Ei kukaan pakota teitä pelaamaan yhtään senttiä, ellette itse sitä tee.
Kuuletteko te ääniä?
Oletteko riivatuja?
Asuuko piru teissä ja kuiskii korvaanne:
Pelaa, pelaa!
Ottakaa jo itseänne niskasta kiinni ja lopettakaa se pelaaminen, eikö niille rahoille ole muka parempaakin käyttöä?
Älkää olko niin heikkoja
4
126
Vastaukset
- Anonyymi
kysypä sama kysymys alkoholisteilta, tupakoitsijoilta, ostosfriikeiltä jne. Heidän toimintansa ei ole muuten pakollista paitsi erotuksella että aivoissa on ns riippuvuussairaus. Sun riippuvuussairaus on toisten ihmisten kyttäily ja mitätöinti ja se onkin yksi pahimmista sairauksista. Joten menepä hakemaan apua ongelmaasi psykiatrian puolelta.
- Anonyymi
Ongelmasi on se, että luulet ihmisten vain olevan niin tyhmiä, että pelaavat itsensä velkavankeuteen ja kaikkiin muihin ikäviin tilanteisiin mitä pelaaminen ikinä aiheuttaa. Et tiedosta sitä riippuvuus aspektia ollenkaan, joka on ihan samanlainen kuin vaikkapa huumeiden, tupakan ja alkoholin kanssa.
Kun olet koukussa, niin se on menoa. Asiaa ei helpota pelien oleminen jokapuolella ja jatkuva tyrkytys joka tuutista.
Huomattavasti enemmän ihmisiä pääsisi irti ja onnistuisi lopettamaan pelaamisen, jos pelaamista ei mainostettaisi ja tyrkyttäisi jokapuolelta. Ja ne helvetin pelikoneet vietäisiin kaupoista, huoltoasemilta (missä ikinä lienevät) vaikka sinne veikkauksen pelisaliin missä on k-18 ikäraja. Noista se valtaosalla nuorista lähtee käyntiin. - Anonyymi
Kukaan meistä ei halua olla heikko. Mutta ei ole haluamisesta kiinni, kehittyykö riippuvuus vai ei. Riippuvuus on sairaus, ei tahtotila. Minulla on kokemus peliriippuvuuden kehittymisestä. Elämän ongelmat, huolet ja murheet unohtuivat kun pelasi. Tästä tunteesta tuli yhä enemmän riippuvaiseksi. Ei ollut merkitystä sillä, että rahaa paloi. Peleistä voittaminen ei enää lopulta ollut tärkeää vaan se että sai pelata. Unohtaa kaiken muun. Syöminenkin unohtui. Nukkuminen myös. Itseni kohdalla havahtuminen tapahtui erään suuren elämäntapahtuman yhteydessä. Tajusin tuolloin, että olin pelaamisen seurauksena laihtunut yli 10 kg, univelkani oli valtava ja tililtä oli kadonnut kymmeniä tuhansia euroa rahaa. Myönsin itselleni ongelmani. Lopetin pelaamisen kuin seinään. Ja todellakin, otin itseäni niskasta kiinni. En vieläkään sano, että olisin vahva. Olen heikko edelleen, mutta ratkaiseva vaihe oli se, että myönsin itselleni peliongelman. Omalla kohdallani tämä riitti, mutta joku muu tarvitsee myös ulkopuolista apua. Sitä on saatavilla ja kannattaa siihen turvautua silloin kun yksin ei jaksa eikä pysty. Ja vertaistuesta puolestaan sen verran, että haluan kannustaa ja rohkaista peliriippuvaisia ja mitä tahansa riippuvuutta sairastavia, en syyllistää tai mollata. Todellista vahvuutta ihmisessä osoittaa se, että hän myöntää olevansa vain ihminen - kaikkine heikkouksineen.
- Anonyymi
Minä lopetin pelaamisen kun toistin itselleni että vain nynnyillä on riippuvuuksia. Älä ole luuseri vaan kova luu!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113465MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681868Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801178Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768