Kysymyksiä kilpikonnasta

Anonyymi

Hei! Minulla on 7-vuotias maakilpikonna, ja se on ollut minulla nyt vajaan 2 kk. Ihan täyttä varmuutta ei ole onko se kreikan- vai nelivarvaskilpikonna, koska edelliset omistajat ostivat kaupasta nelivarpaana mutta papereissa lukee kreikankilpikonna, onko jotain tarkkoja tunnusmerkkejä josta varmuudella osaisi sanoa kumpi on?? Kynsiä konnalla on viisi mutta luin jostain että on jotain nelivarvas lajeja joilla on viisi varvasta... en tiedä onko totta.

Ja onko normaalia että se ei liiku paljoa terraariossa tai sen ulkoaitauksessa. Kuitenkin kun sen päästää nurmikolle kävelemään se kävelee hyvinkin reippaasti.

Sitten vielä pitääkö sen kakka olla täysin kuivaa pötköä vai onko se normaalia jos tulee hieman koirankakkaa muistuttavia pötköjä?

Ja vielä onko paastopäivänä hyvä liikkua paljoa vai onko se enemmänkin "lepo" päivä?

kiitos valmiiksi vastauksista!

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Muihin en osaa vastata mutta kreikkalaisella on viisi varvasta, nelivarpaalla vain neljä.
      Arvaukseni siihen miksi konna ei terrassa ja ulkoaitauksessa liiku paljoa on että ehkä terran olosuhteet ei ole sille mieluisat ja ehkä ulkoaitauksessa oleva pohja(lattia? vaneri? en tiedä millainen konnanne aitaus on) on myös konnan mielestä epämieluisa.

    • Anonyymi

      Todella surullista ja raivostuttavaakin, että ihmiset hankkivat surutta lajeja, joista eivät tiedä yhtään mitään. Perusasioiden kysely silloin, kun eläinparka on jo armoillasi, on ihan uskomatonta toimintaa.

      • Anonyymi

        Olen lukenut ennen konnan hankintaa valtavasti tietoa kilpikonnista mutta noista asioista joista kyselin en vain löytänyt mistään tietoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen lukenut ennen konnan hankintaa valtavasti tietoa kilpikonnista mutta noista asioista joista kyselin en vain löytänyt mistään tietoa

        Höpö höpö. Jos perusasiat olisivat kunnossa, tietäisit luettelemillesi ongelmille tyypillisimmät syyt, kuten väärän lämpötilan, ruokinnan/ravintolisien ongelmat jne. Jos olisit näistä tarpeeksi hyvin perillä, olisit ymmärtänyt niistä jotakin kertoa. Nyt kysymyksiisi vastaaminen ei maksa vaivaa, sillä joutuisin kirjoittamaan sinulle kilometrin pituisen litannian konnien perushoidosta voidakseni avata mahdollisia syitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Jos perusasiat olisivat kunnossa, tietäisit luettelemillesi ongelmille tyypillisimmät syyt, kuten väärän lämpötilan, ruokinnan/ravintolisien ongelmat jne. Jos olisit näistä tarpeeksi hyvin perillä, olisit ymmärtänyt niistä jotakin kertoa. Nyt kysymyksiisi vastaaminen ei maksa vaivaa, sillä joutuisin kirjoittamaan sinulle kilometrin pituisen litannian konnien perushoidosta voidakseni avata mahdollisia syitä.

        Ruokaa se saa samalla lailla kuin edellisellä omistajalla. Mukana sain konnan vanhat ravintolisät yms. ja olen niitä antanut siten miten edellinen omistaja käski. konnalla on myös käytössä samat lamput mitkä edellisessäkin kodissa oli ja nyt saa myös konna olla pihalla. Ja kyllä olen ajatellut samoja syitä mitä äsken luettelit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruokaa se saa samalla lailla kuin edellisellä omistajalla. Mukana sain konnan vanhat ravintolisät yms. ja olen niitä antanut siten miten edellinen omistaja käski. konnalla on myös käytössä samat lamput mitkä edellisessäkin kodissa oli ja nyt saa myös konna olla pihalla. Ja kyllä olen ajatellut samoja syitä mitä äsken luettelit.

        No voi hyvää päivää. 🙄

        Todistit juuri minun olevan oikeassa, sillä konnien elinoloista oikeasti tietävän ei tarvitsisi miettiä, onko olosuhteissa jotain vikana. Pelkkä vilkaisu pitäisi riittää toteamaan, onko jossain jotain vikana vai ei.

        Mahdollisia ongelmia selvitellessä ei ole vähääkään relevanttia miettiä sitä, miten edellinen omistaja konnaa ruokki, vaan sitä, onko ruokinta pielessä vai ei. Myöskään lampuilla itsellään ei ole juuri merkitystä (paitsi jos lamput ovat yksinkertaisesti väärät), vaan lämpötilalla. Eli sillä, millä korkeudella valaisin on, millaista lämpötilaa se pitää yllä, miten suuren osan terraariosta se lämmittää ja miten ison osan vuorokaudesta jne. Tämä "ruokin kuten edellinen omistaja ja käytän samaa lamppua" ei siis antanut yhtään sen enempää lisää tietoja kuin aloituksessa oli. Luovutan.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      2746
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe