Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Älkää olko niin heikkoja

Anonyymi

Ei kukaan pakota teitä pelaamaan yhtään senttiä, ellette itse sitä tee.
Kuuletteko te ääniä?
Oletteko riivatuja?
Asuuko piru teissä ja kuiskii korvaanne:
Pelaa, pelaa!
Ottakaa jo itseänne niskasta kiinni ja lopettakaa se pelaaminen, eikö niille rahoille ole muka parempaakin käyttöä?

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      kysypä sama kysymys alkoholisteilta, tupakoitsijoilta, ostosfriikeiltä jne. Heidän toimintansa ei ole muuten pakollista paitsi erotuksella että aivoissa on ns riippuvuussairaus. Sun riippuvuussairaus on toisten ihmisten kyttäily ja mitätöinti ja se onkin yksi pahimmista sairauksista. Joten menepä hakemaan apua ongelmaasi psykiatrian puolelta.

    • Anonyymi

      Ongelmasi on se, että luulet ihmisten vain olevan niin tyhmiä, että pelaavat itsensä velkavankeuteen ja kaikkiin muihin ikäviin tilanteisiin mitä pelaaminen ikinä aiheuttaa. Et tiedosta sitä riippuvuus aspektia ollenkaan, joka on ihan samanlainen kuin vaikkapa huumeiden, tupakan ja alkoholin kanssa.

      Kun olet koukussa, niin se on menoa. Asiaa ei helpota pelien oleminen jokapuolella ja jatkuva tyrkytys joka tuutista.

      Huomattavasti enemmän ihmisiä pääsisi irti ja onnistuisi lopettamaan pelaamisen, jos pelaamista ei mainostettaisi ja tyrkyttäisi jokapuolelta. Ja ne helvetin pelikoneet vietäisiin kaupoista, huoltoasemilta (missä ikinä lienevät) vaikka sinne veikkauksen pelisaliin missä on k-18 ikäraja. Noista se valtaosalla nuorista lähtee käyntiin.

    • Anonyymi

      Kukaan meistä ei halua olla heikko. Mutta ei ole haluamisesta kiinni, kehittyykö riippuvuus vai ei. Riippuvuus on sairaus, ei tahtotila. Minulla on kokemus peliriippuvuuden kehittymisestä. Elämän ongelmat, huolet ja murheet unohtuivat kun pelasi. Tästä tunteesta tuli yhä enemmän riippuvaiseksi. Ei ollut merkitystä sillä, että rahaa paloi. Peleistä voittaminen ei enää lopulta ollut tärkeää vaan se että sai pelata. Unohtaa kaiken muun. Syöminenkin unohtui. Nukkuminen myös. Itseni kohdalla havahtuminen tapahtui erään suuren elämäntapahtuman yhteydessä. Tajusin tuolloin, että olin pelaamisen seurauksena laihtunut yli 10 kg, univelkani oli valtava ja tililtä oli kadonnut kymmeniä tuhansia euroa rahaa. Myönsin itselleni ongelmani. Lopetin pelaamisen kuin seinään. Ja todellakin, otin itseäni niskasta kiinni. En vieläkään sano, että olisin vahva. Olen heikko edelleen, mutta ratkaiseva vaihe oli se, että myönsin itselleni peliongelman. Omalla kohdallani tämä riitti, mutta joku muu tarvitsee myös ulkopuolista apua. Sitä on saatavilla ja kannattaa siihen turvautua silloin kun yksin ei jaksa eikä pysty. Ja vertaistuesta puolestaan sen verran, että haluan kannustaa ja rohkaista peliriippuvaisia ja mitä tahansa riippuvuutta sairastavia, en syyllistää tai mollata. Todellista vahvuutta ihmisessä osoittaa se, että hän myöntää olevansa vain ihminen - kaikkine heikkouksineen.

    • Anonyymi

      Minä lopetin pelaamisen kun toistin itselleni että vain nynnyillä on riippuvuuksia. Älä ole luuseri vaan kova luu!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2384
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      60
      2114
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      100
      1951
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1868
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1682
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1602
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1466
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1440
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1400
    Aihe