Miten on, juoko kukaan muu kuin minä viskiä ruokajuomana. Tälläkin hetkellä mutustelen emmental/meetwursti-ruisleipää ja juon perus-Ballantinesta. Viime viikolla sama homma, mutta juomana Lafroi 10 years, miten on?
Viski kyytipoikana
11
646
Vastaukset
Japanin tietyissä piireissä yleinenkin tapa, mutta muualta en ole kuullut.
Itse vain jälkiruokana. ; )- Anonyymi
Veikko huovisen kirjassa "mikäpä tässä" viinaksia ( vodka, konjakki, kilju) käytetään ruokajuomana. Novellissa kaveri mussuttaa makkaraa, meetwurstia ja leipää ja ryyppää em. juomia kyytipoikana.
- Anonyymi
Tiukkoja viinaksia vain ruoanvalmistusjuomina tai digestiiveinä - ei ruokajuomina.
- Anonyymi
Veikko Huovisen kirjoissa tiukkoja viinaksia käytetään ruokajuomina mennen tullen, ei paha juttu.
- Anonyymi
Viski kyytipoikana on juoppojen hommaa. Olut ja viini ovat veden lisäksi hyviä ruokajuomia. Viski kelpaa sellaisenaan tai coktailina ennen ja jälkeen ruokailun - mutta ei ruokailun yhteydessä. Snapsit menevät ruokailun yhteydessä - mutta itse en niitä suosi.
Ps Huovisen kirjat ovat fiktiivisiä. - Anonyymi
Toimii hyvin!!!
- Anonyymi
"ruokajuomana... emmental/meetwursti-ruisleipää..."
Otsikko ja teksti on hieman ristiriidassa. Ruokajuomalla tarkoitetaan aterialla nautittavaa juomaa. Voileipä ei ole mikään ateria.
"perus-Ballantinesta...Lafroi 10 years..."
Ballantine's ei ole mikään hyvä viskie edes sekoiteviskeissä, jälkimmäinen on Laphroaig. Et taida muutenkaan olla mikään viskiasiantuntija, joten mutustele leipiäsi rauhassa äläkä kysele typeriä.- Anonyymi
Laphroaig lausutaan lafroig. Viimeinen kirjain eli g hieman "nieltynä", mutta lafroi käy myös. Voileipä on myös ruokaa!!! Tanskassa syödään voileipiä lounasruokana!! Ballantine`s on suosituin sekoiteviski maailmassa ja ihan hyvää. Islay eli paikallisesti Aila on savuisten viskien Mekka.
- Anonyymi
Kyllä Ballantinesin juo ennenkuin selkäänsä ottaa! Kokeileppas piruuttaan Haddington House viskiä, melko lähelle bensiinin aromeja..
- Anonyymi
Petroolinmakuisia ovat kaikki värilliset. Ja syön ilman viinaksia ja juopottelen ilman ruokaa, mulla on virolainen työmies joka tartee aina sakuskaa ryypätessä, mut minusta siinä menee nautinto molemmista eikä käy viinakaan päähän. aikoinaan virolaisilla oli huvina juottaa suomalaiset tuttavat änkyräkänniin, ers niistä kertoi ettäottaa voita riskisti väliin niin pysyy itse selvempänä.
- Anonyymi
”...minusta siinä menee nautinto molemmista eikä käy viinakaan päähän.”
Sakuska, antipasto, tapas ja vastaavat ovat niin suolaisia, mausteisia tai happamia, ettei niitä voi oikein sellaisenaan nauttia. Sama juttu väkevissä alkoholijuomissa. Siksi ke täydentävät hyvin toisiaan. Ei kai viinan juonnin tarkoitus ole maksimaalinen pään sekoittaminen? Suolaiset, mausteiset tai happamat pikkupurtavat tasapainottavat hyvin myös alkoholin vaikutuksia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13855- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822