Kia on kuin biltemasta hankittu länsiauto

Anonyymi

Kyllä aina huvittaa kun näkee kian. Kaikki on vähän sinneppäin ja sisusta on kuin koottu tarvikeosista mahdollisimman halvalla. Esim stinger🤣 aika läppä tuo sisusta. Silti heitetty hintaa mersun verran.

39

<50

    Vastaukset

    • Joo niin on, mutta se pikku ero että nämä biltemat ei syö öljyä

    • Naureskelihan ne ennen japanilaisillekin autoille ja kuinkas kävikään... nyt mm. aikoinaan liukuhihnavalmistuksen keksinyt Ford suunnittelee jo joidenkin malliensa lopettamista menekin puutteessa kun japanilaismerkit ovat niin paljon parempia...

      • Japanilainen onkin parempi kuin nämä korean ritsat


    • Korealaiset menivät japanilaisten, etenkin Toyotan ohi jo vuosia sitten laadussa. mukavuudessa ja ajettavuudessa. Luotettavuuskin on korealaisilla edellä nykyistä Toyotaa valovuoden.

      • Meeppä sinne kiaan sisään...siinä näet ”laatua”...todellista rimpulaluokkaa yhtäkaikki


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meeppä sinne kiaan sisään...siinä näet ”laatua”...todellista rimpulaluokkaa yhtäkaikki

        Silti Toyotaa parempaa, ei ruostu samaan tahtiin.


      • Kaikki hyndait, kiat ja huihait mitä lie on ihan rimpuloita. Niistä ei kukaan haaveile eikä niiden kuvia laiteta seinille. Auromies ei tuommoisia vanhanaikaisia natisevia rotiskoja edes katso muutakun säälivästi. Testituloksia saa rahalla. Kyllä sen eron huomaa kun katsoo vaikka autoon sisälle..mitä on laatu ja mikä ei.


      • Mitäs kun Saksalaisessa laaturaportissa esim.Hyundai on ollut laatuykkönen kolme kertaa. Saksalaisten tekemä tutkimus.


      • Noita juttuja tehään juuri sinunlaisiasi varten. Mersumiehen ei tarvitse todistella laatua kun se on itsestäänselvyys. Kia on ihan hyvä varmaan sinulle kun ei muuhun ollut mahdollisuutta. Tosiasia on se että ihmiset jotka vaativat parasta eivät koskaan hanki kiaa tai japanilaista yleensäkkään. Menestyjillä on mersua, audia, bemaria...ja sitten vähän isommilla menestyjillä porschea...ja sitten ferrarit ja lambot sekä vaikka betleyt on niillä jotka on ylimmällä tasolla eikä enää tarvitse paskaakaan välittää muiden vikinästä...ollaan omavaraisia ja tietoisia nokkimisjärjestyksestä.


    • Mersuissakin laadukas viimeistely, innovatiiviset teknologiat ja laadukkaat materiaalit sisutuksessa näkyä hyvässä mielessä vasta noin 300 000€ ,hintatasosta lähtien, eihän tuo aloituksessa mainittu Stingerkään maksa kuin murto-osan siitä. Köyhän miehen mersut ovat aika vähän todellisessa viimeistelyssään ja materiaaleissaan edellä Kiaa tai melkein mitä tahansa merkkiä. Tuohon hintaluokkaan asti Mersussakin kromi on monesti kromattua muovia, puu on aidon sademetsän sijaan puujäljitelmää, ajovalotkaan eivät ole lasereita. Toki äänieristys alkaa parantua jo kun ylitetään Kian hintaluokka muutamalla kymppitonnilla, mutta aika yksipuolinen mittari on desibelimittari, jos puhutaan laadusta. Koiranluut yms. auton kestoiän aikana jossain vaiheessa vaihdettavat kilkkeet ovat aikalailla yhtä surkeita kestävyydeltään merkistä riippumatta.
      Mitä tulee laatuväitteisiin Kia:n paremmuudesta suhteessa japseihin tai edullisen pään sakemanneihin, ollaan kyllä myös metsässä. Itse ainakin uskaltaisin ostaa minkä tahansa tässä viestiketjussa parjatun merkin, pelkäämättä erityisesti laadun puolesta, oli takuuta 2 tai 7 vuotta.

      • Hahha..ota ihan perus E-sarja niin on se ero julmetun iso mihin tahansa kiaan. Sama tosin bemarissa ja audissakin. Se laatu on vaan kaikessa. Ovi jysähtää kiinni arvokkaasti ja ne ovet painaa arvokkaan tuntuisesti. Kian ovi räpsähtää auki ja kopsahtaa halvan oloisesti kiinni. Kojetaulun muotoilu on kiassa ihan rimpulaluokkaa ja kaikki näytöt ja nappulat on halvan oloisilla ja grafiikat todella kehnoja. Kian arvonlasku myös on kova eikä käytettynä ole kovinkaan haluttu vaihtari. Status merkkaa menestyjille, kialla ajaa papparaiset ja ne joilla ei ole rahaa muuhun. Turhaa edes verrata kiaa laadukkaisiin autoihin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hahha..ota ihan perus E-sarja niin on se ero julmetun iso mihin tahansa kiaan. Sama tosin bemarissa ja audissakin. Se laatu on vaan kaikessa. Ovi jysähtää kiinni arvokkaasti ja ne ovet painaa arvokkaan tuntuisesti. Kian ovi räpsähtää auki ja kopsahtaa halvan oloisesti kiinni. Kojetaulun muotoilu on kiassa ihan rimpulaluokkaa ja kaikki näytöt ja nappulat on halvan oloisilla ja grafiikat todella kehnoja. Kian arvonlasku myös on kova eikä käytettynä ole kovinkaan haluttu vaihtari. Status merkkaa menestyjille, kialla ajaa papparaiset ja ne joilla ei ole rahaa muuhun. Turhaa edes verrata kiaa laadukkaisiin autoihin.

        Aika70-luvun mielipiteet sinulla...ei päde enää sellaisille jotka seuraavat aikaansa.
        Mersuun päätyy juuri moni sellainen jolla ei ole omaa mielipidettä/uskallusta kokeilla muuta....toisin esim. jenkeissä lexus yms.muut ovat erittäin suosittuja


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hahha..ota ihan perus E-sarja niin on se ero julmetun iso mihin tahansa kiaan. Sama tosin bemarissa ja audissakin. Se laatu on vaan kaikessa. Ovi jysähtää kiinni arvokkaasti ja ne ovet painaa arvokkaan tuntuisesti. Kian ovi räpsähtää auki ja kopsahtaa halvan oloisesti kiinni. Kojetaulun muotoilu on kiassa ihan rimpulaluokkaa ja kaikki näytöt ja nappulat on halvan oloisilla ja grafiikat todella kehnoja. Kian arvonlasku myös on kova eikä käytettynä ole kovinkaan haluttu vaihtari. Status merkkaa menestyjille, kialla ajaa papparaiset ja ne joilla ei ole rahaa muuhun. Turhaa edes verrata kiaa laadukkaisiin autoihin.

        Hahha...Kyllä se vaan taitaa olla niin, että papparaiset nimen omaan ovat E-mersun pääkäyttäjiä. "Hieno auto" pitää hankkia ennen kuin lääkäri vie kortin. Itse asiassa, molemmat tuntemani E-mersun omistajat ostivat kyseisen kotteron itselleen 60- ja 70-vuotislahjaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika70-luvun mielipiteet sinulla...ei päde enää sellaisille jotka seuraavat aikaansa.
        Mersuun päätyy juuri moni sellainen jolla ei ole omaa mielipidettä/uskallusta kokeilla muuta....toisin esim. jenkeissä lexus yms.muut ovat erittäin suosittuja

        Lexusta ei pidetä premiumina edes suomessa vaan se rinnastetaan kia/hyundai tasolle. Ja sisältähän ne ovat hieman hiottuja toyotia ei muuta. Tojota ja kia on ihan yhtä rimpuloita sisustaltaan eikä tule semmoisia epäkurantteja autoja verrata saksalaiseen premiumiin. Kia käytettynä on juuri yhtä ”arvostettu” kuin rellu...kelpaa lähinä eläkeläisille kummatkin merkit. Tai no rellu on vähän nuorekkaampi ja kyllähän sitä nuoret naiset ostaa sen kerran..toista kertaa ei yleensä tarvitse. Kiassa on vaan kaikki niin päin hvettiä siellä sisustassa ja kaikki kuin eri paria..ihan kuin jotain tarvikeosia sisustukseen lisätty. Kiaa myydään toki kun seniilit ei enää oikeen ymmärrä auton päälle tuon taivaallista.


      • No kerroppa nyt sitten mitä esimerkiksi Saksalaisessa Audissa on hyvää ?
        Audi on esinnäkin päästöhuijauksesta jäänyt kiinni. Vie älyttömästi moottoriöljyä.
        Vaihdelaatikkovikoja ym.
        Tekniikan maailma tarkasti yhden audin ja totesi männän renkaiden suunnitteluvirheen tsi-moottoreissa v. 2008:sta v.2012, jota eivät valmistajat myönnä (sama vika skodissa).
        Tämäkö on sitä hyvää laatua ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lexusta ei pidetä premiumina edes suomessa vaan se rinnastetaan kia/hyundai tasolle. Ja sisältähän ne ovat hieman hiottuja toyotia ei muuta. Tojota ja kia on ihan yhtä rimpuloita sisustaltaan eikä tule semmoisia epäkurantteja autoja verrata saksalaiseen premiumiin. Kia käytettynä on juuri yhtä ”arvostettu” kuin rellu...kelpaa lähinä eläkeläisille kummatkin merkit. Tai no rellu on vähän nuorekkaampi ja kyllähän sitä nuoret naiset ostaa sen kerran..toista kertaa ei yleensä tarvitse. Kiassa on vaan kaikki niin päin hvettiä siellä sisustassa ja kaikki kuin eri paria..ihan kuin jotain tarvikeosia sisustukseen lisätty. Kiaa myydään toki kun seniilit ei enää oikeen ymmärrä auton päälle tuon taivaallista.

        Volkswagen suostui miljardikorvauksiin Kanadassa – päästöhuijaus maksanut yhtiölle jo 18 miljardia Pohjois-Amerikassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No kerroppa nyt sitten mitä esimerkiksi Saksalaisessa Audissa on hyvää ?
        Audi on esinnäkin päästöhuijauksesta jäänyt kiinni. Vie älyttömästi moottoriöljyä.
        Vaihdelaatikkovikoja ym.
        Tekniikan maailma tarkasti yhden audin ja totesi männän renkaiden suunnitteluvirheen tsi-moottoreissa v. 2008:sta v.2012, jota eivät valmistajat myönnä (sama vika skodissa).
        Tämäkö on sitä hyvää laatua ?

        No ketä ylipäänsä kiinostaa päästöt millään tapa? Ohan sama ei niinku mitään väliä. Kunhan niitä tulee kunnolla. Eikä ole mikään sähköauto ainakaan. Kokeillu teslaa ja ostin lopulta V8 koneisen AMG mersun..teslassa ei vaan ole munaa.


      • Tämän kysein guusin koeajoi vannoutunut mersumies meihemi...yllätti kaverin kokonaan....koeajo on youtubessa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämän kysein guusin koeajoi vannoutunut mersumies meihemi...yllätti kaverin kokonaan....koeajo on youtubessa

        Tuo jos kuka niin tietää autoista. Ei voinut kuin kehua hyundaita.


    • on ollu kiakin ja ei mitää valittamista,muutenkin eipä korjailtu ,huollot vaan,joku sai hyvän auton.Se mitä ei oo ollu eikä tu hojotat ,nissanin kusikaija stnan kosla oli käytös toista viikkoo ihan älyttömin auto kaikista,ja sitä mainostetaan,haisikin saatana n koppero.Köyhät suomalaiset ajaa tojoil,kun ei ne paremmista tiedä.Sama millä ajaa kun vaan töihin pääsee.Vaikka aasilla.

      • Joku sai ehkä auton johon ei ollut vaihdettu kuluvia osia. Kyllä naama menee vääräksi uudella omistajalla, kun katsastusukko merkitsee listaan: kallistuksenvakaajan tukitanko oikea etu, kallistuksenvakaajan tukitanko oikea, vasen etu, kallistuksen vakaajan tukitanko oikea, vasen taka, iskunvaimennin oikea, vasen etu, jarrulevyt etu, jarrulevyt taka, alatukivarsi oikea etu, pyörän laakeri vasen etu, käsijarru jarruvoima, tuulilasinpyyhkimet etu, tuulilasi näkyvyys. Ja näitä pieniä puutteita kun mennään marmoritiskiltä kuittaamaan visalla, kertoo huoltopäällikkö vielä terveisiä huoltomieheltä. Ilmeisesti kytkin alkaa olla loppu ja samassa yhteydessä huomattiin vähäistä öljyvuotoa todennäköisesti kampiakselin tiivisteestä.
        Kaikki tuossa yllä luetellut ovat kohteita, joiden osalta KIA ei voi ylpeillä kestävyydellään. Ikävän alimitoitettuja osia on KIAan valittu. Jotain erikoista on myös tiettyjen toimintojen suunnittelussa. Esimerkiksi en muista aiemmin ajaneeni autolla, joka pesunestettä suihkuttaessa tuulilasille käynnistää tuulilasinpyyhkimien liikkeen ennen kuin pesunestettä ruiskutetaan lasille, eli pyyhkimet tekevät yhden täyden edestakaisen liikkeen kuivalla kuralla pinnoitetulla tuulilasilla, ennen kuin vasta seuraavaa pyyhkäisyä varten pyyhkimet kastuvat. Näin ainakin vanhempien vuosimallien Ceedeissä.


    • Jämäkästi menee Kian ovet kiinni.

    • KIAt on ihania . En vaihtaisi muuhun , pitäkää vaan tunkkinne !

      • Puhut ilmeisesti tyttöystävästä tai vaimosta. Autoina eivät herätä tuollaisia tunteita.


    • Ihmettelen Kian suosiota, kun Hondalta, Subarulta ja Mazdalta löytyy paljon tyylikkäämpiä ja laadukkaampia autoja ihan samalla rahalla. Onko Kian suosion takana uskomus halvalla saatavasta autosta vai paljon mainostetusta pitkästä takuusta. Lienee kuitenkin jäänyt katsomatta mitä pitkän takuun ylläpitäminen maksaa. Teknisesti autot hyvin keskinkertaisia, varsinkin moottoreiden ostalta.

      • Kialla on laaja mallisto, löytyy auto jokaiseen tarpeeseen. Rio tietysti taitaa olla kaikkein myydyin malli, noista oikeastaan vain Mazdalla on tarjolla kunnon kilpailija sille mutta Kakkonen taitaa olla hivenen pienempikokoinen. Hondalla Jazz on pieni tila-auto, kaikki ei niistä pidä ja Subarulla ei olekaan mitään B-segmenttiin tarjolla.
        Nissanilla on muodokas mutta, öh... rellun pilaama.. heh heh... Micra.
        Toyota Yaris on jo vanha malli ja keulan irvistys ei miellytä ainakaan minua.
        Polo ehkä euroautoista vakavin haastaja.
        Ranskanromuja ei kannata mainitakaan...


      • Takuun ylläpitäminen ei maksa mitään.
        Pitää autoa huoltaa silti, eikä Kian merkkihuolto ole lainkaan kalliimmasta päästä.
        Takuu ei korvaa mahdollista vikaa joka johtuu huoltamattomuudesta.


      • Maksaa se kyllä aika hemmetisti teettää 7 vuotta kaikki huollot ammattilaisella. 15 tonnin välein vähintään sen 300 euroa ja välillä kalliimpi isompi huolto. Mitään ei voi tehdä itse tai takuu raukeaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Maksaa se kyllä aika hemmetisti teettää 7 vuotta kaikki huollot ammattilaisella. 15 tonnin välein vähintään sen 300 euroa ja välillä kalliimpi isompi huolto. Mitään ei voi tehdä itse tai takuu raukeaa.

        Taitaa useimmiten auto mennä vaihtoon jo ennen sitä 7v ikää ja uusissa autoissa jos meinaa pysyä niin huollot on takuuaikana teetettävä ammattilaisella.
        Jos sitten ajeleekin vanhemmilla autoilla niin voihan niihin jotain koettaa tehdä itse jos osaa, on tilat ja työkalut. Autoissa on vaan jo kohta 20 vuotta ollut esim. OBD järjestelmä jonka vikakoodien luku ja nollaus vaatii jonkinlaisen OBD-lukulaitteen. Jos ei rahasta olisikaan kiinni niin osaako sellaista kaikki käyttää?


      • Jos vaihtaa auton ennen takuun loppumista, niin sitten pitkästä takuusta ei ole juuri iloa. Se jää seuraavan omistajan ylläpidettäväksi ja maksettavaksi.

        Auton huoltoon ei tarvii vikakoodinlukijaa, Huoltovalon saa kuitattua auton omasta järjestelmästä, jos se on tehty viisaasti eikä rahastus mielessä. Mutta toden totta jos ei osaa vikakoodinlukijaa käyttää, niin ei kannata tehdä muutakaan huoltoa. Parempi vaan maksaa ammattilaiselle.

        Tarkenpi takuun sisältöhän olis mukava tietää. Paljonhan tuossakin on jo vähennetty siitä 7:stä vuodesta.

        Takuun kattavuus

        > Kaikkien uusien Kia-mallien tehdastakuu on 7 vuotta tai 150 000 km
        > Ilman kilometrirajaa takuu on 3 vuotta yksityiskäytössä, ammattikäytössä kilometriraja on 150 000 km
        > Maalitakuu on 5 vuotta tai 150 000 km
        > Puhkiruostumattomuustakuu on 12 vuotta ilman kilometrirajaa
        > Tehdasvarusteiden (mm. äänentoistolaitteet ja navigointijärjestelmä) takuu on 3 vuotta tai 100 000 km
        > Kia-varaosien takuu on 2 vuotta ilman kilometrirajaa
        > Korkeajänniteakun takuu on 7 vuotta tai 150 000 km
        > Pienjänniteakun takuu on 2 vuotta ilman kilometrirajaa

        Tarkemmat takuuehdot saat autosi mukana tai jälleenmyyjältäsi.


    • Eihän siitä niin hirveän montaa vuotta ole kuin oli kauhea Skoda fobia ja mikäs on tilanne nykyään?

      Onko siinä jotain järkeä maksaa aivan turhasta jos pääasiallinen käyttö on työ-, kauppa-, harrastus ja muutama matka mummolaan vuodessa?

      Mitä tulee arvon alennukseen niin voipi kyllä olla että mesestä lähtee parissa vuodessa hieman enemmän hintaa pois kuin parin kymppitonnin Kiasta.

      • EI ole järkevää maksaa turhasta. Auto ostetaan tarpeen mukaan. Mutta miksi Kia? Se ei ole halvempi aikä yhtään laadukkaampi mitä muut esim. aasialaiset merkit.


    • Pystyyköhän Rio UB:n vakioradion liikennetiedotuksen äänenvoimakkuutta säätämään? Laitoin kokeeksi päälle ja sattui tulemaan RDS liikennetiedotus niin saatana volyymit varmaan 200 prosentissa, perkele että säikähdin kun yhtä-äkkiä kuuluu aivan saatanan lujalla radiosta tiedotus.
      Selailin valikoita mutta eipä tuolta löytynyt mitään aiheeseen liittyvää, otin sitten toiminnon pois päältä, eihän tuollaista säikyttelijää voi pitää päällä.

    • Siis mihin vertaat?
      A mersu maksaa yli 30te vs saman kokoinen kia 20te.

      Tuskin kia ostettaisiin jos mersun saisi samalla hinnalla.

      En kommentoi sillä että mulla olisi kia, ei ole eikä ole kokemusta autosta mutta tiedän näköjään enemmän silti kuin sinä.

      • Mersu ei liene aasialainen merkki !


    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Coronasta jo parantuneet sairastuneet uudestaan

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/665a88cc-27e7-4aa9-8ce1-5e7a4f027914 Sairaus voi hetkellisesti mennä lepotilaan ja aktoivoitua uudestaan. Taitaa
      Maailman menoa
      285
      6450
    2. Marin: "Uuden virustaudin leviäminen on asetettava myös oikeaan mittakaavaan."

      Pääministeri puhuu eduskunnalle koronaviruksesta ja rauhoittelee tilanteesta. "Tavalliseen kausi-influenssaan sairastuu Suomessa vuosittain noin 5 pr
      Maailman menoa
      88
      4263
    3. Miksi vihreät ja myös pääministeri vähättelee korona virusta..

      ..verrataan flunssaan ja "kuoleehan siihen se turha sakki muutenkin "-tyyliin. Koronavirus voi olla kohtalokas epidemia myös tuhansille suomalaisille.
      Maailman menoa
      135
      1545
    4. Skotlanti lupaa ilmaiset tamppoonit naisille

      "Skotlannin parlamentti on hyväksynyt lakiesityksen, joka takaa ilmaiset kuukautissuojat kaikille maassa asuville naisille. Lain mukaan tamponeja ja s
      Maailman menoa
      69
      1327
    5. "Kuule kundi, jos kondis on noin huono, tilaisit taksin"

      Vanhempien ihmisten kunnioittaminen on sivistynyt piirre. Hiljattain Kaarina Suonperä kertoo seuranneensa raitiovaunussa tilannetta, jossa sotaveteraa
      Maailman menoa
      82
      759