Huutokaupat.com ja sen myyjäliikkeet

Koin tuossa menneenä viikkona pientä epärehellisyyttä Huutokaupat.com sivustolla myyjänä toimivan yrityksen toimesta. Olin mukana huutokaupassa ja minulla oli 2. korkein tarjous 5 sek. ennen kohteen sulkemista. Sitten "joku" korotti tarjouksen yli minun tarjouksen ja kas kummaa jäin toiseksi. Ei mennyt kuin 5 min. ja minulle tarjottiin vastaava tuotetta ostettavaksi, mutta nyt alemmalla hinnalal kuin olin huutanut. Eli todellisuudessa tuo voittanut huutaja oli myyjäyritys itse yrittäen vedättää hintaa korkeammaksi ja kun huomasi, että ei p..kle jäi kamat omaan käteen niin yritti myydä sitä uudestaan. Luulisi, että Huutokaupat.com (Mezzoforte Oy) tarkistaisi, ettei myyjä/myyvä yritys itse vedätä hintaa ylemmäs asiakkaiden kustannuksella.

13

773

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Koko sivusto on yksi suuri kusetus josta kenenkään ei pitäisi ostaa yhtään mitään.

    • Anonyymi

      Aika yleistähän tuo on. Millä sitäkään tarkistaa/varmaksi totetaa. Keskenään toisilleen tutut kauppiaat korottelee toistensa kohteita. Eli huudon on oikeasti tehnyt eri ihminen eri koneella.

    • Anonyymi

      Myyjät eivät tiedä myymiensä tavaroiden olevan rikkinäisiä ja huutokaupan ylläpito ei tiedä mitään siitä kuinka myyjät itse korottavat huutoja. Kukaan ei vastaa mistään, eikä ketään edes kiinnosta. Pääasia että saadaan tyhmiltä rahat pois.

      • Anonyymi

        Näinpä. Onneksi tyhmiä riittää. Ja jotkut heistä ovat onnistuneet hankkimaan rahaakin jonka voi ottaa pois.

        Onhan se nyt moraalisestikin väärin antaa tyhmien pitää rahansa.

        Monihan yrittää ostaa halvalla huutokaupasta ja jobata eteenpäin voitolla. Pitää ymmärtää että siinäkin on riskinsä..


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Turhaa reklamoida mistään, koska ilmoituksissa rajataan myyjän vastuu kokonaisuudessaan pois, esim.

      ”Muu merkittävä tieto
      Teknistä tarkastusta autolle ei ole suoritettu. piileviä vikoja saattaa löytyä. Auto nähtävissä ja koeajettavissa. ”

      ”Ja huomaathan, että
      tutustu kohteeseen ja siitä annettuihin tietoihin ennen tarjoamista
      tarjoukset ovat sitovia, eikä kohteeseen liity vaihto- tai palautusoikeutta
      kohde myydään sellaisena kuin se on -ehdoin, mutta ilmoittaja vastaa, että ilmoituksessa annetut tiedot ovat oikein”

      ”AUTOLLE EI OLE TEHTY KUNTOTARKASTUSTA, PIILEVIÄ VIKOJA VOI OLLA! ”

      Ostaa tuolta ei siis kannata mitään, mutta myydä kyllä

    • Anonyymi

      Eivät näytä valvovan edes ilmoituksia kuten ilmoittavat että oleelliset tiedot löytyisi , noita kysymälläkään ei asia korjaannu , tullut kysyttyä muutamia kertoja ja luvattu asia hoitaa , no aina on jääny puheeksi eli eivät valvo tai velvoita ilmoittajia, en kyllä suosittele kenenkään ostavan sokkona mitään tältä sivustolta.

    • Anonyymi

      Huutokaupat.com on vain ahne paska ja ei heitä kiinnosta mitä siellä myydään.

      Onneksi nykyään asiasta voi tehdä valituksen kuluttajaasiamiehelle jos myyvät paskaa....

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tiedoksi, että Kilpailu- ja kuluttajaviraston ohjeistuksen perusteella kuluttajan etäkaupan 14 vuorokauden peruutusoikeus on laajentunut kattamaan myös verkkohuutokaupalla
        Peruutusajan kuluessa kuluttaja voi perua kaupan ilman erityistä syytä.


    • Anonyymi

      Muutoksia hintojen esittämiseen sivustolla
      4.2.2020 toteutimme kaksi kävijäkyselyissämme usein toivottua muutosta hintojen esittämiseen sivustolla:
      Etusivulla sekä haku-, listaus- ja kohdesivuilla näytetään aina ALV:n sisältävät hinnat, mikäli hintaan lisätään arvonlisäveroa.
      Huudon kokonaishinta nouto- tai toimituskuluineen näytetään huutoa tehdessä. Huudon vahvistusmodaalissa pyydetään ensin valitsemaan nouto tai toimitus, mikäli kummatkin ovat mahdollisia. Maksuhetkellä voit kuitenkin vielä vaihtaa aiemmin valitsemaasi toimitustapaa.
      Aiempi käytäntö alvittomien hintojen näyttämisestä on perua ajalta, jolloin suurin osa Huutokaupat.comin ostajista oli yrityksiä. Nykyään ostajista valtaosa on kuitenkin yksityisiä henkilöitä, joille alvittomat hinnat ovat aiheuttaneet turhaan sekaannusta.

      Nyt huutaminen on siis entistäkin helpompaa, mukavampaa ja luotettavampaa!

      • Anonyymi

        Nyt tällänen tulossa...


        Palautteet julkisiksi puolen vuoden kuluttua

        Kaikkien ilmoittajiemme palautteet tulevat nävyviin ilmoittajasivulle, kohdesivun yhteyteen sekä ilmoittajat-listaukseen kuuden kuukauden kuluttua lokakuussa. Palautteiden julkaisu on yksi huutajiemme sekä osin myös ilmoittajiemme eniten toivomista asioista, jolla voimme entisestään lisätä kaupankäynnin luotettavuutta.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      201
      3338
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1935
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1361
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe