä?
Kuuntelia vaan
36
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Tuksu katsoi välillä näytöltä, että mitä pitäisi seuraavaksi sopertaa. Ei vaikuttanut ihan aidolta kielilläpuhumiselta.
- Anonyymi
Ja taas pitää oikaista että mistään tulkista ei ole kysymys vaan joka kielillä puhuu hän rukoilkoon että taitaisi sen selittää. Lahkoissa kuten uudestikastajien keskuudessa aina joku alkaa selittelemään kieliä jos sinä puhut kielillä. Kerran eräs vanhempi nainen alkoi selittämään kieliä, mutta selitteli pelkkää siansaksaa kun puhuja tarkoituksella alkoi puhua siansaksaa ja tämä vanhempi nainen ei onnistunut pettämään luterilaista kun" punainen varoitusvalo" varoitti että nyt on paha liikkeellä. Huijarit paljastuvat silloin kun käyttää "varakieltä" nimittäin siansaksaa kun uudestikastajat alkavat selitellä sitä. Varokaa kasteen uusijoita.
- Anonyymi
Aito kielilläpuhuminen on uskonnollisen kiihotuksen kliimaksi, eräänlainen orgasmi. Tuksu feikkaa molemmat.
Tutkitusti aivotoimintana rukous vastaa runkkausta. - Anonyymi
Mitä kieltä on kuuntelia?
jjeeves kirjoitti:
Kuun Telia on ensimmäinen puhelinoperaattori kuussa.
Ja tämä profetia on tosi! 😅
- Anonyymi
Monista kielistä jotain tietävänä olen seuraillut lahkolaisten touhuja.
Joissain tapauksissa on ollut kyse aivan selvästä, olemassaolevasta kielestä. Esim. yhden kielillä puhuminen oli nopeasti ja vähän epäselvästi hoettua englanninkielistä "Praise the Lord". Toisella henkilöllä kielillä puhuminen jäi ulkomaan kielisen lauseen pätkän katkeamiseksi kesken, ja sitä pätkää sitten toisteltiin kuin olisi änkytystä, ei mitään kokonaista järkevää viestiä. Olen siis tunnistanut näitä kieliä. Tuo ulkomaan kieli oli samaa, kuin missä maassa hän on asunut. Suomessa esitti sitten "kielillä puhumista". - Anonyymi
Jokaisen asiasta kiinnostuneen olisi hyvä katsoa tästä videosta raamatullinen opetus kielilläpuhumisesta:
https://youtu.be/b9QMZNQVo8c - Anonyymi
Puheessa ei jää sijaa epäilylle.
- Anonyymi
Juu, ei mitään tolkkua.
- Anonyymi
Google kääntää ja sanoo hölyn pölyä.
Hoc est enim corpus meum ...Filiogue
Hokkus Pokkus Filiokkus.- Anonyymi
miksi teillä on tarve olla jotain mieltä asiasta vaikak ette ymmärrä siitä mitään?
miksi ette selitä sappikivien poistoa saman verranhan ymmärrätte siitäkin.>miksi ette selitä sappikivien poistoa saman verranhan ymmärrätte siitäkin.
Sappikivien poisto selvitetään pikkutarkasti alan lääketieteellisessä kirjallisuudessa, joten katsopa sieltä.
- Anonyymi
Kielillä puhuminen on OK
Raamatussa mainitaan siitä hengen lahjasta.- Anonyymi
Onko sekoaminen jokin lahja.
- Anonyymi
RepeRuutikallo kirjoitti:
Mikä lahja se sellainen on, josta ei ole pienintäkään hyötyä kenellekään?
Todistaa jumalan olemassaolosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sekoaminen jokin lahja.
Väitätkö, että uskossa on jotain hulluja piirteitä?
Usko kantaa, jeesuksen käsivarsilla, on ihanaa olla lapsi ja lampaankalkainen kulkija laumassa.
Jeesus on hyvä paimen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todistaa jumalan olemassaolosta.
Ei se todista sillä pakanauskonnon harjoittajat myös puhuvat kielillä. Helluntailaiset puhuvat siansaksaa ja kerran tunnistettiin oikea kieli joka sisälsi runsaasti varsinkin pilkkaamista Kolminaisuutta vastaan.
Anonyymi kirjoitti:
Väitätkö, että uskossa on jotain hulluja piirteitä?
Usko kantaa, jeesuksen käsivarsilla, on ihanaa olla lapsi ja lampaankalkainen kulkija laumassa.
Jeesus on hyvä paimen.>Usko kantaa, jeesuksen käsivarsilla, on ihanaa olla lapsi ja lampaankalkainen kulkija laumassa.
Varmaan, mutta jos on omia lapsia, elämään pitää kyllä ottaa ihan toisenlainen asento, jottei sossu tule ja ota niitä pois.- Anonyymi
Ainakin Paavalin mukaan Paavalin Jumalan olosta Pyhässä hengessä - hänhän oli UUDESTI KASTAJA ja tuo uusi kastaminen sai aikaiseksi kielillä puhumisen Apt. 19 mukaan. Joten periaatteessa tämän mukaan kaikkien kristittyjen, Paavaliin ja hänen Pyhään henkeensä uskovien pitäisi hallita tuo kielilläpuhuminen.
<<Ap.19. Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia. Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan." Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella." Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen." Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen. Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat. Heitä oli kaikkiaan noin kaksitoista miestä<< - Anonyymi
RepeRuutikallo kirjoitti:
>Usko kantaa, jeesuksen käsivarsilla, on ihanaa olla lapsi ja lampaankalkainen kulkija laumassa.
Varmaan, mutta jos on omia lapsia, elämään pitää kyllä ottaa ihan toisenlainen asento, jottei sossu tule ja ota niitä pois.Niin ja saattaa joutua jopa töihin kaiken päälle !
- Anonyymi
Viinan puutetta.
Vieroitusoire. - Anonyymi
Uskonto ja uskonopetus on muutenkin niin vaikeaselkoista, että on melko hyödytöntä opettaa sitä vieraalla kielellä ja vieläpä sitten tulkin avulla. Mistä kuulija tietää, kuinka hyvin tulkki ymmärtää puhujan hurmanhenkistä kieltä?
Eipä silti, ei sitä puhujaakaan kukan tietenkään ymmärrä. Hyvä esimerkki oli tuo Johanna Tukiainen. - Anonyymi
en ole koskaan ymmärtänyt miksi helluntailaiset tuovat ESILLE kielilläpuhumisen !!?
Itsellänikin kielillä puhumisen armolahja, ei tulisi mieleenikään, ruveta "esittään saavutuksiani", - sehän on ARMOLAHJA , ei oman ylpeyden aihe !!
Raamatussa korintolaiskirjeessähän Paavali selkeästi ohjeistaa:
"mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua, viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä"
Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysikäisiä.
"jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen, ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne"
- edellisiä jakeita ei siellä seurakunnassa kai luettu ??
sorry vaan: "että voi olla omahyvänen seurakunta"- Anonyymi
<<Raamatussa korintolaiskirjeessähän Paavali selkeästi ohjeistaa:
"mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua, viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä"<<
Paavali kääntelee takkia. Ap. 19:
<<Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat. Heitä oli kaikkiaan noin kaksitoista miestä<<
Tuo korinttolaiskirje johtuu juuri tuosta Pyhä henki -termistä, kun Paavali jäi kiinni siitä, että tällaista Pyhää henkeä ei käyttänyt Jeesus koskaan, eikä hänen opetuslapsensa edes tienneet mitään Pyhästä hengestä ja hän kiisti tuon tapahtuman, jonka muut olivat kertoneet, ja ylipäätään hän väitti, ettei ollut juuri ketään kastanut. - Anonyymi
Paavalia:
<<Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysikäisiä.<<
Paavalia:
<<sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin, mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.<<
Siinä teille Pyhää Pahaa Paavalin suulla.
<<Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia<<
Tehkää viattomasti - kuin lapsen mielellä pahaa - niin ei se haittaa, kun ei tarvitse ymmärtää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalia:
<<Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysikäisiä.<<
Paavalia:
<<sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin, mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.<<
Siinä teille Pyhää Pahaa Paavalin suulla.
<<Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia<<
Tehkää viattomasti - kuin lapsen mielellä pahaa - niin ei se haittaa, kun ei tarvitse ymmärtää.lopeta tuo typerä ropaskaaminen ja ole kuuntelulla kun et mitään tajua aiheesta !
- Anonyymi
Siinä se on edessäsi - saa ihan tajutakin, mutta sinua ärsyttää ja pelottaa se, että et voikaan enää omien silmiesi edessä tuota totuutta vain uskon varassa enää paketoida vaaleanpunaisin silkkinauhoin, ja käsket minua vaikenemaan, ettei sinun tarvitse sitä nähdä. Et siedä minun sanoja, etkä totuutta.
- Anonyymi
<<Jeesus sanoi, ”Minä olen tuonut tulen maailmaan, ja katso, vartioin sitä kunnes se palaa kunnolla.”<<
Polttakaa toisenne poroksi, että saadaan rauha maanpäälle.- Anonyymi
Katsokaa mikä ennestaja, mikä profeetia - ja tekstiin ei todistettavasti ole koskenut yksikään ihmisen käsi 1700 vuoteen! Nämä Jeesuksen sanat todistavat, että kuinka huikea ihminen hän oli.
Ja tätä ei pidä sotkea kristuskulttiin - hän oli omasta mielestään vain ihminen, vaikka täälläkin valehdellaan Jeesuksen itsensä kuvitelleen olevansa messias. Tällaiset lisäykset evankeliumeissa on saarnaajien tuotosta, kun evankeliumit on muokattu Paavalin sanoihin.
Toinen on Pietarille jätetyt taivasten valtakunnan avaimet (kun Jeesuksen mukaan taivasten valtakunta on todellisuudessa meissä ja meidän ympärillämme), ja Pietarin 2. kirjeen mukaan sitä tietä seuraten päätyykin Luciferin joukkoihin, ja taivasten valtakuntaa tavoitellaankin jostakin muualta kuin itsestä ja ympäriltä.
Pietari ristiinnaulittiin pää alaspäin, ja rististä tuli saatananpalvojien tunnus.
- Anonyymi
Kaljakansa on selvästi avannut jo mäyräkoiransa eli sen viikonlopun pelastajan!
Eiköä jumalattomuus kestä pää selvänä, häh?! - Anonyymi
Naapurissani oli aikoinaan mies joka aina juovuksissa ollessaa, eli noin 80% ajastaan, tuli puhumaan uskomisen asiasta ja väänsi itkua kaiken aikaa.
Niin raukkoja on monet suomimiehet, ennen vaikka hirteen kuin antaisi Jeesuksen puhdistaa elämänsä !- Anonyymi
Onneksi suuri osa alkoholisteista, narkomaaneista, varkaista ja murhaajista löytää jeesuksen sekä taivaspaikkansa ikuisuuteen.
Sillä armo tulee yksin herrasta, kuten uskontunnustuksessa lukee.
Jeesus on portti taivaaseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun694909KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1923850- 1883631
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?783289Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo502979- 252004
- 241971
- 1871857
- 301706
- 431405