Koin tuossa menneenä viikkona pientä epärehellisyyttä Huutokaupat.com sivustolla myyjänä toimivan yrityksen toimesta. Olin mukana huutokaupassa ja minulla oli 2. korkein tarjous 5 sek. ennen kohteen sulkemista. Sitten "joku" korotti tarjouksen yli minun tarjouksen ja kas kummaa jäin toiseksi. Ei mennyt kuin 5 min. ja minulle tarjottiin vastaava tuotetta ostettavaksi, mutta nyt alemmalla hinnalal kuin olin huutanut. Eli todellisuudessa tuo voittanut huutaja oli myyjäyritys itse yrittäen vedättää hintaa korkeammaksi ja kun huomasi, että ei p..kle jäi kamat omaan käteen niin yritti myydä sitä uudestaan. Luulisi, että Huutokaupat.com (Mezzoforte Oy) tarkistaisi, ettei myyjä/myyvä yritys itse vedätä hintaa ylemmäs asiakkaiden kustannuksella.
Huutokaupat.com ja sen myyjäliikkeet
13
1064
Vastaukset
- Anonyymi
Koko sivusto on yksi suuri kusetus josta kenenkään ei pitäisi ostaa yhtään mitään.
- Anonyymi
Aika yleistähän tuo on. Millä sitäkään tarkistaa/varmaksi totetaa. Keskenään toisilleen tutut kauppiaat korottelee toistensa kohteita. Eli huudon on oikeasti tehnyt eri ihminen eri koneella.
- Anonyymi
Myyjät eivät tiedä myymiensä tavaroiden olevan rikkinäisiä ja huutokaupan ylläpito ei tiedä mitään siitä kuinka myyjät itse korottavat huutoja. Kukaan ei vastaa mistään, eikä ketään edes kiinnosta. Pääasia että saadaan tyhmiltä rahat pois.
- Anonyymi
Näinpä. Onneksi tyhmiä riittää. Ja jotkut heistä ovat onnistuneet hankkimaan rahaakin jonka voi ottaa pois.
Onhan se nyt moraalisestikin väärin antaa tyhmien pitää rahansa.
Monihan yrittää ostaa halvalla huutokaupasta ja jobata eteenpäin voitolla. Pitää ymmärtää että siinäkin on riskinsä..
- Anonyymi
Jos siis ostat paskaa sieltä niin valitusta vaan kehiin, (kuluttajariitalautakuntaan) täällä mm toimarin tiedot tosin heillä toimitusjohtaja ei kuulemma vaataa rekkuloista, mitäköhän sit tekee??
https://huutokaupat.com/tiedote-huutokaupatcom-kaupan-osapuoleksi - Anonyymi
Turhaa reklamoida mistään, koska ilmoituksissa rajataan myyjän vastuu kokonaisuudessaan pois, esim.
”Muu merkittävä tieto
Teknistä tarkastusta autolle ei ole suoritettu. piileviä vikoja saattaa löytyä. Auto nähtävissä ja koeajettavissa. ”
”Ja huomaathan, että
tutustu kohteeseen ja siitä annettuihin tietoihin ennen tarjoamista
tarjoukset ovat sitovia, eikä kohteeseen liity vaihto- tai palautusoikeutta
kohde myydään sellaisena kuin se on -ehdoin, mutta ilmoittaja vastaa, että ilmoituksessa annetut tiedot ovat oikein”
”AUTOLLE EI OLE TEHTY KUNTOTARKASTUSTA, PIILEVIÄ VIKOJA VOI OLLA! ”
Ostaa tuolta ei siis kannata mitään, mutta myydä kyllä - Anonyymi
Eivät näytä valvovan edes ilmoituksia kuten ilmoittavat että oleelliset tiedot löytyisi , noita kysymälläkään ei asia korjaannu , tullut kysyttyä muutamia kertoja ja luvattu asia hoitaa , no aina on jääny puheeksi eli eivät valvo tai velvoita ilmoittajia, en kyllä suosittele kenenkään ostavan sokkona mitään tältä sivustolta.
- Anonyymi
Huutokaupat.com on vain ahne paska ja ei heitä kiinnosta mitä siellä myydään.
Onneksi nykyään asiasta voi tehdä valituksen kuluttajaasiamiehelle jos myyvät paskaa....Mezzoforten Santtu Poutanen jatkaa kusetusta kuluttaja-asiamiehen päätöksestä välittämättä:
https://www.kkv.fi/ajankohtaista/uutiskirjeet/kuluttaja-asiamiehen-uutiskirjeen-arkisto/2019/5-2019-verkkohuutokauppojen-peruutusehdot-valvonnan-kohteena/
- Anonyymi
Niin siellä tehdään:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006349545.html- Anonyymi
Tiedoksi, että Kilpailu- ja kuluttajaviraston ohjeistuksen perusteella kuluttajan etäkaupan 14 vuorokauden peruutusoikeus on laajentunut kattamaan myös verkkohuutokaupalla
Peruutusajan kuluessa kuluttaja voi perua kaupan ilman erityistä syytä.
- Anonyymi
Muutoksia hintojen esittämiseen sivustolla
4.2.2020 toteutimme kaksi kävijäkyselyissämme usein toivottua muutosta hintojen esittämiseen sivustolla:
Etusivulla sekä haku-, listaus- ja kohdesivuilla näytetään aina ALV:n sisältävät hinnat, mikäli hintaan lisätään arvonlisäveroa.
Huudon kokonaishinta nouto- tai toimituskuluineen näytetään huutoa tehdessä. Huudon vahvistusmodaalissa pyydetään ensin valitsemaan nouto tai toimitus, mikäli kummatkin ovat mahdollisia. Maksuhetkellä voit kuitenkin vielä vaihtaa aiemmin valitsemaasi toimitustapaa.
Aiempi käytäntö alvittomien hintojen näyttämisestä on perua ajalta, jolloin suurin osa Huutokaupat.comin ostajista oli yrityksiä. Nykyään ostajista valtaosa on kuitenkin yksityisiä henkilöitä, joille alvittomat hinnat ovat aiheuttaneet turhaan sekaannusta.
Nyt huutaminen on siis entistäkin helpompaa, mukavampaa ja luotettavampaa!- Anonyymi
Nyt tällänen tulossa...
Palautteet julkisiksi puolen vuoden kuluttua
Kaikkien ilmoittajiemme palautteet tulevat nävyviin ilmoittajasivulle, kohdesivun yhteyteen sekä ilmoittajat-listaukseen kuuden kuukauden kuluttua lokakuussa. Palautteiden julkaisu on yksi huutajiemme sekä osin myös ilmoittajiemme eniten toivomista asioista, jolla voimme entisestään lisätä kaupankäynnin luotettavuutta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83336MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681848Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411556Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin771169Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61972Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59806Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758